Nakon što su septembra prošle godine Mađarskoj isporučena prva 4 desantno jurišna helikoptera Mi-24 koji su remontovani u 419. avijacijskom remontom zavodu (ARZ) iz Sankt Peterburga, u ponedeljak 7. januara su u mađarsku vazduhoplovnu bazu Kečkemet dostavljena još 4 Mi-24 koji su takođe remontovani u istom ARZ.
I dok su u 2018. isporučena po dva helikoptera verzija Mi-24V i Mi-24P koji su poslati na remont 22. novembra 2017, sada su stigla 4 Mi-24P koji u Mađarskoj nikada nisu leteli.
Iz Nemačke je 1995. godine isporučeno 6 bivših istočnonemačkih (DDR) Mi-24P a 1996. godine je odlučeno da se remontuju samo dva helikoptera nakon čega su dobili mađarske evidencijske brojeve 335 (bivši DDR 422) i 336 (bivši DDR 439).
Preostala 4 primerka su u međuvremenu uskladištena u vazduhoplovnoj bazi Solnok a 2017. godine je odlučeno da se zajedno sa preostala dva Mi-24P (335 i 336) kao i 6 Mi-24V remontuju u Rusiji. Njih su prošlog ponedeljka do Mađarske prevezli teški transportni avioni Il-76TD ruske aviokompanije Aviacon Zitotrans.
U pitanju su helikopteri koji su prvi put poneli mađarske oznake i evidencijske brojeve, i to 331 (bivši DDR 358), 332 (DDR 361), 334 (DDR 415) i 338 (DDR 444). Tako su na remontu ostala još samo 4 Mi-24V a nakon njihove isporuke Mađarska će kompletirati eskadrilu od 12 “letećih topovnjača“.
Još fotografija ovde.
Video isporuke helikoptera evidencijskog broja 338:
Medo
Jedna Nato zemlja remontuje BT u Rusiji,neka mi objasni neko zasto…?
☺😀☺😀
Dr
Pa i HR radi to isto ???
Dušan
Jeftinije
radovanovic
Ја мислим да је права штета одрећи се оваквих летелица због чланства у НАТО јер запад нема ништа слично да понуди у замену, поздрављам овакав потез Мађарске јер за релативно мали новац добијају проверен летећи тенк.
Александар Веселиновић
Поштовање,
Живојине да ли можда знате шта је проблем да Србија није до сада ремонтовала два Ми-24 В хеликоптера које има. Много дуго не лете. Немамо пара или немамо нешто друго. Како то да смо ремонтовали два Ми-17… Поплаве и др. природне катастрофе које су нас биле нажалост задесиле су показале колико је битно да имамо вертикални транспорт и да је сваки хеликоптер драгоцен.
Živojin Banković
Ремонт хеликоптера је вероватно био неисплатив јер су они произведени 1983. и 1985. године а такође постоје информације да су имали непотпуну документацију, да су били у лошем стању и да би њихов ремонт био веома скуп.