[EKSKLUZIVNO] „Flying Bulls“ ispod mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori: Negativna petlja Gripen pilota jer im je Red Bul to organizovao

24. okt 2024

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

24. okt 2024

[INTERVJU] Kanadska komercijalna korporacija: Pomoć zemljama Balkana u finansiranju kupovina aviona i helikoptera

22. okt 2024

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

14. okt 2024

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

1. okt 2024

Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

1. okt 2024

[NAJAVA] Trodnevni vazduhoplovni događaj u Trsteniku: Šesti po redu „Blanik Kamp Kup“ i otvoreni Letački dan

28. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva zabranio poletanja i sletanja ultra-lakih aviona sa „operativnih mesta na vodi“

22. avg 2024

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu 7. septembra

19. avg 2024

Egzotične registracije vazduhoplovnih vatrogasaca u Makedoniji: Nakon južnoameričkih, pomogli i australijski Er Traktori

15. avg 2024

[ANALIZA] Crnogorska dilema: Treba li ukinuti policijsku helikoptersku jedinicu i šta kupiti – „mali“ ili „veliki“ Kanader?

9. avg 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva izdao prvi AOC za komercijalne letove hidro-aviona u Srbiji kompaniji GAS Aviation

7. avg 2024

[ANALIZA] Pomažemo premijeru Milojku Spajiću: Treba li Crna Gora da kupi „makar jedan“ Kanader, ima li alternative i kako to sve platiti?

7. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 3. deo

2. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Ponovo veliki požari u Makedoniji, u pomoć stigli i Er Traktori registrovani u Južnoj Americi

1. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 2. deo

1. avg 2024

[REPORTAŽA] Kako je tekla velika međunarodna operacija gašenja šumskih požara iz vazduha u Makedoniji – 1. deo

31. jul 2024

Vučić ponovo o „letećim taksijima“: Predstavljanje „Grande Pande“ na kraju događaja dobilo vazduhoplovnu dimenziju

23. jul 2024

Slovenija prvi put koristi avione Er Traktor u protivpožarnim operacijama

20. jul 2024

Požari u Makedoniji: Zbog čega vazduhoplovni kapaciteti za gašenje požara iz vazduha nisu bili spremni?

18. jul 2024
Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd
Ilindenka je projektovana i proizvedena u fabrici „20. maj“ u Skoplju 1955. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Nakon pozajmice Skoplju radi restauracije i izlaganja jedrilica Ilindenka vraćena u Beograd

Kako je prošlog petka saopštio Muzej vazduhoplovstva, jednoseda takmičarska jedrilica Ilindenka vraćena je nakon pozajmice, iz Skoplja u Beograd.

Muzej, koji bi trebalo da se nakon najavljene transformacije otvori 2027. godine, pozajmio je ovu jedinstvenu letelicu grupi makedonskih vazduhoplovnih entuzijasta septembra prošle godine radi njene restauracije i izlaganja.

– U okviru saradnje u oblasti kulture sa Republikom Severnom Makedonijom, jedrilica je privremeno ustupljena za izlaganje, kompletnu restauraciju i prikazivanje na prošlogodišnjem aero-mitingu u Skoplju. – saopštili su iz muzeja.

Povratak letelice u Srbiju / Foto: Muzej vazduhoplovstva

Kako je Tango Six ranije izveštavao, emotivno i istorijski najvredniji vazduhoplov na statičnom delu velikog prošlogodišnjeg aero-mitinga u Skoplju bio je YU-4109, jedrilica Ilindenka. Nakon što nikada u svojoj penziji (od 60-tih godina prošlog veka) nije izašla iz depoa Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva u Beogradu, prošle godine privremeno je isporučena Severnoj Makedoniji.

Kako je tada za Tango Six ispričao direktor aero-kluba Skoplje Dejan Sazdovski, zahvaljujući novom momentumu u odnosima Srbije i Severne Makedonije kroz ekonomsko-političku inicijativu Otvoreni Balkan, makedonski vazduhoplovci su animirali svog premijera koji je, kako Sazdovski kaže, zamolio predsednika Srbije da se Ilindenka vrati na godinu dana u Severnu Makedoniju radi restauracije i izlaganja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

Znaci sta je videla sveta videla je, a sad adio u muzej koji ce da proradi na Sveti Nikad i ko zna kad i ko zna gdeee….. Steta.

Odgovori
Yr

Proradiće valjda, pa makar i te 2027. svakako bi trebalo razmisliti i o proširenju i uređenju spoljne postavke, šteta je da imamo toliko eksponata a tako malo resursa za izlaganje. Bez obzira na sve jako lep gest prema Makedoniji i nadam se da će biti još takve saradnje.

Ne

Yrraf

Do sada, je u svom postojanju vise ne radio nego sto je radio. Sto je ogromna steta, jer muzej nije zanimljiv samo zbog broja eksponata, vec i zbog raznovrsnosti, istorije eksponata, dobrog broja unikata medju eksponatima. Imamo nesto sto je veoma retko u svetu, a u sustini ga nemamo…..

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs