Od nedavno, piloti aviona i helikoptera iz Srbije i drugih zemalja mogu polagati ispit iz engleskog jezika koji je obavezan za sve nosioce pilotskih dozvola a koji je usaglašen sa kriterijumima i zahtevima medjunarodne vazduhoplovne organizacije ICAO u kompaniji Air Pink, ovlašćenom centru od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, saopštili su danas iz Air Pinka:
– Menadžment kompanije je odlučio da angažuje vazduhoplovne stručnjake iz ove oblasti iz Srbije kako bi kreirao sopstveni test a koji će moći da koriste i piloti iz Srbije i okruženja.
Na tržištu Srbije postoje, osim ovog testa, još dva ali i pored te činjenice, stvarali su se problemi oko organizacije zakazivanja i izvođenja testa i dugog čekanja na sertifikat. Sve to je uticalo da se stvori test koji će služiti industriji, tj. pilotima tako da zakazivanje bude brzo i efikasno a da se sertifikat o pokazanim rezultatima izda u roku od 12 časova tj. najkasnije sledećeg dana od izlaska na ispit. – ističu u Air Pinku.
ICAO je 2007. godine doneo propis po kome su svi piloti i kontrolori obavezni da polažu test iz engleskog jezika. Ispit nije klasična provera opšteg znanja engleskog jezika niti vazduhoplovne frazeologije. Piloti i kontrolori se testiraju kako će koristiti engleski jezik kada bi se eventualno našli u nekim nestandardnim situacijama i prilikama kada treba da brzo i efikasno prenesu neku hitnu poruku, obaveštenje ili informaciju. Jednostavno rečeno, kako koriste engleski jezik u vazduhoplovnom okruženju prilikom svog rada:
– Ispitivači procenjuju šest elemenata prilikom sprovodjenja ispita: izgovor, strukturu, rečnik, tečnost, razumevanje i interakciju. Znanje se procenjuje ocenama od jedan do šest. Ocene jedan, dva i tri nisu prelazne dok su ocene četiri, pet i šest prelazne. Ocena četiri na ispitu važi četiri godine tako da kandidat koji dobije tu ocenu mora da posle isteka tog perioda ponovo prođe proveru. Ocena pet važi šest godina što znači da kandidat koji dobije tu ocenu po isteku šest godina ponovo pristupa ispitu. Kandidat koji dobije ocenu šest ne podleže više proveri jer se smatra da je on ekspert iz ove oblasti.
Da bi mogli da realno procene znanje pilota i kontrolora, ispitivači moraju da poseduju dugogodišnje iskustvo u obuci opšteg i vazduhoplovnog engleskog jezika, da su aktivni u nastavi iz pomenutih predmeta i da završe bar jedan kurs za ispitivače i ocenjivače u nekoj ovlašćenoj vazduhoplovnoj instituciji. Pored toga, svake godine moraju da se standardizuju i resertifkuju za sprovodjenje ovih ispita po strogo utvrdjenim kriterijumima.
Kod nas, ispit je kreirao i osmislio profesor Gradimir Dunčić, koji poseduje višedecenijsko iskustvo u obuci pilota iz opšteg i vazduhoplovnog engleskog jezika i vazduhoplovne frazeologije, prisustvovao je mnogobrojnim seminarima iz ove oblasti uz pomoć Vojislave Dunčić koja je pet godina radila u vazduhoplovnoj kompaniji „Emirates“ i akademski je obrazovana (diplomirani profesor engleskog jezika i magistar iz oblasti obuke i ljudskih resursa na Lester univerzitetu iz Velike Britanije). – poručuju iz Air Pinka i pozivaju sve zainteresovane za Level 4 testiranje da im se jave na broj telefona 011/391-01-01.
borisii
koliko kosta i dal se priznaje po EAS-i?
hvala
Capt.Ins.B777 Иван Макевић
Невиђена подвала Авијацији је такозвани „потребан ниво знања“ Енглеског језика. То напросто не функционише осим у материјалном смислу јер се узимају паре за ту штетну потребу. Да се изразим данашњим речником ФРАЗЕОЛОГИЈА ЈЕ ЗАКОН и ништа преко тога јер то гарантује БЕЗБЕДНОСТ САОБРАЋАЈА. Све преко тога је сувишно!!! Речи типа might, should, would etc неће разумети преко пола авијатичарске популације на планети Земља. Бежање од суштине у бирократију води ка озбиљном нарушавању БЕЗБЕДНОСТИ ЛЕТЕЊА.
Sloba
Borisii, naravno da se ne priznaje. Nista se u Evropi ne priznaje sto je polozeno kod nas. Iskljucivo i samo ono sto se polaze u EASA priznatom centru.