BEG airport status
Emisija “Na nišanu Lazanskog“: Optimistično o RV i PVO Akcenat modernizacije Orlova biće na dvosedima / Foto: Nebojša Mirković

Emisija “Na nišanu Lazanskog“: Optimistično o RV i PVO

U jučerašnjoj emisiji “Svet sa Sputnjikom“ odnosno “Na nišanu Lazanskog“ koja je emitovana na radiju “Novosti“ a koju vodi Miroslav Lazanski gostovali su pomoćnik ministra odbrane dr. Nenad Miloradović i bivši komandant RV i PVO general u penziji Dragan Katanić.

Glavna tema razgovora bio je dolazak ruske donacije lovaca MiG-29 ali su se sagovornici, koliko je to bilo moguće, dotakli i drugih zanimljivosti i novosti vezanih za naoružanje i vojnu opremu.

Ipak dominirala je priča o obnovi sposobnosti RV i PVO, pre svega lovcima ali su postavljana i pitanja o aktuelnim vazduhoplovnim programima, odnosno o Lasti, lakom borbenom avionu (COIN), modernizacijama G-4 i Orla.

Donacija MiG-ova

Kada je u pitanju posao oko MiG-ova 29 uglavnom su se mogle čuti već poznate informacije o njihovom dolasku, remontu kao i budućoj upotrebi i modernizaciji. Radovi na njima će teći u tri faze, prvo je produženje životnog veka na 30 godina i dovođenje na standard postojeća četiri aviona. Potom će se održavanje vršiti po stanju uz produženje veka na 40 godina.

U cenu od 185 miliona evra osim već pomenutih faza ulaze svi remonti i radovi u narednih 14 godina, zatim sva potrebna zemaljska oprema, modernizacija na nivo MiG-29SM, rezervni delovi i naoružanje. Ono što je zanimljivo je da će se remontovati postojeći rezervni i motori koji se nalaze na našim i ruskim avionima. Pri tom je rečeno da raspolažemo sa solidnim brojem RD-33.

U Rusiji će biti remontovan jedan avion iz donacije zbog procene da je to neophodno uraditi pre isporuke našoj zemlji. Avioni će stići rasklopljeni i očekuje se da će stići sredinom jula. Od naoružanja će se integrisati rakete vazduh-vazduh R-77, vođene rakete vazduh-zemlja i vođene bombe. Planirana je i integracija domaćeg naoružanja vazduh-zemlja VRVZ-200 i VRVZ-24.

Kako je izjavo dr. Miloradović domet radara biće povećan za 30 posto, odnosno na, kako je rekao 120 km. Osvrnuvši se na pitanje remonta motora RD-33 u Vazduhoplovnom zavodu “Orao“ pomoćnik ministra rekao je da taj zavod može da izvrši određene radove na tom tipu motora i da se radi na njegovom sertifikovanju za obimnije radove. Vezano za 29-ke, ponovljeno je i da će se za smeštaj aviona izgraditi potrebna infrastruktura.

Domaće aktuelnosti

U daljem razgovoru objašnjeno je zašto je modernizacija školsko-borbenog aviona G-4 “Super Galeb“ sada u drugom planu i da je prioritet modernizacija jurišnika Orao. Projekat modernizacije G-4 je kako je pojasnio dr. Nenad Miloradović bio je vrlo ambiciozno zamišljen sa obimnim modifikacijama i ugradnjom vrlo savremene elektronske opreme i naoružanja a sve zbog toga da bi se sa budućeg G-4MD lakše prešlo na novi višenamenski borbeni avion čija je nabavka planirana.

Sada su se prioriteti promenili, aktuelna je modernizacija Orlova ali će se nakon što se sva oprema i naoružanje ispita na ovom tipu aviona, ista ugraditi i u G-4. Planiran je novi tzv. “stakleni“ kokpit, novi elektrooptički gornji pokazivać-HUD, napadno-navigacijski sistem, optoelektronski sistem sa TV kamerom i laserskim daljinomerom. Orao ne dobija radar mada postoji opcija i razmišlja se i o tome.

Od novog naoružanja tu su vođene rakete vazduh-zemlja VRVZ-200 i VRVZ-24 a tu je i integracija raketa vazduh-vazduh R-60. Sadašnjim planom, modernizacijom bi trebala da bude obuhvaćena eskadrila Orlova sa akcentom na dvosede.

Na pitanje gospodina Lazanskog o tome da li još uvek ima potencijalnih kupaca školskog aviona Lasta, dr. Miloradović je odgovorio potvrdno uz napomenu da postoje i oni koji su zainteresovani i za verziju sa turboelisnim motorom. Takođe radi se i na razvoju protivpobunjeničkog (COIN) aviona gde je spomenut i Kobac a istaknuto je da bi domaći avion te klase bio za 50 posto jeftiniji od npr. Super Tukana.

Na kraju smo dobili i jednu zanimljivu potvrdu kao i novu informaciju a koje se tiču sistema VOJIN. Od pomoćnika ministra odbrane dobijena je prva zvanična potvrda da su nam isporučena dva polovna osmatračka radara AN/TPS-70 koja su kupljena od Slovenije. General Katanić otkrio je da je u toku pripema i uređenje radarskog položaja na planini Besna kobila i da bi radarska stanica trebala da poče sa radom krajem 2018. godine.

Komentari

K

1,2,3….Iiiiiii krece paljba vrhunskih strucnjaka!

Odgovori
M

…стижу за Видовдан…па пролонгирано за средину јула…а дотле разни „струћњаци“ и даље гуле по трупама за парче ‘леба и 50грама „чајне“ и само гледају вас сајбер&интернет ратнике!!!

N

@Mrgud
Zvaničnici su izjavili da avioni stižu tokom jula, a to što novinari izmišljaju i pišu svašta je posebna tema. Imamo najneozbiljnije novinarstvo u Evropi i svetu, sramota me je kad pročitam naslov u novinama jer više odgovara nekom komičnom šou programu.

B

@Nikola

Ja vazim kao neko ko nema problem sa vladom i vladarom.

Ali nisu samo novinari pisali da avioni stizu u Martu. Čuo sam i samog Vučića i ministra odbrane Djordjevića da su to još u Decembru ili Januaru govorili.
Mora se isto reći da su oni kasnije sami prolongirali te datume. Znači sami priznali da je datum isporuke promenjen. …šta je ok

Ali nije to ni toliko bitno ako kasne 4 meseca, vazno je da će skoro stići. Kasnili su 12 godina pa smo imali nadu, sada nam smetaju 4 meseca!?

P

Krecemooooooooooooooo…. !
Sto je babi milo, to joj se i snilo. Vojsci ne daju pare za modernizaciju i to ti je.
Opet ce pokusati neku SDPR-varijantu: napravi nesto, pa utrapi Vojsci kao kompenzaciju za top-nekretnine. Nece me cuditi da i ona nesrecna zgrada Generalstaba bude oteta i predata SDPR-u u zamenu za neki njihov polu-proizvod.
Miloradovic je u jakom sukobu interesa jer dolazi iz firme koja je trgovac naoruzanjem (SDPR), a sada radi drzavni posao i protezira tu istu firmu.

Odgovori
z

O njemu ce se tek pricati..polako.

M

Sve to sjajno zvuči, samo kad bi sproveli svega pola od nabrojanog, bilo bi dovoljno da spasemo RV. Mnogo veće i ekonomski naprednije zemlje kao recimo Meksiko su ostale bez lovačke avijacije, ili su osetno smanjile lovačku komponentu u RV, tako da je ogroman uspeh tj podvig zadržati lovačku avijaciju u današnje vreme.
Po mom skromnom mišljenju akcenat staviti na razvoj PVO (integracija operativnih Kubova sa budućim BUkovima M 1 i modernizovanim Nevama na nivo Pečora, plus Tunguske i Torovi), sa do 10 lovačkih aviona (naravno mig 29 modifikovani na SM) , i to bi bilo i više nego dovoljno (slediti Beloruski model) za odbranu zemlje.

Odgovori
G

Pola? A od kojih para? Ako Srbija bude imala para za eksploataciju 10 MiG29,bice dobro. Migovi danas jedva da lete,pa se ima za druge.Kad polete Migovi,odose Orlovi i galebovi u zapecak,(bar za 80% posto ce odredjeni Galebovi morati da se koriste za obuku).Jos kad stignu H145m.Ko to da isfinansira? Prvih godinu dana Airbasoova,ce kostati ko svetog Petra kajgana.U suprotnom su dzaba kupljeni.

D

Podrska svemu sto se radi u Rv .
Jer bilo kakav uspeh je uspeh. A ovi eksperti koji ce da navale sa „strucnim“komentarima nek menjaju drzavu.
Srbija je mala i siromasna zemlja i sve je veliki pomak od 100milja.

Odgovori
M

Ovo se ne moze nazvati radom vec MANIPULACIJOM vama vazduhoplovnim dunsterima. Ako je modernizacija G4 imala nekog smisla, modernizacija Orla je „ulepsavanje mrtvog konja“. Poznavaoce, navedite mi 1 ( jednu) dobru osobinu Orla?
Motori slabi, zastareli. Avionika i hidraulika katastrofalna. Stajni trap takodje. Brzina penjanja mala, manevarske osobine katastrofalne. Zilavost i mogucnost prezivljavanja u ratnim dejstvima nikakva. Da Vas podsetim poznavaoce, Orla smo proizveli sa Rumunima ( kod njih se zove IAR 93). Rumuni su sve svoje Orlove rashodovali jos 2.000- te godine jer im je pobio gomilu pilota.
Na ovome ce neko iz SDPR- da privatno zaradi lepe novce a Orao ce i dalje da bude kanta.
Kako prepoznati stajanku Orlova, poznavaoce? Po masnim flekama od ulja koje ostaju ispod aviona, ko’ ispod Yuga nekada davno… Nemoze bas od svega da se napravi pita, poznavaoce.
A sto se tice politickih bajki gospodina Lazanskog o MiG-ovima 29 koji samo sto nisu stigli, a dali ce neznamo, o modernizaciji MiG-ova 29 Isdelia 9-13 88. godiste na standard 4++ kako strucnjaci kazu, moze, kao kad bi vi poznavaoce modernizovali Golf 2 iz 88. godine na Golf 7 iz 2017. Jos jedna politicka bajka za lakoverne.

A

@Mile tranzicija. Što se tiče preživljavanja u borbi Orla pa on se tu najbolje pokazao 95/99te. Što se tiče masnih fleka imaš ih i kod drugih aviona-raspitaj se malko šta je to.

M

’99. Ј-22 имао укупно 18 летова, провео у ваздуху све укупно 12ч и 15мин. Извршио 15 дејстава…
*ген. Спасоје Смиљанић, „Агресија Нато“.

B

Nismo culi nista posebno novo. Par sitnica, i to je to.

Mozda najinteresantnije ovo da ce se ove VRVZ-200 i VRVZ-24 integrisati na Mig-29.

Odgovori
B
S

Kao da su mene poslusali imamo odlican avion kakav je ORAO jurisni aviona, moze da posluzi i kao podrska lovcima ali retko koja zemlja danas moze da se pohvali jurisnicima,pogotovo u regionu.Mislim samo Bugari koji imaju odlicni SU-25 jedan od njaboljih uz Americki A-10 .Uredu je i modernizacija G-4 ali naravno posle Orla koji je „gotov“ avion jurisnik i nema potrebe od njega praviti jurisnika kao sto ima potrebe sa G-4 koji je ipak trenazni avion i mnoge tu komponete fale.Ali sto da ne ne razlikuju se toliko mnogo ova dava aparata tako da ce se dosta toga sa „novog orla“ ugraditi i na G-4 nadam se bar po8-10 komada J-22 i G-4 modernizovanih naravno parava stvar!!!.Sto se tice 29-tke tu se ide po planu cinimi se kada stignu,stignu vazno je da stignu,jos kda bi zatvorili nebo sa onim ugovorom sa Belorusima za BUK uz ove nase vec modernizovane sisteme odlicne NEVA,KUB kada se upare sa BUK-om to ce bit prava stavar,stizu i 9 novih H145M helikoptera,puna kapa,kako se nista nije ulagalo ovo sada je stvarno ,za nepoverovati.

Odgovori
M

Poznavaoce, jer verujes u Deda Mraza? Jedan MiG 21 u vazduhu i bar 3 Orla su oborena. Nesmem ni da pomislim sta bi im uradio F16, MiG29 ili Gripen.
Pre politickog botovanja vidi sta su Rumuni uradili sa svojim Orlovima (IAR 93).
I zato ne pricajte gluposti, ovoj zemlji su potrebni ozbiljni avioni a ne krsevi koje je vreme pregazilo.

B

@Mile Tranzicija

Prvi put čujem da su Mig-21 i dva Orla srušena u vazduhu od drugih abiona!? Znam samo za 29ke.

Kakvo botovanje? O čemu ti to?

Koji krševi? Misliš ove „kante“ kako su ih komšije zvali?

E pa videćemo dali su kante kada stignu.

Ovo oko IAR 93 je posebna priča. Bilo je dosta razloga za to ali Srbija nije Rumunija!

S

Jedan sat leta na MiG29 kosta oko 35.000 eur
Jedan sat leta na MiG21 ili Gripena kosta oko3.500 eur

Min 20 pilota, minimum 50 sati naleta gdisnje
To je oko 35 miliona eur godisnje

Odgovori
J

Da li stvarno verujes da je sat naleta na gripenu 3500 evra? Od aviona koji se koristi u natou najskuplji je EF mislim da Austrijance stoji oko 60000 po satu f22 je tu negde ali je ipak generacija 5,gripen jeste jeftiniji ali te price o 3500 evra? Nije gazela majku mu

a

Uuu, ala si ga lupio, za sve pare…

D

Nazalost …netacna inf .

B

@Samo info

Ne brini, imali su oni dosta vremena da računaju dali se to isplati ili ne.
Čekamo već 12 godina da stignu ;-)

Nezaboravite da je stanje u drzavnoj kasi sada veoma dobro a prognoze za sledeće 3 godine su vrlo pozitivne što se tiče privrednog rasta.

N

@Samo info
Gripen i Miraž 2000 imaju oko dva puta jeftiniji sat naleta od MiG-29 ali su brojke znatno niže.
MiG-29 je oko 16.000€.

s

@Nikola
Cena exploatacije Mirage 2000 je po pojedinim izjavama preskupa cak i za UAE…
Grci su obracunali na oko 28.000eur/h naleta
Sto se tice Gripena, opseg korisnika je 7.800-16.000 USD/h naleta, zavisno od konfiguracije i misije (avion je napravljen kao 3-u-1, ne kao visenamenski, pri cemu se avion pre leta „konfigurise“ za jedan od zadataka – najjeftinije je za „air policing“ pri cemu koristi navigaciju sa zemlje, bas kao i Mig21 ili F5), sa druge strane, Mig29 (za 9-13 i modernije) je 11.000-18.000 USD/h naleta, pri cemu avion pruza bolju visenamensku platformu po misiji…
Takodje, u cenu obracuna mnogo utice i cena casa rada ljudstva, posebno mehanicara (1h rada u Rumuniji je oko 50eur, dok je u Bugarskoj oko 30eur, sto na par stotina sati rada cini znacajnu razliku), kao i mogucnosti servisiranja i obezbedjivanja opreme i delova (servis akumulatora za Mig21 je kod nas bio 5-20.000USD, dok preko posrednika nije bio ispod 15.000USD…

M

Evo jedan link na usporedbu između polovnih F-16 i novih Gripena:
http://www.defender.hr/naslovnica-izdvojeno/donirajte-ih-nekom-drugom-316-milijardi-kuna-veci-troskovi-koristenja-izraelskih-f-16-ab-u-odnosu-na-gripen-cd-do-2040/
A ekspolatacija polovnih MIG 29 je još skuplja od polovnih F-16.

M

50 sati naleta godisnje? NATO standard je 150 sati godisnje. Rusi lete oko 100-120 sati. Sta dobijas sa 50 sati u odnosu na sadasnjih 25-30? Pilota koji leteci krs tipa Orao, MiG21 ili MiG 29 Isdelia 9-13 zna da ce biti zvezdica ispod kabine na nekom F 15, F16, Gripenu…
Atrkustrucnjaci, vozaci Formule 1 imaju veci trenaz za trku od nasih pilota. Oni se bore za bodove, a piloti za otadzbinu i na kraju krajeva za svoj zivot.
U svakom poslu vezba cini majstora, pa i u ovom. Ako tim ljudima ne date dobar ispravan avion, mogucnost adekvatnog trenaza cinite od njih mrtve heroje. DOSTA JE BILO MRTVIH HEROJA RV-a IZ 1999.godine BEZ IJEDNE VAZDUSNE POBEDE, strucnjaci.

J

Mile stvarno mi nisi jasan kakav je to komentar rusi imaju 100sati nato 150,kada ces ti i tvoji istomisljenici uz duzno postovanje da shvate da je nemoguce uporedjivati nas sa natom i rusima,u natou taj prosek prave amerika sa 250 sati britanija i francuska sa oko 200,sigurno prosek ne prave ceska,madjarska i hrvatska a ako nas uporedjujes uporedjuj nas sa njima.To bi bilo isto kao kada bi napravili savez sa kinom i rusijom i onda rekli mi letimo 150-200 sati godisnje? Ne mi,oni sta je nase u tome? Prestanite da nas uporedjujete sa amerima i rusima,to je neuporedivo,bas me briga za americkih 150 sati i ruskih 100,koliko lete bugari,rumuni,hrvati eventulno cesi,slovaci,madjari,grci to me zanima i to je uporedivo.Zamisli da napravis u Srbiji super fudbalski stadion od 40.000 mesta koji je bolji od svih u regionu,a ti kazes „dzabe to vidi kakvi su vembli,alianz arena i santj.bernabeu“ uporedjujes babe i zabe.Oni koji Srbima zameraju kompleks velicine i iracionalnosti ustvari su sami oboleli od nedostatka racionalnosti

k

cene casa naleta imate na Jane`s malo se razlikuju
od navedenih, nada nisam pronasao za MiG-ove
npr Gripen E ispod 5.000 $, EF i Rafale oko 16,000,

M

Ostaje pitanje ,da li ce se i dvosedi 9.51. dovesti na standard SM?
To sad zaci da cemo u RV imati 9.12,9-13,9-51? Za te pare 7 jednoseda i 3 dvoseda je dobar dil.
Na orla treba postaviti poseban kontenjer sa radarom kao sto je imao F-14.Mislim da bi to bila idealna stvar.

Odgovori
M

Orao i F14? Plasim se takvih dunsterskih poredjenja. Orla nemozes da uloredis sa Jaguarom ( ne koriste se vise- rashodovani su) a kamo li sa Tomketom.
SVAKAVE GLUPOSTI VECERAS PROCITAH OD VAS VRSNIH POZNAVAOCA!

O

„Orao“ je pokušao nositi SLAR u verziji INJ-22M, još davne 1984. godine, ispod trupa, mislim da se radilo o Eriksonovom radaru.

Porediti F-14 i Orla, prosto ne ide i nema smisla.
Prvi put čujem da je F-14 nosio radar u kontejneru pored onolikog AWG-9 u nosu. Toliko o „idealnoj stvari.“

A modernizacija „Orla“ – bacanje novca i politički spin da se nešto, kobajagi, radi na modernizaciji vazduhoplovstva koje je slabije od mnogih afričkih.

h

Srbija bi morla pod hitno ukinuti lovačku aviaciju… ovo natezanje oko lovačke avijacije ne vodi ničemu dobrom..
fokusirati se na školske borbene avijone.. i okrnuti si pametnijem poslu

Odgovori
M

@hajsh
Изговорио си велики јерес, спреми се за консеквенце! ;) У ствари рекао си нешто што здрав разум налаже, али… Ми итекако патимо од синдрома „величине“, волимо себи да дајемо на значају па тако и по питању ЛА. А шта смо до сада урадили по питању авијације!? Скоро смо навршили јубилеј 100 година српске авијатике (1912-2012год.) и за сво то време, у два Светска рата, ми немадосмо нити једног ваздушног аса са 5 и више оборених непријатељских авиона…Свака част палим пилотима у Априлском рату ’41. и током ’99. али учинак ЛА нам је увек био, рекао бих симболичан!

N

Nekoliko naših pilota su imali preko 10 vazdušnih pobeda ali u francuskoj službi tako da se ne računa.

A

Pametniji posao kao plaćanje zaštite vazdušnog prostora drugome?

Мргуде нормално је да је учинак био симболичан када смо имали ту несрећу да се и 41′ и 99′ сукобимо са најачим земљама света,ЛА и војска уопште нам треба како би били конкурентни и евентуално у предности од земаља у региону.

P

Mrgud
Proveri bilans iz 41…

O

Uh sto volem kad penzionisani piloti pricaju o VOJIN. Dok su bili u toj istoj vojsci znamo sta su uradili. A sto se tice radarskog polozaja na besnoj kobili…totalna glupost. Taj polozaj uopste nije vojni vec civilni (SMATSA ).

Odgovori
O

Osnovni problem i kada dodju MiG 29 bice nedostatak pilota. Lepo gospodin penzioner kaze da sa MiG 21 lako i brzo se predje na MiG 29. Tacno. Ali…koliko pilota MiG 21 imamo….i kolikoi je prosek njihovih godina….Takodje rece da se moze bez problema leteti do penzije…tacno…samo koliko sati naleta godisnje i koje vezbe….

Odgovori
L

Mislim da je besmisleno porediti Orla sa f16, Gripenom i t.d. Orao je jurisnik, a ovi lovci. Znaci avijoni razkicitih namjena. A da i ne govorim o poredjenju avijona sa golfom. Koliko vidim dosta ljudi ne razumije sta znaci modernizacija nekog aparata.

Odgovori
Z

Aakenat je vidim na produženje reusrsa NA 30 god , a ne ZA 30 godina.
Ako uzmemo da su ti avioni proizvedeni 80-tih….cela ta investicija se stavlja pod pitanje.
Ispravite me ako grešim.

Odgovori

Не него је акценат да се продужи на 40 година. Наши авиони већ имају 30 година. Неки од 6 руских имају 27-28.

Дакле са продужењем на 40 година летели би до 2027-2030.

G

Procitah komentare i nemogu da verujem da su svi gledali istu emisiju i da su svi procitali isti tekst?
Mastanje o Nato tehnici je jedno, zelje su drugo a stvarnost je takva kakva jeste.

Imamo sta imamo i kompletiramo sa onim sta nam odgovara za onoliko para koliko smo spremni to isto i da platimo.
Nemoze drzava Srbija da opstane ako trosimo vise od svojih mogucnosti i ja tu u potpunosti podrzavam AV.

Po meni je sve receno u emisiji Lazanskog, a ako je neko nesto propustio neka pogleda ponovo istu na YouTube.

Odgovori
N

Meni su dve stvari iz ove emisije privukle paznju.Prva je modernizacija Orla.Ne toliko sama modernizacija,verujem da je to moguce u nekom obimu vec baratanje sa ciframa.Ako bi se i dalje nastavilo sa tempom remonta kao poslednjih 30tak godina od kako je Moma krenula u taj posao a koji je poslednje 2-3 godine na najnizem mogucem nivou zaista ne znam kako bi mi uskoro mogli imati eskadrilu Orlova i to jos modernizovanu.Smatram da ce to biti samo jos jedno zamajavanje koje ce i ovako mali nalet pilota Orlova praviti jos manjim.Tokom poslednjih godina bilo je toliko prizemljivanja zbog nedostatka delova,problema sa trapom ili zabrana zbog udesa da bi ovo samo doslo kao slag na tortu.Umesto da se sa i tako malim berojem raspolozivih aviona sto vise vrsi trenaza i preobuka dela pilota sa G4 a samim tim stvara baza za kasnije pilote LA oni ce izuzimati avione koji ce se ko zna koliko vuci po zavodu zbog modernizacije.Druga stavr je izjava da je Lasta „pun pogodak“.2011 su stigli prvi serijski primerci a jos uvek ni jedna generacija nije izvrsila ni selektivno letenje a po poslednjim informacijama avion jos nije ni uveden pa i kako bi

Odgovori

Баш сам јуче видео како моје насеље прелеће миг 29, леп призор
:)

Odgovori
S

1. Lasta 95 ni nakon 5 godina od proizvodnje prvih serijskih primeraka nije jos uvedena u naoruzanje, jer nije prosla neophodne testove bezbednosti za to
2. Utva-75 kao jedini operativni avion za osnovnu selekciju i obuku pilota svoj prvi let izvrsila je pre 45 godina
3. G-4 je u operativnoj upotrebi naseg vazduhoplovstva 33 godine sa poslednjim operativnim primercima starim 25 godina
4. Orao je svoj prvi let izvrsio pre 43 godine, sa poslednjim operativnim primercima starim 25 godina
5. MiG-29 ove godine slavi 30 godina od uvodjenja u naoruzanje naseg V i PVO.
6. Helikopteri Mi-8 su stari 36, a jedini preziveli Mi-17-1V 28 godina
7. Familija helikoptera Gama i Hera uvedena je u naoruzanje naseg vazduhoplovstva pre 42 godine, mada su poslednji primerci proizvodeni pre 25 godina
8. Radare AN/TPS-70 imamo vec vise od 30, a ruske radare familije P (12/14/15/18/35) duze od 40 godina.
9. Nase vazduhoplovstvo trenutno ima operativno 4-5 Utvi-75 (istice resurs ove i sledece godine), 5 G-4 (jedan tegljac), 4 Orla (jedan demonstrator, jednom istice resurs ove godine), 3 MiG-a 29 (svima im istice resurs ove godine), 2 MiG-a 21UM (stari 31 godinu), 1 An-26 (star 33 godine), 1 An-2 i 1 Seneku. Kada su helikopteri u pitanju, imamo 2 nova Mi-17-V5, 1 Mi-17-1V (istice resurs ove godine), 2 Mi-8 (istice im resurs) i desetak Gama/Hera. Od osmatrackih radara, imamo 2 AN/TPS-70 (kupljena jos 2) i vise radara P-12/14/15/18.
NISTA od gore pomenute opreme nije modernizovano od trenutka uvodjenja u operativnu upotrebu.
To su cinjenice, sve drugo su spekulacije, cista teorija i manipulacija medijima, javnoscu i entuzijastima.

Odgovori
M

…ко списак инвентара неког музеја! болна реалност :(

m

Najzad neko ko zna sta pise ovde.

g

mogli smo za to vreme napraviri nove avione od migova nema nista

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Igor na: Članice ODKB-a dobijaju popust: Belorusija potpisala ugovor za kupovinu Su-30

@Miroslav Miroslave, ne moraju oni biti zapadni propagandisti već samo ljubitelji avijacije koji se lože na rambo filmove i top gan a mrzi ih da tematici posvete malo više vremena. Zato i insistiram na podacima i argumentima a ne na rekla/kazala izbljuvotinama. Insistiram na razradi scenarija ako treba i u sitna crevca jer se tu…

27. Jun 2017.Pogledaj

CC AS. na: Jesu li promjene u Air Serbiji napredak ili nazadovanje – 1. dio

Svaka čast za tekst! Detaljan i poučan za konačno rasvetljavanje slike Jat-a od 2000-ih pa na ovamo i urbanim mitovima kako je sve nekada bilo bolje..( mozda do 90-te) Jedva čekam nastavak.

27. Jun 2017.Pogledaj

DD na: „Nikola Tesla“: Opsluženo 1,8 miliona putnika i zarađeno više od 1 milijarde dinara u prvih pet meseci 2017.

kakve veze ima Aerodrom sa time sto su stjuardese na letu Air Serbia-e jele banane i nisu usluzivale putnike?

27. Jun 2017.Pogledaj

Djura Petrovic na: „Nikola Tesla“: Opsluženo 1,8 miliona putnika i zarađeno više od 1 milijarde dinara u prvih pet meseci 2017.

uspeli su da ostvare dobite, a ljude i decu na pojedinim relacijama koje su trajale 1 sat i trideset minuta nisu ponudili ni casom vode, SRAMOTA. Deca su gledala kako stjuardese jedu banane a za njih nema ni casa vode.

27. Jun 2017.Pogledaj