BEG airport status
DCV potvrdio svedočenje menadžmenta SMATSA-e: Gubitak radarske slike usled ljudske greške tokom testiranja novog sistema DCV: Posle vanrednog inspekcijskog nadzora i primena korektivnih mera testiranje nastavljeno / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

DCV potvrdio svedočenje menadžmenta SMATSA-e: Gubitak radarske slike usled ljudske greške tokom testiranja novog sistema

Kada je 10. jula došlo do delimičnog otkaza sistema za obradu i prikaz radarske slike u centrali SMATSA-e na beogradskom aerodromu danima je bilo više pitanja nego zvaničnih odgovora. Direktor kontrole letenja Radojica Rovčanin je zatim Tanjugu ispričao šta se zapravo dešavalo te noći dok je iz DCV-a bilo najavljeno da će biti sproveden vanredni inspekcijski nadzor.

Nadzor je obavljen a Direktorat je danas izdao saopštenje koje iz još jednog ugla opisuje događaj:

– Dana 10. jula. 2017. godine u 20:18 došlo je do delimičnog otkaza sistema za obradu i prikaz radarske slike u Centru kontrole letenja Beograd.

U skladu sa utvrđenim procedurama i u kordinaciji sa EUROKONTROL, avioni više nisu usmeravani u vazdušni prostor Republike Srbije, a avioni koji su se zatekli u tom prostoru bezbedno su sprovedeni iz vazdušnog prostora u nadležnosti SMATSA.

Kvar je otklonjen nakon 40 minuta, a sistem je bio operativan nakon 60 minuta, nakon čega su avioni ponovo usmeravani kroz vazdušni prostor Republike Srbije. Utvrđeno je da je uzrok kvara bila ljudska greška, do koje je došlo u toku testiranja novog sistema za obradu i prikaz radarske slike.

Inspektori Direktorata su u toku vanrednog inspekcijskog nadzora izrekli zabranu nastavka rada na testiranju novog sistema za obradu i prikaz radarske slike. Naloženo je da SMATSA predloži korektivne mere koje će umanjiti rizik od ponavljanja greške. Postupajući po nalogu inspektora Direktorata SMATSA je dostavila predlog korektivnih mera koje garantuju potreban nivo bezbednosti.

Inspektori Direktorata civilnog vazduhoplovstva su 07.avgusta 2017.godine izvršili dodatni inspekcijski nadzor u cilju verifikacije primenjenih korektivnih mera. Konstatovano je da su mere primenjene, te je prethodno izrečena zabrana ukinuta a testiranje novog sistema za obradu i prikaz radarske slike nastavljeno. – zaključuje se u saopštenju DCV-a.





[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@Nenad N Isto sam pomislio, a Pakistan ima PVO kineske i Italijanske proizvodnje. Ovde je rec ne o vaduhoplovstvu nego o politiziranju situacije.Cudno da se insistira kako je , od navedenih tipova aviona koji su, navodno. oboreni, samo Rafal "los" .A oboreni Su-30 je dobar kao i MiG-29?

08. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@Vladimir Pise tacno u kojem mestu je nadjena kineska raketa, pogledajte na karti, to je na 300 km od baze odakle leti Rafale.To nije dokaz nicega. Nema nikakvih podataka iz Pakistana jer je to zatvorena zemlja nedemokratskog tipa.

08. May 2025.Pogledaj

Duka na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

Ja sam bio jedan od likova koji su pisali ovde ranije, vise puta da je bolje da smo uzeli nesto Kinesko poput J10c... Jeftinije 4 puta a sa pravim naoružanjem i taktikom i bolji od Rafala...Ako smo vec uzeli fk3 od Kineza i stigao je, price da nam se kineski avioni ne bi mogli isporučiti…

08. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

@aps @Vladimir Vase licne politicke simpatije veze nemaju sa avijacijom, a Rafal jeste jedan od najboljih aviona danasnjice. Srusen je i F-16 od strane vojske republike srpske pa to ne znaci da je los. Cak je PVO SRJ srusilo i F-16 i F-117,jer u vazdusnim borbama igra uloga i srecni splet okolnosti, ne samo kvalitet…

08. May 2025.Pogledaj

Vladimir na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

Strasno... Pri tome Indija ima na sva usta izvikane METEOR (!) rakete, koje mi tesko mozemo nabaviti. A ni sa njima, ni sa "mocnim RBE2 AESA(!)" i strasnim SPECTRE(!) sistemom za ometanje ne moze da parira jeftinom osrednjem kinesko-pakistanskom avionu, koji sama Kina ni ne koristi jer ima mnogo bolje. Sta da se susretne sa…

08. May 2025.Pogledaj