BEG airport status
Ruski MiG-31BM dobio rakete vazduh-vazduh velikog dometa R-37M Za sada je planirano da modernizovani MiG-ovi 31BM ostanu u naoružanju do 2028. godine / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Ruski MiG-31BM dobio rakete vazduh-vazduh velikog dometa R-37M

Trenutno najbrži borbeni avion na svetu jeste ruski lovac-presretač MiG-31 koji je ujedno i jedan od najvažnijih stubova protivvazduhoplovne odbrane Ruske Federacije. To je jedinstveni borbeni sistem kome, po mnogim karakteristikama, pre svega brzinskim i visinskim, trenutno nema premca u svetu. Zbog svega toga ovaj tip aviona je imao prioritet u osavremenjavanju ruske vojne avijacije kako bi mogao da ostane u upotrebi do kraja sledeće decenije.

Mogućnost letenja velikim brzinama, potom njegov veliki vrhunac leta kao i veliki borbeni radijus, uticale su na to da MiG-31 postane platforma za lansiranje hiperzvučnih raketa vazduh-kopno/more H-47M2 “Kinžal“ ali i nosač nove protivsatelitske rakete koja je još u razvoju. Ono što je dugo očekivano kod modernizovanih lovaca-presretača koji nose oznaku MiG-31BM, jeste uvođenje u upotrebu nove rakete vazduh-vazduh velikog dometa tipa R-37M koja će zameniti stare rakete R-33.

Rakete vazduh-vazduh R-77-1 srednjeg dometa u arsenalu modernizovanog MiG-31BM.

Do sada su u operativnim jedinicama, od novog naoružanja MiG-31BM viđene samo infracrveno samonavođene rakete R-73 malog dometa kao i aktivno radarski samonavođene R-77-1 srednjeg dometa. Na ruskim forumima i blogovima su se tek relativno skoro pojavile fotografije i rakete R-37M za koju se nije znalo kada će biti u naoružanju modernizovanih 31-jedinica. Dostupne fotografije izvučene su iz video materijala koji je postavljen na Jutjub još 3. jula 2018.

Video je napravljen u vazduhoplovnoj bazi Kansk, na proslavi 80. godina tamošnjeg avijacijskog puka a snimio ga je bivši penzionisani pripadnik ove jedninice Nikolaj Fedosenko. Na ovom aerodromu danas su bazirane dve eskadrile 712. gardijskog lovačkog avijacijskog puka, 21. gardijske mešovite avijacijske divizije, 14. armije VVS i PVO, Centralne vojne oblasti. Eskadrile popunjava oko 20 MiG-ova 31BM a na objavljenom videu vidi se da je svečanost bila veoma skromna i da su, osim aerodromske tehnike bila izložena samo dva naoružana aviona.

Prvi put viđene rakete vazduh-vazduh R-37M na avionu MiG-31BM.

Jedan od njih je ispod krila imao 4 rakete vazduh-vazduh R-73 a pod trupm 4 R-33. Drugom primerku su ispod krila postavili 4 R-77-1 dok je na podtrupnim nosačima imao podvešene 4 R-37M. Video predstavlja i odličan tzv. walkaround odnosno detaljni obilazak aviona koji može poslužiti kako maketarima tako i vojnim stručnjacima i entuzijastima. U komentarima na ruskim forumima se, na osnovu toga kako su rakete ofarbane, pretpostavlja se da su toga dana viđene vežbovne R-37M.

Raketa Vimpel R-37M (Izdelije 610M, NATO oznaka AA-13 “Axehead“) je nova teška raketa vazduh-vazduh velikog dometa koja predstavlja dalji razvoj rakete K-37 (R-37, Izdelije 610) koja je konstruisana na bazi starije R-33. Prvobitno je raketa R-37 bila namenjena novoj verziji MiG-a 31, znatno izmenjenom i modernizovanom MiG-u 31M (mogao da ponese do 6 R-37 pod trupom) koji zbog loše ekonomske situacije, nikada nije uveden u naoružanje. Njegov razvoj prekinut je 1994. a iako su aprila iste godine uspešno završena ispitivanja prekinut je i razvoj R-37.

Prilikom jednog testiranja koje je izvršeno 18. avgusta 1993. raketa R-37 je, lansirana sa jednog od prototipova MiG-a 31M, pogodila cilj u vazduhu na daljini od 228 km. Iako je program prekinut, projekat je ostao za neka bolja vremena. Razvoj je nastavljen početkom 2000-tih a prvo lansiranje nove rakete R-37M sa MiG-a 31BM izvršeno je 2011. godine. Državna ispitivanja pred uvođenje u naoružanje završena su uspešno 2014. godine a serijska proizvodnja započeta je u Državnom naučno-proizvodnom centru “Zvezda-Strela“ u Koroljovu koji je deo Akcionarskog društva KTRV (Корпорация Тактическое Ракетное Вооружение).

Izvozna verzija rakete R-37M sa oznakom RVV-BD ima domet od 200 km.

Za izvoz je ponuđena raketa RVV-BD (Izdelije 620) i do sada su obično bili prikazivani taktičko-tehnički podaci ove varijante rakete R-37M. Ova raketa najavljena je 2011. godine a od varijante za ruske VKS se, prema mišljenju nekih ruskih stručnjaka razlikuje samo po softveru i bojevoj glavi. Ipak mnogi smatraju da je i domet RVV-BD znatno manji i da iznosi 200 km u prednju polusferu cilja, u odnosu na 280 km kod R-37M. Maksimalna visina na kojoj može da leti cilj je 25 km a ono što je zanimljivo je da je maksimalno dozvoljeno eksploatacionon G opterećenje cilja +8G što je znatno unapređenje u odnosu na R-33 koja je mogla da dejstvuje samo na ciljeve koji imaju ograničenje do +4G.

Navođenje rakete je kombinovano, inercijalni navigacijski sistem dobija tokom središnjeg leta ka cilju radio korekcije od aviona nosača a u završnoj fazi navođenje je aktivno radarski. Profil trajektorije leta je parabola koja je kontrolisana glavom za samonavođenje MFBU-610Š (9B-1103M-350) “Šajba“ dok aktivni radarski tragač radi u X i Ku opsegu i može da zahvati cilj radarske površine 5 m2 na daljini od 40 km. Raketa ima dužinu od 4,06 m, prečnik 380 mm, razmah krila 720 mm, masu prilikom lansiranja 510 kg a masa bojeve glave iznosi 60 kg.

I pored toga što je bila namenjena avionu MiG-31BM, iz Vimpela su napomenuli da se ovom raketom mogu naoružati i drugi tipovi aviona. Kod MiG-a 31 predviđeno je da se rakete nose samo pod trupom, na nosačima AKU-410-1. Za druge avione razvijen je poseban nosać AKU-620, ova raketa je viđena na reklamnoj fotografiji višenamenskog borbenog aviona MiG-35 a spekuliše se da će je biti u naoružanju i višenamenskog lovca Su-35S.

Video materijal Nikolaja Fedosenka, rakete R-37M jasno se vide od 20. minuta:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Be

Ja sam za to, da ako nabavimo Mig-35, kupimo i bar neku manju kolicinu 10-20 komada ove rakete. :-)

Odgovori
Fa

Ja sam za to da čim nabavimo F-16V nacrtamo petokrake na repu i tako ostanemo u dobrim odnosima i sa Rusima i sa Amerima…

12

@Falcon,

I ja bih da budem sultan umesto sultana…

Al

@Falcon
Tesko da ces dobiti najnoviju vojnu tehniku od zemlje koja ti cerupa teritoriju, ali dobro kad je neko pristrasan u njegovim ocima sve je moguce samo da se dobije ono sto se zeli.
Sustinski, nama i ove 29ke rade ono sto treba da rade.
Kad vojni budzet bude u milijardama, onda cemo razmisljati o nekoj ozbiljnoj odbrani, za koju su potrebne ozbiljne masine i kapaciteti

Fa

@ Al-41F1

Znam da uništavaju i čerupaju našu zemlju već dugo ali nisam znao da SNS i SPS prave F-16V?

Su

@ Falcon
Ne mogu ni da zamislim tvoju frustraciju time sto verovatno neces ni doziveti da vidis zapadnu opremu(avione)u arsenalu VS.Ali mogu sladko da se smejem tvojoj opcinjenosti avionu F16…
I sledeci borbeni avion za VS ce 99% biti ruske proizvodnje…vec vidim tvoju prorednjenu kosu nakon tog ugovora u bliskoj buducnosti :)

Fa

@ Su-35s je mama

Pa ako taj sledeći ruski avion bude neki iz SU-30 familije neću više plakati za F-16 uopšte. Odmah se prekrštavam u Flanker-C.

Međutim, siguran sam da će naša Partizanska eskadrila nastaviti da leti na Trabantima-29 i u budućnosti. Ma kakav glass-cockpit, skazaljka je zakon bajo.

O tome na žalost odlučuju ljudi koji se voze u nemačkom autu, štekaju dolare i evre u švajcarskoj banci, obožavaju američki iPhone, ali iz „patriotskih“ razloga neće da nabave avion sa „zločinačkog“ zapada…

Al

@Falcon
Pise lepo dole da se ne doticemo (previse)politike, jedino ako nisu nesto menjali?
Cinjenica je da nam je deo teritorije okupiran iskljucivo zato sto su SAD dale zeleno svetlo teroristima, pa se umesale, naravno ne na nasoj strani…ali dobro sta je tu je. I sa Japanom su bili neprijatelji pa sad kao nisu. Stici cemo i mi na red ne boj se. Barem da nas ne smaraju.
Sto se aviona tice, iskreno ne trebaju nam bolji avioni trenutno. Bar jos 10ak godina. Prosto nemamo kapaciteta za „bolje“. Sto finansijski, sto tehnicki, sto iz prostog odnosa prema obuci i kadru u VS.
A za SU-30….moguce da ce i to biti. Ako se ne proda 29M/35 jos 10 godina jos nekome osim Egiptu u vecem broju, verovatno ga ni nece nuditi. Ostace samo SU-30/35, a Mig ce raditi iskljucivo 31.
Realno i JF-17 bi nam dobro dosao.

Ma

@Falcon

„Međutim, siguran sam da će naša Partizanska eskadrila nastaviti da leti na Trabantima-29“

Istina, MiG-29 je ja mislim spajan u nekom brodogradilistu, samo tako se da objasniti izgled trupa gde se jasno prepoznaju metalne ploce sa fugama i nitne.

А

Онај изложени са 4 Р77-1 и 4 Р-37М им је за ерполисинг. :)

Odgovori
Pr

A kad završe razvoj protivsatelitske rakete biće i za space policing ;)

P.

„Ovo nama treba da obesimo na MIG 29 u kombinaciji sa Vučićevim radarima od 200km“ kraj citata :-)

Odgovori
Ba

@Falkon
Ovo je bilo dobro. Ponekad se i fanaticima omakne duhovitost.

Jo

Mig-35 sa ovom raketom plus R-77, pa to je vec jako, jako ozbiljna prica. Ako tome dodamo manevarske osobine migonje, a i mogucnost da nosi vrlo dobro v-z naoruzanje, bar ono srednjeg dometa, poput laserski vodjene H-38, stvarno ne vidim razlog da se ovaj avion ne kupi u buducnosti? Dobro, nema se para, ali to i nije neki problem :)

Odgovori
go

Ladno ova raketa ima veći domet nego bilo koji radar na 29-i… :-)
Toliko o toj blistavoj ideji, mada nije nemoguće ispaliti raketu sa naših migova, samo je glupo. A o eventualnoj upotrebi u slučaju radarskog ometanja tek ne treba trošiti reči. Ometanje je inače zagarantovano u realnom dejstvu, još od vijetnamskog rata na ovamo a raketa se u finalu navodi radarski, dakle džabe što ima svoj inercijalni sistem. S druge strane, iznad Sibira će ameri teže sprovesti masovno ometanje u slučaju globalnog sukoba (ako izuzmemo elektromagnetski puls) pa ova raketa ima smisla, naročito u slučaju manjeg napada (terorizam, neko otme B52 i sl). Iznad Balkana ova raketa nema smisla.

Al

Teorijski da, ali u praksi tesko. Mig-35 trenutno u ponudi nema radar koji moze iskoristiti maksimalni potencijal ove rakete(niti ce ga imati), niti letne karakteristike. Dodatno ima premalo podvesnih tacaka za jedan moderan avion, a nosivost mu takodje nije jaca strana u poredjenju sa konkurentima.
Da me ne shvatite pogresno, Mig-35 sa 6xR-77+2xR73 je jako opasno oruzje u vazduhu, ali prosto nema kapaciteta za R-37M niti je ekonomski isplativo, niti Srbija ima sve sisteme koji mogu iskoristiti ovakvu raketu u njenim punim potencijalima(awacs, osmatracke radare velikog dometa, teritoriju itd.) Dodatno ko zna koliko samo miliona kosta jedna R-37M.

п

један проблем, на МиГ-35,тешко да ће да се удене радар са 31, добро познати Заслон и модернизована
верзија Заслон-АМ, нисам сигуран да Жук може да води ову ракету, јер јој је домет много већи, а и на-мена јој је да гађа летеће радарске платформе АВАКС Командо Соло, ЈСТАРС, УСАФ ОНЕ и сл.

Jo

Al ne bih se slozio sa tobom. Prvo 35-ca je jos u razvoju, moci ce da ponese 7 000 kg, sto je vrlo solidno, a pored 8 pod-krilnih tacaka, moguce je, pa i verovatno integrisanje i 9-te pod-trupne podvesne tacke. Drugo, Zuk AM bi trebao da sa dometom ide preko 200 km, cak i 250, sto je savsvim dovoljno, s obzirom da se raketa navodi kombinovano samo, tj. ako izvozna gadja na 200km u zavrsnoj fazi se samo-navodi. Uz to R-37 je po gabaritima daleko manja od R-33, stoji da je masa 510 kg pri lansiranju, videli smo da je 35-ca na testiranju leti sa 4 KAB-500 iste mase, duzina od 4 m takodje nije problem. Dakle, mislim da je R-37 za 35-cu i te kako: moguca, isplativa, a ko razmislja kako treba i obavezna.

Al

@Joca
problem su letne karakteristike. Ova raketa se lansira sa ogromne visine i ogromne brzine(Mig-31) i tako su dosli do ove brojke od 200+km. To Mig-35 ne moze, a niti mu to treba. Verovatno je nece nikad ni integrisati.
To je iskljucivo racionalno na Migu-31 za ciljeve poput awacs, signit aviona i ostalo

Br

Od 35ice tesko da ce biti nesto u skorije vreme. Mislim da su Rusi nakon prve relativno simbolicne narudzbine, i to smanjili na tek 6 aviona ili tako nesto, pa i to ne u skorije vreme… Ovim tempom tesko da ce neka ozbiljnija proizvodnja bar jod 10 godina… A mozda i nikada. Rusi su presli na Suhoje a korisnici 29ke ili na f16 ili nemaju para…

ve

Znam da je tema teksta uvođenje nove rakete ali malo sam povećao sliku pa se zagledao u spojeve na krilima i trupu Mig-31, završna obrada je prestrašna, znam da su avioni stari ali ako ih uporedite sa zapadnima sličnog godišta razlika u finalnoj obradi je nebo i zemlja. Nadam se da novi MIG-35 više ne čadi ko golf dvojka ili ti naše 29-ke :)

Odgovori
А

О чему конкретно причаш? На МиГ-31 су добри спојеви. То бре треба да тера 3000km/h. МиГ-35 не дими. Могао си да видиш 29М2 код нас на Батајници својевремено.

ID

MiG 31 je super spojen, obziron na plafon leta i brzinu.
U tekstu lepo piše avion je jedinstven u svetu.
Zapad ima prednost, da se ne lažemo ali 31 je čudo i čudovište.
Avion je razvijen za odbranu vazdušnog prostora SSSR i ima jedinstvene karakteristike za polarne uslove.
Sovjetkoj/Ruskoj tehnici se može naći mnogo mana, statističkih podataka itd. Ali MiG 31 je zaista poseban. Amerikanci su rekli da je to jedini konvencionalni avion koji može da obori i nanese obiljnu štetu F22. Zbog karakteristika i što ih ima mnogo. Sad se još dooružavaju. Za ostale avione je smrt u diskoteci.
Nasuprot tome mislim da je Mig 35 obična bajka. Avion koji jedino može da ima izvoznu svrhu. Rusima ne treba uopšte, ali uvešće ga zbog marketinga. Skup i pitanje je da li će sve moći što reklamiraju, tu često lažu. Raketa R37M za Srbiju je realna kao i nosač aviona. Samo pročitajte kako se navodi…

Br

ID
SR-71 i varijante A-12 i YF-12, ciji su prototipovi poleteli krajem pedesetih, a prvi serijski model ’64, ili prototip XB-70 Valkyrie koji je leteo 3 maha istih godina… Naucna fantastika za Mig 31. Pa B-58 Hustler, skraja pedestih, proizveden u 120 primeraka koji je bio tezak neverovatnih 80 tona i uz to mogao da KRSTARI brzinom vecom od 2 maha, i pored svih problema koje je imao, nesto slicno ni danas ne postoji, pa legendarni Quiet Bird… Ili F22 koji je prvi put poleteo 1990.
Ruskoj avijaciji se daje vise znacaja nego sto zasluzuje. Mig31 je u stvari jedino cime mogu da se pohvale… Uz dizajn miga 29. I dalje je najlepsi :)

Tv

Branko
Usputno je porediti borbene avione, pre mig 31 leteo je mig 25. A zaboravio si x15? Kakav b58 sa krstarecom 2m? Koje legende pricas ovde? Hajde jedan pogodak barem? …kad je kitty hawk prvi put poleteo….sacekala ga valkirie u svim bombarderskim eskadrilama shambale…au, zalutao si malo

Al

@Branko
interesantno kako pominjete SR-71, a da niste pomenuli kako mu je trebalo 24h da se pripremi pred svaki let, dok je Mig-25 mogao 24/7 da bude u vazduhu u roku od jednog minuta! Kako mu nisu trebali posebni hangari, kako mu gorivo nije curelo dok stoji itd. itd.
Sustinski ili ne poznajete industrijski dizajn ili ste pristrasni. Sve se pri konstrukciji svede na kompromis. Mig-31 je savrseno radio svoj posao, kao i danas sto ga radi, pa tako i Mig-29, F-15, F-16…sve su to vrhunske masine.
E sad sto krajnji korisnik ocekuje nesto sto nije predvidjeno u startu to je druga prica.
Taj isti F-22 za svaki sat naleta iziskuje nekoliko radnih dana odrzavanja naknadno, dok recimo F-15 nema taj problem iako je „manje napredan“…
Sve te razlike nisu „kvalitativne prirode“ nego prosto kompromisi

ID

Branko
Sve što si nabrojao se ne koristi i to odavno. MiG 31 je i dalje operativan. Pored toga, rekao sam jedinstven jer je on borbeni avion, lovac, ali može da se koristi kao bombarder. Tu nisam mislio samo na brzinu.I dan danas je nezamenjiv za mnoge namene, na primer lovačka zaštita vazdušnog prostora u polarnom krugu. Koji avion još može da bude na polju na debelom minusu i da rutinski poleti? B58 je greška od aviona, nešto kao F117 brzo izgubio svrhu.
MiG 31 je,dakle, jedinstven avion po karakteristikama i nameni.

Ma

@Veki

„završna obrada je prestrašna“

Poznata stvar, deficiti sovjetske industrije. Svaki put kad sam video neki ruski avion nisam mogao da verujem, recimo taj Su-27 ili sta to vec tada bese, neki derivat, na Batajnici devedesetih. Ili skoro poljski MiG-29 na jednom aeromitingu. Ne znam u danasnje vreme za Su-35S, meni na fotografijama izgleda mnogo bolje uradjen, mozda su zadnjih godina uveli modernu proizvodnu liniju. Uzgred, skoro sam negde citao jednu analizu Su-57 gde autor tvrdi da je kvalitet zavrsne obrade nezadovoljavajuci za jedan stealt avion…

М

Проблем постаје што руси не само што касне и мемају производ еквивалентан ефу 35..тј конкуренцију у тој класи за извоз, него што исто taко каскају са радаром. Биће стотине Ф-35 ако не и хиљаде по базама по свету за десетак година. Додај на то још Ф-16 blok 70+. Данашњи Миг-35 не изгледа као конкурент тим авионима кроз 5-10г. Ипак је Ф-35 стелт авион са најмоћнијим радаром у тој класи. Онда ти треба да купујеш Миг-35 који ће имати можда први генерацију АЕСА радара руске производње. Руси морају направити конкуренцију ефу 35 и ефу-16/21 за извоз до 2025те бар као летећи прототип. Мора имати неке очигледне предности као што је Миг-29 био конкурент тадашњем ефу-16 до деведесетих.

Odgovori
Fa

@ Милош77

Odličan komentar. Dodao bih samo da je stanje sa ruskim v-z sredstvima i opremom (nišanski kontejneri, precizne stand-off rakete i bombe) u još većem zaostatku u odnosu na zapadne proizvode.

U tom pogledu MiG-29 nikada nije bio ni blizu Falcona. Dan danas mu je saćasti lanser glavno oruđe za napad na zemaljske ciljeve dok je F-16 daleko dogurao u svojoj evoluciji kroz brojne modernizacije/blokove i razvoj laserskih i GPS oružja. Nisam siguran šta tu MiG-35 može da promeni…

12

Falcon

Za MiG-35 i v-z sredstva se jedino pominju planovi za laserski navođeno naoružanje i H-36 Grom-1 krstareću raketu.

Miloš77

Ne znam da li može da se kvalifikuje kao očigledna prednost za MiG-35, ali mislim da ima nešto u činjenici da će imati otvorenu arhitekturu što se tiče konfiguracije opreme na avionu.

Vl

Nikome ne smeta kvalitetna diskusija zasnovana na realnim činjenicama, ali pljuvanje konkurencije i izvođenje malicioznih zaključaka, dobijenih na osnovu selektivnog biranja podataka, postali su zaštitni znak pojedinih komentatora.
Dosadno i ponavljajuće…

Mi

Vlad, nema smisla ni da pisemo besmisleno dugacke analize ovde koje ce se opet bazirati na necijem selektivnom biranju podataka.
Nista malicijozno nemam da kazem protiv Mig-35, niti volim zapadne avione koliko ti mislis. Sta vise nadam se da cemo kupiti Mig-35 ako valja i da ce se to desiti do 2029te najkasnije – ali novog. Cisto zato sto ce nam nas konacno prebaciti u 21 vek sto se lovacke avijacije tice. Avion je ko stvoren za Srbiju, ali ne za zemlje koje veci imaju desetine i stotine visenamenskih lovaca 4-te generacije i hoce da investiraju u najnoviju tehnologiju.
Moja poenta je da Amerika ima F-35 a Rusija nema taj tehnoloski iskorak proizvod da ponudi svetu. Sta vise, vec ih ima stotine, a bice ih hiljade po svetu do 2035te. Takodje imaju F-16V/21 koji su spremni za masovnu proizvodnju juce. To je jos jedan izbor kupcima kojima ne treba stelt, ili koji nemaju dozvolu od amerike da kupe stelt.
E sad, pogledaj Mig-35 u toj slici.
Mozda ce biti uspesan kroz 5 godina… mozda ce imati AESA radar prvi ruski do 2025te. Kako ce se pokazati?? Nosi znatno manje oruzija nego konkurent F-16/21 koji na jedno krilo nose 4 Aim-120 plus Aim-9x plus velik rezervoar za gorivo.
Ako ne ponude nesto sto ce moci da konkurise F-16 block72 ili F-35, Mig biro nece preziveti od Miga 35. To je sve sto zelim reci. Nikakvo pljuvanje, nego misljenje. Novi proizvod im fali vec odavno, a to nije Mig-35 kad su ozbiljne narudzbe u pitanju.

Al

Slazem se. Pogledamo Rafal, AESA radar, nisanski kontejner, 4-6 vz raketa, dva do tri rezervoara, 4 vv rakete i to sve odjednom. SU-30/35 to mogu sa lakocom, ali Mig-35? Bojim se da ne moze. Prosto nosivost i broj podvesnih tacaka nije dostojan modernog visenamenskog aviona. Potisak i uzgonske povrsine govore drugacije, zasto to nisu poboljsalji? Nemam pojma. Direktor Miga je rekao da je AESA opcija u ponudi, ali da se niko nije odlucio zbog cene…koliko mu je verovatni, ne znam. E sad gde Mig ima prednost? Pa naravno cena….ali neko ko trazi naprednu visenamensku masinu, inicijalna cena mu nece biti primarni faktor. Veci su faktor dostupne tehnologije, lakoca odrzavanja i pouzdanost. U oba slucaja je Rafal recimo u prednosti, pa i F-16V.
Kinematicke performanse su mu fenomenalne stvarno, aerodinamika savrsena, motori mocni, vazduh-vazduh naoruzanje izvrsno, ali nikako ceo paket da se sastavi. Dodajmo na to resursni vek dosta kraci…..avion koji ima 90%, ali fali mu jos uvek onih 10.

М

Што се ваздух земља способности тиче, ту ће Миг-35 бити добар у тој класи која није баш лака категорија. Уствари биће добар колко и треба као и Ф-16V. Неће он имати проблема да гађа ни бродове ни тенкове ни радаре. Сад за покретне мете и паметне бомбе малог калибра не знам шта имају или немају планирано за будућност.
Главни фактор опстанка Мига је извоз, иностране инвестиције у развој новог будућег авиона и понуда нечег новиг као мини Су-57. Ја лично више не видим Миг-35 као тај авион потребан неком од 2025-2050. А
Евентуално за земље као Србија која нема намеру да ратује са тим авионима него да одржава ловачку и вишенаменску авиацију са једном ескадрилом и то је то.
То није решење за земље којим је потребно 40, 60 или 120 авиона да замени садашнње 4ген.којима се пензија брзо примиче а немају опцију да купе ефове.
Уствари сад је идеална прилика за Миг и Сухој бирое да коначно свету понуде опцију за пазар авиона пете генерације у класи Ф-35.

Odgovori
je

Srbiji ne trebaju silni lovci već efikasna PVO. U slučaju sukoba, jedini potencijalni protivnik bi bio NATO, a to znači-nema letenja iznad Srbije. Kako njima tako ni nama. Nabaviti najbolje rešenje, a da li je to S400 u kombinaciji sa drugim sistemima, nije bitno. Avijacija? Samo nužno za air-policing i helikopteri. Kako jurišni, tako i transportni.

Odgovori
Al

PVO se ne moze odbraniti bez LA, zakoni fizike prosto. Dok se istovremenom upotrebom oba, efikasnost eksponencijalno povecava.

ID

PVO sistem mora biti integrisan i višeslojan.
S400 ne znači ništa. A, mala strategijska dubina teritorije Srbije predstavlja dodatni problem.
Da li bi Izrael bio sueprioran da nema lovačku avijaciju?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Leon na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Francuzi rade vrlo pametno, ali im se i posrećilo kad je krenula fenomenalna prodaja u zadnje vrijeme i po ekstra cijenama. I geopolitička situacija im ide na ruku ! Ekstra profit od prodaje Rafalea i ulaganja drugih partnera uložiti će u razvijanje sustava za FCAS, a sve na živoj i ekstra potentnim platformi i u…

26. Nov 2024.Pogledaj

K na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne, obrnuto je. F3 se moze nadograditi na F4.1 (kao sto pise u tekstu), ali F5 ce biti standard koji ce ukljuciti strukturne izmjene na zrakoplovu, zbog kojih nece biti moguce unaprijediti ranije verzije na njegov standard. Osim, ako sam dobro shvatio (a lako moguce da nisam), novoproizvedenih F4.2, koji ce strukturne izmjene ukljuciti, ali…

26. Nov 2024.Pogledaj

Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

26. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

>> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

26. Nov 2024.Pogledaj