BEG airport status
Vazduhoplovna akademija upisala prvu generaciju visoke škole strukovnih studija: 43 kandidata na studijskim programima za pilote, kontrolore i mehaničare Prva generacija od 43 studenata upisala je visoku školu strukovnih studija na Vazduhoplovnoj akademiji / Foto: Vazduhoplovna akademija

Vazduhoplovna akademija upisala prvu generaciju visoke škole strukovnih studija: 43 kandidata na studijskim programima za pilote, kontrolore i mehaničare

Visoka škola strukovnih studija Vazduhoplovna akademija zvanično je u ponedeljak upisala svoju prvu generaciju studenata na tri studijska programa po dualnom modelu studija. Indekse je brucošima uručio ministar prosvete Branko Ružić.

Kako je ovom prilikom izjavio direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović upisano je ukupno 43 studenta na tri studijska programa Akademije: vazdušni saobraćaj (piloti), vazduhoplovno mašinstvo (mehaničari) i kontrola letenja (kontrolori):

– Imajući u vidu da smo zbog procesa formiranja naše nove, sada znatno uvećane, obrazovne institucije upisni rok održali u nestandardnom septembarskom terminu, izuzetno smo zadovoljni odazivom. Prijavilo se 50 kandidata a njih 43 je prošlo prijemni ispit.

Svečani prijem prve generacije na visokim strukovnim studijama / Foto: Vazduhoplovna akademija
Ministar prosvete podelio je prve indekse / Foto: Vazduhoplovna akademija

Prvi put će tako stručni profili dobiti visoko strukovno obrazovanje koje je u potpunosti priznato od strane prosvetnog sistema odnosno Ministarstva prosvete uz paralelne dozvole koje će biti u potpunosti EASA priznate. ATPL za pilote, dozvole aerodromske kontrole letenja i B1 i B2 dozvole za mehaničare. Ove godine SMATSA je svojim konkursom već izabrala nove kontrolore koji će sada pohađati i deo visokog strukovnog obrazovanja na našoj akademiji – kazao je Cvijović.

Kako je Tango Six već izveštavao, proces proširenja Vazduhoplovne akademije započet je u maju ove godine pripajanjem pilotske akademije iz Vršca beogradskoj školi koja je ove godine dobila i akreditaciju za tri navedena programa strukovnih studija. Prvi put posle skoro tri decenije neka državna škola će u potpunosti stipendirati najbolje rangirane na prijemnom ispitu koji žele da postanu piloti a od strane države najavljena su i ulaganja u sada proširenu i objedinjenu vazduhoplovnu obrazovnu instituciju od 65 miliona evra.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Me

Super vest, drago mi je da Vazduhoplovna napreduje. Ali kako misle da osoba koja završi Vazduhoplovno mašinstvo dobije B1 ili B2 EASA dozvolu? Sa kojim tačno radnim iskustvom? Trenutno je potrebno 3-5 godina rada(zavisi od države gde se aplicira za dozvolu), bar 2 task-a nedeljno u Exp Log Book-u, naravno u kompaniji koja ima EASA Part 145 dozvolu. Uz to, inspektori nekih država zahtevaju da vide određenu količinu taskova vezanih za svaki ATA Chapter.

Odgovori
LS

Цвију за директора ДЦВа!

Ma

U CH vam treba naj manje 7 godina za B1 ili B2 sa type ratingom! I to u naj boljem slucaju

LS

Цвијића треба поставити за Директора ДЦВа. То што он ради у задњих десет година са драпшином мора да се препозна. Човек је окупио тим стручњака и не планира да стане. Све честитке запосленима у Ваздухопловној Академији!

Odgovori
С

Ја сам завршио „Петар Драпшин“, генерација 1997. ,не смеру авио-моторни системи.Феноменални професори са доста практичног искуства у струци.Издвојио бих професора Кусовца који је лично радио на пројектима авиона „Орао“ и „Галеб“.
Штета што је за време мог школовања а и касније, школа доста срозана што се тиче ученика који су били „отпадак“ основног образовања.
Драго ми је да се поново враћа углед…
Поздрав бившим Драпшинцима!! 👍😁

Odgovori
Ka

Cvijoviću, svaka ti čast!
Samo tako nastavi!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@entuzijasta Tesko ce to proci, nazalost i 2025 godine. Jer treba napetost za unutarnjepoliticke i iluzionisticke svrke. Dokle god drze narod u predratnom stanju dotle sve drugo prolazi bez problema.

02. May 2025.Pogledaj

KK na: Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

Zanimljiv mi je koncept u kojem se pojavljuju neke drzave koje snabdevaju i levo i desno. Npr Izrael prodaje PULS Srbiji, ko zna sta Albaniji, Francuzi Rafale i SRB i RH, potencijalno i SAMP/T, radari itd. Nema vise crvene i plave tehnologije i jasnih razgranicenja gde sta pocinje i zavrsava, sve postaje siva zona.

01. May 2025.Pogledaj

entuzijasta na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Stvarno ne vidim razlog, danas 2025. godine zašto se ne bi međusobno posećivali na manifestacijama ovog tipa kao zemlje učesnice? Program bi svakako bio bogatiji, možda i privukao više publike.

01. May 2025.Pogledaj

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj