BEG airport status
Sirija: Saradnja Rusa sa SAD, Izraelom i Turskom, Krasuha 4 i PVO na krstarici Moskva Ruski višenamenski borbeni avioni Su-30SM na stajanci aerodroma Basel Al Asad / Foto: Murad Gazdijev

Sirija: Saradnja Rusa sa SAD, Izraelom i Turskom, Krasuha 4 i PVO na krstarici Moskva

Dok nastavlja sa vazdušnim udarima po položajima pobunjenika i islamista u Siriji, Rusija intenzivno sarađuje sa SAD, Izraelom i Turskom kako bi se u budućnosti izbegle nesuglasice i neželjeni događaji.

Sa SAD je potpisan sporazum koji će regulisati bezbednost letenja borbenih aviona u vazdušnom prostoru Sirije, sa Izraelom je uspostavljen stalni kontakt na visokom nivou iz istog razloga a direktan i neposredan odnos je uspostavljen i sa vojskom Turske radi izbegavanja incidenata u vazduhu u pograničnom pojasu između Turske i Sirije.

143473_53529188_q0Fu46N74do
Lovačka zaštita ruskim borbenim avionima u Siriji, avioni Su-30SM / Foto: Murad Gazdijev

Istovremeno, kopnene snage sirijske armije uz rusku podršku iz vazduha nastavljaju sa napredovanjima u svim provincijama gde su pokrenute ofanzive. Negde je taj napredak mali ali značajan a negde se otpor brzo i efikasno eliminiše i linija fronta je znatno pomerena.

Zanimljiv video načinjen i od kadrova sa Go Pro kamera koje su montirane na ruske borbene avione u Siriji. U pitanju su dejstva avijacije po ciljevima oko Alepa 14. oktobra.

Interesantna je i priča o tome ko sve brine o zaštiti ruskih vojnih snaga u Siriji od napada iz vazduha. Pored kopnenih sistema PVO, zanimljivi su sistemi za protivelektronska dejstva ali i sistemi PVO koji se nalaze na brodovima ruske ratne mornarice koji se nalaze na ili blizu sirijske obale.

„Saradnja“

Ministarstva odbrane Rusije i SAD potpisala su sporazum o prevenciji incidenata prilikom letova vojne avijacije u borbenim operacijama u Siriji. Ovaj dokument reguliše akcije vazduhoplova i njime se definišu pravila i ograničenja kako bi se sprečili bilo kakvi incidenti između ruske i američke avijacije.

Kada ovaj dokument stupi na snagu, biće formiran kanal stalne operativne komunikacije između vojnih komandi Rusije i SAD radi pružanja međusobne pomoći pri mogućim kriznim situacijama. Mere koje su predviđene sporazumom obuhvataju neke osnovne operativne procedure kao što su jezik komunikacije, radio frekvencije i visina leta vazduhoplova. Rusi smatraju da sporazum predstavlja vojno tehničku saradnju dve zemlje, najviši nivo saradnje u borbi protiv terorizma i ne utiče na principijelnu poziciju Rusije koja jedina u Siriji legalno sprovodi vojnu akciju na poziv sirijskih vlasti.

Rusi su takođe saopštili da je između vazduhoplovne baze Basel Al Asad gde su stacionirani vazduhoplovi ruskih VKS i komandnog centra RV Izraela uspostavljena tzv. ‘’vruća linija’’ kako bi se uspostavilo poverenje i direktno koordinisale buduće akcije. Pored toga 14. i 15. oktobra ruske i izraelske vazduhoplovne snage imale su i zajedničke trenažne letove koje će dalje pomoći u poboljšanju bezbednosti letenja.

473813_original
Sistem za protivelektronska dejstva “Krasuha-4“ na aerodromu Basel Al Asad / Foto: TV Zvezda

Za neposrednu PVO aerodroma Basel Al Asad gde su stacionirani ruski borbeni avioni i helikopteri, Rusija je obezbedila nekoliko samohodnih artiljerijsko-raketnih sistema Pancir S1 koji su razmešteni uglavnom unutar same baze.

U njoj se nalazi i sistem za elektronsko ratovanje tipa 1RL257 ‘’Krasuha-4’’ dometa 150 do 300 km. Namena ovog sistema je elektronsko pokrivanje komandnih mesta, sistema PVO, grupisanih snaga KoV-a, važnih administrativnih, političkih i industrijskih objekata. Kompleks analizira vrstu elektronskog signala i ometa zračenje neprijateljskih radara. Ima mogućnost dejstva na špijunske satelite, zemaljske radare, leteće radarske sisteme pa čak i na bespilotne letelice. Ovaj sistem je razvijan tokom 90-tih, uveden je u upotrebu 2012. i do sada je isporučeno 10 od 18 naručenih kompleksa.

12354
Lanseri i nišanski radar raketnog sistema S-300F na krstarici klase Slava / Foto: Ministarstvo odbrane SAD

Kako PVO Sirije poseduje sasvim solidne raketne sisteme malog i srednjeg dometa poput Tora, Pečore-2 i Buka i pošto verovatno nisu želeli da privlače veću pažnju, Rusi nisu došli sa moćnim raketnim sistemima poput S-300 i S-400.

Međutim u zoni sirijske obale nalazi se krstarica ‘’Moskva’ (projekat 1164 Atlant, klasa Slava) ruske Crnomorske flote koja poseduje raketni sistem PVO S-300F ‘’Fort’’ (NATO oznaka SA-N-6 ‘’Grumble’’). Ovaj sistem, koji je uveden u upotrebu 1984. kao mornarička verzija sistema S-300P, ima domet od 90 km po daljini i 25 km po visini. Raketa 5V55RM može gađati ciljeve koji se kreću brzinom do 4 maha i ima kombinovano komandno i poluaktivno radarsko vođenje. Krstarice klase Slava poseduju 8 lansera sistema S-300F od kojih je svaki lanser rotacioni sa 8 raketa. Tu je i nišanski radar tipa 4R31 ‘’Volna’’, osmatrački 3D radar MR-700 ‘’Fregat’’ i osmatrački MR-600 ‘’Voshod’’.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

YU

Krasuha-4! Hmm, a ja nikako da ukapiram kako neidentifikovani Mig-29 može da maltretira dva Turska F-16!!! Baš bih voleo da vidim to iživljavanje i da ga uporedim sa onim maltretiranjem Donald Kuka od strane dva Su-24 ! I naravno da bih voleo da čujem mišljenja nekih naših pametnjakovića(političara) koji su tvrdili da je istorija stala i da su Rusi, Kinezi itd. smešni u odnosu na tehnološki razvitak zapada.

Odgovori
BB

Ljudi porede rusku moć sa dizajnom lade nive i kamaza a niko ne gleda stvarnu upotrebljivost tih vozila da prevezu od tačke a do tačke b. Bitniji im je marketing i ulickane stvari tako su svoje avione uzdizali do visina koje im ne pripadaju (dokaz Buđanovci) a da nisu uopšte gledali šta drugi rade. Gledao sam neki dan kako hummer-i ostaše zaglavljeni u pijesku u Portugalu tokom najveće NATO vježbe i pored hoverkrafta koji i je mogao popijesku odnijeti do cvsrtog tla ili pogurati/ povući iz rupe u pijesku. Nije problem u oružju nego u glavi (oni nisu čitali Njegoša)

Ni

Indetifikovali su oni itekako ciji su mig-ovi. Stampa pise gluposti…

Pe

Šta to znači neidentifikovani Mig-29?
Jel to znači da je isključio transponder pa ne znaju čiji je, a da su po emisiji radara zaključili o kom se tipu aviona radi?

Odgovori
BB

Ne znam da li sam dobro informisan ali mi se čini da rusi ne koriste Migove uopšte u Siriji. Dakle, nameće se kao zaključak da ga je koristila Sirija ili da nije ni bilo povrede vazdušnog prostora Turske već su ga nekako inscenirali sa tim novim sistemima…

YU

Petre ne bih znao u sitne detalje da objasnim jer sam pročitao šturo saopštenje kao što može da pričita svako od nas običnih smrtnika ni što se tiče incidenta u Crnom moru ne zna se šta se tačno desilo sem da je Su-24 imao kontejner sistema „hibini“ ali poenta je u tome da se desilo nešto „strašno“ jer se između redova vidi da Turska više ne napada Kurde, ne pada im na pamet da prete Assadu, i izgleda da i ne postoji neki veliki jaz što se tiče vojnih tehnologija.

Odgovori
Od

Krasuha 4 je koristena i u istocnoj Ukrajini. Postoje brojni izvjestaji o elektronskim dejstvima Krasuhe koja su bila toliko uspjesna da je i monitoring misija OEBS-a morala da prizemlji BPL-ove na nekoliko dana. Izvjestali monitoring misije OEBS-a iz 2014 i 2015 godine govore da su na trenutke gubili mogucnosti upravljanja BPL-ovima Schiebel Camcopter S 100 upravo zbog izuzetno snažnog i efikasnog ometanja GPS signala.
Krasuha 4 koja je i u Siriji može da ometa GPS signal od sistema vodjenja i upravljanja BPL-ova pa do izviđačkih satelita. Vjerovatno isto važi i za ubojna sredstva tipa JDAM-a.

Odgovori
Al

Možete li ostaviti neke linkove tih brojnih izveštaja?
Unapred hvala

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Tokom vežbe “Vihor 2024“ RV i PVO baziralo svoje letelice i na aerodromu Dubinje kod Sjenice

Stefan Било их је или их има на оба аеродрома, дакле и на Пониквама и у Сјеници.

30. Apr 2024.Pogledaj

Živojin Banković na: Tokom vežbe “Vihor 2024“ RV i PVO baziralo svoje letelice i na aerodromu Dubinje kod Sjenice

Slobodan Niš У капонирима односно АБС су била 4 МиГ-21 и један Г-4.

30. Apr 2024.Pogledaj

Slobodan Niš na: Tokom vežbe “Vihor 2024“ RV i PVO baziralo svoje letelice i na aerodromu Dubinje kod Sjenice

Čini mi se da je tu od 1999 ostao zarobljen Mig 21, zato što je dejstvom projektila zatrpan ulaz u hangar. Da li neko zna kakva je sudbina tog aviona, i da li se radi o ovom aerodromu ?

30. Apr 2024.Pogledaj