BEG airport status
Bugarska obnavlja flotu aviona L-410 kao i oštećeni PC-9M, otkazan tender za remont An-30 Bugarski L-410 je nakon remonta dobio novu sivu maskrinu šemu farbanja / Foto: БВВС

Bugarska obnavlja flotu aviona L-410 kao i oštećeni PC-9M, otkazan tender za remont An-30

Bugarske vazduhoplovne snage (Voennovozdushni Sili – VVS) dobile su 30. januara prvi od dva dvomotorna transportna aviona malog doleta Let L-410UVP-E3 Turbolet koji su februara 2018. godine poslati na generalni remont u češku organizaciju za održavanje Ceska Letacka Servisni.

Avion vojnog eidencijskog broja 068, fabričkog broja 902522 prošao je generalni remont kao deo tendera vrednog 2,75 miliona evra koji je raspisan avgusta 2016. a koji takođe pokriva generalni remont drugog bugarskog vojnog L-410 evidencijskog boja 069, fabričkog broja 902523.

Obnova L-410 iz sastava VVS dolazi tačno 10 godina od kako je sredinom 2009. godine mala flota ovih aviona prestala sa izvođenjem operacija za potrebe bugarske vojske. Avion koji se sada pridružio VVS nalazi se u službi od novembra 1990. godine i ukupno je od tada imao 2287 sati naleta. Sada nosi novu sivu kamuflažnu šemu i ostaje u službi 16. transportne vazduhoplovne grupe koja se nalazi u vazduhoplovnoj bazi Vraždebna na severnoj strani međunarodnog aerodroma u Sofiji.

U drugom pozitivnom događaju za bugarske VVS, nakon 9 godina prizemljenja, jednomotorni turboelisni školski avion Pilatus PC-9M koji je oštećen prilikom prinudnog sletanja 2010. godine, vraćen je u letno stanje u pogonu fabrike Pilatus u mestu Stans-Buochs gde je avion sa vojnim evidencijskim brojem 665 izvršio svoj prvi probni let 31. januara.

Obnovljeni PC-9M uskoro će se ponovo pridružiti trenažnoj bazi „Georgi Benkovski“ (Voennovozdušna učebna baza „Georgi Benkovski“) koja je specijalizovana za obuku letačkog i drugog osoblja bugarskih vojnih vazduhoplovnih snaga. Ova jedinica stacionirana je u vazduhoplovnoj bazi Dolna Mitropolija, blizu Plevena u severnoj Bugarskoj a kada se u nju vrati nedavno popravljeni PC-9M njena eskadrila biće opremljena sa 6 školskih aviona PC-9M i 6 mlaznih jednomotornih školsko-borbenih aviona Aero L-39ZA Albatros

Konačno, u neočekivanom i ozbiljnom problemu za VVS, 28. januara je otkazan javni tender raspisan 19. decembra prošle godine za obnovu vazdušne plovidbenosti jedinog vojnog dvomotornog osmatračkog i transportnog aviona Antonov An-30 (NATO oznake Clank) evidencijskog broja 055, fabričkog 0802 koji je konfigurisan za obavljanje osmatračkih letova prema sporazumu ‘’Otvorena neba’’. Ministarstvo odbrane u Sofiji izdalo je obaveštenje da se poništenje tendera dogodilo zbog uočenih nedostataka u tenderskoj dokumentaciji koji se ne mogu otkloniti bez promena uslova javne nabavke.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

De

Interesantne vijesti za Bugarsku. Interesantno da oni obnavljaju veci broj lakih transportnih aviona (1 An-2 I 2 L410).

Bas me cudi da li ce se An-30 obnoviti?

A I dalje bas nikakve prave vijesti sto se tice novih borbenih aviona, samo politiciari pricaju.

Odgovori
Ž

Постоји информација да би преговори са САД око набавке Ф-16 могли бити завршени средином године.

De

Bas me cudi dali ce biti ista od tog posla. Bugari pricaju o novim avionima vec mnogo godina.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj