BEG airport status
„Airbus Helicopters“ isporučio poslednji H145M za vazduhoplovne snage Nemačke Pored Nemačke helikopter H145M naručili i Srbija i Tajland.

„Airbus Helicopters“ isporučio poslednji H145M za vazduhoplovne snage Nemačke

Kompanija „Airbus Helicopters“ saopštila je juče da je nemačkim oružanim snagama (Bundeswehr) isporučila poslednji od 15 naručenih višenamenskih helikoptera H145M. Ove helikoptere, koji su stacionirani u bazi Laupheim, koriste specijalne snage Bundesvera.

Kao prvi naručilac, nemačka vojska je 2013. potpisala ugovor za 15 ovih helikoptera visokih performansi kao deo projekta LUH – Light Utility Helicopter Special Operations Forces (SOF) a prvi primerak je primljen u upotrebu krajem 2015. godine. Sa ovom poslednjom isporukom „Airbus Helicopters“ je završio celokupan program opremanja u predviđenom vremenskom roku i u okviru budžeta.

Generalni direktor „Airbus Helikopters“ u Nemačkoj, Volfgang Šoder, rekao je da je projekat LUH SOF odlična primer šta konstruktivna saradnja Bundesvera, organa vlasti i industrije može da postigne. Šoder se zahvalio svim partnerima na efikasnoj i uspešnoj saradnji a zatim rekao da je ushićen što će se u tom duhu nastaviti implementacija daljih programa. Na kraju je poželeo specijalnim snagama Bundesvera sve najbolje u korišćenju njihovih novih helikoptera.

H145M je vojna verzija isprobanog i dokazanog lakog dvomotornog civilnog helikoptera H145 koji je prvi put isporučen naručiocu 2014. godine a flota ovih helikoptera je do danas naletela preko 50000 sati. Sa maksimalnom poletnom masom od 3,7 tona, agilni H145M se može upotrebiti za izvršavanje širokog spektra zadataka koji uključuju prevoz, transport, osmatranje, spasavanje, naoružanu pratnju i izviđanje, i medicinsku evakuaciju.

H145M LUH SOF nemačke vojske su opremljeni sistemom za transport specijalnih snaga tzv. „fast-rope“, tu je zatim kamera visokih performansi koja je namenjena za izviđanje, potom oprema za vatrenu podršku a sve navedeno omogućuje sasvim nove mogućnosti prilikom korišćenja helikoptera u specijalnim snagama. Osim toga balistička zaštita helikoptera i sistem za elektronske protivmere pružaju visok nivo bezbednosti tokom primene vazduhoplova.

Helikopteri su razvijeni za upotrebu danju i noću i mogu se koristiti u složenim meteo uslovima. Pogonjen sa dva motora Turbomeca Arriel 2E H145M je opremljen sa sistemom za kontrolu motora FADEC (Full Authority Digital Engine). Osim toga helikopter je opremljen paketom digitalne avionike Helionix koji pored inovativnog sistema za upravljanje letnim podacima poseduje i 4-osni autopilot visokih performansi koji značajno smanjuje radno opterećenje pilota tokom izvršavanja zadataka. Njegov posebno nizak akustični otisak čini H145M najtišim helikopterom u svojoj klasi.

U 2015. „Airbus Helicopters“ je sa Bundesverom zaključio i sveobuhvatni ugovor o saradnji koji će omogućiti pružanje podrške klijentu do najmanje 2021. godine.

Obaveze kompanije „Airbus Helikopters“ uključuju upravljanje i izvršavanje poslova održavanja i popravki, isporučivanje rezervnih delova i obezbeđivanje plovidbenosti odnosno operativnosti vazduhoplova. Činjenica da je flota nemačkih H145M već naletela više od 3900 sati dovoljno govori o izboru koncepta podrške, o dobrim radnim odnosima kao i o pouzdanosti helikoptera.

Volfgang Šoder objasnio je i da ovakva logistička podrška doprinosi visokoj dostupnosti sistema za vojsku, da je ovakva bliska saradnja između industrije i korisnika dokazala svoju vrednost u civilnom sektoru i da takođe postaje sve važnija za vojne kupce. Takođe na kraju je dodao da postoji još potencijala koje Bundesver može realizovati u ovoj oblasti.

Druge države koje su naručile H145M su Srbija, koja je potpisala ugovor za 9 primeraka, i Tajland sa 5 naručenih helikoptera.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Wi

G. Brankovicu Zivojine, cenim vas kao vazduhoplovnog znalca, ali mislim da je trebalo da pokrenete pitanje da li je ovaj tip helikoptera potreban Vojsci Srbije ili je rec o ustupku „mocnima“….? Poredjanja radi, setimo se afere satelit.

Odgovori
Ni

Nisam gospodin Bankovic ali sam siguran da ce se i on sloziti da je nabavka ovih helikoptera dobra stvar i da ce se oni uveliko opravdati na zadacima koje ce obavljati. Uzgred nasa avio industrija i remontni centar profituju jer je ugovorom predvidjeno njihovo osavremenjivanje sto ce biti znacajno i za odrzavanje drugih letelica.
Kad bi jos uzeli od Nemaca licencu za proizvodnju njihovih pusaka za nasu vojsku i konacno bi zaista imali jednu respektabilnu namensku industriju u regionu.

Ž

Winters

Можемо расправљати да ли је овакав хеликоптер потребан ВС, да ли је била планирана његова набавка, да ли су морали бити купљени баш сада. Оно што знамо је да је била планирана сарадња са Ербасом, нудили су они и транспортере Ц295, хеликоптере Супер Пума, модернизацију Г-4 али и сарадњу у ремонту Газела која је на крају и остварена кроз уговор за Х145М.

Као што рече Никола, Х145М могу бити веома корисни, навели смо за шта се све могу употребљавати. У многим задацима њихова примена је адекватнија и рационалнија од коришћења Газеле или Ми-8/17. Тако да ће ВС свакако добро доћи. Користи ће имати и МУП коме одавно треба замена хеликоптера АБ-212 јер су они данас веома стари, 37-38 година.

п

Чиними се да се доста чека на изручење апарата од момента потписивања уговора.Ми први добијамо тек крајем 2018 ,ето и Немци су чекали две год.до испоруке првог,ако ми имамо проблема са људством они га сигурно немају,ми 17 колико се сећам добили смо непуних год.дана од потпиаивања.Како било,добра машина,направили смо добар избор,мислим да Руси немају неки еквавилент у средњем транспортно борбеном,а да производи миљ.

Odgovori
lo

Ne mogu da razumem pitanje da li nam treba helikopter ili kojeg tipa, naravno da nam treba helikopter bilo kojeg tipa, posto ono sto trenutno imamo je sve starije od mene a ja imam 35 godina, ne racunajuci naravno nova dva Mi-17. poenta price je u tome da nam treba sveza krv, a ovi helikopteri trose manje nego Mi-17, a potreba ima i za jedan i za drugi

Odgovori
mi

Mene interesuje cena takvog ugovora koji se krije kao zmija noge. Sigurno je da postoji alternativa po povoljnijim uslovima. Ali eto mora se udovoljiti i Nemcima. Mnogi se zalecu prebrzo sa tim vreme ce pokazati. Sta ako prodjemo kao Rusija za nosace helikoptera. Treba biti veoma oprezan oko toga. Ako se dosad nigde ne saopstava koliko ce da nas kostaju ti „vrhunski“ helikopteri tu nesto ne stima. A kosta ce nas ko svetog Petra kajgana.

Odgovori
Ž

По расположивим подацима цена војног Х145М се, у зависности од пакета логистике, обуке, наоружања и остале опреме креће од 11 до 15 милиона евра.

Ig

Ukoliko je resurs duži kao na zapadnim avionima u odnosu na ruske, ovo će biti prava kupovina. Ako se desi. Da ne bude kao sa fabrikom čipova i slično.
Vrlo često postoji potreba za ovom veličinom helikoptera. Biće i jako upotrebljiv za sanitetski transport.

Odgovori
ca

Jel ovo i cuko stoji na skiji od helikoptera?

Odgovori
Sl

Nije to cuko,to ti je Rex!!! ;)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj