BEG airport status
DCV potvrdio svedočenje menadžmenta SMATSA-e: Gubitak radarske slike usled ljudske greške tokom testiranja novog sistema DCV: Posle vanrednog inspekcijskog nadzora i primena korektivnih mera testiranje nastavljeno / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

DCV potvrdio svedočenje menadžmenta SMATSA-e: Gubitak radarske slike usled ljudske greške tokom testiranja novog sistema

Kada je 10. jula došlo do delimičnog otkaza sistema za obradu i prikaz radarske slike u centrali SMATSA-e na beogradskom aerodromu danima je bilo više pitanja nego zvaničnih odgovora. Direktor kontrole letenja Radojica Rovčanin je zatim Tanjugu ispričao šta se zapravo dešavalo te noći dok je iz DCV-a bilo najavljeno da će biti sproveden vanredni inspekcijski nadzor.

Nadzor je obavljen a Direktorat je danas izdao saopštenje koje iz još jednog ugla opisuje događaj:

– Dana 10. jula. 2017. godine u 20:18 došlo je do delimičnog otkaza sistema za obradu i prikaz radarske slike u Centru kontrole letenja Beograd.

U skladu sa utvrđenim procedurama i u kordinaciji sa EUROKONTROL, avioni više nisu usmeravani u vazdušni prostor Republike Srbije, a avioni koji su se zatekli u tom prostoru bezbedno su sprovedeni iz vazdušnog prostora u nadležnosti SMATSA.

Kvar je otklonjen nakon 40 minuta, a sistem je bio operativan nakon 60 minuta, nakon čega su avioni ponovo usmeravani kroz vazdušni prostor Republike Srbije. Utvrđeno je da je uzrok kvara bila ljudska greška, do koje je došlo u toku testiranja novog sistema za obradu i prikaz radarske slike.

Inspektori Direktorata su u toku vanrednog inspekcijskog nadzora izrekli zabranu nastavka rada na testiranju novog sistema za obradu i prikaz radarske slike. Naloženo je da SMATSA predloži korektivne mere koje će umanjiti rizik od ponavljanja greške. Postupajući po nalogu inspektora Direktorata SMATSA je dostavila predlog korektivnih mera koje garantuju potreban nivo bezbednosti.

Inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva su 07.avgusta 2017.godine izvršili dodatni inspekcijski nadzor u cilju verifikacije primenjenih korektivnih mera. Konstatovano je da su mere primenjene, te je prethodno izrečena zabrana ukinuta a testiranje novog sistema za obradu i prikaz radarske slike nastavljeno. – zaključuje se u saopštenju DCV-a.





[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj