BEG airport status
Dubai dobio novi aerodrom: Velike nade za Al Maktoum International

Dubai dobio novi aerodrom: Velike nade za Al Maktoum International

Pre nekoliko dana, aerodrom Al Maktoum International, primio je prve putnike na svom novootvorenom terminalu. Iako je zvanično otvoren još 2010, do pre par dana koristio se samo za kargo saobraćaj, a u upotrebi je bila samo jedna pista. Lociran 70 km od do sada najvećeg, Dubai International aerodroma, postaće najprometniji aerodrom na svetu u narednoj deceniji, kažu stručnjaci.

2461188325

U nedelju 27. oktobra, na aerodrom Al Maktoum International,  sleteo je prvi avion na komercijalnom putničkom letu. Bio je to Airbus kompanije Wizz Air na letu W6 2497 iz Budimpešte. Time je počela nova era komercijalnog avio saobraćaja u Dubaiju. Znatno veći od dosada najvećeg Dubai International aerodroma, Al Maktoum ima perspektivu da postane najveće vazdušno čvorište u svetu, kada su u pitanju promet putnika i robe.

Ceo projekat izgradnje aerodroma u mestu Jebel Ali, deo je velikog projekta Dubai World Central, a završetak izgradnje aerodroma planiran je za 2027. godinu. Al Maktoum će imati čak 5, paralelno postavljenih, poletno-sletnih staza, dužine 4.900m.  Razmak između PSS biće čak 800m pa će aerodrom zauzimati površinu 140 km, čak 10 puta veću od Dubai International aerodroma.

1

Do sada je ukupno šest avio kompanija potpisalo ugovor o korišćenju ovog aerodroma, ali se predviđa da će vrlo brzo moći da usluži preko 160 miliona putnika, na godišnjem nivou, od kojih bi dve trećine trebalo da budu u tranzitu.  Avio kompanije koje trenutno lete su:  Condor (čarter), Gulf Air, Jazeera Airways, Qatar Airways, Wizz Air i Wizz Air Ukraine.

Iako je ostalo još dosta posla na završetku projekta izgradnje ovog aerodroma i za sada se ne može pohvaliti velikim prometom putnika, kargo centar je verovatno trenutno najprometniji na svetu. Prema nekim procenama do kraja godine trebao bi da pređe cifru od 12 miliona tona opsluženog tereta, što bi ga postavilo na dominantnu prvu poziciju.

DWC PTB Map

– Postojala je ozbiljna potreba da aerodrom proradi što pre, a naša ambicija je da vrlo brzo postanemo najprometniji aerodrom na svetu i najveće čvorište preko koga prolazi velik broj putnika. – saopštio je na svečanom otvaranju izvršni direktor kompanije Dubai Airports, Pol Grifits.

Aerodrom je trebalo da bude završen 2017. godine ali je ekonomska kriza u svetu odložila izgradnju za 10 godina. Aerodromom upravlja kompanija Dubai Airports koja je u vlasništvu vlade Dubaija.

Al Maktoum International biće domaćin ovogodišnjeg Dubai Airshowa koji se do sada održavao na, sada starom, aerodromu u centru Dubaija.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Av

    Mala ispravka, planirano je 6 pisti od 4.9km, ali su smanjili na 5.

    Odgovori
    Jo

    Ispravljeno, u pravu ste, hvala na sugestiji.

    Odgovori
    12

    Nema na cemu, sad jedno pitanje vezano za temu, da li ce izgradnjom ovog aerodroma Dubai Int'l prestati sa radom ili ce biti dopunski aerdrom za Al Maktum? Ili, da napravim poredjenje sa drugim svetskim gradovima, da li ce Dubai imati situaciju kao u Londonu (dva i vise velikih aerodroma), ili kao u Berlinu (zatvaranje svih aerodroma, i pravljenje novog)?

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj