BEG airport status
Air Pink organizuje polaganje Level 4 testa za pilote Komunikacija na engleskom jeziku u nestandardnim situacijama

Air Pink organizuje polaganje Level 4 testa za pilote

Od nedavno, piloti aviona i helikoptera iz Srbije i drugih zemalja mogu polagati ispit iz engleskog jezika koji je obavezan za sve nosioce pilotskih dozvola a koji je usaglašen sa kriterijumima i zahtevima medjunarodne vazduhoplovne organizacije ICAO u kompaniji Air Pink, ovlašćenom  centru od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, saopštili su danas iz Air Pinka:

– Menadžment kompanije je odlučio da angažuje vazduhoplovne stručnjake iz ove oblasti iz Srbije kako bi kreirao sopstveni test a koji će moći da koriste i piloti iz Srbije i okruženja.

Na tržištu Srbije postoje, osim ovog testa, još dva ali i pored te činjenice, stvarali su se problemi oko organizacije zakazivanja i izvođenja testa i dugog čekanja na sertifikat. Sve to je uticalo da se stvori test koji će služiti industriji, tj. pilotima tako da zakazivanje bude brzo i efikasno a da se sertifikat o pokazanim rezultatima izda u roku od 12 časova tj. najkasnije sledećeg dana od izlaska na ispit. – ističu u Air Pinku.

ICAO je 2007. godine doneo propis po kome su svi piloti i kontrolori obavezni da polažu test iz engleskog jezika. Ispit nije klasična provera opšteg znanja engleskog jezika niti vazduhoplovne frazeologije. Piloti i kontrolori se testiraju kako će koristiti engleski jezik kada bi se eventualno našli u nekim nestandardnim situacijama i prilikama kada treba da brzo i  efikasno prenesu neku hitnu poruku, obaveštenje ili informaciju. Jednostavno rečeno, kako koriste engleski jezik u vazduhoplovnom okruženju prilikom svog rada:

– Ispitivači procenjuju šest elemenata prilikom sprovodjenja ispita: izgovor, strukturu, rečnik, tečnost, razumevanje i interakciju. Znanje se procenjuje ocenama od jedan do šest. Ocene jedan, dva i  tri nisu prelazne dok su ocene četiri, pet i šest prelazne. Ocena četiri na ispitu važi četiri godine tako da kandidat koji dobije tu ocenu mora da posle isteka tog perioda ponovo prođe proveru. Ocena pet važi šest godina što znači da kandidat koji dobije tu ocenu po isteku šest godina ponovo pristupa ispitu. Kandidat koji dobije ocenu šest ne podleže više proveri jer se smatra da je on ekspert iz ove oblasti.

Da bi mogli da realno procene znanje pilota i kontrolora, ispitivači moraju da poseduju dugogodišnje iskustvo u obuci opšteg i vazduhoplovnog engleskog jezika, da su aktivni u nastavi iz pomenutih predmeta i da završe bar jedan kurs za ispitivače i ocenjivače u nekoj ovlašćenoj vazduhoplovnoj instituciji. Pored toga, svake godine moraju da se standardizuju i resertifkuju za sprovodjenje ovih ispita po strogo utvrdjenim kriterijumima.

Kod nas, ispit je kreirao i osmislio profesor Gradimir Dunčić, koji poseduje višedecenijsko iskustvo u obuci pilota iz opšteg i vazduhoplovnog engleskog jezika i vazduhoplovne frazeologije, prisustvovao je mnogobrojnim seminarima iz ove oblasti uz pomoć Vojislave Dunčić koja je pet godina radila u vazduhoplovnoj kompaniji „Emirates“ i akademski je obrazovana (diplomirani profesor engleskog jezika i magistar iz oblasti obuke i ljudskih resursa na Lester univerzitetu iz Velike Britanije). – poručuju iz Air Pinka i pozivaju sve zainteresovane za Level 4 testiranje da im se jave na broj telefona 011/391-01-01.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

bo

koliko kosta i dal se priznaje po EAS-i?
hvala

Odgovori
Ca

Невиђена подвала Авијацији је такозвани „потребан ниво знања“ Енглеског језика. То напросто не функционише осим у материјалном смислу јер се узимају паре за ту штетну потребу. Да се изразим данашњим речником ФРАЗЕОЛОГИЈА ЈЕ ЗАКОН и ништа преко тога јер то гарантује БЕЗБЕДНОСТ САОБРАЋАЈА. Све преко тога је сувишно!!! Речи типа might, should, would etc неће разумети преко пола авијатичарске популације на планети Земља. Бежање од суштине у бирократију води ка озбиљном нарушавању БЕЗБЕДНОСТИ ЛЕТЕЊА.

Odgovori
Sl

Borisii, naravno da se ne priznaje. Nista se u Evropi ne priznaje sto je polozeno kod nas. Iskljucivo i samo ono sto se polaze u EASA priznatom centru.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Prolaznik Ne znamo tačno šta se desilo naravno. Ako uzmemo timeline koji su objavili pakistanci, ispadne da je Rafal pogodio svoj cilj u Pakistanu i nakon toga je oboren pri povratku. Moje mišljenje je da je nemoguće postići zanemarljive ili nikakve gubitke kada je protivničko RViPVO opremljeno i obučeno kao pakistansko.

15. May 2025.Pogledaj

Ja na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

Odose svi u Wiz, cak su sprmni i da plate prethodnoj firmi, jer ce razliku nadomestiti u manje od godinu dana, da ne pominjem napredovanje.

15. May 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Rafale je izvesno gadjan u trenutku lansiranja da li krstarecih raketa ili cak sa one strane granice prilikom izbacivanja AASM Hammer bombi. Toj je klasicna operacija koja bi, ako se ide na VZ sa 4. generacijom, zahtevalia temeljnu SEAD/DEAD akciju + postizanje prevlasti u VAP-u, ukoliko se zahtevaju zanemarljivi ili nikakvi gubitci - sto bi…

15. May 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

F-35 jeste takav kakav je, dakle debeo i sta ti ja znam, ruzan, da bi se izbegli eksterni rezervoari za gorivo i razne bombe, rakete, kontejneri itd koji vise na sve strane i degradijraju aerodinamicke karakteristike i nevidljivost. Suhoj 27 familija ima problem sto je velicine manjeg putnickog aviona a lopatice ususnika turbina (x2) full…

15. May 2025.Pogledaj