Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Dvomotorni Teknam u Ečkoj sleteo sa uvučenim stajnim trapom, nije bilo povređenih

11. feb 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

4. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024
Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije
Komercijalni avio-saobraćaj neće biti ograničen ali hajde da iskoristimo priliku i da podsetimo da ne lete i ne prihoduju samo "veliki" avioni / Foto: Uroš Mitrović

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

Juče je u Beogradu otvoren međunarodni sajam „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ koji je pored poslovnog i političko-ekonomskog aspekta imao i vazduhoplovni. Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao je NOTAM kojim se zabranjuje letenje generalnoj avijaciji u širem području Beograda od juče ujutru do nedelje u ponoć kada se manifestacija završava.

Sajam vina, u okviru inicijative „Otvoreni Balkan“, svečano je juče otvoren u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijera Albanije, Crne Gore i Severne Makedonije, Edija Rame, Dritana Abazovića i Dimitra Кovačevskog.

Događaj se organizuje u halama beogradskog Sajma, organizuju ga državne i privatne institucije, okuplja izlagače iz regiona i sveta i kako je ministarka turizma Srbije Tatjana Matić poručila, ideja je da postane tradicionalna manifestacija, „jedan od neizbežnih evropskih festivala gastronomije i turizma“.

Da li zbog lokacije Sajma (van zone R-8), prisustva premijera tri države (kojima će se danas pridružiti ministri spoljnih poslova Mađarske i Turske) ili drugih potencijalnih bezbednosnih rizika ove manifestacije i političkog samita koji će se danas održati u Palati Srbija, DCV je odlučio da uvede zabranu letenja koju je iskomunicirao NOTAM-om. Kako se u obaveštenju navodi, zabranjene su operacije svim vazduhoplovima koji ne obavljaju letove javnog transporta (komercijalni avio-saobraćaj), koji nisu državni ili, kako je interesantno sročeno, koji nisu direktno vezani za manifestaciju „Vinska vizija otvorenog Balkana“.

NOTAM posvećen zatvaranju vazdušnog prostora iznad šireg područja Beograda za vikend
Malo koja manifestacija može da se pohvali svojim restriktivnim NOTAM-om / Ilustracija: Tango Six

Ova zabrana, koja prostorno obuhvata mnogo šire područje od stalne, za generalnu avijaciju, zabranjene zone letenja iznad centra Beograda R-8 (između ostalog zato što se Sajam ne nalazi u toj zoni), uticaće na operacije aerodroma generalne avijacije „13. maj“ kod Zemun Polja, Vojka, helidrom u Dobanovcima i delimično aerodroma Lisičji Jarak. Ukupna flota privatnih aviona ovih aerodroma broji preko 40 vazduhoplova, na njima su bazirane i škole letenja koje će za ova tri dana svakako pretrpeti određenu štetu.

Kako je Tango Six već ranije javio, 12. po redu prvenstvo Srbije u ultra-lakom letenju bilo je odloženo za ovaj vikend ali je ponovo pomereno zbog nepovoljnih meteo uslova. Da je, kojim slučajem meteo situacija bila povoljna i da takmičenje nije bilo odloženo, moralo bi biti otkazano budući da većina učesnika dolazi iz reona Beograda koji je za vikend pod zabranom letenja.

Slične zabrane letenja već su bile uspostavljene kada je, takođe na beogradskom Sajmu, održan Samit Nesvrstanih. Razlog je, najverovatnije, činjenica da Sajam ne pripada R-8 zoni i da se zbog toga dešava interesantan fenomen – kada dolaze Putin, Bajden ili, mnogo zanimljivije, kineski državnici, beogradske škole letenja mogu da rade.

Svakako da ova zabrana ima svoje (bezbednosno) opravdanje i da u svakoj većoj metropoli oduvek postoji problem restrikcija zbog sličnih situacija. Potrebno je naći balans između zabrana pod plaštom totalne bezbednosti i neuznemiravanja flote koja je brojnija i aktivnija od bilo koje državne i ono što je najbitnije – nije budžetirana i sama se bori za svoje prihode.

Sve ovo pod uslovom da su vazduhoplovne vlasti sigurne da svi učesnici u generalnoj avijaciji blagovremeno čitaju NOTAM-e i da su oni predstavljeni na (grafički) razumljiv način (kao što smo danas mi to vizuelno predstavili na Tango Sixu) što je posebna tema.

I za kraj, off-topic štobsereklo, vreme je da se počne sa pričom o izmeštanju beogradskog sajma sa trenutne lokacije i izgradnji novog, većeg i (multi) funkcionalnijeg sajma. Pored brojnih razloga za ovakav potez (trenutna lokacija više nije na periferiji grada, saobraćajno je loše povezana) eto i jednog vazduhoplovnog.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Kako bre sajam lose povezan saobracajno?!

Odgovori
Dr

Misli se na gužvu koju sajam dodatno pravi u vreme održavanja.

V.

Ograda na sredini saobracajnice kod sajma i podzemni pesacki prolaz su izgradjeni po preporuci Saobracajnog fakulteta kako bi se povecao protok vozila i umanjile guzve…
Beskorisna i nekompetentna Agencija za bezbednost saobracaja je tu uvela ogranicenje brzine od 50 km/h, itd.
Mozda da naprave metalni sajam kao i Zezeljev most u NS?

Jo

Ovakve zabrane se događaju po celom svetu.

Što se tiče Beogradskog sajma, interesantno je da je u vreme Kraljevine Jugoslavije za ove potrebe bio namenjen prostor sa druge strane Save (Staro sajmište) koji je u to doba bio preko sveta, ali je moglo da se širi do mile volje. Ovaj Sajam koji sada imamo se nalazi na skučenom prostou i nema mogućnosti da se širi.

Odgovori
Mi

Desavaju se samo u zemljama gde se vlast boji svog naroda.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs