Međunarodni aero-miting povodom 100 godina postojanja aero-kluba Skoplje u glavnom gradu Severne Makedonije trajao je šest sati, učestvovalo je preko 30 letelica i tri ratna vazduhoplovstva. Boju je dobilo sigurno preko 10.000 ljudi.
Tango Six je ponovo bio jedini medij iz Srbije koji je bio na licu mesta a potrudili smo se i da, kao medijski sponzori, inspirišemo mnoge iz Srbije da posete Skoplje prethodnog vikenda. Hvala inspirisanima što su se javljali na stajanci.
Najvećoj vazduhoplovnoj priredbi ove godine na prostoru bivše Jugoslavije posebnu atrakciju svakako je dala Vojska Srbije i njeno Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana. MiG-ovi 29 su tako prvi put u svojoj jugoslovensko-srpskoj karijeri prisustvovali nekom inostranom avio-mitingu, piloti i tehničari Laste nastavili su da prikupljaju zavidno međunarodno air-show iskustvo, dok je H145M bio drugi tip Erbasove letelice koja je nadletala Stankovec.
Više o nastupu srpskog RV i PVO pročitajte u zasebnom članku.


Objašnjenje za uspeh makedonskog aero-kluba u privlačenju nikad veće delegacije srpskog RV-a delimično je indirektno dato prisustvom ministra spoljnih poslova Srbije Ivice Dačića na otvaranju manifestacije uz domaćina, premijera Severne Makedonije Dimitra Kovačevskog. Srpsko vođstvo u međunarodnoj ekonomsko-političkoj inicijativi „Otvoreni Balkan“ svakako je doprinelo da jedan inostrani aero-klub besplatno, na tridesetak minuta ukupno, dobije, ne jedan, nego dva najbrža vazduhoplova bazirana u Srbiji.
View this post on Instagram
Preduzimljivost i inicijativa vođstva skopskog aero-kluba da organizuju ovoliki događaj praktično je dokazana i idejom da priču „Otvorenog Balkana“ i dobre političke odnose dve države iskoriste i za povratak jedinog vazduhoplova proizvedenog u Makedoniji – jedrilice Ilindenka. Letelica je iz Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva ustupljena Makedoncima za ovu priliku i bila je ponosno izložena na subotnjem događaju. Tako su civili i privatnici, baš kao dva puta u Srbiji, pokazali državama da mogu sami i da restauriraju avione (što su u aero-klubu Skoplje delimično i uradili sa Ilindenkom) za upola manje vremena nego što je nekom muzeju tamo negde potrebno da restaurira svoje stepenište.
Detaljnije o projketu Ilindenka, njegovoj istoriji i planovima za budućnost čitajte u tekstu koji ćemo objaviti sutra.

Država Severna Makedonija i druge institucije pomogle su organizaciju aero-mitinga (događaj ove veličine nemoguće je izvesti bez državne i gradske podrške) dok su partnerske strane zemlje obezbedile učešće svojih ratnih vazduhoplovstava.
Pored srpskog bilo je prisutno i italijansko. Njihov Tajfun je ispao baksuzan činjenicom da je kao nastup morao da prati Srbe i njihove MiG-ove. Italijanski ambasador u Severnoj Makedoniji kazao je na otvaranju manifestacije da je njegova zemlja bila raspoložena da pošalje i Freće Trikolore da oni nisu bili zauzeti na drugom aero-mitingu. Nažalost, dogodilo se da je akro-grupa učestvujući na tom događaju izgubila jednu letelicu i da je tom prilikom izgubljen i jedan život. Više sreće imao je Galeb G-2A kako smo juče izvestili.



Italijanski ambasador najavio je već poznat dogovor da će se ratno vazduhoplovstvo njegove zemlje pridužiti Grcima u air policing aranžmanu za Severnu Makedoniju. Grcima koji, iako su bili najavljeni sa avionima F-16, nisu došli.
Jedina inostrana korporacija koja je u formi štanda prisustvovala događaju bila je kompanija Leonardo koja se nada pobedi na budućem makedonskom tenderu za nove vojne helikoptere.
Pored vojnih mašina i čitaocima ovog portala već dobro poznatih makedonskih policijskih i vojnih helikoptera, najviše istegnuća vratnih žila izazvali su Red Bulov (Flying Bulls oldtajmer flota) T-28B Trojan i spektakularni majstor žiroskopije Francuz Romain Fhal u vazduhoplovnoj konstrukciji sastavljenoj iz samo motora i čoveka poznatijoj kao Ekstra serija.
Sovjetski radijalni dvokrilac, jedini preživeli An-2 u Severnoj Makedoniji, izostao je sa manifestacije dok je kvazi-nacionalni avio-prevoznik Severne Makedonije Viz er preleteo sa svojim Erbasom A321.
Bravo Zulu Makedonijo!
robin
2 pitanja u vezi Migova-29:
1. Da li oduvijek tako dime?
2. zasto tako široka formacija, nedovoljnoiskustva ili….
Petar Vojinovic
Koji je inače bio razmak između MiG-ova 29 kada si ih ti leteo u paru pa misliš da ovo i nije baš kako treba?
Dušan Pavlović
@Robin
Ovaj prikaz u Makedoniji što se tiče MiG-29 je bio simulacija vazdušne borbe, gde samii avioni nisu jedan uz drugoga već se u najvećem delu prikaza jure u borbi za bolju poziciju tj simulacija tzv dogfight-a, i u tome je razlika. Pritom ovo je dežurna para aviona koja je poletela iz Niša da bi uveličala strani aeromiting, a ne akro grupa koja leti formacijski, i sam dogfight je izvela maestralno kao i uvek. Što se tiče dimljenja motora kod starijih derivata Klimov RD-33 motora se smatra normalnom pojavom u eksploataciji, i sem vizuelno ružne slike, nema uticaja na sam let aviona. A posade su obučene čak i veći nalet imaju nego u većini perioda eksploatacija ovog aviona kod nas.
Petar Vojinovic
Nije bila simulacija vazdušne borbe DUŠANE.
robin
nema potrebe za asrkazmom. Lijepo pitam. evo bio neki dan na susretima za Rudija pa bili Austrijanci sa typhoonima pa ovo mi je fromacija za aeromitinge
https://www.youtube.com/watch?v=7803daCs3v0
Gastritis
@Petar Vojinovic
Tajfuni koje si prikazao su u ravnomernom letu, bez promene pravca i visine. U takvom letu relativno je lako zbiti formaciju. Nasuprot tome dva Mig-29 su u uskom zaokretu, sto nije uporedivo.
Uzgred dimljenje motora je jedna od mana Mig-29 i nazalost deluje demaskirajuce. Nije pozeljno, ali se ni ne desava se u svim rezimima rada. Novije generacije motora uglavnom nemaju ovaj problem, i postoje verzije ovog istog motora bez dimljenja.
robin
@Gastritis
hvala na odgovoru. to nisma znao da li je to određenim režimima rada ili uvijek.
robin
imas pravo, da pomata je da na aeromitingu lete sto sire i sto vise, pa da kao i na ovom vidu jedva udju u kadar
Ako
+1
Gladius
Ala dime migovi,kao da su golf dvojke……..