BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] MUP Crne Gore sutra dobija još jedan avion za gašenje požara AT-802 Novi crnogorski dvosed AT-802 sa privremenom registracijom EC-MRV / Foto: Igor Božinovski

[EKSKLUZIVNO] MUP Crne Gore sutra dobija još jedan avion za gašenje požara AT-802

Avio-helikopterskoj jedinici, Službe zaštite i spasavanja Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore sutra će na aerodromu Golubovci kod Podgorice biti predat protivpožarni avion Air Tractor AT-802 čija je nabavka realizovana veoma brzo, tender za nabavku novog namenskog aviona Vlada Crne Gore raspisala je 3. aprila ove godine a pristigle ponude otvorene su već 7. maja.

Ovoga puta crnogorskom MUP-u biće isporučen dvosed AT-802 sa standardnim stajnim trapom, fabričkog broja 802-0711, proizveden 2017. godine. Cena aviona, koji je kupljen od jedinog ovlašćenog prodavca i distributera Air Tractor Europe iz Valensije, Španija, koji je zadužen za Evropu, Afriku i Bliski istok, iznosila je 2.346.690 evra uz još 50.000 evra za školovanje dva pilota u ovlašćenoj organizaciji za obuku.

Izgled kokpita najnovijeg AT-802 u floti MUP-a Crne Gore / Foto: Igor Božinovski

To će biti četvrti avion tog tipa koji je Crna Gora nabavila od kojih su dva isporučena 2009. a treći krajem 2016. Jedan avion izgubljen je u udesu 21. jula 2015. Najnoviji primerak biće veoma slično opremljen kao i avion koji je stigao 2016. godine, između ostalog imaće i Fire Retardant Delivery System (FRDS) II generacije.

Interesantno da je u tenderskoj dokumentaciji navedeno da garantni rok mora biti u skladu sa standardima proizvođača ali i da mora biti minimalno godinu dana. Definisano je da ponuđač garantuje da će se za vreme trajanja garantnog roka, odazvati u roku od 24 sata od prijave neispravnosti i otkloniti neispravnosti u roku ne dužem od 15 dana od prijave neispravnosti, za neispravnosti za koje se utvrdi da su posedica greške proizvođača.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Odličan avion, a sviđa mi se i onaj sa plovcima koji tankuje vodu sa površine reka i jezera. Da li je možda u perspektivi da Srbija nabavi takav avion ili su neki drugi planovi. Ipak ga imaju svi u okruženji HR,CG,MK.

Odgovori
Go

Odlicna vest. Sa ovim ludim vremenskim prilikama, trebace sto vise ovakvih letelica. Jos kad bi bilo za Kanadere…

Odgovori
Mr

Hm… Dobar za temeljnu obuku i izviđanje… Nema mogucnosti nadopune kao fire boss na moru, jezerima i sl.! Steta

Odgovori
Do

To je stvar izbora – postoji i AT-802 (dvosed) na plovke, koji moze puniti vodu na moru, jezerima itd. ali Crna Gora je opet odabrala avion na tockovima – svi su crnogorski avioni na tockovima.

Mr

To ti je AT-802F! Znam zato i velim… Steta sto ga nisu uzeli! Iako za Crnogorsku obalu bolje bi bilo helikopteri kao Skycrane ili Kamov

Mr

Kanader su trenutno vise ne proizvodi…. Mozda u buducnosti u planu je novi model cl515 ako bude dovoljno zainteresiranih!

Odgovori
ZZ

Na zalost zbog manjka interesa proizvodnja je obustavljena i Bombardier je prodao Viking Air-u licence za 215 i 415.

Postoje planovi, ako bude zainteresovanih da se obnovi proizvodnja u Calgary-u umesto Nort Bay-a, ali za sada je sve na papiru.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj