BEG airport status
Zoran Ilić: Vlada obezbedila novac za finansiranje prvih avio-linija od javnog značaja sa niškog aerodroma; Uskoro i javni konkurs za prevoznike, Očekuje se učešće Er Srbije Vlada Srbije bi u četvrtak trebalo da donese uredbu kojom će biti definisani regioni koji će imati pravo da koriste te linije do evropskih gradova / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Zoran Ilić: Vlada obezbedila novac za finansiranje prvih avio-linija od javnog značaja sa niškog aerodroma; Uskoro i javni konkurs za prevoznike, Očekuje se učešće Er Srbije

Pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoran Ilić rekao je danas na konferenciji za medije u Nišu da je Vlada Srbije obezbedila novac za finansiranje prvih avio-linija od javnog značaja sa „Konstantina Velikog“, prenosi Beta.

Kako je tom prilikom objasnio, Vlada Srbije bi u četvrtak trebalo da donese uredbu kojom će biti definisani regioni koji će imati pravo da koriste te linije do evropskih gradova.

Ilić je i najavio da će uskoro biti raspisan javni konkurs za prevoznike koji će leteti na linijama od javnog značaja, čime će biti omogućeno dodatno povezivanje Niša sa deset evropskih destinacija:

– Očekuje se da Er Srbija bude jedan od učesnika konkursa, ali nije isključeno da se na konkurs jave i druge avio-kompanije. –

On je takođe najavio i izgradnju novog tornja na aerodromu „Konstantin Veliki“ u vrednosti od 5,5 miliona evra, navodi Beta:

– Ove godine biće završena izrada projektne dokumentacije, a početak radova predviđen je za jul 2020. Završetak radova planiran je za decembar 2021. godine. –

Novi toranj će se graditi na dva hektara zemljišta koje je u vlasništvu Grada Niša, istakao je Ilić i dodao:

– To zemljište je prethodno rukovodstvo aerodroma nameravalo da proda za 40 miliona dinara. Mi smo se dogovorili sa Kontrolom letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) da zakup te lokacije bude na 30 godina. SMATSA će mesečno plaćati niškom aerodromu zakup zemljišta od 50.000 do 80.000 evra, čime će aerodrom skoro pokrivati celokupne mesečne troškove zarada zaposlenih. –

Kako prenosi Beta, Ilić kaže da je u planu i produžetak piste na niškom aerodromu sa 2.500 na 2.800 metara, nakon što 2023. bude izgrađena železnička obilaznica i pruga izmeštena sa severne strane niškog aerodroma.

Takođe, on je ocenio da prelazak aeorodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu u državno vlasništvo nije negativno uticao na njegovo poslovanje:

– Ni jedan zaposleni nije otpušten. Grad više nije mogao da ulaže u razvoj aerodroma i to je glavni razlog promene vlasništva. Nama je potreban aerodrom koji će raditi 24 sata dnevno. –

„Dd kada je niški aerodrom preuzela država, Vlada Srbije je u taj aerodrom uložila 256 miliona dinara“ / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Prema njegovim rečima, od kada je niški aerodrom preuzela država, Vlada Srbije je u taj aerodrom uložila 256 miliona dinara, a od toga je 70 miliona dinara uplaćeno „Aerodromima Srbije“ za nabavku vozila za prihvat u vreme snežnih padavina, kao i za nabavku tečnosti za odleđivanje i sprečavanje zaleđivanja.

Kako je dodao, koncesioni ugovor zaključen sa kompanijom „Vansi erports“ nije razlog prelaska niškog aerodroma u državno vlasništvo, a ugovor sa tom francuskom kompanijom trebalo bi da bude objavljen u narednih mesec dana s obzirom na to da se privode kraju „podešavanja master plana“ i „usaglašavanja sa partnerom“.

Vršilac dužnosti direktora niškog aerodromaDušan Kneževićkazao je da će naredne godine početi proširenje aerodromske zgrade koja je prvobitno projektovana za prihvat 100.000 putnika, a aerodrom je prošle godine uslužio 350.000 putnika, piše Beta.

Podsetimo, krajem decembra prošle godine v.d. direktora niškog aerodroma Dušan Knežević je gostujući na „TV Zona Plus“ izjavio da će se u narednoj godini raditi na modernizaciji i unapređenju kvaliteta usluga, a neki od planova su nove linije, ugradnja prilaznih svetala za kategoriju 1, te izrada projekta za proširenje putničkog terminala.

Tango Six analitičar Alen Šćuric detaljnije je pisao o konceptu PSO linija, odnosno državno finansiranih linija od javnog značaja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Pe

A sta ce sad biti? Uaaa Vucic ili bravo Vucic?

Odgovori
Dr

Pročitaj komentar Niškog… nevalja kada Država daje ne valja kada ne daje . Najbolje bi bilo da država popunjava finansijske rupe koje napravi Grad , bilo koji , tj. RUKOVODSTVO e tada bi svi bilibzadovoljni.
To što je Niški napisao se naziva licemerjem .

Dj

Oni koji su pre par meseci prozivali „Beograd“ za zanemarivanje ostatka zemlje sada će se prebaciti na priču „zašto moje pare da idu Arapima“.

Ni

Ovo mu dodje ona stara „sa parama zna svako“.. udri po budžetu za PSO linije udri po budžetu Srbije (kolko reče ovaj 10 novih destinacija, ako sam dobro razumeo), udri po budžetu SMATSA za plate preko zakupa zemljišta (samo mi nije jasno kako će to izdati zemlju Grada Niša i pare od zakupa dati sada republičkom preduzeću, izgleda da se mali Djokica zaigrao), usput to je ono zemljište za koje Grad Niš duguje 50 miliona evra beše…. uplati na račun aerodroma 100 miliona za troškove „na raspolaganje rukovodstvu“…. Odlična strategija i biznis plan.. nigde projekta za terminal, za prilazna svetla.. samo potrošnja. Pa kako su bre bez svega toga radili Djurdjanović i Avramović, i napravili ovaj rezultat?

Odgovori
Be

@Niški

1. Para do skora nije bilo. Sad će drzava „mozda“ da obezbedi. Pročitaj članak od Alena o „financiranju linija od javnog značaja.“
2. Djurdjanović i Avramović su počeli od nule.

A sve šta si pisao izmedju 1. i 2. su spekulacije ili tvoje mišljenje.

Ni

@Beli
Ništa nije spekulacija, samo pročitajte tekst:
1. Ovaj gospodin Ilić je najavio da su obezbedjena sredstva za PSO i u trećem pasusu je ladno najavio dodatnih 10 linija iz Niša prema evropskim destinacijama koje će na ovaj način obezbediti?!? Ako već pominjete Alena, pročitajte njegov tekst ponovo i videćete da je PSO pominjan samo u unutrašnjem prometu i to na liniji INI-BEG, kako bi se fidala Er Srbija. Ako je ovo istina što je čovek rekao, znači razvoj saobraćaja će biti na teret budžeta i trajaće dok se plaća. Realno mislim da je ovo budalaština.
2. Ovaj vrli stručnjak planira da obezbedi plate iz zakupa za zemjište koje će SMATSA plaćati 2 hektara na kome će izgraditi toranj?!? Prvo, to zemljište nije vlasništvo aerodroma, nego Grada Niša, i nemoguće je da aerodrom izda zemljište, to će uraditi Grad i to je njegov prihod. Svejedno, opet će neko plaćati izmišljeni trošak, i taj prihod nije proizvod poslovanja aerodroma.
Dakle, nema nikakvog plana, nema održivosti, nema ni struke. Svaka budala može da slupa pare i kada presahne izvor, da opet imamo 2014 godinu i katastrofu. Na kraju od 2010-2013 godine su isti stručnjaci sahranili 7-8 mil.evra i nisu napravili ništa. To je poenta priče. Avramović i Djurdjanović su napravili plan i sproveli ga, a koji je sada plan? Uzmi od Smatsa, uzmi iz budžeta… ajde malo objektivnosti. Lepo je to, ali dokle će da traje.

Samo jedno opažanje: „nove linije“ i „povezivanje sa 10 destinacija“ verovatno znači INI-BEG PSO i transfer u Beogradu (na tih „10“ destinacija). Gledajući jutarnji odlazni i vecernji dolazni talas na BEG, ja sam u zimskom redu letenja izbrojao samo 4 kombinacije: ZRH, VIE, TGD i ZAG..

ID

Ni dinar subvencija ni aerodromima, ni Air Serbia. neka te pare daju za nešto pametnije. Deca umiru od bolesti.To je bacanje para. Ako nema interesa, neka ne postoji ni avio kompanija ni aerodrom. Gde piše da mora da ima. Više llinija, više partijski zaposlenih.
Neka svi gradovi koji žele da prevaziđu provincijalske komplekse SAMI finansiraju aerodrom(aerodrum), a ne da cela zemlja to plaća. A, najviše hoće aerodrom oni koji su leteli dva puta. Kad se setim da su u KG tražili aerodrom kada je došao FIAT, biće letova biznismena je bio argument. Kuku majko. Samo ime Konstantin Veliki odaje žešće komplekse. Što se ne zove Mihajlo Petrović?

Odgovori
Be

@ID

Ti nešto be razumeš ili ne znaš:

1. Aerodrom i aviokompanije zapošljavaju ljude, plaćaju poreze, prave marketing za drzavu, dovode turiste i kompanije koje ulazu u drzavu.
Bez ovog gore navedenog nema novca. Ako nema novca, nema ni lečenja!

2. Danas se, ZATO ŠTO IMA NOVCA U DRZAVNOJ KASI, leči višestruko više dece nego na primer 2012.

2012 u inostranstvu lečeno 45 dece i 289 odrasli.

2017 DO SREDINE GODINE lečeno 275 dece i 46 odrasli.

A pogledaj 2016 godinu na tabeli:
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/blic-vodic-kako-da-se-lecite-u-inostranstvu-o-trosku-drzave/41kqgdl

Mi

Veceg Nislije nema.

Ni

Konstantin je nislija :)

Inace se sve slazem sa tobom.

Re

Sa jedne strane su oni koji Niski aerodrom proglasavaju ekonomskim cudom koje je zaradjivalo milione evra (sa taksom od 3 evra naravno) i zla drzava ga otela, a sa druge strane su oni koji kazu da ce drzava super da razvija aerodrom (verovatno ovakvim genijalnim kombinacijama tipa SMATSA kao zakupljuje zemljiste, za iznos koji je, gle cuda, identican sumi plata zaposlenih, ili subvencionisanjem letova). Sjajna smo drzava nema sta…

М

Део нишког ( војног) аеродрома се зове тако а улаз му је из Сарајевске улице. Толико

ID

Znam ja da je Konstantin rođen u Nišu,ali on nema veze sa Srbijom niti srpskim narodom, niti je ikakva asocijacija.
Meni je ime potpuno bzv. Čist kič.
Naravno da je bolje od davanja imena po ratnim zločincima i koljačima, kao što imamo primere.

Ni

Ne razumem za sta drzava daje pare?

Za letove do npr. Pariza ili do BG-a?

Odgovori
Mi

Nema to veze ni sa Parizom ni sa Beogradom.

Bojim se da se samo kupuju glasovi sa Juga. Posle godinu-dve ce se pokazati da Nis nema potencijala za 10 linija i ukinuti barem pola, ako ne i sve.

Da Nis ima potencijala za jos 10 linija – pa uveli bi ih Rajan i Wizz jos pre ove papazjanije sa preuzimanjem aerodroma. I lomili bi se ko ce prvi da bazira 1-2 aviona isto kao sto su to uradili u Skoplju i Pristini. I Poreske obveznike Srbije to ne bi kostalo nista. Imali bismo samo koristi od turista koje bi oni doveli.

Ovako imamo vladine budalastine koje nece dovesti nijednog turistu, eventualno ce lokalni gastosi imati koristi od toga.

Jedina smislena linija koju oni mogu da uvedu je Nis-Beograd. A to su mogli da urade i jos pre dve godine. Da su samo aerodromske takse subvencionisali imali bismo letove po ceni autobuskih karata i pune ATR-ove svakog jutra i veceri.

Sl

Aerodromski Toranj

Kako je ovo uskostručni portal, neka mi neko pomogne da shvatim čemu će 2020 godine, uz sve nove tehnologije služiti bilo koji toranj na bilo kom aerodromu. Predpostavljam da svaka kontrola leta može da bude u bilo kom prostoru na bilo kojoj tački sveta i da prati saobraćaj. Ili se varam?

Odgovori
JU

Naravno da se varaš. Teško da bez tornja aerodromska kontrola može golim okom (i uz dvogled) da nadgleda manevarske površine, rulne staze, pss, avio-operacije (da li je izvučen točak pred sletanje i sl.).

SI

Ne samo da su kontrolni tornjevi višak nego i kontrolori letenja te i ostale prateće službe, naročito meteo a o tehnici da ni ne govorim.
😂😂😂😂
Takođe ako bi smo ukinili avione i aerodrome, ostalo bi nam više novca za sve zaposlene a i menadžment bi nam se manje stresirao. Mada mislim da se pojedini menadžeri ni sada ne stresiraju previše.
😉
Da gospodine postoji tehnologija “ udaljenog upravljanja vazdušnog saobraćaja na aerodromima“ tzv Remote Twr ali zasad:
1. Nije jeftinija od klasične metode
2. I još uvek nerešava krucijalni problem današnjice- manjak kvalifikovanog osoblja.
Moj omiljeni notam:
“ Remote tower center is closed due to lack of stuff“
😂😂😂😂

Ro
ZZ

Ovde niko ne uvaljuje ventilatori preko SMATSA.
SMATSA nema rezervnu lokaciju u slucaju otkaza centra u Beogradu. Koliko mi je poznato trenutno Zagreb bi trebao da preuzme gornji sloj i obratno. Vec se jedanput desilo sa Zagrebackom kontrolom da je Beograd preuzeo jedan dio navigacije.
Za sam toranj ne bi se slozio sa komentaroim.
Bez obzira na direktno rutiranje aviona, TCAS, Automatsko sletanje aviona, automatske stanice za meteo za efikasan rad vam je i dalje potreban ljudski faktor sto u avionu sto na tornju.
U Kanadi imate aerodrome koji su remotely operated bez ljudi na tornju stalno, izvan radnih sati tornja ili tokom zimske sezone. Takodje imate aerodrome bez tornja uopste i imate frekvenciju na kojoj radite najavu (UNICOM).
Automatsko sletanje aviona (CAT III) postoji ali vam za to treba i malo duza pista i mnogo manji broj operacija na sat.

Sve to postoji, ali to ne mozete ostvariti sa aerodromima u urbanim sredinama koji imaju bilo kakav load faktor kao Nis. Ljudi na tornju su i dalje potrebni i nije njihovo samo da budu vazni i kazu „Clear to land“ and „clear for takeoff“

BB

Baš me zanima da li su predvudjeli sufinansiranje malih aviona (recimo do 19 sjedišta) ili velikih (recimo ATR) i na koje linije. Ako je to za velike avione i dalje destinacije, onda je to moguće narušavanje konkurencije ili će neki drugi avioprevoznika osim AS da uleti „klizeći“. A ako je riječ o sufinansiranju manjih aviona gdje bi se povezali gradovi recimo Subotica, Banja Luka, Podgorica, Užice i sl. (manji avionu mogu polijetati i sa trave), gdje inače nije komercujalno interesantno a ljudi imaju potrebu da na dnevnoj bazi „spale“ kilometre, onda nogu da vidim smisao ove akcije.

Na osnovu teksta ne mogu da zauzmem ni pozitivan ni negativan stav.

Odgovori
Mi

Mislim da bi prava pitanje za vladu Srbije bila:
– Da li je ovo jos jedan od nacina da se Air Serbiji upumpaju novci svih nas preko budzeta?
– Da li ima ikakvog smisla uvoditi 10 novih linija iz Nisa? Po kom biznis planu i sa kojom projekcijom prihoda ce se uvofiti nove linije?
– Sta ako se nove linije uvedu „napredno“, sto ce reci bez mozga – pa posle godinu dana dozive fijasko?
Ko uopste preuzima odgovornost ako se ovo pokaze kao promasaj, pa se posle 2 godine ukinu sve te neprofitabilne linije?

Bojim se da se sve ovo radi bez ikakve studije, stihijski i samo u svrhu pridobijanja glasova za izbore koji ce se sasvim izvesno uskoro desiti…

Odgovori
lo

Strucnost iznad politike.Genijalac iz G17.Zato placamo akcize najvece u regionu.

Odgovori
Go

Ja ne razumem sve ove negativne komentare. Pa, odakle vi mislite da AS nabavi sve one nove avione neophodne za najavljene nove linije? Vidite da još nema nikakvih objava o planovima za flotu. Ćutite malo, pustite ih da zatvore finansijsku konstrukciju i da mogu konačno da naruče te avione. Baš ste neuviđavni. Ionako to neće trajati dugo, koliko da se uplate novci. A i izbori su tu, treba glasova.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj