BEOGRAD – Sastav radne grupe Vlade Srbije za „analizu stanja i pripremu predloga mera za stabilizaciju i oporavak kompanije Jat Airways“ objavljen je prošlog četvrtka u Službenom glasniku. Desetočlano telo sastavljeno je od nekadašnjih državnih službenika, pilota i političara. Mandat rada radne traje godinu dana.
Po odluci Vlade, donesenoj 16. novembra, formirano je telo koje će analizirati aktuelno stanje i preporučiti korake za oporavak i metamorfozu nacionalne avio-kompanije. 22. novembra objavljen je sastav grupe ljudi koja bi trebalo da nađe pronađe rešenje. Tango Six je u jednim od svojih ranijih tekstova na temu Jata upozorio da bi ovakvo telo moglo biti preglomazno i neefikasno. Da li je osam ljudi previše, koje su kvalifikacije i kakvo je njihovo znanje o tematici kojoj su se posvetili? Kao i do sada Tango Six će detaljno analizirati i pratiti sve aktivnosti vezane za sudbinu novog/starog Jata.
Radna grupa:
Predsednik Radne grupe – Nenad Mijailović, savetnik ministra finansija i privrede;
Zamenik predsednika – Mišela Nikolić, pomoćnik ministra finansija i privrede;
Vladimir Ilić, šef kabineta predsednika Vlade;
Vladimir Banjac, Ministarstvo saobraćaja;
Nebojša Starčević, direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva;
Vladimir Ognjenović, generalni direktor Jat Airwaysa;
Velimir Radosavljević, generalni direktor aerodroma Nikola Tesla;
Milica Petrović, Agencija za privatizaciju;
Velibor Vukašinović, kapetan – saobraćajni pilot i
Velibor Slavuj, saobraćajni inženjer – pilot.
Mandat radne grupe traje godinu dana, cilj je „analiza stanja u privrednom društvu i sagledavanje aktuelnih tržišnih okolnosti u delatnosti avio-saobraćaja na osnovu kojih će se Vladi pripremiti predlog mera radi stabilizacije, oporavka i profitabilnog poslovanja Akcionarskog društva za vazdušni saobraćaj Jat Airways“ Beograd“.
b737
Mislim da o ekspertima Stracevicu, Ognjenovicu i prof dr ne treba mnogo pricati, dela vise govore o njima. Ovaj Banjac je valjda bio sef letackih poslova kad je izbio onaj skandal o onom pilotu sto nema dozvole za 733 tako da i on otpada. Jedino ova dvojica pilota, mada ne znam nista o njima, mogu da izvuku stvar. Tu je pitanje koliko oni imaju objektivan i trzisni pristup u citavoj situaciji, kako bi se kreirao poslovni model koji moze da opstane i da donese profit. Ostaje da vidimo …..
Pera Detlic
Da li ste se zapitali da li u ijedenoj ozbiljnoj svetskoj Kompaniji piloti vode posao?
Da li ste se zapitali da li su interesi pilota u skladu sa neophodnim koracima: a to je rezanje gubitnih linija?
Da li ste se zapitali kako je reseno pitanje monopola pilita u Srbiji: strance ne mozete aangazovati, a nasi odu na rad napolje i vrate se KAD GOD POZELE…
Da li ste se zapitali ( a oni bi trebalo) zasto lete 30% svetskog proseka, svi imaju privatne firme (Slavuj z atrgovinu pilotima) a letenje im je hobi….
mrmot
Pilotima Jat-a i DCC bi trebalo zabraniti da se u opste bave Jat-om. SS-ovci su imali vise etike i morala od njih.
aeroput
Tu ne vidim nikoga ko se razume u tržište,međukompanijske ugovore,međudržavne ugovore,distribuciju itd. itd.
Goran
Pa Velibor Vukašinović je pravi izbor za člana. Opet komedija od strane države.
Većina ovih članova, kada bi palo sa nivoa svoga ega na nivo svoga znanja poginuli bi.
Zumbor
Bilo bi lepo kad bi saznali stvarne kvalifikacije G-dina Velje Vukasinovica. Ovo kapetan (cega) i saobracajni pilot (gde i kada) je isto sto i na tarabi pise, a mozda i nije.
Petar
Sta reci, stvari se ponavljaju i brzo zaboravljaju. Gospodin Starcevic je pre dolaska na mesto direktora Direktorata pokazao kako se vodi JAT, iako nije samo njegova krivica. Dovesti na direktorsko mesto nacionalnog avioprevoznika nekoga bez trunke iskustva u slicnom poslu bilo je ravno samoubistvu. Sto je g-din Starcevic i potvrdio.
Zatim, g-din Direktor Letacke operative JAT-a odgovoran i umesan u niz malverzacija, kao sto je vec pomenuo neko ranije, skolovanje i primanje na posao mimo potrebe i mimo regularne procedure, partijskih prijatelja. Isti su cak krsili i Zakon o Vazdusnom saobracaju jer su upravljali vazduhoplovom bez odgovarajuce licence. I takvog coveka Direktorat postavlja da bude examiner, bruka jedna Ne reaguje JAT ne reaguje Direktorat. I sada ce oni nesto da urade za dobrobit JAT-a. To ni moja maloletna deca vise ne veruju.
Imalo bi ovde jos stosta da se kaze ali mislim da to vec svi vazduhoplovci zemlje Srbije znaju a nista ne rade da se tome jednom za svagda stane na put.