BEG airport status
Korona haos i prevoz tereta avionom: „Kako smo prevezli 35 miliona maski avionima do Srbije“ Potreba za brzim prevozom tereta stvorila se odjednom ali su se kapaciteti i fleksibilnost špeditera našli na najvećim iskušenjima / Foto: cargo-partner

Korona haos i prevoz tereta avionom: „Kako smo prevezli 35 miliona maski avionima do Srbije“

Korona haos spustio je ukupnu potražnju za prevozom tereta vazduhom u aprilu za 27,7% u odnosu na 2019. godinu, prema podacima IATA-e. Usporenje globalne ekonomije, koje će gotovo sigurno uskoro prerasti u recesiju, odrazilo se i na ovaj vid logistike kao najveći pad tražnje u njegovoj istoriji. Međutim, ni slobodan kapcitet za to malo tražnje nije mogao da se pronađe tako jednostavno, konstatuje IATA. Jednostavno, putnički avioni su odjednom prestali da lete (pad od 42%) pa je nestao i njihov kargo kapacitet koji se nalazi u „podpalublju“.

Ovu što logističku što organizacionu katastrofu osetile su sve špediterske kompanije. Neke su se bolje snašle, neke nikako. Ipak, najgora tri meseca Korone bile su možda i najinteresantnije doba za biti uključen u prevoz tereta vazduhom.

To su iskusili laici koji su se prvi put našli u paklu organizovanja avio-čartera, nacionalne avio-kompanije koje su se odjednom preorijentisale na kargo ali i profesionalci koji su u ovoj situacija iznova odgovarali na pitanje: da vidimo od čega smo napravljeni?

Kako je Tango Six već pisao, kompanija cargo-partner jedna je od globalno najvećih i najiskusnijih špediterskih eksperata za prevoz tereta i vazduhom. Na naše insistiranje ovoga puta nam pričaju o konkretnijim ciframa i uskim grlima koja su se rešavala na najinteresantnije moguće načine.

Najviše tereta u regiji prevezeno za Srbiju i Sloveniju / Foto: cargo-partner

Šest letova, 35 miliona maski

– Širenje korona virusa i odgovarajuće bezbednosne mere doveli su, kako i sami kažete, do naglog pada kapaciteta vazdušnog prevoza tereta u poslednjim mesecima, što je dovelo do povećane potražnje za fleksibilnim i bitnije hitnim rešenjima. Od početka globalne krize COVID-19, kompanija cargo-partner uvela je nekoliko nedeljnih teretnih čarter usluga kako bi pružila pouzdanu alternativu za otkazane putničke letove. Organizovali smo brojne kompletne i delimične čarter letove kako bi se osigurala blagovremena isporuka izuzetno hitnih pošiljaka. – priča za Tango Six Mirko Ilić, generalni direktor cargo-partnera za Srbiju.

– U aprilu, tim kompanije cargo-partner za vazdušni prevoz tereta u Srbiji organizovao je šest kompletnih čarter letova sa više od 35 miliona zaštitnih maski iz raznih delova Kine direktno do Beograda. Kako bi omogućili ovaj transport sarađivali smo sa prevoznicima koji su preuredili nekoliko putničkih aviona „u stanju mirovanja“ u avione za prevoz tereta uklanjanjem sedišta ili čak vezivanjem tereta na putnička sedišta u cilju da ispune potražnju.

U susedstvu smo se takođe pobrinuli za potrebe Slovenije. Slovenija je takođe bila među državama koje su se suočile sa nedostatkom zaštitne opreme usred krize virusa. Predstavništvo naše kompanije u ovoj zemlji organizovalo je niz čarter letova kako bi zadovoljili hitne potrebe klijenata. Jedna od tih pošiljaka stigla je na aerodrom Brnik ujutro 12. aprila, na Uaskršnju nedelju, nakon skoro 12 sati dugog direktnog leta iz Džengdžoua. Ova pošiljka je sadržala pet miliona zaštitnih maski za lice ukupne težine od skoro 25 metričkih tona. Uprkos prazniku kao i restrikcijama u pogledu izvoza bezbednosne opreme iz Kine, kompanija cargo-partner je bila u mogućnosti da pruži korisniku svu potrebnu logističku podršku u kratkom vremenskom okviru, uključujući pripremu zahtevanih dokumenata za izvozno carinjenje. – ističe Ilić.

„Prevoz tereta vazduhom obično nije ovoliko zanimljiv“ / Foto: cargo-partner

Po njegovim rečima cargo-partner je primio i brojne ad-hoc zahteve za kompletne i delimične čarter letove za hitno potrebnu robu, od kojih je većina dolazila iz farmaceutskog sektora, sektora za zdravstvenu zaštitu i sektora za ličnu zaštitnu opremu (LZO). Zahvaljujući carinskoj ekspertizi i prisutnosti u azijsko-pacifičkoj regiji, nudili su i podjednako bitne konsultacije o izvoznim propisima za opremu za zdravstvenu zaštitu i LZO opremu:

– U aprilu, tim kompanije u Švedskoj organizovao je tri kompletna čarter leta za jednu veću kompaniju. Tri teretna aviona MD-11 odletela su sa aerodroma Arlanda u Stokholmu za aerodrom O’Hare u Čikagu, natovarena sa skoro 200 metričkih tona tereta osetljivog na temperaturu i koji se ne može slagati. Uprkos kratkom vremenskom okviru za ovu pošiljku, koji se poklapao sa uskršnjim praznicima, transport je izvršen u poslednjem momentu kako bi se zadovoljile potrebe korisnika.

Drugi važan avionski čarter transport omogućen je zajedničkim naporom timova kompanije cargo-partner u Pragu i Šangaju, u vreme kada su maske za lice i respiratori bili hitno potrebni zbog brzog širenja COVID-19 širom Evrope. U martu, kancelarije naše kompanije u Kini i Češkoj Republici obavile su hitan transport od oko 700.000 maski za lice i 100.000 respiratora FFP2 uključujući carinjenje i svu zahtevanu dokumentaciju. Avion je poleteo iz Šangaja 23. marta u 20:15 h i sleteo u Prag 24. marta u 02:03 h. Odmah nakon njegovog dolaska, teret je dovezen u obližnje skladište materijalnih rezervi, odakle se osnovna roba distribuirala u bolnice širom zemlje. – kaže Ilić uz konstataciju da prevoz tereta vazduhom obično nije ovoliko zanimljiv i da se nada da će u budućnosti, za sve, okolnosti biti bliže rutinama na kakve smo navikli.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj