[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Dvomotorni Teknam u Ečkoj sleteo sa uvučenim stajnim trapom, nije bilo povređenih

11. feb 2025
Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd
Ilindenka je projektovana i proizvedena u fabrici „20. maj“ u Skoplju 1955. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

Kako je prošlog petka saopštio Muzej vazduhoplovstva, jednoseda takmičarska jedrilica Ilindenka vraćena je nakon pozajmice, iz Skoplja u Beograd.

Muzej, koji bi trebalo da se nakon najavljene transformacije otvori 2027. godine, pozajmio je ovu jedinstvenu letelicu grupi makedonskih vazduhoplovnih entuzijasta septembra prošle godine radi njene restauracije i izlaganja.

– U okviru saradnje u oblasti kulture sa Republikom Severnom Makedonijom, jedrilica je privremeno ustupljena za izlaganje, kompletnu restauraciju i prikazivanje na prošlogodišnjem aero-mitingu u Skoplju. – saopštili su iz muzeja.

Povratak letelice u Srbiju / Foto: Muzej vazduhoplovstva

Kako je Tango Six ranije izveštavao, emotivno i istorijski najvredniji vazduhoplov na statičnom delu velikog prošlogodišnjeg aero-mitinga u Skoplju bio je YU-4109, jedrilica Ilindenka. Nakon što nikada u svojoj penziji (od 60-tih godina prošlog veka) nije izašla iz depoa Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva u Beogradu, prošle godine privremeno je isporučena Severnoj Makedoniji.

Kako je tada za Tango Six ispričao direktor aero-kluba Skoplje Dejan Sazdovski, zahvaljujući novom momentumu u odnosima Srbije i Severne Makedonije kroz ekonomsko-političku inicijativu Otvoreni Balkan, makedonski vazduhoplovci su animirali svog premijera koji je, kako Sazdovski kaže, zamolio predsednika Srbije da se Ilindenka vrati na godinu dana u Severnu Makedoniju radi restauracije i izlaganja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

Znaci sta je videla sveta videla je, a sad adio u muzej koji ce da proradi na Sveti Nikad i ko zna kad i ko zna gdeee….. Steta.

Odgovori
Yr

Proradiće valjda, pa makar i te 2027. svakako bi trebalo razmisliti i o proširenju i uređenju spoljne postavke, šteta je da imamo toliko eksponata a tako malo resursa za izlaganje. Bez obzira na sve jako lep gest prema Makedoniji i nadam se da će biti još takve saradnje.

Ne

Yrraf

Do sada, je u svom postojanju vise ne radio nego sto je radio. Sto je ogromna steta, jer muzej nije zanimljiv samo zbog broja eksponata, vec i zbog raznovrsnosti, istorije eksponata, dobrog broja unikata medju eksponatima. Imamo nesto sto je veoma retko u svetu, a u sustini ga nemamo…..

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs