BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] MiG-ovi iz Rusije ne lete 20. oktobra; modernizacija, novi radari i rakete nisu ni na vidiku; održavanje po stanju i novi rezerni delovi jedina vest Idemo prvo u ICAO (standard) / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] MiG-ovi iz Rusije ne lete 20. oktobra; modernizacija, novi radari i rakete nisu ni na vidiku; održavanje po stanju i novi rezerni delovi jedina vest

Potvrda naše mini-analize o daljem razvoju dešavanja sa novouvedenim (nećemo ih zvati „novim“ jer nisu u pitanju nove letelice) MiG-ovima 29 došla je jutros od najviših zvaničnika Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.

Avioni neće leteti 20. oktobra na Batajnici (događaj je dobio naziv „Sloboda 2017“). Neće, naravno, ni biti zvanično uvedeni u naoružanje Vojske Srbije već će i dalje biti pod nadležnošću kompanije RSK MiG. „Predeksportna priprema“ odnosno vađenje ruske opreme i „modernizacija“ (moramo i ovu karakterizaciju prestati da koristimo) na ICAO standard tek treba da se uradi.

Nema nikakve modernizacije, novih raketa ni radara – pregovori o tome tek treba da počnu. Jedina vest je održavanje po stanju i dodatno produžavanje životnog veka.

Ovo su jutros ispričali pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović, komandant RV i PVO general-major Ranko Živak i načelnik uprave za odbrambene tehnologije, general-major prof. dr. Bojan Zrnić, gostujući u jutarnjem programu Televizije „Pink“. Nakon što su stoički uspeli da izdrže teror nepreciznih, neelokventnih i krajnje zbunjujućih pitanja dvoje voditelja, tri zvaničnika su prilično jasno i detaljno popunili rupe na osnovu kojih možemo postaviti dešavanja u narednih nekoliko meseci.

Spuštanje lopte

Kako je Nenad Miloradović rekao, pregovori sa Ruskom Federacijom u pogledu donacije i rezervnih delova trajali kratko – samo mesec dana, u decembru prošle godine. Naglasio je da se ceo program zasniva na donaciji, da su prva (trenutna) i druga faza (ICAO, rezervni delovi) u toku a da se treća faza (modernizacija) predviđa – dakle nije počela.

Osvrnuo se na histeriju u medijima oko „iščekivanja“ dolaska letelica sa komentarom da su oni pokušavali da daju ispravne informacije. Novinari Pinka ga nisu pitali zbog čega su političari onda lagali o više najavljenih i potom nerealizovanih datuma isporuke?

Miloradović je navode da su Bugari i Rumuni onemogućavali prelet isporuka indirektno okarakterisao kao gluposti, da je prevoz uradila civilna kompanija. Dakle NATO i Rusija nisu bili na ivici rata.

Komandant RV i PVO general Živak pokušao je prilično neartikulisanom voditeljskom tandemu da pojasni da je isporuka letelica obavljena za tri dana, da naši tehničari trenutno sa kolegama iz RSK MiG rade na sastavljanju letelica i da su bili u Rusiji na usavršavanju i obnovi znanja.

Po Živakovim rečima imamo kompletnu opremu da se prva i druga faza kompletiraju. Otkrio je da je pored trenutnog broja mlađih pilota koji su u skorijem periodu završili preobuku na MiG-29 u planu da istu završi još „5 do 7 pilota“. Rekao je da će neki od njih to uraditi ovde a neki u inostranstvu.

Rezervni delovi i održavanje po stanju pre prave modernizacije / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Živak je očigledno najzadovoljniji sa budućim osposobljavanjem sistema održavanja po stanju i naveo je da ćemo tako imati maksimalno iskorišćenje resursa letelica.

General Zrnić je potvrdio da nema letenja za novouvedene MiG-ove 20. oktobra. Kako je rekao – leteće samo trenutni u naoružanju 101. eskadrile.

Po njemu, proces sklapanja biće završen do 20. oktobra, letelice će biti na statici, nakon „Slobode 2017“ vraćaju se u nadležnost RSK MiG i tek im predstoji „predeksportna priprema“ u Momi. Dakle, sudeći po ovoj izjavi, ruska oprema nije skinuta u Rusiji i predstoji nam proces instalacije ICAO komunikaciono-navigacione opreme. Što, naš je zaključak, može potrajati i do proleća, ceneći trenutne sposobnosti i dokazanu dinamiku radova u vazduhoplovno-remontnom zavodu na Batajnici.

Zrnić je ponovo indirektno porekao priče o tome da su nove rakete stigle rekavši da je trenutno naoružanje koje posedujemo kompatibilno sa svim novouvedenim letelicama i da cela ova priča zapravo predstavlja „pojačanje u broju“.

Zatim je, uprkos nastojanju voditeljskog para da digne atmosferu oduševljenja, Zrnić poentirao ističući značaj faze 2. Istakao je da je potpisan „jedan jako ozbiljan i vredan ugovor“ sa korporacijom RSK MiG koji, između ostalog, obuhvata pojačavanje sistema održavanja i nabavku stoka kritičnih rezernih delova. Takođe, Zrnić je naveo da je u planu ugradnja sistema senzora za dijagnostiku koja će omogućiti održavanje po stanju.

Potom je ponovo indirektno demantovao da postoji rešenje za modernizaciju, nove radare i rakete rekavši da je sve prethodno rečeno podjednako bitno kao i naoružanje koje će se „ugovarati u fazi 3.“. Dakle prve pare od veće pominjanje cifre iz suficita otišle su na rezervne delove.

Prema Zrnićevim rečima, Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije planiraju da produžavanje životnog veka nominalno odrade, u nekom trenutku, do najdužeg mogućeg perioda. Rekao je da je originalan životni vek MiG-ova 29 bio 25 godina, da je već produžen na 30, da će biti dodatno produžen na maksimalnih 40, uz kontrolni pregled na 35 godina. Dodao je da postoje početna mišljenja i prognoze inženjera RSK MiG-a da je na našim letelicama moguća i dalje ekstenzija zbog izuzetno malog naleta i nakon 40 godina.

Ovo znači da postoji mogućnost da svih 10 letelica (u zavisnosti na kojoj se kada završe radovi) „dobaci“ do, recimo, 2030. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ci

Izvin’te me što psujem: cirkus!

Odgovori
Fr

Каква произвољност,политиканство,бламажа…

Odgovori
Mi

Dobro je sto i ovo imamo…
Mi bi sve dzabe i plus najbolje.

Odgovori
Vo

Po mogućnosti da još oni nama plate.

Va

Informer je šokiran…Dejan J. Vučićević u predinfarktnom stanju, Hrvati otvaraju šampanjce…, a u biti ovo je samo – realnost stanja stvari.

Odgovori
fr

Došlo iz guzice u glavu ali vidim samo ponekima i samo ponešto ! Prava drama i cirkus ove nabave tek dolazi to pišem od početka do 2030 godine će se imat ovo – pola eskadrile neispravno , fali djelova , nedostatak pilota , jadan broj sati naleta , nikakva ama nikakva modernizacija ne dolazi u obzir , nikada nitko neće vidit više od 3 aviona skupa u zraku . Znači do 2030 godine se samo produžila agonija koja traje , a to je krpanje i pusti novci za svega 2 do 3 aviona ispravna kao i uvjek kažem živi bili pa vidjeli . Opet vas podsjetim kao za ono STIŽU NOVI , s300 , žuk radar , najnovije rakete , još aviona iz Bjelorusije itd pa ste me popljuvali evo sad kažem ovo i ponavljam opet vas podsjetim tko je bio u pravu! Nabavka koju planira Hrvatska i na kojoj se radi se nemože sa ovim mjeriti u ničemu i to će vam bit jasno sa dolaskom prva dva aviona 2019 a do 2020 kompletna eskadrila uređena infrastruktura naoruzanje logistika i naši piloti. Do tad Srbija ima samo rastavljati i sastavljati a neimati ništa više nego sad!

Х

Франко већ сте показали логистику са ремонтом миг-21 колико сте испред нас :-) и сада ћете исто проћи. Прво ви Хрвати хопните па кажите скоч.

ni

Kako vi ovde tendenciozno izvestavate, to je strasno. Pa naravno da se dobijeni MIG-ovi najpre sastavljaju, pa remontuju i dovode u stanje u kakvom su sada nasa cetiri MIG-a a na kraju sledi modernizacija koja je predvidjena i za ove tek dobijene avione kao i za one koje vec imamo. Tako je po ugovoru potpisanom sa Rusijom i sve ce to ukupno kostati maksimum 230 miliona evra. Sta ste vi ocekivali? Da avione vec dobijemo sa sve odradjene tri faze? To je nerealno i naravno da treba vremena da se oni dovedu u letno stanje. Niko nije ni rekao da ce leteti 20 oktobra vec je objavljeno da ce biti izlozeni i predstavljeni javnosti na aerodromu u Batajnici a ne, ponavljam, da ce letetli za dan oslobodjenja Beograda u Drugom svetskom ratu.

Odgovori
Pe

Nikola,
Ugovor niko nije video, isti nije nigde objavljen.
Niko od oficira i pomoćnika ministra nije potvrdio da su pregovori o modernizaciji započeti. To se možda desi za nedelju dana, možda za mesec dana, možda nikad. Trenutno se nije dogodilo i trenutno postoji samo želja da se modernizuju. Dovođenje na ICAO standard se ne može podvesti pod modernizaciju, nešto što političari uporno navode a zapravo nije istina.

Tango Six ne izveštava tendeciozno već realno, uvek je to radio, tako će i nastaviti. Posebno o ovoj prilično lepoj priči koja se dešava. Ovde i nema loših vesti ako se pažljivije pogleda.

ni

Gospodine Vojinovicu,
neki ugovori se jednostavno ne objavljuju. Ja nisam rekao da je dovodjenje na ICAO standard modernizacija vec, ako pazljivije procitate, dovodjenje u stanje u kakvom su trenutno nasa cetiri MIG-a koja trenutno posedujemo i da je to druga faza te da je sve to normalno i da jednostavno tako mora da bude ako hocemo da dobijeni avioni lete te da niko nije rekao da cemo avione dobiti u letnom stanju (ne znam sta su pisali Informer i druge novine jer me to ne zanima i znam da vecina nase stampe senzacionalisticki izvestava i ne vodi racuna sta je istina a sta ne ali to je vec drugi problem). Naravno da avioni nece leteti za 20 oktobar kako sam vec rekao i da treba vremena da se oni osposobe za letenje (nisu avioni automobil pa da ga doteram kod majstora danas u devet pre podne pa da isti dan u cetiri popodne moze da se vozi). Sto se tice modernizacije, nje ce svakako biti ali i za to treba vremena jer postoje razliciti nacini modernizacije.
Sto se tice vaseg tendencioznog izvestavanja i dalje stojim pri tome da to radite.

Pe

Avioni koji su dopremljeni su u letnom stanju.
Mi smo prvi i rekli da neće leteti jer je bilo izjava u javnosti da hoće.
Da li će modernizacije „svakako biti“ to niko ne može pouzdano da zna.

Neispunjavanje želje za određenim tonom izveštavanja ne mora nužno da se karakteriše kao tendeciozno, ali pravo na vaš utisak podjednako cenimo kao i to što nas čitate.

ni

Evo da pojasnim. Kada sam rekao u letnom stanju mislio sam na to da, na primer, ako je neko ocekivao da cemo avion dobiti 3 oktobra a da ce vec sutradan 4 oktobra pilot moci leteti u njemu, da to ipak nije moguce. Ja znam da je u javnosti bilo nekih pisanja da ce avioni leteti 20 oktobra ali sam vec rekao da je to pisalo u novinama tipa Kurir, Informer i slicno a te novine ne smatram za ozbiljne pa ni njihova pisanija, logicno, ne smatram za ozbiljna. Kod mene u porodici se cita Politika i ja znam da Politika nije prenosila takve izvestaje. Znam da je ministar odbrane Vulin pominjao 20 oktobar ali takodje znam da je kazao da ce tog datuma dobijeni avioni biti izlozeni javnosti na aerodromu Batajnica a ne da ce leteti. Ako je neko shvatio drugacije to je njegov problem (ne mislim na vas gospodine Vojinovicu jer ste ocigledno ministrovu izjavu pravilno shvatili isto kao i ja).
Istina je da sam prejako reagovao i rekao da tendenciozno izvestavate medjutim nisam mislio tako. Meni se desava ponekad da prejako i ishitreno reagujem i znam da ta crta mog karaktera ne valja. Zato vam se ovom prilikom izvinjavam. U osnovi sam hteo da kazem da mi smeta sto u clancima cesto ironicno komentariste pisanja zute stampe sto po meni nema potrebe da cinite jer te novine nisu i ne mogu biti ozbiljan izvor informisanja. To je ono sto ste vi nazvali tonom izvestavanja. Medjutim, naravno vi odlucujete da izvestavate na nacin kako zelite. Nadam se da prihvatate moje izvinjenje. Srdacan pozdrav.

Pe

Naravno, pričamo, nema potrebe za izvinjavanjem.

Da pojasnim – u samoj emisiji koju smo preneli jutros voditelji više puta pitaju da li će leteti, stoga i naš akcenat na neletenje.

Tango Six karakteriše i uvek će karakterisati prenošenje činjenica uz komentar. Činjenice su svete, komentar je slobodan.

Pominjanje tabloida, konkretno Informera, bilo je zbog kritike propusta vojnog sistema da onemogući fotografisanje kada je već tako naumio i da je prikladnije da se prve fotografije donacije nađu u vojnoj publikaciji, ne u tabloidu. Taj tabloid je sa druge strane izveo izvanrednu novinarsku stvar iz svog ugla. Eto, ni ta stvar nije crno-bela. Ništa nije crno-belo. Tango Six će se uvek truditi da to istakne.

Ze

@nikola,tisi.video ugovore?ajde objasni nam kakosi dosao docifre 230mil€.sta obmanjujes javnost sa lazima.

Ze

@nikola,kadatise nesvida sto t-6 izvjestava odi na informer toje idealan sajt zatebe.t-6je zatebe naucna fantastika i jos nesto“rijetko korektan i strucan sajt“pozdrav iz zg.T-6 zaistaste vrhunski sajt.josjednom pozdrav svima citateljima sajta. A ovim obozavateljima (Lazi nekase prebace na Dezinformer)’.

ni

Zeljko,

nista ja ne obmanjujem. To su zvanicni izvestaji. Ja mogu samo sa time baratati. A ako se u medjuvremenu nesto promeni u ceni, saznacemo na ovaj ili onaj nacin. Samo mi nije jasno otkud vi znate da je cena od 230 miliona evra laz? Jel vi to nesto znate pa necete da podelite sa javnoscu ili pricate samo zato sto mislite da je sve sto su zvanicni izvestaji laz?

do

Svako ko se iole razume u avijaciju da se rasklopljeni avioni ne mogu osposobiti za 20 dana.. Posle sklapanja moraju izvrsiti i probni let..

Takodje sa druge strane, ja licno ne verujem da su bili u letnom stanju, zbog toga sto ne verujem u pricu da Rumunija ili Bugarska nisu dozvolile prelet pa su morali biti dostavljeni transportnim avionima. Za te avione je i zapad dao zeleno svetlo, jer su iskljucivo namenjeni za airpolicing i nista vise.. jer mi za neku drugu opciju sa zapada, tipa rashodovani F16 verzije A/B od nacionalne garde Ohaja ( bolje nam svakako ne bi ni dali ) npr , ne bi imali novaca, jer bi morali kompletno sve preurediti za taj avion, obuka pilota, osoblja , simulatori itd…

Ne

@Nikola
Ma sta 230 miliona, ma dve milijarde pa nek neko dokaze da nije tako. Daje li neko vise :)

Pe

Podrzavam Tangosix jer mi se cini (kao ljubitelju avijacije koji zivi i radi u Rusiji) da strogo i konkretno pisi, i opiru se na argumente,a ne mitove i fantazije.
Naravno da izmedju dve zemlje kao sto su Rusija i Srbija ne mogu biti odnosi kao izmedju US i Holandije,kad se radi o kupovini oruzja.
Sa druge strane, imali smo izbor-6 MiG-29 ili nista, pa mi je drago da bar nesto ima.
Licno ne volim taj avion i mislim da je totalni promasaj i inferioran u odnosu na sve zapadne lovce.
Pozdrav iz podmoskovja

Ps F-22 Kupite tamo,nek Melanija ubedi Trampa da poklone par Srbiji

Ni

Nikola,ni nasa 4 Miga ne lete.Stanje je katastrofalno.Jedan od nasa cetiri nije leteo 5 godina.Preostala tri,nekad su ispravni,ali ih zajedno u letu nema vec 4 godine.Mi imamo RV na papiru,realno stanje je jadno.

Ma

Generali bi možda i nešto konkretnije rekli oko faze 3,tj modernizacije,novih radar i raketa,ali za ovakvu temu uz voditelje estrade to i nije bilo moguće,a i to pitanje nisu ni umeli da postave na valjani način.

Odgovori
Ug

U nasim rukama je šest savremenih lovaca 4+-€+?-$??+-$$? generacije. Svaka čast na tekstu i intetpretaciji rečenog, idu hladni dani pa uzeh danas politiku ima i tamo neki pamflet o migovima nisu t6 ni do kolena.

Pe

Tekst Miroslava Lazanskog u Politici nije loš u delu o kopnenoj vojsci, ima nekih interesantnih podataka i želja za planovima. Međutim, opet se pominje „modernizacija“ MiG-ova.

Ako se bolje pogleda, ovo što je jutros bilo na Pinku, i sve ostalo što se dešava sa donacijom iz Rusije, u pitanju je jako lepa priča. Prava modernizacija može da se ugovori za nedelju dana, kada se to desi, podjednako detaljno ćemo izveštavati.

Sada samo ističemo par nepreciznih detalja koje su u javnosti isticali političari. Ništa više, ništa manje.

Ne

koja ozbiljna drzava preko tabloidnig medija kakav je pink obavestava javnost o stanju u vojsci, prvo to pa onda sve ostalo . Totalna neozbiljnost drzave kojoj vojska u stvari nije ni bitna a mi zagrizeni vazduhoplovci mozemo samo da se lozimo da se stvari popravljaju. Kada se bude radilo sve u tisini i bez mnogo pompe onda cemo znati da se u vojsci desavaju pozitivne stvari . Mene bi iskreno bilo blam da sam general VS a da cutim ili obmanjujem javnost.

Odgovori
Н

„Ovo znači da postoji mogućnost da svih 10 letelica (u zavisnosti na kojoj se kada završe radovi) „dobaci“ do, recimo, 2030. godine.“

Ајао… Значи генијалци из Владе и МОД-а су дефинитивно одустали од набавке нових авиона пре 2030. године , чим се помиње ова опција…

Употреба до 2030. са авиоником с краја 1980-их… Трагедија…

Odgovori
Mi

Sigurno manja tragedija od neimanja lovacke komponente, sto bi usledilo za 2-3godine da novi avioni nisu nabavljeni. I dosta vise sa kukanjem i narikacama, u kakvom je stanju cela zemlja, od ekonomije preko sudstva pa nadalje- ovo je uspeh

So

Jasno je bilo i ranije da nece biti nabavke potpuno novih aviona pre 2030 godine. Meni je najvise zao sto sad imamo samo 10 migova 29 a ne recimo 18 komada. No i za odrzavanje i modernizaciju ovih 10 treba dosta para, ali ipak bolje ista nego nista. Za Srbiju je i ovo veliki korak napred. Sad bi trebalo uraditi sve i uvesti u naoruzanje BUK rakete ili kinesku zamenu. Na tome treba hitno poraditi i obezbediti nase nebo novim raketama. To je vaznije od Migova 29 ili nekih drugih aviona!

ND

Mislim da ce ovi avioni nece biti modernizovani sto je dobra vest (bespotrebno bacanje novca). Realna opcija je da ce se u skorijoj buducnosti krenuti u nabavku potpuno nove eskadrile. Ovo mu vise doce prelazno resenje usmereno na obuku pilota i kontrolu vazdusnog prostora.

Voleo bih da Hrvatska nabavi nove avione jer ovi nasi ce do 2030 da cekaju sa nabavkom ako se i Hrvatska odluci za Izraelske ili Grcke polovnjake od 30 i kusur godina :(

Odgovori
ni

Po svojoj prilici ce Hrvatska da se odluci upravo za polovnjake jer nema para za nesto vise. I mi smo uzeli polovne avione jer para za nove nema. Ovo sto smo sada dobili je, bar po meni, solidno i zadovoljavajuce prelazno resenje, bar do 2030 godine. Kada dodje pomenuta godina videcemo sta cemo. Trenutno se tako mora jer drzava nema novca za nesto vise, nazalost.

de

Ako nekog zanima evo ga link od emisije
https://www.youtube.com/watch?v=dSZjX5uRZZM

Odgovori
n

Da, dosta nas zna za tu emisiju. Ovakve stvari se, generalno, ne trebaju praviti od strane televizija koje nemaju voditelje na nivou. Mnogo bolje je da je to uradio, sta znam, mozda RTS ili neka druga televizija. Ali ko zna, mozda druge televizije i planiraju tako nesto. Videcemo…

Mr

прича о „новим“ Миговима полако али сигурно излази на видело. опијене главе и даље не желе да прихвате реалност. такозвана фаза 3 – или ти модернизација, сигуран сам да до исте неће никада доћи. то је та сурова реалност у којој се ми налазимо а не ружичасто магновење!

Odgovori
Ra

Nove Migove rusi prave tek od 2019(mig35),a ove rashodovane sto su nam uvalili do tada bi pretopili.

Ja

Petre,
Veliko hvala sto se svojski zrtvujes dok gledas pomenute emisije. Obican stomak njihovu strucnost i tabloidnu povrsnost ne moze da svari.
Prepustimo strucnim ljudima (ukoliko ih idalje ima) da urade posao na najbolji moguci nacin. A ne politikantima poputraznoraznih ministara i ostalih koji su tu samo zbog slikanja. Oni neka svoja slikanja obavljaju u zabavnim parkovima a vojska je ozbiljna stvar.

Odgovori
Pe

Avion seneka koji je kupljen pre 5 godina jos nije uveden kako valja u upotrebu…pa nece ni migovi tako brzo..

Odgovori
Be

Šta je sad nova informacija?

Da su u letnom stanju a da neće leteti 20.10. smo čuli!

Da nisu modernizovani u smislu SM smo isto čuli. Priča je bila da modernizacija kreće 2020!

Izgleda da niko nije verovao da će avioni uopšte doći pa se osramotio pa onda se skreće pričao na sitnice da li će baš 20 tog leteti ili neće.

Sećate se priče kako nemamo dovoljno pilota itd. …Ista priča.

Odgovori
Be

Vi u Srbiji se ne mozete osloboditi političke pristrasnosti.
Onda u zavisnosti na čijoj ste strani omalovazavate sve što konkurencij radi!

Zašto ne kazete jednostavno: hvala bogu što je neko već nabavio te prekopotrebne avione.

Ljudi, avioni su stigli, a vi dalje lupetate kao da je 2011.

Neko je poboljšao odnose da Rusiom da bi se ovo desilo, neko je doveo financije u Srbiji na nivo da seb sad avione mozemo priuštiti, itd.

Н

Не можемо се ослободити политичке пристрасности јер се већина ствари управо ради зарад политичких поена, то је управо показано на Пинку. Кад би се заиста радило како треба, не би се о томе причало сензационалистички на свим медијима који подржавају власт, него много суптилније.

Be

@Nemanja

Pusti pink, informer, itd.

Jesu avioni stigli ili su iluzija? Hoćeli ih vratiti posle izbora?

Pa u Srbiji su svake godine izbori, tako da se sve moze okarakterisati kao poeni za izbore.

Pa bili su izbori i izmedju 2000 i 2011 i pre toga ne znam koliko puta, pa kako se niko nije setio da nabavi Migove? Nije drzava imala novac niti je bilo volje!

Ne

@beli
Uvek mi je zabavno citati vase postove. Niko,ponavljam niko ne spori da je velika stvar nabavka lovacke avijacije ( prethodnici su cak predlagali i ukidanje) ali ovde je opet sve samo politicki marketing. A stanje finansija u RS je katastrofalno….verujte mi

Be

@Nebojša

Ok, meni je vazno samo to da prihvatate da je nešto dobro učinjeno a to da li je ovo politički marketing ili ne, to mi je svejedno.
U ostalom, moze im se, ipak su oni nabavili avione šta ovi drugi nisu.

С

Ја верујем да ће договорити модернизацију тих Мигова. Поздрав за све

Odgovori
re

Mene uvek fascinira sa kojom nadom i željom pojedinci tumače zvanične šture informacije koje se pojavljuju oko ovoga, pokušavajući da interpretiraju i u pozitivnom svetlu slože priču bez ikakvih relnih argumenata i činjenica.
Nema para pa nema ni muzike, već samo horsko zviždukanje melodije koju bi svi voleli da čujemo.

Odgovori
Mi

Sve normalno i nista neocekivano.
Cemu ovakva ujdurma na Drzavu i Vojsku?
Pazite vi vasu decu ,porodicu i posao. A o odbrani ima neko ko je placen da razmislja o tome.
A svi ovde koji kuckaju se prave pametni i kao vrsni poznavaoci.
?!
Cutali ste decenijama kada su unistavali Rv i Pvo..kada su Strele topili u Smederevu po ceni 1 $ po komadu. ??!
Vi pojedini lazni moralisti i kriticari. Sedite i rucajte sa porodicom,niste vi za rv i pvo.
Druge drzave nemamo i kakva god da je moramo stati u njenu zastitu a ne pljuvanje.
Sramota !!

Odgovori
Vl

Svaka čast !

an

Postovani Vojinovicu,
Novinarski gledano,ovo nije i ne moze biti poslednja vest,iz prostog razloga sto nista nije novo receno,sto vec i nije bilo, primera radi na sajtu rts,politiki ili jos nekim medijima…Dalje u segmentu sarlatanstva nazovi „novinara“ Pinka ,slazem se sa vama,ali da li jos neko ozbiljan i ocekuje da se sve tri faze zavrse u roko od nekoliko dana,sedmica?! Koju ste vi alternativu vec vidjenim vestima dali? moje slobodno misljenje nikakvu.I razume se tesko da ce ikada i biti poznati kompletni ugovori,iz razno raznih razloga…

Odgovori
Pe

Novinarski gledano ovo jeste „poslednja vest“, pre svega zbog brzine kojom je objavljena. Gotovo svi drugi mediji su preneli isto ali po običaju znatno kasnije od nas i bez ključnih zaključaka.

O trećoj fazi se nije ni počelo pregovarati, dakle ona trenutno ne postoji, osim želje naše strane da u jednom trenutku postoji. Budući da će pare prvo da se troše na radove, opremanje sopstvenih kapaciteta za održavanje po stanju i u većoj meri na rezervne delove, ostaje pitanje koliko će ostati za koji nivo modernizacije. Zbog toga naši mogu imati samo želje a ne precizne cifre, datume i planove za opsege modernizacije.

„Alternativu“ smo dakle dali, više puta u proteklih par meseci i to iz zvaničnih izvora. Na primer jednog od generala koji je jutros gostovao na Pinku.

an

Ja upravo o tome i pisem,da redosledi,komplet ugovori nikada i nece biti javni,i ne mogu biti,jer sve zavisi od dogovora dveju strana.Dakle kada ce i da li ce uopste biti radar taj i taj,raketa dugog dometa itd,mi to nikada provereno necemo znati….I dalje tvrdim da ovo ne moze da bude „poslednja vest“,sve se to znalo vec duze vreme…

Ig

Ja svakog jutra prvo upalim lampu i cudim se po jedno pola sata odakle nama struja, a ne nesto vise od toga. O kakvim tajnama vi pricate? Oni koji treba da znaju detalje, znaju ih odlicno, posto nam oni odobravaju sta i u kojoj meri mozemo da nabavimo. Zabava za siroke narodne mase, da imaju sta da pricaju isped zadruge, nista vise. Svako poredjenje sa rumunskim vazduhoplovstvom i pvo je na nasu zalost smesno i tek ce da bude. Madjari naleteli preko 10.000 sati na Gripenu, za Hrvate i Bugare cemo tek da vidimo. Mozda je novi region BiH, CG, Albanija, Makedonija i mi, pa smo tu stvarno najjaci u vazduhu. Sa 7 MiG 29 i od toga pitanje koliko ispravnih u svakom trenutku mozemo samo da spasimo opstanak avijacije, jer bi njenim gasenjem trajno ostali bez tog vida, sto bi nas skupo kostalo i nikad je vise ne bi zanovili. Svi bi mi ovde voleli da oni do 2021.-e budu na nekom SM standardu a da za desetak godina vidimo bar 12 novih MiG 35 i dvadesetak top obucenih pilota, ali ne znam kome nije jasno da od toga nema nista. I podrska za T6

Odgovori
И

Што се мене тиче, лепа дешавања. Једино што је заиста било ружно у целој причи су неистине појединих таблоида и помало неопрезне и непотребне изјаве политичара. МиГови су спас за опстанак ловачке авијације, летачки кадар и нашу потребу за контролу ваздушног простора. Русофили и западофили, свако вуче на своју страну. Ми реално јесмо неутрални и нереално је очекивати да ће нас било ко наоружавати неким савременим оружјем за џ, а новца немамо. Ипак леп гест, од стране Руса, јер донација каква је да је, није нимало за ругање, а још више од тога ми се допала цела прича око тзв. БАРСа, где су наши пилоти имали заиста врхунске услове за обуку, судећи по вестима. Што се приче око најјачем ваздухопловством у „регији“ тиче, она је намењена људима са мало мање сиве масе и не треба је схватати озбиљно. Навијам да се авиони на миру уведу у летно стање, предају ескадрили, доживе, ако Бог да, модернизацију и потрају још бар деценију.

Odgovori
Mr

Ja просто не могу да верујем да у данашње време људи и даље сами себи намећу ауто цензуру и да размишљају на ниво времена Имфорбироа и Стаљина! Стара пракса кад је и јеловник у војску носио ознаку “војна тајна” је давно прошло… Па зар ви мислите да је набавка радара Жук и ракета Р-77 у данашње време “војна тајна” и да може такво нешто да се крије!? Наше РВ, и поред ове набавке авиона, и даље остаје на техничком нивоу раних 80-тих!

Odgovori
Ne

I ja bih voleo da mi neko objasni zasto je tajna model aviona, radara ili rakete koju nabavljamo. Razumem neki detalji aranzmana nabavke kao u ostalom i svaki biznis ali ovo… Sto kazete prosto ne mogu da verujem. Generali su izneli cinjenice i svakako ne bi krili da je ugovoreno jos nesto. Zato „vojna tajna“, je cisto lupetanje.

Nasa vojska je na mentalnom nivou 80ih i nema niti jednog nagovesataja da ce se to u nekom trenutku promeniti.

Sh

A koji će nam qrac Zhuk za air policing? I sadašnji radar je sasvim OK za tu namenu. Bilo bi bolje kada bi se razmišljalo o beloruskom „Talismanu“ da dobijemo prave multi-role lovce, a Orlove pošaljemo u muzej, gde im je i mesto.

Pa

I kad se nema sta reci, onda salji orlove u muzej, kao da su lovci…auu

Du

Od Vardara pa do Triglava šaka jadą eto toliko na tu temu.

Odgovori
Sr

U emisiji je jasno receno da ce ce u trecoj fazi modernizacija biti ugovorena upravo i modernizaciji i nove rakete,kao sto vidimo prvo treba da se odrade prva i druga faza ,i to je to netreba siriti paniku bez veze, tako je receno i mesecima ranije kada je receno da ce sve sa modenizacijiom Srbija imati 10 migova minimum, modernizovanih do 2019 ili 2020 godine ,kao sto vidimo rumuni su cekali cak 4 godine na njihove modernizovane F-16,tako da je tekst malo panican rekao bi .Nije realno ocekivati da se sve zavrsi za 10 dana vi sa portala ste bar strucnjaci ,sve ide svojim tokom netreba dzati paniku ,sve je recno mesecima ranije,niste valdja ocekvali da ce doleteti modernizaovani migovi ili da se sve tri faze zavrse do 20 oktobra , u Momi Stanojlovicu ,nemojete da ste smesni .

Odgovori
da

Izvini kakvu paniku dize ovaj tekst?

Jo

Oh ajmo ovako
1.ugovori ovog tipa nikada nece biti javni do kraja,sve da mi hocemo to sa rusima nije praksa,ili je praksa retko kad.
2.treca faza je dogovorena,nije potpisana ali ce biti,o tome prvi sigurno nece pricati generali,sama cena od 185 miliona ne moze da bude za delove,to bi potkrpilo delove za 26 a ne 10 letelica,ako pogledate cene sokocala koje se ugradjuju od rd33 motora preko radara od no19 preko topaza,pa sve do zuk radara sa ostalom elekrtonikom je oko 15il.po avionu. Dakle dogovoreno je,bice potpisano,malo strpljenja. Dogovoreno je i puno stvari jos,ali ce se o njima pricati malo kada su konkretne stvari u pitanju,iz milion razloga.
3. Svi bi mi voleli da smo uzeli nove letelice,to sada nije realno nadam se da ce biti u buducnosti,nase rv je bilo na samrti,tek sada je ukljuceno na aparate za odrzavanje u zivotu,ovo omogucava skolovanje novih pilota,i to je velika mogucnost,sve da se ne uradi modernizacija a uradice se.
4. Mi sa ovih ukupno deset dobijamo mogucnost samostalne i konstantne zastite svog VAP,dodatnog skolovanja kadra a sa modernizacijom koja ce se desiti imacemo i solidan v-v v-z potencijal u regionalnim okvirima,pogotovo ako se dese i Belorusi.
5. Sto se tice izvestavanja t6 mislim da je korektno i profesionalno,pogotovo princip izvestavanja onog sto se desilo,i sto je potpisano,a ne po principu sbb kbb,pogotovo izdvajam rad i pisanje gosn Bankovica.
A mi koji sudimo i presudjujemo o nasem rv,sudite mu danas na osnovu onog kakvo je bilo juce,a ne na osnovu onog sto bi u vasim fantazijama trebalo da bude,od 87 do danas br.letelica se samo smanjivao a sad se prvi put poveceva i to je najvaznije,a bice jos.
6. Treba zabraniti vojnim licima gostovanje u emisijama,tipa jutarnji program na pinku

Odgovori
Dr

OT…da li neko zna sta se desilo sa cargo B707 koji je vojska zaplenila kada je isti dovozio oruzje z Hrvatsku? Isti je koriscen za evakuaciju civila iz SJJ a potom mu se izgubio trag…

Odgovori
n

Interesantan podatak za koji nisam znao ali ne vidim kakve veze ima taj avion i taj dogadjaj sa ovom temom tj. avionima dobijenim iz Rusije 2017 godine.

Re

Prodan u Africi..ja mislim Ugandi ili nekoj drugoj Sfrickoj zemlji.

De

Prodan africi, prosle godine isjecen u belgiji, bile su slike na nekom stranom sajtu vezanom za avijaciju. Imam ih preuzete, veliki broj slika, od dovozenja do reciklaze.

Mr

ох да, фамозни Кикашев В-707…заробљен са комплетним товаром сингапурских јуришних пушака Сар 80 и Ултакс 100, колко ме сечање не вара!? акцију извели падобранци 63.пдбр…

Vo

Daj dosta sa tim mitovima o 63. padobranskoj. Realnost je da su na vrhuncu ˝slave˝ neslavno zauvijek isčezli. Jedna od samoreklamerskih zabluda je svršila. Što su to oni konkretno učinili da će biti upamćeno. Samo su prodavali šarene laže.

ma

Predsednik rece imacemo najmodernije lovce u regionu ako uopste zna sta se podrazumeva pod najmoderniji lovac. Neki novinari pisu da su mig29 novi, neki da su najsavremeniji da su vec ugradjeni novi radari , da su stigle i rakete r77 itd. To sve govori kakva smo drzava. Kamo lepe srece da smo stvarno neutralni, ali nismo. Mi smo lazni neutralci. Mi smo u rukama nato pakta ali to mnogi ne vide. Sve one lazi da ce doci avioni u martu, pa za Vidovdan, jul je bio politicki marketing za izbore. Ukoliko modernizacija ne pocne do kraja 2018g. ili pocetkom 2019g. onda ih ne treba ni modernizovati. Vrsiti modernizaciju za samo nekoliko preostalih godina je cist promasaj. A i pitanje je da li ce nato dati zeleno svetlo za to kao i mmf. Ne moraju da lete 20og ali bih voleo da se ugradi bar neki modernizovani sraf ako nista drugo. Pink je nevesta za sve rezime od kada je nastao, od JULA do SNS. Nista tu nije cudno. Transformise se kako vetar duva da bi sacuvao steceno.

Odgovori
Re

Cjenim ovaj portal i rado citam sve vase vjesti.Dajte malo optimizma,remot aviona nije mjenjanje sajbe ili sl.Ovsj tekst je „crkla nsm krava, neka je i nek crknu ostale“.Ja sam patriota i svaki napredak je za pohvalu.Ja sam ljubitelj avijacije iz Banjaluke i pratim situaciju u regionu sto se tice vazduhoplovstva.Nasa avijaciju pratim posebno i volio bi da avioni iz Mahovljana predju u ruke Srpskog vazduhoplovstva.Drago mi je zbog svakog pomaka i zbog pilota i tehnicara..da se ide naprijed.To je skup „sprt“ tako da je sve ovo velika stvar za nase vazduhoplovstvo.Poz. portalu i izvinite na namloj kritici…i samo tako nastavite

Odgovori
ze

Dragamoja bratijo.Obrao sam i neke bolje avione u BIH ratu ,to je realnost .Svaki bolji raketni sistem za obaranje letilica i raketa je bolji od aviona i helikoptera ..za te pare mžete uraditi „kub u BUK-2-3…e tada nema ko da preleti a nema ptrebe ni za avionima .IMAMO Cesne i ostale male avione ,koji se dobrim naoružanjem pretvaraju u fantastične ubojite mšine i manje buče i hučeod helikoptera a i mogu se napaviti i za prevoz 10 ljudi i sve to za 8 puta manje novca nego helikopteri .Manite se diskusije i napravite 4 sistemaza obaranje do 300 km i 2 propratna ,i sve to za 300 miliona eura -kod nas …Avioni padaju i treba ulagati previše (mig 29 ),p I ostali ,nemojte se pecti na ovih 300 miliona što napisah ,jert može i manje i bolje i malo više …svejedno ….

Odgovori
Jo

Za avionima uvek ima potrebe,kako bi kontrolisao vap sa cesnom? Da je moguce ostvariti bilo kakvu vazdusnu prevlast sa klipnim avionima,veruj mi vec bi nekom palo na pamet. LA daje veliku prednost kopnenoj vojsci,cak i jedan skarabudzeni mig sa osnovnim v-z mogucnostima moze da ostvari prednost na kopnu vecu nego 2,3 bataljona da ne kazem cela brigada. Danas bez avijacije nema vojske,iz naseg iskustva npr.protiv Albanskih terorista imamo primer akcije jso na kosmetu koju sam ovde skoro pominjao kada su dva mi24 napravila cudo. Makedonija je Albansku pobunu 2001 resila sa 3,4 su25 uvezenih preko noci sa sve Ukrainskim pilotima,da toga nije bilo krizu bi mozda resili ali sa par stotina zrtava i prica bi se razvlacila vise meseci.
Avioni i vazduhoplovstvo uopste je osnovna karika i u antiteroristickoj borbi. Eskadrila migova kako je zovu(mada ce eskadrila biti tek ako dodju Beloruski) su dovoljni za potpunu kontrolu vap i za nedaj boze sukob manjeg ineziteta sa nekom od susednih republika,komparacija sa vodecim nato zemljama je glupa.
Ono sto mi moramo da nabavimo su borbeni helikopteri.Sto se tice pvo-a kub ne moze da bude buk,a ne moze da se modernizuje vise,sa kubom mozes eventualno da pogodis tu cesnu sto pominjes pod uslovom da pilota uhvati grc u ruku pa ne moze da manevrise. Pvo je nemoguce stvoriti sa manje od 300 mil. Buk2 stoji 80+ mil.po divizionu buk3 je samo najava,s300 pmu1/pmu2 je oko 150 mil.po divizionu pancir i tor kostaju 25-30 mil.po jedinici. A mogucnost da pogodis na 300km kako si reko mozes sa s400 nisam siguran mozda thaad ali diviz.s400 kosta 500 mil.po divizionu,a ne bi ga dobio ni imas pare.
Nama je opcija da od Belorusa uzmemo dva div.buk m1mb redut za 50 mil.bratski poklon,mada ja verujem da cemo skoro imati i taj s300

Pa

za tzv ‘air-policing’ nije bilo potrebe za boljim aparatom od mig-21.
zasto se nije reagovalo na vreme i odrzala eskadrila(sa rezervninm delovima) i sa eventualnim modernizacijama(r-60,r-73 + kols), mene ne cudi, vojska je u srbiji davno prestala da bude racionalna.
ko je vodio i ko je vodi dobro da jos postoji.
nadam se da ovo nece postati otvorena trka u naoruzanju.
evo tarip dolazi u bg, turska restaurira istorijske objekte po srbiji(tvrdjava u djerdapskoj klisuri i deo kalamegdanske tvrdjave sa cesmom mp sokolovica), turska ima pravu vojnu bazu u albaniji, otvoreno podrzava nezavisnost otete juzne srpske pokrajine, a mi uvrcemo kosu i dalje…

Odgovori
fu

ma meni je muka gledati kako ovaj lažanski , Tetkin i ekipa lažu i mažu…pa oni su već u taj Mig-29 ugradili i najmoderniju verziju radara. i najbodernije rakete V-Z i V-V, modernizirali ga na 4+ generaciju…i tako x10 aparata.
A stvarnost je sasvim drugačija, u najboljem slučaju Srbija će u naradnim godinama uspjeti kompletirati 10 aparata koji remontirani i imaju nešto resursa , te stock rezervnih dijelova.

Sve drugo je tek eventaualna mogućnost u ovsinosti o tome koliko će biti desetaka milijuna eura na raspolaganju

Odgovori
iv

Kad malo bolje razmislim ima nekoga rezona neraditi modernizaciju. Kao sto je neko ovde komentarisao koristis ih jos neko vreme i natanane razmisljas o kupovini novoga. Ja bi se fokusirao na odrzavanje ovoga sto ima i omogucavanju pilotima da imaju sto vise sati leta. Orlovima bi rekao dovidjenja zauvek, manio se fantazija o modernizaciji, odredjeni broj G-4 isto doveo u prvorazredno stanje i pored obuke koristio u ulozi lakog jurisnika. Ima dve An-26tice koje jos mogu neko vreme da traju.Dokupio jos par srednjih helikoptera, borbene gazele definitivno modernizovao sa novom nisanskom spravom i raketama i to je to. Sve u svemu kljucna rec treba da je odrzavanje u top kondiciji onoga sto ima!

Odgovori
Mi

Mene ovde zanima, ako ovi avioni nece leteti, a sta ce to leteti na paradi zakazanoj za 20. oktobar??? I ono sto smo videli pre tri godine je bilo „saka jada“, 3 miga 29 i 2 miga 21 ako me secanje dobro sluzi, a sada su u letnom stanju samo 1 trenazni i 1 naoruzani mig 29. Bice parada sa dva aviona??

Odgovori
ma

Ne mogu da verujem da ima jos ljudi koji predlazu vrapce ili dzivdzane za RV. Sta bi Zeljko uradio sa takvim avionima. Mozda zamislja da se rakete i bombe bacaju rucno kao u l i ll svetskom ratu. Takvi se obaraju puskom. Slazem se da ne moze sve da se uradi za 10 dana ili nekoliko meseci ali 2god. je sasvim dovoljno da se odluci i pocne modernizacija. Ako ne bude modernizacije vec posle 5-6 godina treba razmisljati o novom lovcu mig35 ili su30sm ili jas39 ako je ikako moguce uraditi nesto sa zapadom a da nije na nasu stetu. Sve ostale lovce lV ili lV generacije je nemoguce nabaviti jer su mnogo skuplji po svemu. I zapadne rakete su skuplje od ruskih kao i sva druga oprema za recimo Rafala ili Tiphon ili super hornet. Za nas je preskup i polovan f16 a za ove i da ne govorim. Ne moze drzava da se osloni samo na PVO sisteme pa makar imala samo 10 lovaca. Neprakticno je prvo vrsiti air policing PVO sistemima. Drugo pesadija mora imati vazdusnu podrsku kod ozbiljnih armija. Pa cak i kada protivnik ima nadmoc u vazduhu moguca je neka misija bombardovanja protivnika na odredjenoj lokaciji sa dobrim avionom ili helikopterom. Mada za tako nesto bolje je imati recimo neka modernizovana TOCKA U ili ISKANDER M pa i SMERC ali i BURATINO. To je strasno oruzje jer koristi aerosolne ili vakum bojeve glave rakete, gde eksplodira tu trava vise ne nice. Dakle lovci su ipak potrebni pa makar ih imali 6 ili 10 ili vise. Mnogi eksperti se slazu da je buratino najstrasnije oruzje posle taktickih nuklearnih bombi. Takve rakete moze da koristi i smerc i tornado vbr.

Odgovori
Da

Bilo kako bilo, ovo je najbolje što se u datom trenutku moglo uraditi i znači spas za RV i njgov opstanak još koju godinu do nekih srećnijih vremena. A ta srećnija vremena ne treba čekati nego ih treba stvarati. Na primer, ne znam koliko bi bilo izvodljivo da se, recimo od 2019. god., osnuje poseban račun(fond) Republike Srbije koji bi se zvao na pr. Fond za razvoj RV i PVO, gde bi se godišnje uplaćivalo oko 100 mil. evra živog novca i koji se ne bi smeo koristiti ni za kakvu drugu namenu. I onda, za 10 godina, pojavimo se na tržištu sa milijardu evra keša… Mogli bi da biramo koji avion ćemo da uvedemo u upotrebu. Naša država nikada neće moći da podigne kredit od milijardu evra u vojne svrhe, ako ni zbog čeg drugog, onda zato što nam to tutori iz MMF i raznoraznih ambasada nikada neće dozvoliti. Ali odvajati 100 miliona godišnje, mislim da bi moglo da prođe. Tada bi mogli da do 2030. uvedemo u naoružanje eskadrilu potpuno novih savremenih aviona koji bi nas mogli služiti i do daleke 2070-te godine.
A na ovaj cirkus oko nabavke MIG-ova ja se uopšte ne obazirem, taj stil je godinama prisutan u svim oblastima života („on prožima sve pore našega društva“:-)) i ne treba mu pridavati nikakvu pažnju

Odgovori
Dr

Znači ništa od letenja. Hm. Vraćam se ja svom dobrom FSX-u

Odgovori
Mr

препоручујем DCS World…модели МиГ-21 и Ми-8 су одлично урађени. право је задовољство летуцкати ове моделе… :)

Dok ostatak sveta razvija avione V generacije, dok je glass cockpit neki standard cak i za COIN avione, dok se FBW ugradjuje i u klipne avione, a MIL-STD-1553 napusta u korist modernijih resenja – mi kao veliki uspeh naseg vodje slavimo nabavku 6 rashodovanih sovjetskih vazduhoplova, koji nemaju NISTA od navedenog, dakle fali i im i MIL-STD-1553, fali im i FBW, instrumenti u kokpitu su na nivou casovnika, vaser vage, busole i viska i sve to leta gospodnjeg 2017, sa namerom da nam tako ubogi sluze sve do 2030

Odgovori
Jo

Ostatak sveta razvija V gener.sta preostale 193 drzave sveta imaju gen.5 ili samo par njih u najavi? Na svetu postoje 194 UN priznate zemlje,aj nabroj 40 koje imaju 4 gener. Jedna Argentina od 60 mil.stanovnika je pred gasenjem rv,cela juzna amerika koja je tri puta veca od evrope nema ukupno 200 lovaca sa sve migovima21. Jedna Svajcarska odlaze kupovinu lovaca!
A zasto slavimo uspeh velikog vodje? Pa zato sto vodja 90-tih nije nasao za shodno da remontuje 16 koje je imao,pa je smanjio brojno stanje na komada 5 koji su docekali novog vodju 2000-tih a on se isprsio da remontuje svega 3,a jedan mu je bio visak pa se sam srusio da ne smeta. Ovaj vodja je iscupao ovih kukavnih 6 a mozda ce jos osam,to je vise nego poslednjih tri vodje posl.30 god,a ti ako mislis da je moguce da 30 g. ne kupis nista rasturis vojsku od 2000-2012 odskolujes cela tri pilota,a onda preko noci potpisujes kupovinu eskadrila 5 gen.kako da ne,spusti se na zemlju covece,do juce nam je LA zavisila od dobre volje ptice da ne uleti u motor!? Spusti se na zemlju prijatelju,danas je kritika i ismevanje po svaku cenu ideoloska pripadnost tzv.elite ove zemlje,ne treba ti to. Bitno je da ide napred,polako bice jos bolje,daleko je od idealnog,ali je nesto,a nesto posle 30g.nicega je za pohvalu,uz sve manjkavosti koje to prati.

@Joca
Cisto slikovito da opisem ovo sto se trenutno desava i koliko je to vredno nekog divljenja : Nabavka ovako tehnicko i pogotovo tehnoloski zastarelih vazduhoplova u godini 2017, da bi sluzili do 2030. je potpuno isto kao kada bi danas neko nabavio 50 Zastava 101 tzv. STOJADINA za policiju i to u onom izvornom stanju, dakle ni slucajno neka klima, elktronski podizaci, servo, centralno zakljucavanje, jastuci… naravno pricamo o POLOVNIM stojadinima koji su rabljeni jedno 30 godina, ne novim, da ne bude zabune, posto vidim da se lako bunis.

Ako se vec hvatas za tu brojku od 193drzave od 195, lepo bi bilo da znas da avion V generacije ne razvijaju samo Amerika (koja ih vec poseduje) i Rusija, vec i Kina, Japan, Indija, Turska, dok su u razvoj F-35 ukljuceni Australija, Danska, Holandija, Italija, Britanija…

MEDJUTIM, gde si ti u mom komentaru procitao da mi moramo da imamo avion V generacije ? Em si pogresno razumeo, em si onda to iskoristio kao neki trijumfalni argument – stavise ja smatram, a o tome sam odavno pisao da mi nismo kadri da imamo daleko jednostavnije sisteme od lovacke avijacije – sto neko napisa u komentarima „ja se divim kako imamo elektricne energije kad ukljucim sijalicu“.

O tome da je od 5 aviona MIG-29 remontovatno samo 3 pricas neistine, ne znas ili natezes argument – remontovano je svih 5, ukljucujuci i onoga koji se srusio i onoga koji je kasnije postao donor delova, a sada ce nekim cudom da poleti.

Posto je novi vodja dosao 2012. reci mi sta je on uradio da se promeni sve ovo? Ja verujem da 5 godina nije malo. Evo reci mi koji je to novi sistem uveden u naoruzanje, kako je to pripadnicima vojske poboljsan polozaj? Kako je bilo kom u ovom drustvu poboljsan polozaj?
Je li to veliki vodja iz svog dzepa izvadio pare i kupio ove avione ili je to novac iz budzet. Cisto da te potsetim SPOLJNI DUG Srbije u ovom momentu presao 27 milijardi EUR-a, ne dolara, vec EUR, a da je vodja zatekao dug od 24 milijarde 2012.

Odmah zaboravi da ce bilo kakvih 8 dodatnih aviona da bude nabavljeno – moli boga da od ovih 10 svih 10 mogu da se osposobe jer jedan je prestao da leti i postao donor ne bez razloga, dok je jedan od „rusa“ u tako dobrom stanju da ce ceom morati da se remontuje u Rusiji. Ako pises ove fantazmagorije da dobijes sendvic, razumem, treba jesti, ali ako verujes u to, da ti odmah rasprsim taj balon od sapunice. Budzet za vojsku nije u stanju da odrzava ni ovih10 aviona mig-29 u letnom stanju, iz prostog razloga jer je taj avion i kao nov bio daleko skuplji po satu leta od svog glavnog konkurenta F-16, dok je poznato da je JAS-39 u toj kategoriji bolji od F-16.

2.5-5 miliona ti je godisnja cifra za odrzavanje mig-29 u letnom stanju, na 10 aviona to je 25 miliona samo za delove – gde je pocetni remont (5 miliona po avionu), gde je onda gorivo, mazivo, naoruzanje…

Sa jos 8 aviona, mi bi za tih 10 godina dali minimum pola milijarde dolara samo da budu u letnom stanju, a sa remontom, to bi bilo skoro milijardu.

Na kraju krajeva gde su ti piloti? cak i da odluce da ih skoluju, oni nemaju dovoljan broj kandidata koji zele da se upisu na akademiju, a koji bi ispunili neke ionako oborene kriterijume – u JNA bi leteli u najboljem slucaju u transportnoj avijaciji.

I za kraj da prokomentarisem najsmesniji deo tvog komentara. Ti izgleda uopste nisi svestan u kom veku i kojoj godini zivis – i da je nabavka ovog aviona danas jednaka kupovini NOKI 3310 u „pametnih telefona“. Uvek mi je fascinantna ta botovsko sendvicarska logika po kojoj je vise uvek bolje (poredjenje sa stojadinom), bez obzira sto je ono sto nabavljamo totalno zastarelo i cak i skuplje.

Nije isto ako nabavis mig-29 1987, dakle pre 30 godina i nabavis ISTI, ali ISTI avion i 2017, i to ne sa namerom da letis na njemu 2017, vec da pocnes da radis PREDEKSPORTNU PRIPREMU – a niko ne zna kada ce to da se zavrsi, da bi leteo na njemu do 2030.
Ja sam napisao da ovi avioni ne poseduje FBW, da ne poseduju iole moderan kokpit, vec sem onog ubogog MFD- imaju instrumente ko da su sa kraja vijetnamskog rata, ne poseduju MIL-STD-1553 – iako je on toliko zastareo, buduci da postoji od 1973. da se vec prelazi na nesto modernije…
Sto ovo nisi prokomentarisao nego si meni slepom otvarao oci sa avionima V generacije i sa tim sto Argentina ima jadno vazduhoplovstvo.

Za kraj da zaklucim, nabavka ovakih aviona ce samo totalno iscrpeti vojni budzet, fakticki nece povecati borbenu gotovost ni po cemu, nece poboljsati obucenost pilota-letece ko i do sada, nece se uvesti neke nove tehnologije, jer sve smo vec posedovali i sve je vec pregazilo vreme jos 1991. (ovo nije greska u kucanju)… bukvalno samo cemo davati vece pare da imamo ono sto je vreme odavno pregazilo.

A sto se tice cene i uopste isplativosti, dovoljno govori podatak da F-16 proizveden 1984. sa MLU u sebi i dalje ima preostalih letnih casova da 2 takva F-1 imaju skoro 30% veci preostali resurs nego svih 10 ovih nasih ubogih sklopocija. Dakle, mi placamo remont 20 motora, da bi na njima leteli MANJE nego sto imaju resurs 2 motora F-16, mi placamo 10 akumulatora, 10 kompleta piropatrona, mi koristimo mazivo za 10 aviona, umesto za 2… da bi na kraju kada se podvuce crta njihovi piloti vise leteli samo na 2 aviona, od koji i jeda da je dvosed ima sve borbene mogucnosti kao i jednosed, dok nasi 9.51 ni za sta sem za obuku ne mogu da se koriste, buduci da radar nemaju

Jo

Rx
Avioni iz Belorusije ce biti najavljeni sa sve bukom ili mozda s300,to ponavljam ovde na t6 kao papagaj,zadnjih godinu dana.
Dug jeste 27 milirardi tacno bio je 2012 24 milijarde,ali bio je i 8 2000-te,ako poznajes ekonomiju znas sta je kumulativni rast duga usred zaduzenosti,a mogao bi da uporedis i slabljenje dinara spram evra 2000-2012,u odnosu na period 2012-2017
I sta ti imas protiv mog botovanja i mog sendvica? Imas vrlo pogan jezik,a posto si u celu pricu ukljucio i jna tu prica prestaje,jerbo sa jugoslovenima i komunistima razgovaram samo lice u lice.
A dok ja budem mastio prste sa svojim posteno zaradjenim sendvicem,ti druze batali govoranciju i pod hitno,ali obavezno,po cenu zivota nadji neku devojku,jer tu vrstu frustracije koju ti ovde cesto ispoljavas ne lece ni migovi,ni V gen.a bogami ni PornHub,zato samo hrabro napred,pa nas obavesti sta si uradio,mi ti svi ovde zelimo dobro,mozes ti to.

Du

Kako god bilo ova vest o dolasku Migova je u neku ruku i dobra i losa vest! E sad dobra vest je zato sto je napokon nesto uradjeno u rv, a losa vest je da su to ipak avioni koji su zaista stari, ali dobro sta je tu je bolje i to nego nista. Cesto se spominje cifra od 185 miliona za modernizaciju ovih 10 aviona, a moje misljenje je da je bolje za taj novac kupiti recimo 3 ili 4 MiG35 pa da se nasi piloti dobro utreniraju na MiG35 do nekih srecnijih vremena kada bi se kupilo jos nekoliko Migova35, a ove Migove29 samo dobro odrzavati da budu u letnom stanju. Svakako bi imali ukupno 13 ili 14 letelica. E sad to je samo moje skromno misljenje i ne znam koliko je ovo uopste izvodljivo?

Odgovori
Ro

Logicno je ovakvo razmisljanje zapovjednika RV i PVO VS. Upumpavati cca 200 mil eura u nesto sto ces koristiti vrlo kratko, a poslije neces moci nista vratiti od toga je zbilja neracionalno. A svako odgadjanje modernizacija ce rok uporabe moderniziranih zrakoplova skracivati te ce postajati jos neracionalnije. Pitam se da li je isplativo 2020. ili 2021. godine modernizirati one aparate kojima resursi isticu 2027. i 2028. godine? Razumio bih da se modernizacija izvrsi odmah i da takve zrakoplove koristite 10-14 godina, ali ovo gornje ne smatram racionalnim.
Znam da su u paketu predvidjeni rezervni dijelovi, radovi, oprema, alati…, ali modernizacija i oruzja za modernizirane zrakoplove ce uzeti dobar dio financijskog aranzmana. Takodjer, ovim aranzmanom nisu ni priblizno pokriveni svi troskovi eksploatacije zrakoplova.
Razmisljam da bi racionalnije bilo standardizirati sve zrakoplove na nivo Vasih MiG-ova, a ostatak uloziti u nove pilote, tehnicke strucnjake i infrastukturu i vec za nekoliko godina, bez vremenske stiske i sa eskadrilom u resursu poceti nabavku novih zrakoplova. Da li je pametno vrijednost par novih MiG-ova uloziti u ove donirane i postojece i te novce za 10 godina baciti? Ovako bi se proces planiranja i provodjenja nabavke, prijema i uvodjenja novog zrakoplova mogao nesmetano provesti kroz vise godina ukoliko bi se nabavljao novi tip kao dugotrajnije rjesenje.

Odgovori
Dr

Vidi kritikujete Nabavku 6 MiG 29 a niko da se podseti da su Rumuni , A i Hrvati ce nabaviti ostu letelicu , nabavili izvesnu koöicinu F-16 A/B BLOK 45/50 koji ni u kom slucaju nebi mogao da se odupre MiG 29 sa Raketama „ARCHER“ …. Malo ceprkajte barem po „Wikipediji“ ako vas mrzi da trazite strucne sajtove !!

Ro

Ne kritiziram uopce nabavku MiG 29 zrakoplova. Dapace, drago mi je da ce RV Srbije opstati. Ipak, cudim se razmisljanjima kako je dobro i isplativo modernizaciju obaviti za nekoliko godina. Vecini tih zrakoplova resursi isticu za desetak godina i rezonski bi bilo odmah ih modernizirati i u tih desetak godina ih „potrositi“ do zadnje sekunde resursa kako bi se obucili piloti i za to vrijeme izvrsila nabavka novih zrakoplova, a da to ne bude ad hoc nabavka ili „reanimacija mrtvaca“.
Ukoliko bi se modernizacija odgadjala, da li je racionalno ulupati vrijednost 1-2 MiG 33 u ovde 29-ke i koristiti ih par godina. To je bila poanta mog komentara.
PS. Uopce ne shvacam zasto se srpska akvizicija ovih zrakoplova vezuje uz rumunjske, bugarske ili hrvatske nabavke.

Ku

Pocinje obnova nase V i PVO ,nadam se da ce da modernizuju u SMT standardu, a sto se tice price pomoci zapada i Nato-a, imali ste celu deceniju i nista nije uradjeno ,zato nema vise price ona je potrosena…….

Odgovori
Re

Pitao bih Gospodina Vojinovica neka pojasni cinjenicu da je aranzman 180 mil ili vise a da tu nema modernizacije. Da li to onda upucuje na cinjenicu da su Rusi zapravo prodali te avione za te novce ili prevodjenje na srbijanski sustav kosta 180 mil.? Ostaje i dalje taj misterij

Odgovori
Ba

Nazalost, informacije o mogucnosti da MiG-ovi dobijeni iz Rusije lete 20.oktobra su potpuno netacne i pre vise od mesec dana iz ruskih vojnih izvora, znalo se da je izuzetno politicki bitno da se avioni pojave u oktobru u Srbiji kako bi se predstavili javnosti i kako bi se javnost primirila. Jedina „modernizacija“ koja je uradjena na tih 6 MiG-ova je prilagodjavanje „standardu“ farbanja. Ofarbani su u bojama srpskog vojnig vazduhoplovstva sto je bilo najbrze i najjednostavnije resenje. Ti isti avioni ce se nakon 20.oktobra rasklopiti i vratiti u Rusiju. (Znam da ce me mnogi pljuvati zbog ovoga, ali nazalost ovo jeste istina). Ono sto je takodje istina, to je da ovih sest 29-ki su izabrane od strane ruske vojske kao bajboljih sest od 44 koje su stavljene van njihove upotrebe. I tacno je da je tih sest komada najboljih izabranih. Dve 29-ke iz ove donacije ce se potom opet transportovati nazad u Srbiju i biti operativne u drugoj polovini 2018.godine po najboljim mogucim predvidjanjima. Sto se tice nase preostale tri 29-ke koje si bile operativne, a vise nisu, jer poslednja koja je letela do jula meseca, u usisisnik vazduha motora uletela je ptica i ozbiljno ostetila motor. U ivoj donaciji su dobijeni i motori koji ce se zameniti na postojecim starim MiG-ovima

Odgovori
Po

Meni samo nije realno da nasi politicari imaju bilo kakvu potrebu za primirenje javnosti, ni za elementarne dnevne zivotne stvari, a kamo li ovo, jer nasa javnost je takva da sutra krenu da j… po kucama, ne bi se niko pobunio. A posebno se niko ne buni sto je zemlja rasprodata, narod izdat, sto je vojska unistena, sto su svi ratovi izgubljeni, sto se prodajemo i izdajemo za saku dolara…

Pr

Ocigledno je da postoji odredjen broj samosovinista i ovde. Uopste me ne zanima sta govori koji portal ili medij. Predsednik drzave Srbije je licno najavio i pomenuo MODERNIZACIJU dobijenih aviona u avione 4+ generacije. Podjimo OD TOGA. Niko od zvanicne vlade nije ni pominjao famozno nadletanje koje svi mediji pa i ovi ovde kao sada nesto demantuju(a oni su ga i izmislili na prvom mestu),..to pod jedan.
Pod 2,..ako je sam Predsednik pomenuo modernizaciju u 4+ generaciju aviona, onda MI mozemo samo govoriti I SPEKULISATI o elementima tipa aviona MiG33,..tj dezignacije MiG29M jer je platforma identicna MiG-u29(kosturu). Dakle ako je avion MiG33 nov novcat, on dobija dezignaciju MiG29M,..ali ako je stariji MiG29 unapredjen sa delovima za MiG33(Mig29M) tj (kokpit, avionika, Zuk-ME radar, motori RD33,..itd) tada taj avion dobija dezignaciju MiG29SMT(koju je Lazanski prvi upotrebio)
Dakle, mi u svim ovim mesecima smo imali samo par podataka a koje je PREDSEDNIK SRBIJE rekao
1) Da ce doci 6 MiG29 aviona…dosli
2) Da su sami avioni donacija, ali da ce Srbija platiti za remont i MODERNIZACIJU tih 6 zajedno sa postojeca 4 u avione 4+ generacije…preostaje

SVE OSTALO JE ovaj ili onaj izvor,..od namene, mogucnosti i cene

Citam ove geake ispod i nemogu da se nacudim. Cisto ljudi se podsmevaju,..identicno kao sto su se smejali naglas kada je ozvanicen dolazak ovih 6 aviona,..jer su hrabro tvrdili da OD TOGA NECE BITI NISTA,…SADA, podsmeh na dolazak je nestao,..ali se sada podsmevaju „kantama od aviona“. Neki komentari su do te mere debilni da su u rangu uporedjivanja BMW5 iz 1975-te i BMW5 iz 2016-te.
Cisto se vidi rad liberalnih-autosovinista na delu, koji iz dana u dan ispadaju gluplji i gluplji

Odgovori

Jadna ova zemlja ako su joj patriote tave neznalice.
Koliko netacnih informacija u komentari, ovo je neverovatno. MIG-29M 9.15 nije u opticaju za modernizaciju jedno 25 godina, ali dobro. MIG-29M ne postoji u sastavu ni jednog jedinog vazduhoplovstva na svetu, tako da nikada nije proizvodjen nov novcat, kako tvrdis.

Motor rd-33 koji spominjes, a da nisi naveo o kojoj seriji pricas, imaju i ovin nasi mig-29. Ovo sto pricas o SMT je takodje netacno, postoje 3 nivoa modernizacije koji nose oznaku SMT – nemaju sve 3 iste karakteristike i ni jedan od njih nije avion 4+ generacije.

MIG 29 nije avion 4+ generacije ni u jednoj jedinoj varijanti modernizacije koju je na njemu moguce izvrsiti. Varijanta SM npr ne zadovoljava i neke standarde IV generacije- tek SMT ispunjava sve standarde IV generacije. SM npr omogucava MIG-29 da parira F-16 iz 1991. doduse na papiru…

Te gluposti i 4+ i 4++ imaju samo Rusi- sve ostale zemlje sveta dele avione na III, IV i V generaciju, po tom ruskom sistemu bi Rafale i Eurofighter ili nove varijante F-16 bolje od block 30 bile 4+++

MIG-29 u ovoj varijanti koju mi dobijamo od svih zahteva IV generacije ispunjava 2 – dobre manevarske sposobnosti (pri malim brzinama, pri velikim je hendikepiran), snazan potisak motora

Jo

RX
Covece taman sam mislio,da sa tobom na ovom portalu vise ne ulazim u raspravu,ali moram da ti odgovorim posto opet lupas bez veze.
Prvo kazes da 29m nije proizveden 25 godina,29m je poceo da se razvija krajem 80-tih kao 9.15 ali je obustavljen zbog raspada sistema u Rusiji iskustva i komponente sa razvoja 9.15 su iskoriscene kao paket modernizacije za smt tako je nastao 9.17,9.18,9.19 neki su kao takvi i proizvedeni za Alzir mislim,mozda za Jemen. 29m je nastavio da se razvija kao 9.61 i takvih je 52 potpisano za Egipat,isporuka je u toku,takve je bila narucila i Sirija,tu ti je i mornaricka verzija K/Kub koju je kupila Indija,tako da rsk mig i tekako sve vreme proizvodi i modernizuje,cak i u smutna vremena 90-tih,a ti kao po obicaju pricas gluposti.
Nama bi Peruanska modernizacija sm-p bila skroz ok,10 na tom nivou (potencijalno 18) puna kapa,tj.nesto manje kada se oduzmu UB-ovi.
A samo setanje izmedju generacija je diskutabilno,bitno je kakav je radar i koje rakete moze da koristi,ako ovi nasi dobiju mogucnost da mlate r77 a to moze sm i ako nema zuk nego topaz mislim puna kapa,sm moze solidno da bije po zemlji. A sad da li je 4 ili 4+,4++ su 35 nije peta gen.zato sto nema kontejner za rakete a f35 jeste,ali bi se protiv Suhoja gadno proveo,EF transa 1 je neka 4+ ali nema v-z mogucnost,bem ti takav avion

@Joca

hajde sada za one kod kojih se sporije formiraju sinapse samo jedna od mnogobrojnih razlika izmedju ove 2 varijante je:

MIG-29 9.15 je NOV avion

MIG-29 SMT je avion koji je MODERNIZACIJA postojecih zmajeva.

ako ne shvatas i dalje posle prvog citanja, nastavi da citas.

Mi

RX ipak ne poznajete materiju dovoljno, sa generacijama aviona proizvoljno iznosite zabune.

Prvo kao sto Joca rece porediti se sa Amerikom i Rusijom za avion V generacije sa njihovim budzetima !? Nije tacno da Kina, Indija sama razvija vec kod njih velikog uticaja imaju Ruski strucnjaci.Sto ne kazete za Kineze koje favorizujete ko im je ustupio dizajn za avione IV i V generacije !? Imaju velike probleme sa motorima, uskoro ce biti novina, ali za sada samo prazna slova na papiru oko efikasnosti tih motora, avionike.Sad treba verovati vama na rec kako ce nam Kinezi odmah otvoriti vrata, dati najmodernije !? Hocete Kineski hibrid MIG-21 samo da letite, a ovde trljate nos sa najmodernim shvatanjima u svetu vazduhoplovstva !?
Spominjete Australiju, V.Britaniju, Dansku, Holandiju, Italiju,… osim V.Britanije, Izraela, niko nema ozbiljnu mogucnost nadogradnje za V generaciju.Sto ne kazete za F-35 kako je Kanada, Australija odustala, zamrzla interesovanja oko V generacije, Francuska pre razvija mlaznu bespilotnu letelicu, Svedska trenutno razvija skolski avion sa Amerikom, pre sopstvenog projekta za V generaciju !? A Saudijska Arabija se odlucila za projekat MiG sa Rusima.

Zatim uvek spominjete neku takticku inferiornost MIG-29 !? Mi da sad nabavimo avion V generacije opet cemo biti inferiorni u odnosu na NATO, Amerikance ili Rusiju, posto takticki nemamo kompletnu RV i PVO.Mozete pricati sta hocete MIG-29 ne potcenju najveci zapadni strucnjaci, vec samo govore kako je vrlo opasan protivnik kada se pravilno koristi.

Ruske gluposti oko +, ++ !? Pa sta se desilo u Ukrajini ? Sta se desilo u Siriji prilikom bombardovanja aerodroma !?

Morao bih opet spomenuti kao sto rekoh PeriZ, jako lose poznajete u kom pravcu idu Amerikanci sa najnovijim tehnologijama.Koliko zaglupljuju svoje potencijalne kupce, toliko vise skrivaju svoje takticke zamisli.Sa njihovom najmodernijom verzijom F-16 ste samo integrisani „decoy“, eventualno rezerva, noseca platforma za BVR, ali opet „flying duck“ kako god okrenete.Cim se ukloni prednost AWACS, tacnije SA.
Sta postizemo sa mozda F-16, veliko nista.Koga da bombardujemo NATO clanicu mozda !? Amerikanci su trazili bazu kod nas, pravili smo se pametni.Sada kad je imaju apsolutno nemaju nikakav interes od nas.Mi cemo nesto modernizovati pored Izraela, Francuske, V.Britanije, Svedske, Brazila, Kanade, Japana, J.Koreje !?

Odgovori
Dr

Gospodine Petre, koliko mi imamo strucnjaka iz vazduhoplovstva, koji pisu komentare u vezi nabavke ovih oldtajmera, pardon aviona. Svaka nam cast. Ja se i dalje drzim mog FSX-a, a njemu letim na akceleraciji i to na F-18. Divota.

Odgovori
Pe

Drago mi je, ali nećemo baš ni da nipodaštavamo naše čitaoce koji se ovde javljaju sa svojim komentarima. Dok god iznose mišljenja civilizovano, što većina radi, uživaćemo u različitosti stavova i mišljenja.

Ovim želim i da iskoristim priliku i zahvalim se svima koji učestvuju u ovoj i drugim diskusijama.

Mi

Duhovit komentar Dragane, a da damo jednu modernu digresiju povodom vaseg simulatora, igraju se i nasi piloti samo na MIG 29, njihov nije nadogradjen isto kao i vas.Ali moze se softverski ubaciti vas F-18, samo Moma uz pomoc Microsofta mora sklepati sediste i avioniku.
A onda saberemo koliko smo jeftino prosli. Za taktiku slobodno preskocite, mozda izadje neka nova knjiga iz Media centra sa kako kazu popularnim update-om, sam vrh modernih tehnologija, ali sa ogranicenim brojem slika, jos bolje u crno belom retro formatu, to je vise kul – kako kaze danasnja omladina.

ma

RX i dalje dize F16 u nebesa. Neka objasni kako je to MIG29 hendikepiran pri velikim brzinama? Mig29 moze ekstremno da poveca i smanji brzinu za koju sekundu u odnosu na F16. Moze da leti vertikalno. Koliko je potrebno metara za zaokret u vazduhu mig29 a koliko za f16? Koliko opterecenje ima pilot i mig29 pri najtezim manevrima a koliko f16? Da li bi f16 bio unisten da pokusa da uradi manevre koje radi mig29. O kakvom hendikepu pricas? Kolika je maksimalna brzina ta dva lovca? Jedini hendikep za mig29 sto ima slab radar i oruzje za veci domet. Sve vezbe koje su bile izmedju ta dva aviona su pokazale da je mig29 na malim daljinama nenadmasan. Kada lovi IC tragacem u njegovom dometu postaje prava nocna mora. Neka objasni RX kako bi on i na koji nacin i za koliko para kupio f16 zajedno sa opremom i naoruzanjem rezervnim delovima? Da vidimo koliko bi to kao bilo jeftinije. Mig29 bi trebalo modernizovati odmah po zavrsetku remonta, svako kasnjenje sa tim ne bi se isplatilo.

Odgovori
Dr

Slažem se Petre sa Vama. I te kako su dobrodošla ova sučeljavanja mišljenja čitalaca. Ali jedna konstantacija. Srbija je u očajnom, veoma očajnom stanju. Šta će biti sa tim avionima pokazaće vreme. Moje mišljenje , izvinjavam se čitaocima koji misle drugačije, je veoma pesimistički.
Što se tiče bloga T6,samo napred.

Odgovori
Pr

CIA world fact Book

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2046.html#hr

Population below poverty line:
Populacija ispod linije siromastva:

Croatia 19.5% (2014 est.)
Kosovo 30% (2013 est.)
Macedonia 30.4% (2011)
Bosnia and Herzegovina 17.2% (2011 est.)
Slovenia 14.3% (2012)
Serbia 8.9% (2014 est.)
—————————————-
Russia 11% (2013 est.)
Romania 22.6% (2011 est.)
Bulgaria 21% (2012)
Turkey 16.9% (2010)
Iran 18.7% (2007 est.)
Uganda 19.7% (2013 est.)
Djibouti 18.8%
Cambodia 17.7% (2012 est.)
———————————————–

Nije avionika ali je povezano preko ekonomije sto reflektuje i na sva ostala pitanja.Samo primer da vam pokazem koliko je „Srbija ocajna“

Ne

Pretor,

Trebalo je da napisete da su podaci za Srbiju dati do 2013/14. (ne posle) i to samo „estimated“, odnosno priblizno. A sami znamo koliko smo se svi „obogatili“ od tada. Ovako vase pisanje gubi na kredibilitetu.

Pr

Dati su i za ostale drzave. Srbija bolje stoji SAD, nego 2014-te. Replika ti je bas suplja

No

@ Nenad
a mozda je trebalo da svoju nemoc zadrzis za sebe.
Bolje sad Srbija stoji nego 2014-te i te brojke se ne menjaju brzo

Pr

@ Nenad
..a ti si kao kredibilan?

al

Pošto nisam stručnjak za ratno vazduhoplovstvo, neću da dajem „stručne“ komentare, ali kako je ceo ovaj tekst nastao kao tumačenje jednog razgovora predstavnika RViPVO i tv voditelja (upoznatih u materiju koliko i ja), ja ću da iznesem neko svoje tumačenje.
Stigoše ruski migovi u nekom velikom transportnom avionu sa 40m rasponom krila. Stigoše dva po dva rasklopljeni, sve za tri dana. Kažu čak i da su uredno ofarbani, neki se čak kunu da su stigli i sa srpskim oznakama na njima. Stigoše i neki Rusi da sklope avione, a iz poštovanja prema ruskoj vojnoj tehnici verujem da oni mogu za nekoliko dana da ih „narihtaju“ da polete.
Moje tumačenje cele situacije je da će jedan od ovih što su stigli da leti 20. oktobra, a pilotiraće neki ruski pilot. Društvo će da mu pravi akro grupa STRIŽI da pojača efekat.
U svakom slučaju dvadeseti nije daleko pa ćemo videti, a ja ovo objavih isto kao da sam uplatio kladionicu, pa ako prođe prođe, i posle ću da dodam šta sam Vam ja pričao pre deset dana !

Odgovori
Pr

Tehnički nivo modernizacije Srpskih MiG-29
MiG-29SMT u poređenju sa prethodnim varijantama se prvenstveno ogleda kroz dalje poboljšanje performansi, naročito manevarskih mogućnosti i doleta, nove avionike, naoružanja i smanjenja operativnih troškova.
Poboljšanja performansi i manevarskih mogućnosti aviona su realizovana ugradnjom snažnije pogonske grupe, električnih komandi leta i modifikacijama na krilu aviona.
Osnovni dolet letelice je znatno povećan, zahvaljujući pre svega povećanoj zapremini unutrašnjih rezervoara ugradnjom dvaju dodatnih rezervoara u hrbatu trupa, iza pilotske kabine. Na taj način unutrašnja količina goriva iznosi 4775 kg i omogućuje dolet od 2200 km. U varijanti sa jednim podtrupnim spoljašnjim rezervoarom dolet aviona je 2800 km, a sa tri spoljašnja rezervoara iznosi 3500 km. Takođe, avion ima uređaj za punjenje goriva u vazduhu, što mu omogućuje i dalje povećanje doleta. Dolet aviona sa jednim punjenjem goriva u vazduhu iznosi 6500 km.
MiG-29SMT ima magistralu podataka MIL-1553B, preko koje je savremena avionika povezana sa digitalnim računarom.
Avion ima instaliran višenamenski radar „fazotron Žuk-ME“, koji je integrisan sa sistemom za upravljanje naoružanjem. Novi radar u funkciji rada vazduh-vazduh može da zahvati cilj radarske efektivne refleksne površine (RERP) veličine 5m2 u dolasku na rastojanju do 130 km, a pri odlasku oko 60 km. Radar je sposoban da istovremeno prati 10 ciljeva a da dejstvuje na 4 cilja. On ima veće sposobnosti detekcije malih niskoletećih objekata, kao i mogućnost otkrivanja i napada na helikoptere i letelice koje lete malom brzinom. U funkciji rada vazduh-zemlja novi radar ima modove u zadacima podrške u sprečavanju protivničkog prodiranja i izviđanja i omogućuje formiranje mape terena (površine mora) sa malom, srednjom i visokom rezolucijom. Takođe, nova verzija radara omogućuje bolju selekciju kopnenih i površinskih pokretnih ciljeva, a obezbeđuje i bolji i kvalitetniji prenos podataka o otkrivenim ciljevima na nišanske sisteme.
Instalacija novog višenamenskog radara, integrisanog sa sistemom za upravljanje vatrom, omogućuje širu upotrebu projektila vazduh-vazduh R-27ER1, R-27T1, RVV-AE (domet 80km) i korišćenje projektila H-31A i H-35 s aktivnim radarskim vođenjem za napade na ciljeve na moru.

Odgovori
Pr

Faktor poboljsanja na prijasnje modele MiG29 je i do 3.3 puta. Laicki MiG29SMT je bolji 3.3 puta od MiG29B.
Pogonska grupa motora RD33 serije 3 imaju vek upotrebe od 1500 sati, a medjuremontni rok je povecan na cak 800 sati. Ova nova pogonska grupa ima manju potrosnju od 3-5% na sve predhodne modele i digitalno FADEC upravljanje. Nova avionika se prenosi bazom podataka 1533b standarda, sto omogucuje otvorenu arhitekturu i time mogucnost ugradnje razlicite opreme od razlicitih proizvodjaca, a bez posebnog podesavanja aviona.
Unutrasnji rezervoari su veci za 1000litara od predhodnih modela, i razvijeni su posebno vanjski, kapaciteta do 1800 litara, pa je dolet povecan na 3500km sto je za 2/3 vise od svih predhodnih modela.
Radarska uocljivost je manja za 10 puta od baznog MiG29. Novi radar Zuk-ME uocava 10 ciljeva velicine 5m2 u prednjoj polusferi na 130km, a u zadnjoj na 60km, dejstvuje istovremeno na 4 cilja. SMT takodje poseduje potpuno nov kokpit kompanije „Ruskaja Elektronika“,..Na prednjem delu ima dva visenamenska prikazivaca, manji upravljacki prikazivac tipa HOTAS, gornji prikazivac HUD kao i dodatno nisanski sistem u pilotskoj kacigi. Navigacija je u sistemima GPS i GLONASS i pruza opciju simultane komunikacije sa 12 satelita i raznih drugih sistema.
Efektivnost SMT aviona je iznad 0,8, a cena zivotnog ciklusa $9000/satu leta

Pr

RX,..jel ti sad jasnije?

ra

2 Pretor
Mislis da je radarska uocljivost veca 10? I sta ce nama dolet 3500km? Nama treba specijalni rezervari za max 1350 km!Radar nam treba 100 km napred- 40 km nazad, i Avion bi bio laksi! I najbolje rakete za ovaj standar dugog dometa R-73. Dve kratkog,dve srednje i dve dugog ( 6 nosecih tacaka na MIg-29)

ik

Jedno od najtezih lupetanja je da avioni SU imaju prevelik domet za republiku Srbiju slicno se ponavlja sa „novim“ MIGovima. Koliko ti ljudi nista ne razumeju. Kad vidis jadne F16, Rafal, JF17 i Gripena pretovarene dodatnim gorivom a ne raketama kao F15 i SUXX.

Mi

Izvinjavam se ako je glupo pitanje, ali jel mi moze neko pojasniti gde i kad su uslikane te dve slike Mig-29?

Odgovori
Ne

Ja tako nesto pisem i govorim od pocetka ove „afere“ (jer na kraju, zbog nase „vlasti“ to ispade samo neukusna afera), pa me onako svojski pljuju. I ovo je vise prijateljski poklon Rusije nego taj budzetski deficit (jer ga nema).

Bice dobro ako bude i samo odrzavanje po stanju. Da ne bude posle tamo nekih izbora da se to samo gurne u neki budzak i zaboravi. (verujte mi, nasoj vlasti sve to toliko „znaci“).

Odgovori
Pr

Ispadas nekompetentan, neznalica, cinican i zavidan.
Tacno se vidi koliko ti je sve ovo nebitno koliko ti je bitno da pljujes po Srbiji i njenoj Vladi.
A pljujes sam sebe

Ne

Tek sada sam video Vas odgovor kolega. Zao mi je sto je tako kako kazem, ali „situacija na terenu“ potvrdjuje ono sto govorim. A floskule i paramoralizam ostavite za sire „narodne mase“. Takvih, bar u negativnoj konotaciji, na ovom blogu bas i nema. Bogu hvala, da dodam.

dv

Kada ce u srbiji poceti da se proizvodi kineski s 300 WS-3A

Odgovori
м

За почетак ово је одлично али мислим да је глупо издвајати те силне милионе на модернизацију авиона старих 30 година. Паметније би било наручити, ако је могуће, 12 нових кинеских Ф7БГи какве је пре пар година набавио Бангладеш. Цена им је око 9 милиона долара по комаду. То је авион настао последњом модернизацијом мига 21, има радар домета 86+км у претрази и користи самонавођене вв ракете ПЛ-12 домета преко 70 км. Сем тога као једномоторац дупло је јефтинији у експлоатацији у односу на миг 29 а поседује дигитални кокпит и савремену авионику. Пилоти са мига 21 би лако прешли на Ф7БГи и био би идеалан за дежурну пару. А ако се више не производи можда би смо могли у сарадњи са кинезима његову производњу или бар састављање покренути у Утви. Кинески ФТЦ 2000 је такође јефтин надзвучни школски авион који би био идеалан за обуку наших пилота. Куповином нових авиона решили би смо проблем за наредних 30 година.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miško na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučeno prvih 6 višenamenskih borbenih aviona Rafal

Djuka - tebi sve nije na mjestu. Ja stvarno ne znam šta ti čekaš? Sjediš tu u Njemačkoj i ti bi da šalješ nekoga u rat. Ajde ti prvo uzmi pasoš pa se sutra ujutro prijavi kao dobrovoljac u Ukrajinu. I to pravo na prvu liniju fronta, ionako ukrajinci kukaju kako im fali ljudstva. Mada…

26. Apr 2024.Pogledaj

Ante LDZD na: Srbija želi da potpiše Memorandum o razumevanju sa Erbasom za projekat razvoja „letećih taksija“

Sad ce leteci taxi, samo sto nije. Vozit ce putnike koji ce doci hyperloopom koji isto samo sto nije. Putnici ce samo malo morati protegnuti noge po pisti od solarnih panela sto nece biti lose posto su se zero ukocili nakon putovanja s Marsa.

26. Apr 2024.Pogledaj

darkyoda na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučeno prvih 6 višenamenskih borbenih aviona Rafal

Mislim da bi realnije bilo napisati cпасибо mig 21. Legenda odlazi u povijest. Nikada neću zaboraviti opravdanja Amerikanaca prilikom jedne vježbe napada migova na brod koji su oni kao morali braniti. "Mig 21 ne može izvesti napad pod tim kutem".

26. Apr 2024.Pogledaj

Vlad na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučeno prvih 6 višenamenskih borbenih aviona Rafal

Nadam se da ćemo se manuti ćoravog posla i odustati od kupovine Rafala. A Francuska bi sa svojim uslovljavanjima sebi učinila medveđu a nama najbolju uslugu jer bi se okrenuli drugoj prijateljskoj zemlji i izbegli gomilu uslovljavanja i ucena...

26. Apr 2024.Pogledaj

Vlad na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučeno prvih 6 višenamenskih borbenih aviona Rafal

Petrovic Dusan, Sada si pokazao koliko ne znaš a praviš se da nešto znaš. Nije AESA nikakvo ultimativno oružje...

26. Apr 2024.Pogledaj