Srpska Utva ulazi u proizvodni lanac Rafala: Sve o avionskom topu GIAT 30 M791

24. Jun 2026

Transportni avion A400M postaje i leteći komandni centar u francuskom ratnom vazduhoplovstvu

19. Jun 2026

[Eurosatori 2026] Univerzalni MV-8 „Komodo“: Nove varijante besposadne platforme hrvatske kompanije DOK-ING

19. Jun 2026

Aero Vodohodi potpisao dva nova ugovora o prodaji školsko-borbenog aviona L-39 “Skyfox“

18. Jun 2026

[Eurosatori 2026] Dalji razvoj proizvoda kompanije EDePro: Testiranja raketa A-50 i Uragan na većim daljinama, nove bojeve glave za GRAD rakete

17. Jun 2026

[Eurosatori 2026] Novi detalji o Jugoimportovom razvoju Gavrana: Najavljena verzija sa turbomlaznim motorom

17. Jun 2026

[FOTO-REPORTAŽA] Aero-miting „AeroMIND 2026“: Premijera još jednog Galeba G-2, brojnije učešće vojske i policije

16. Jun 2026

[Eurosatori 2026] Jugoimport razvija turbo-mlazni Gavran 145, EDePro premijerno izlaže na pariskom sajmu

15. Jun 2026

[ILA 2026] Elbit u Berlinu izložio većinu sistema koje Srbija kupuje

15. Jun 2026

[POSLEDNJA VEST] Ministarstva odbrane Crne Gore i Nemačke potpisale sporazum o „G2G“ nabavci 4 Erbasova helikoptera H145M za Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore

12. Jun 2026

Finansijski izveštaj češkog Aera za 2025. godinu: Rekordna godina za kompaniju koja Srbiji nudi L-39 “Skyfox“

9. Jun 2026

Nastavak ispitivanja rakete MICA NG na Rafalu: Izvedeno prvo lansiranje pri nadzvučnom letu aviona nosača

8. Jun 2026

Hrvatski Rafali lete sa bojevim raketama vazduh-vazduh MICA

6. Jun 2026

Izveštaj o gubicima vazduhoplovnih snaga SAD u ratu sa Iranom

5. Jun 2026

Dva tipa helikoptera RV i PVO Vojske Srbije na vežbi „Thracian Blade 2026“ u Bugarskoj

4. Jun 2026

[ANALIZA] Srbiju očekuju značajne isporuke vojne tehnike: Da li će iz Rusije stići naručeni helikopteri i sistemi PVO?

4. Jun 2026

[NAJAVA] Kragujevački aero-miting zakazan za subotu 13. juna: Najavljuje se brojnije vojno i policijsko učešće nego prošle godine

2. Jun 2026

[POSLEDNJA VEST] Udes helikoptera Helikopterske jedinice MUP-a: Tvrđe sletanje Gazele nakon tehničkog kvara, posada nepovređena

29. May 2026

Ukrajina korak bliže ka dobijanju i nabavci švedskih borbenih aviona JAS-39 Gripen

29. May 2026

Srpska državna poseta Kini završena bez identifikovanja novih vojnih nabavki; Vučić: U danima koji dolaze o tome će vas obavestiti stranci

28. May 2026
[ANALIZA] Srbiju očekuju značajne isporuke vojne tehnike: Da li će iz Rusije stići naručeni helikopteri i sistemi PVO?
Među ugovorenom vojnom tehnikom iz Rusije nalaze se i borbeni helikopteri Mi-35M / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[ANALIZA] Srbiju očekuju značajne isporuke vojne tehnike: Da li će iz Rusije stići naručeni helikopteri i sistemi PVO?

Poslednjeg dana višednevne posete Kini, predsednik Srbije Aleksandar Vučić potvrdio je da će nabavke kineskog naoružanja i vojne opreme (NVO) biti realizovane, ali nije otkriven niti jedan detalj na osnovu koga bi se moglo zaključiti kakva tehnika je naručena.

Osim za nabavke iz Kine, predsednik je između ostalog izjavio i da Vojsku Srbije čekaju velika pojačanja „vezano za Francusku, za Rusiju i za Izrael“.

Dok je Srbija u proteklih nekoliko godina potpisala veći broj ugovora o nabavkama kineske, francuske i izraelske vojne opreme, pominjanje Rusije je posebno interesantno.

Baterija Pancira sa komandnom stanicom i četiri borbena oruđa / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Poslednje poznate narudžbine ruskog naoružanja Srbija je ostvarila pre skoro pet godina.

Tada su pojedini specijalizovani mediji iz Rusije preneli informaciju da je jedna neimenovana država na međunarodnom vojno-tehničkom sajmu „Armija 2021“ naručila helikoptere, sisteme PVO kao i sredstva za protivelektronsku borbu.

Konkretno su navedeni desantno-jurišni helikopteri Mi-35M, transportni višenamenski Mi-17V-5, sistemi za protivelektronska dejstva Repelent i Krasuha, a posebno je naglašeno da je nekoj stranoj državi prvi put prodat artiljerijsko-raketni sistem Pancir u varijanti S1M.

Posle samo par meseci stigla je potvrda i od srpskih zvaničnika da su naručena četiri Mi-35M, tri Mi-17V-5 i dve baterije Pancira S1M. Broj naručenih sistema Repelent i Krasuha nije naveden.

Izbijanjem rata u Ukrajini isporuka navedene tehnike nije bila realna, makar tokom prvih meseci ili godina trajanja ovog sukoba.

Ipak, tokom 2023. i 2024. godine vojska je dobila sistem za PED Repelent-1 dok je MUP Srbije uveo u upotrebu sistem Repelent Patrol.

Isporuke ruskih sredstava za protivelektronsku borbu nastavljene su i 2025. Verovaatno najveće iznenađenje prošlogodišnje vojne parade bio je prikaz sistema Krasuha-2, Krasuha-4 i Moskva-1.

Srbija od 2019. godine koristi 5 Mi-17V-5 i 4 Mi-35M a 2021. godine naručeno ih je još toliko / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Samo par meseci nakon ovog događaja, na internetu je objavljena tabela sa navodnim podacima Rosoboroneksporta o izvozu naoružanja i vojne opreme, u kojoj se nalaze i informacije vezane za Srbiju.

U tabeli, do koje su navodno došli ukrajinski hakeri, navedeno je da je Srbiji prema ugovoru vrednom 71,96 miliona evra, sklopljenom 6. avgusta 2021., izvezen jedan sistem 1L269E Krasuha-2, tri sistema 1RL257 Krasuha-4, a kada je u pitanju sistem Moskva-1 – tri stanice 1L265E i dve upravljačke stanice 1L266E.

Tu je takođe i podatak da je 6. avgusta 2022. potpisan i ugovor za obuku ljudstva u vrednosti od 615.760 evra.

Podsetimo, od novijeg ruskog naoružanja Vojska Srbije koristi pet transportnih helikoptera Mi-17V-5 od kojih su dva isporučena 2016, tri 2019. godine, tu su potom četiri borbena helikoptera Mi-35M koja su primljena 2019. godine. Baterija artiljerijsko-raketnog sistema Pancir-S1E je u upotrebi od 2020. godine, a tu su i protivoklopni raketni sistemi Kornet-EM kojih je najverovatnije nabavljeno na stotine.

Od Kipra je 2023. godine nabavljeno 11 borbenih helikoptera Mi-35P, od kojih je septembra 2024. u upotrebu uvedeno samo šest.

Francuska i Izrael

Kada je reč o nabavkama iz Francuske, većina vojne tehnike koja je naručena je već isporučena.

Prema izveštaju Stokholmskog instituta za istraživanje mira (SIPRI) Srbija je od francuske kompanije Tales nabavila sedam radara srednjeg dometa Ground Master GM200 i tri radara dugog dometa GM400 (zapravo GM403 Alfa).

Tales je takođe obezbedio sisteme za raspoznavanje ‘‘svoj-tuđ‘‘ (IFF) za srpske MiG-ove 29SM, potom sisteme veze, dok je MBDA isporučila naručene raketne sisteme PVO kratkog dometa tipa Mistral 3ER, dok je MUP od Erbasa dobio tri helikoptera H215 Super Puma.

Ostaje da se realizuje najznačajnija nabavka iz Francuske – za oko dve godine Srbiji bi trebalo da stignu prvi višenamenski borbeni avioni Rafal, a isporuka svih 12 primeraka trebala bi da bude završena 2030. godine. Zajedno sa avionima, od kompanija „MBDA France“ i Safran trebalo bi da bude nabavljeno i njihovo naoružanje.

Vojska Srbije od 2024. koristi izraelske radare RPS-42 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Poznato je i da Srbija očekuje velike isporuke NVO iz Izraela.

Od kompanije „Elbit Systems“ su u periodu 2023.-2025. za preko dve milijarde dolara naručeni modularni artiljerijski raketni sistemi zemllja-zemlja tipa PULS, izviđačko-borbene besposadne letelice Hermes 900, besposadne letelice Skylark 3, dronovi-kamikaze SkyStriker.

Pored toga, ugovoreni su i sistemi komandovanje (C4I), sistemi za prikupljanje obaveštajnih podataka i izviđanje (ISTAR), sistemi za protivelektronska dejstva, optički i optoelektronski sistemi, nadogradnja borbenih vozila sistemom za samozaštitu (sistem ‘‘Iron Fist‘‘).

Pored svega navedenog, u prvoj polovini februara ove godine najavljene su nove značajne nabavke NVO, a predsednik Srbije je početkom marta izjavio da su od kraja decembra 2025. do tada potpisani ugovori za vojnu tehniku vrede 6 milijardi evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Va

Bačene pare za krasuhu i repelent vidimo iz rata da to uopšte ne funkcioniše

Odgovori
So

Teško da nešto što ide na optički kabl može da se ometa.

St

Mislim da nabrojani sistemi nisu striktno vezani za dronove, ima jos necega sto moze da se ometa, valjda.

Ve

Da li? Sta mislis, kakvi bi tek gubici bili da tih sistema nema? Ne postoji nijedan sistem koji apsolutno obezbedjuje i sprecava gubitke.

Ve

u pravu si,potpuno neucinkovito oruđe,bačene pare

ex

Naravno da rade, inace ne bi se koristili toliki dronovi sa optickim kablom

Mi

Kako ne funkcionise, vidimo da EW ometa sve od dronova, himarsa, skalpa itd.. To sto ne uspe da pokrije 17 miliona km2 ne znaci da ne radi tamo gde je aktivan …

Pa

gde si to ti video!? a šta sa novim inženjerima. ušli su u sasvim novi ambijent ratovanja. rat u miru i saznanja o opasnostima i time i o namerama onih koji nisu dobronamerni. niko ne zna domete u tom prostoru dok sve ne bude jasno u budućnosti. ko se ne spremi i opremi na vreme nema nikakve šanse da stigne kada bude trebalo. izjave su defetističke i ignoranske. p

Br

Od stotinak dronoa pogode njih nekoliko, USA baze na bliskom istoku od 10 drona pogode u pocetku svih 10, kasnije po pola…

С

Слажем се са вама. Додао би ту и Панцире.

Iv

oni ometaju čak i satelite, a posebno avakse i sve leteće objekte poput aviona i helikoptera i sl, pored toga imamo najbolji PVO u Evropi što znači da ničiji avioni neće smeti da se približe Srbiji ma 200+ kilometara. mnogo toga je uzeto i od Izraela, kad se to sve skocka pitaću te onda za komentar! neznalico

Jo

Kako se vidi da ne funkcionišu kada ometaju avakse, satelite, veze, rakete im maše po 50 metara – od Skalpa do Himarsa. Ne mogu da ometaju one dronove koji su vođeni optikom a ove vođene GPSom lako skidaju,
Njihova upotreba je široka i gledanjem rata u Ukrajini iz daljine preko TV i internet snimaka ne može se proceniti njihova uspešnost.

Daj Bože da porudžbine za Pancire S1M nismo otkazali. Kada sve stigne imaćemo dosta dobro opremljenu vojsku. Uzgred i da naša namenska radi brže i više kada je u pitanju modernizacija ili zamena starih vozila za vojsku.

So

Ovo nekom može da izgleda kao veliko ulaganje ali tek kada se uporede investicije u vojsku koje rade Poljaci, Rumuni ili Mađari dolazi se do zaključka da Srbija nije u vrhu liste. Da ne spominjemo zapadno evropske vojske i njihove nabavke.

Odgovori
Sl

a znaš li koliki su budžeti gore navedenih država i propustio si i činjenicu da su iste navedene članice NATO i EU?

Bl

@Sotir Mi ne treba da se poredimo sa drzavama koje imaju 40,30,20 miliona stanovnika i 3,4,5 puta vecu teritoriju.
Nas zanima samo komsiluk a tu je situacija jednostavno neuporediva.
Pozdrav susjed.

Da

Po vašem mišljenju trebalo bi da ostanu u starom obliku sa tehnilom na izdisaju, čekaju poslednji udarac iz vana. Sve što ke došlo je neko segment unapredilo. Do sad se rat kao što je u ukrajini nije nigde vodio. Kao i novo nastali u Persiskom zalivu.

Ve

U odnosu na svoju privredu i BDP, srbija nikada vise nije ulagala. Sut sa rogatim ne moze da se uporedjuje. Sve drzave koje navodis su daleko jace ekonomski, i brojnije

Č

Srbija i ma kvantnu prednost od navedenih zemalja zbog kine isporuke projektila cm-400 su dokaz toga kina ovo isporučuje isključivo najvernijim prijateljskim zemljama pre svega u političkom smislu.Nato poslušnici su ograničeni da preplaćuju oružje kako bi im se kroz EU budžete deo vraćo za krečenje i ulepšavanje.Srbija ima raznovrsne kanle nabavke oružja i to je njena ogromna prednost.

Go

Kao Mađar, ni ja se ne slažem sa poređenjem. Pomenute zemlje se naoružavaju iz potpuno različitih razloga i sa različitim ekonomskim mogućnostima. Poljska se naoružava protiv Rusa, a ne protiv Srbije. Kupovina srpskog naoružanja nije mala stavka u budžetu zemlje. Kupovine su dobro osmišljene.

Bo

@Čeda

De molim te objasni nam sta znaci “kvantna prednost“?
Kako znas da mi ne pretplacujemo oruzje s obzirom da smo zemlja poznata po korupciji?

Mi

Sotir Najbolje da se poredimo sa Poljskom …Ma i sa Francuskom ili Nemackom nema veze sto su to 10-15 puta vece zemlje sa 30+ puta vecom ekonomijom ..

gr

Rade odlično šta pričaš.

Kr

Ne moze se porediti Srbija sa Poljskom,Rumunijom,Amerikom.
Mi sve i da hocemo da ulozimo priblizno isto koni oni tu tehniku nema ko da koristi jer smo brojcano manji.
Sve bi trebalo posmatrati malo drugacije.Broj aktivnih vojnika profesionalaca,obuceni kadar i broj vojnika u planu u buducnosti.Tako dodjemo do cifre koja nam daje dobru pokrivenost modernom ili modernizovanom tehnikom.Inace mi ne bi mogli vojno da se nosimo sa Poljskom koja ima 80 miliona stanovnika..nije realno prosli bi ko Ukrainci.
Nama opasnost preti od regionalnih sukoba ukoliko bi se to desilo mozemo se braniti.

Odgovori
Ј

Све наведено је тачно, рецимо, сем да Пољска има 80 милиона становника. Где их избрија, мајке ти? Ладно си дуплирао 😄

Ne

Poljska ima 37 miliona stanovnika.

La

kada ne bi krsti i kada bi se svi cela Srbija potrudili stedeli mogli bih kuputi puno toga ne da mi napadamo nekoga to nama netreba više nego da se možemo odbraniti , za kvalitetnu odbranu nam je potrebno uložiti još 50 milijarde evra i bili bih super bez straha od nato ili druge .

Pa

koje „mudrovanje“😒. zar nije u Iranu dokazano da velesile ne mogu „besplatno i lagano“ podređivati manje i siromašnije zemlje svom interesu. mi ulažemo pola od tih većih zemalja! i postižemo odvraćanje od loših namera. ne čuva pas dvorište već strah onog koji bi da neovlašćeno uđe i napravi štetu. na svom dvorištu i najmanja „kuca“ je dominantna“ neka proba i veći pas da gurne nos u njenu šerpu pa ćeš videti. p

М

Нека купе КА 52 Алигатора
10-14 комада !!

Odgovori
Tr

Jesu li to oni helikopteri cije je brojno stanje skoro prepolovljeno u ratu sa Ukrajinom ? :)

Mi

@ Trundle
Toliko su losi da je Kina narucila preko 40 letilica Ka 52

Mi

Trundle Po toj logici niko ne bi trebao vise nista da kupi posto je gotovo svaki oruzani sistem bio Ruski ili zapadni masakriran u Ukrajini do sada ..

Br

Posto vec imamo Mi-17 bolje bi se uklopio Mi-28 jer dele mnoge stvari, ali vec imamo puno helikoptera i kada nabavimo H125 i jos teretnih, to ce biti to.

Iv

i Sotir, još jedno, po tebi je bilo najbolje da ništa nismo kupovali i da tih 5+6 milijardi najbolje da smo dali Djilasu i vašim blokaderima da unište ovo malo što je ostalo od Srbije. Da ne pominjem koliko mnogo je naša namenska dobila i šta sve mi proizvodimo od dronova do voxila, haubi e modernizovane, tenkovi, BBP, milion stvari, 30.000 Strela, Kornet i ostalo, pa još 4 mi-35 imaćemo 19. Pa avioni iz Kine i rakete PL-15 dometa 300km koje idu i na Rafale, bolje ofmd Meteora!!

Ga

nek se dogovore sa zapadom da nam puste barem ta tri Mi-17. Nista nije tako korisno kao Mi-17!

Odgovori
Bo

Bla bla truć truć…samo pogledajte šta Iran radi svojim raketama i sve vaše lične ingenioznosti padaju u vodu.Pozdrav entuzijastima koji ni vojni rok nisu služili

Mi

Sve je ovo super ali me pomalo i plaši. Nadajmo se da se ovo nikad neće koristiti van vežbi i da će služiti samo kao faktor odvraćanja. Jasno mi je da se tehnika mora zanoviti nakon decenija bez ulaganja, samo bih voleo da nikada više ne moramo da imamo ratove jer ovih 20 i kuaur godina bez ratova odlično su pokazali koliko se napreduje bez sukoba bez obzira na politiku. Nadam se da je svima jasno nakon svih ratova da u globalu niko ništa nije dobio.

Odgovori
Vl

Miks

Svi se tome nadamo, ali ne mozemo da gledamo vesti i da ne vidimo sta sve razni levozeleni woke ludaci rade po svetu. Moramo biti spremni na sve scenarije, jer ono sto je do pre 5-10-20-30 godina bilo nezamislivo, danas je svakodnevnica. U te svrhe, snaga odvracanja je kljucna. Sto vise modernog i snaznog oruzija, to su manje sanse za neke sulude avanture raznih saveza, ugovora i paktova.

Re

Naravno da će stići sve nabrojano jer je plaćeno pre izbijanja rata u Ukrajini.Ono što bi nam još bilo bitno su rezervni delovi za MI17 i MI35.Već su otprilike došli za remont.Pancir S1m je pun pogodak i njega treba nabavljati u što većem broju.Za sada su pokrivena donekle samo 4 najveća grada.Bilo je reči o 22 Talesova radara tako da bi i njih trebalo još da stigne.Nasušno su nam potrebni radari dugog dometa od bar 2000 km jer ovo što imamo je nekih 400km koji su više srednjeg dometa.I naravno u narednih 5-10 godina treba razmišljati o Hipersoničnim raketama 1500-2000km dometa ali i kupovinu ili zakup satelita.Turska će nam biti u budućnosti ozbiljna pretnja pa shodno tome treba biti spreman.

Odgovori
Bo

Slažem se u vezi Turske apsolutno.

Ma

Opušteno, Turska kao i Italija npr nikome u modernom dobu nisu nikad bile nikakva pretnja.

С

Добре вести.

Odgovori
Pe

Najbolja promena u nabavkama Srbije je saradnja sa Izraelom; za razliku od Evrope, i Rusije, Izraelci imaju najveći uspeh u realnim uslovima rata sa svojom opremom.
Evropa nije bila u ratu od 1945.
Rusija naočigled sveta slabo prolazi u ratu.
To ne znači da su ruski sistemi PVO „loši“, dosta zavisi i od primene, taktike i td i svakako je bolje da Srbije ima te sisteme.

Odgovori
Vl

DUpe je u svom modu kontra od stvarnost. Merkave prste po Libanu ko lubenice. Hezbolahovi dronovi unistise komplet Iron dome lansere. IDF ni za 3 godine ne moze da porazi Hamas u Gazi koja je manja od Vojvodine, ali je zato stradalo 70.000 civila. A Vi bi da ih merite sa uspesima Rusije na ukrajinskom frontu koji je duzine otprilike od Beograda do Frankfurta. Lebe mekani…

Me

Nešto ne vidim uspeh na terenu. Sve što je @Vladimir nabrojao + gomila polupanih Hermesa, onih koje i mi kupismo.

Mi

Nije problem izraelsko naoruzanje i tehnologija, nego Izraelski režim. To se odražava na ratistu. Tako slabog i malog neprijatelja ne mogu da savladaju vec decenijama, i uz svu tehnologiju i finansijsku pomoc iz USA i iz svemira kao da ništa nisu naučili da promenu pristup tome. Rekordni broj civila ubijaju, što lokalnog stanovnistva, sto novinara i clanova internacionalnih humanitarnih grupa.

Mozda smo ipak pofgresili sto smo kupili Hermes900. Velik je i obara se jako lako IC vodjenim sistemima kao i americki Reaper MQ-9. Preko 50 oboreno u Iranu u mesec i po dana. A skupi su.

Pe

@Vladimir@Mečka Samo idite u Gazu. I Iran, u Liban, da vidite kako su oni prosli u sukobu sa Izraelom, i koliko imaju zrtava, pa se posle javite.
Izrael ima neznatne gubitke, a sravnili su sa zemljom neprijatelje.

Gr

Da da, super sarađujemo. Mi njima prodajemo oružje kojim oni ubijaju naše vojnike. Great success 👍

Mi

Da tačno, IDF su sravnili su sve sa zemljom zajedno sa stanovnistvom, samo ne mogu da pobede gerilu koja je svake decenije sve jača, i svake godine im nanosi sve vise gubitaka sto vojnika sto vojne opreme. Ne znam po kom standardu su IDF efikasni, ali ne na ovom na našoj planeti. Ne mogu ni malu Gazu i Liban da pobede i vojno kontrolišu a Iran ce da pobede. Zbogom pameti!

Jo

@Vladimir
Porediš žabe i babe. Gaza je područje manje od područja grada Beograda, gde živi skoro dva puta više ljudi. Nije nikakav problem vojnički poraziti Hamas i ostale terorističke grupe – problem je to uraditi bez civilnih žrtvi.
Hermes je uglavnom obaran raketama srednjeg i većeg dometa, a te rakete će oboriti bilo koji dron. Bez obzira na to, Hermes 900 je verovatno najbolji dron u svojoj klasi. Koristi koje se dobijaju su daleko ispred štete koja se trpi. Ono što mnogi zaboravljaju da je to pre svega izviđački dron.
Mali optički vođeni dronovi su problem za bilo šta što isturiš na prve linije, ukjučujući i Iron Dome. Sa istim problemom se suočavaju i Rusi i Ukrajinci.
Što se tiče gubitaka, pravo poređenje bi bio broj ljudi koiji su izgubljeni za svaki kvadratni kilometar koji je osvojen. Rusija je gubila 6 vojnika za svaki kvadratni kilometar. Izrael je gubio 4 u visoko urbanizovanoj Gazi, a u južnom Libanu jednog vojnika na 4 kvadratna kilometra.
Ja bih se složio sa Dušanom da je ono što Srbija nabavlja iz Izraela jedan ogroman kvalitativan skok. Što se tiče Rusije, nisam siguran šta bi realno moglo da se uveze u ovom trenutku.

Pe

@Miloš77 Ovde je rec o sistemima i vojnoj tehnici, a ne o moralisanju.
Rat nosi zrtve, nema idealno tacnog oruzja, pa se i gresk dogadjaju.
Gazanci su namerno i planirano zapoceli rat upadom u Izrael 2023, svesni da u rat nosi zrtve, znali su da je Gaza gusto naseljena (4000-6000 ljudi na km2, dok je kod nas oko 200).
Iran je i 2024 i 2025 i 2026 direktno ispalo stotine balistickih raketa na Izrael, isto su znali da mogu imati zrtve.
Najzanimljivije je uspeh PVO i RV Izraela, a ne banalne cinjenice da batina ima dve strane.

Ni

Izraelci imaju najveci uspjeh u ratu??+ pa imaju ratuju sa arapima koji nose puske stare koliko i oni arapi sto ratuju pokju raketu arapi dobiju to je tacno. Eto skim izrael ratuje. A od Irana je dobio pljusku sa tom tzv naprednom tehnologijom Izraela kojom se brani. Ne pjevaju dzaba bum bum izrael ….

Pe

Slažem se sa Vama u mnogome ṣ̌to ste napisali,osim da Rusija prolazi loše u ratu na očigled sveta. Obzirm na broj protivnika I snagu,dobro se drži. Ako uzmemo u obzir Vaṣ̌e poredjenje, onda je Amerika proṣ̌la i prolazi KATASTROFALNO u sukobu SAMO SA IRANOM!!!!!!! Ali kostatacija za Izeael Vam je izvrsna, najpametniji potez države Srbije posle ratova. Najzad pravi saveznik,sistemi dokazani na bojnom polju. Treba produbiti odnose sa Izraelom i podržati ih u svakom pogledu.

Br

@Dusan

To sa Izraelom ce biti preskupo, ali dobijamo najbolje na svetu, i to nesto sto nam niko drugi ne bi prodao, narocito one sisteme za osmatranje, a jos ce lako da stigne i niko ne sme da nam zabrani, cak ni sada. Mada i mi smo njima poslali svasta. ni kod babe nema dzabe, kamoli u Izrael. A kako se ovo lagano zavrsaa, moza necemo dugo ni da cekamo.

Pe

@Petar Rusija ratuje protiv Ukrajine koja ima preko 3 puta manje stanovnika, 50 puta je manja od Rusije, i imala je oduvek neuporedivo manje novca od Rusije.
Dakle, svaka brojcan premoc je bila na strani Rusije, a ne na strani Ukrajine.

Jo

@Niko
Hezbolah koristi ruske rakete Kornet, iranske Shahed dronove, male dronove vođene optičkim kablovima, različite iranske rakete, od kojih su neke veoma precizne. Puške su u celoj priči sporedne. Ono što imaju u potpunosti zadovoljava njihove potrebe. Ako pogledaš njihov inventar, videćeš da ne zaostaju mnogo za Rusima u Ukrajini. Kalibar 7,62×39 je stvar izbora, pored AK-47 u raznim varijantama koriste i moderne ruske puške (AK-103 i AK-104) u istom kalibru.

du

Sve je to super, gore navedeno . Jedino se iskreno nadam i za to navijam godinama, dok se jos odlucivalo koje avione cemo da nabavljamo, da cemo uzeti barem jednu eskadrilu J10c od Kineza.
Velika je greska sto smo uzeli Rafale, ne zato sto su avioni losi nego zato sto su preskupi a takodje Francuska ce nam okrenuti ledja, samo ako pomislimo da avion upotrebimo u bilo cemu drugom osim airpolisingu.
Dugorocno gledano, trebamo da se okrenemo Kinezima sto se tice naoruzavanja, jer ljudi su sve sto valja kopirali plus unapredili i neuporedivo su jeftiniji.
Rusi su me na zalost jako razocarali. Bukvalno sve od njihovog naoruzanja do vojske pa do vrha vlasti, tako da sto smo radili sa njima, radili smo. Treba gledati druge opcije

Odgovori
Ah

Ista stara boljka – komanda struktura, I manjak motivacije

Yo

@Ahura
Sve pod pretpostavkom da stvarno imamo kadar a ne „glumce“ koji glume državnike, sudije, tužioce, generale…
Jedino mafijaši sve manje glume murijake…

Vu

Da čujemo sta ne valja…skupo,tenderi nisu javni,stare kante,nista ne radi,imaju čip da nam sve to isključe,sta ce nam kad nato je u okruzenju.Ajmo mašta…

Odgovori
Iv

Geostrateški položaj Srbije iziskuje samo po sebi opremanje snaga i spremnost na odgovor. Ranije smo imali strategiju odbrane i jasno definisane odrednice ko šta radi u slučaju napada od spolja. Radi se malo s brda, s dola ali tehnika se mora kupovati ako je ne proizvodiš. Naravno obučeno ljudstvo koje je potrebno za to. Mislim da smo tehnički sada dosta jači nego 99- te, ali ne zaboravimo i moral i spremnost stanovništva na odbranu zemlje. Tu smo šuplji spremni uvek za priču bez konkretne akcije. Ne ulazeći u problematiku održavanja sredstava i logistiku najbitnija stavka je obuka naroda i njegova spremnost jer bez ljudstva vojska je imaginarna stvar. Sve se može kupiti sa parama, ljudstvo se stvara a tu smo mnogo tanki.

Odgovori
Pr

Tu smo najjači. Najbogatije drzave su tu najtanje a najsitomasnije obicno najjace.

Vl

Iz Rusije po svemu sudeći neće doći. Treba tražiti povraćaj novca i da kupimo opremu od onoga ko nije pod sankcijama.

Odgovori
zo

Nadam se da moj komentar neće biti obrisan.
Nas očekuje iz ugla logistike jedna velika gužva u skorije vreme.
MiG-29SM isticanje resursa – traženje rešenja za produženje resursa obzirom na kupljeno naoružanje, obezbeđenje r/d..uporedo sa istim priprema ljudstva za obuku u Francuskoj, priprema infrastrukture za prihvat Rafala.
Problematika sa kiparskim helikopterima je potisnuta, isti se moraju remontovati, obezbediti dovoljan broj posada i tehničkog osoblja.
Mi-17V5 su dobri helikopteri i uskoro treba sagledavati servisiranje većeg obima..
Avioni Orao se vrte 8-10 u upotrebi, VZ nije u stanju odgovoriti zahtevima remonta kako bi trebalo – nema kapaciteta, 2 god treba za remont jednog aviona .
Avioni G-4 se vrte 4-6 u upotrebi – isti problem kao i sa Orao.
Gazele i Game i dalje opstaju pored svega u nekom solidnom broju.
H-145M i C-295 su u fullu..
Utva-75 se vrti 3-4 kom za selekciju, a V-54 Lasta ima dovoljno.
Da, trebaće logističarima dosta pedantnog planiranja, da sve ovo isprate kao i velika novčana sredstva, spremanje tehnike i dokumentacije za servisiranje itd. Nadam se da će biti dovoljno kadra da sve ovo isprati i realizuje.

Odgovori
Mi

Orao, i Galeb G4 se mogu zameniti jednim novim avionom, i tako se dobija nova druga školsko borbena eskadrila. To nam ne gine. Možda je već i ugovoreno sa Kinezima. MiG-29SM će da gura jos 5 godina najmanje. Uz dobro održavanje i modernizacije ima svoju (novu i staru) ulogu danas u našem RV. Svoje pluseve i fleksibilnost je 101% dokazao u Ukrajni. Svi koji su se smejali Fulkrumu su ispali smesni jer je nakupio vise poena protiv jačeg neprijatelja nego ijedan americki „F“ !
Naši Migovi su postali i nosači kvazibalističkih raketa velikog dometa CM400. To je dobra stvar.

Mi-17 će da se remontuju bez problema, a Panciri moraju da se modernizuju nekako. To je trenutno mali problem. Druge nećemo dobiti dok se rat u Ukrajni ne zevrši. Možda dobijemo neku modernizaciju ispod stola :-) Nadam se.

Nema nikakve problematike sa kiparskim helikopterima. Oni su kupljeni kao rešenje a ne kao dodatni teret koji ne možemo da održavamo. Mi-17 i Mi-24 nisu teret za odrzavanje u Evropi i u Srbiji, za remont, pa i modernizaciju.

Treba nam par velikih transopprtera što pre.

Najviše me brinu sklonista za avijaciju zbog malih i srednjih dronova. To moramo dobro planirati jer nijedan PVO danas nije sposoban da reši taj problem. Samo kreativnost i fleksibilnost. Ali sve pod debeli krov dok su na odrzavanju itd..

Gazele i Game se zamenjuju novim Airbusovim helićima…zar ne? I to nam nije preko potrebno. Ne treba srljati. Niti su oni toliko vazni za ratiste u danasnje vreme, niti je da nemamo nove H-145 koji dosta toga preuzimaju.

PVO treba podebljati sistemima veceg dometa i protiv dronova. Sve dizajnirano pre rata u Ujkrajni je namenjeno za obaranje vecih ili manjih aviona i krstarecih raketa, osim onh protiv balistickih raketa. Treba na sistem koji otkriva manje srednje dronove i skida ih kao SNAJPER!

Pozdrav

Vl

Po meni hitno treba poceti izgradnja podzemnih sklonista na Ponikvama, kakve smo imali nekad u Bihacu. Naravno, ne tako grandiozne i predimenzionisane, ali dovoljne da se sklone 2-3 eskadrile modernih lovaca. Iran je u praksi pokazao da samo takvim nacinom mogu da se sacuvaju efektivi u uslovima velikih napada kakve smo i mi i oni preziveli. Sa dobrom logistikom, ceo posao moze da se zavrsi za nekoliko godina, taman dok stignu nove eskadrile.

Po

@Vladimir

Znači, želimo da se branimo od značajnih protivničkih udara. I u takvim uslovima nam je najbolja opcije Ponikve, aerodrom na oko 20 km od granice…

Vl

@Promatrac

Izvinite, kakve veze ima gde je baza?? Pa moderni avioni i krstarece rakete predju 150 km za nekoliko minuta, a jedini aerodrom u planinskom podruciju su Ponikve. Na Batajnici bi se ta skloinista morala ukopavati i betonirati preko 100m duboko, obzirom da je tlo od plodne oranice. To bi bilo dosta skuplje i sporije

Jo

@Vladimir
Generalno se slažemo o potrebi da se naprave podzemna skloništa, ali ono što je bila Željava je preveliko i preskupo. Treba imati nešto što može zaštititi manje jedinice od standardnih bombi za uništavanje bunkera (2 tone, ne monstrumi od 14 tona). Međutim, koncept bi trebao biti potpuno drugačiji, sa fokusom na brzu popravku pisti, oslobađanje ulaza u slučaju urušavanja itd. Takođe, to bi trebala biti poslednja odbrana, kada sve ostalo zataji – a ne da se odbrana zasniva na tome. Deset metara armiranog betona je dobra zaštita i bolje je imati takva skloništa na više aerodroma, nego jedan koji bi bio pretvoren u tvrđavu.

Br

Ako nekako dobijemo ovih 12 Pancira, uz vec sest kojih imamo, dobro bi doslo i koje komandno vozilo vise, pa da napravimo 6 baterija po 3 lansera uz transportere koji isto mogu da lansiraju. Onda bi se jedan deo upario sa HQ17 jer se upotpunjuju kao i TOR, dok bi paar baterija cuvale nesto drugo.

Ako se dodje pak do 6 baterija FK3, dve oko BGa, jedna oko NS i po jedna po vertikali ka jugu u okruzenju KG, NI i LE, uz domet od 150km moze se pokriti cela zemlja, a mogli bi da ih cuvaju po 6 aterija Pancir i 6 baterija HQ17, uz nize slojeve naravno.

Daleko od idealnog, ali vecina je vec tu, a HQ9 i Barak MX bi bili previse za nas pored svog ovog raznog naoruzanja, a i visestruko su skuplji od FK-3.

Ne treba nam najbolji PVO na svetu. Nema svrhe.

Odgovori
Iv

i Sotir, još jedno, po tebi je bilo najbolje da ništa nismo kupovali i da tih 5+6 milijardi najbolje da smo dali Djilasu i vašim blokaderima da unište ovo malo što je ostalo od Srbije. Da ne pominjem koliko mnogo je naša namenska dobila i šta sve mi proizvodimo od dronova do voxila, haubi e modernizovane, tenkovi, BBP, milion stvari, 30.000 Strela, Kornet i ostalo, pa još 4 mi-35 imaćemo 19. Pa avioni iz Kine i rakete PL-15 dometa 300km koje idu i na Rafale, bolje ofmd Meteora!!

Odgovori
Bu

Srbija će do 2030 godine uložiti do 15 milijardi $ u naoružanje i to nije nikakvo veliko ulaganje ako uporedite koliko novca odvajaju ostale ozbiljne zemlje u okruženju , ne računajući boraniju i banana dežave….Ali promišljenim i stručnim odabirom naoružanja , Srbija će biti fantastično naoružana u smislu odvraćanja… Posebno krucijalno opredeljenje Srbije da blisko sarađuje sa Izraelom i sa Kinom , napraviće kvantni tehnološki skok u odnosu na sve ostale ,pa i u odnosu na veće igrače iz sastava NATO….

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor