BEG airport status
Regionalno finale Red Bull Paper Wings takmičenja

Regionalno finale Red Bull Paper Wings takmičenja

Regionalno finale najvećeg svetskog takmičenja u bacanju papirnih avion imalo je svoj epilog 10. marta u Novom Sadu. 36 najboljih pilota borilo se za odlazak na svetsko finale Red Bull Paper Wings takmičenja, a rezultati pobednika s pravom ulivaju nadu da se na svetskom finalu može i do jedne od medalja! Predstavnici Srbije bili su najuspešniji na regionalnom finalu, pa će se tako Alen Alavanja i Miroslav Dragojević iz Novog Sada i Nemanja Maksimović iz Kragujevca naći na finalu u Austriji.

Najbolji konstruktori-piloti papirnih aviona iz Srbije, Makedonije i Crne Gore učestvovali su sinoć u Novom Sadu na regionalnom finalu najvećeg svetskog takmičenja u bacanju papirnih aviona pod nazivom Red Bull Paper Wings.

Već tokom treninga videla se ozbiljnost, želja i spremnost takmičara za postizanjem vrhunskih rezultata. Takmičari su tokom zagrevanja svojom pripremom i razgibavanjem odavali utisak da se radi o nekoj atletskoj disciplini, a ne o takmičenju u bacanju papirnih aviona. Ipak, papirni avioni koji su leteli na sve strane, uzduž i popreko, od poda do plafona i jasno su stavljali do znanja da se radi o regionalnom finalu Red Bull Paper Wingsa.

Finale je otvorila disciplina daljinski let. Dvanaest najboljih takmičara, među kojima je bio i učesnik svetskog finala iz 2009. godine u disciplini vremenski let Mihajlo Petrović, ređali su se na “crti”. Svoja dva pokušaja najbolje je iskoristio Alen Alavanja iz Novog Sada koji je popravio svoj rezultat sa kvalifikacija za 7 metara, bacivši avion čak 40.16 metara. Nakon takmičenja Alen je izjavio: “Nisam očekivao pobedu, mislio sam da će pobednik sa novosadskih kvalifikacija baciti još bolje nego pre nedelju dana. Proteklih nedelju dana sam radio na doradi mog modela i izgleda da je to presudilo da ja pobedim.” Alen će predstavljati Srbiju u daljinskom letu, a na pitanje šta očekuje od svetskog finala, Alen je rekao: “Prvenstveno očekujem dobru zabavu, ali i dobar rezultat! Do svetskog finala ima još mesec i po dana pa ću se potruditi da to vreme iskoristim za pripremu kako bih svoju zemlju predstavio u najboljem svetlu!”. Drugoplasirani u daljinskom letu bio je Vladimir Petrović sa letom od 39 metara, dok je treće mesto pripalo Saši Boškoviću sa 36.14 metara.

Druga disciplina večeri bila je vremenski let. Za razliku od prethodne discipline, krila aviona su imala daleko veću površinu, a oblik aviona kod većine takmičara bio je pravougaon. Kako bi avion što duže ostao u vazduhu, takmičari su se izvijali čak do poda hvatajući zamah da izbace avion što više. Kragujevčanin Nemanja Maksimović imao je najbolju ruku i avion. Nemanja je u svom prvom pokušaju poslao avion do samog plafona Aule Novosadskog sajma, a nakon par krugova po sali avion se prizemljio posle 11.43 sekundi. Drugo mesto zauzeo je Josip Gajević sa 9.56 sekundi provedenih u vazduhu, a trećeplasirani je bio Stevan Babin sa vremenom od 9.08 sekundi.

Poslednja disciplina – akrobatski let, bila je i najatraktivnija disciplina na Red Bull Paper Wings regionalnom finalu. Takmičari su imali jedan minut vremena da sa svojim performansom i akrobatskim letom zadive žiri u čijem su sastavu bili najbolja srpska skakačica u dalj Ivana Španović, vazduhoplovni novinar Petar Vojinović i stjuart u avio-kompaniji Emirates Branislav Ćirić. U ovoj disciplini, takmičari su prikazali svoje veštine koristeći avione sa bumerang efektom, padobranima, helikopterima, a najupečatljiviji utisak ostavio je Miroslav Dragojević koji je ulogom klovna i mađioničara sa svojih pedesetak aviona različitih dimenzija i boja, osvojio svih 30 poena. Miroslav je pobedom u akrobatskom letu postao i dvostruki nacionalni šampion, obzirom da je i 2009. godine pobedio u ovoj disciplini i predstavljao Srbiju na svetskom finalu. Miroslav je nakon pobede izjavio: “Dešavanje je bilo daleko kvalitetnije i bolje organizovano nego 2009. godine. Sa nestrpljenjem očekujem svetsko finale Red Bull Paper Wingsa i nadam se da ću i tamo imazi zapažen rezultat.”. Drugo mesto, sa 26 poena, zauzeo je takmičar Dime Stojčevski iz Makedonije, dok je trećeplasirani bio Nikola Mijomanović iz Crne Gore sa 25 poena.

Svetsko finale Red Bull Paper Wings takmičenja biće održano 4-5. maja u Hangaru 7 u Salzburgu, Austrija.

(Photo: Marko Đurić)

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj