Kako je u petak 4. maja preneo vazduhoplovni magazin Aeropres, Bugarska je napokon rešila problem logistike transportnih aviona C-27J ’’Spartan’’ svojih vazduhoplovnih snaga.
Istog dana ministar odbrane Krasimir Karakačanov je s potpredsednikom kompanije Leonardo zaduženog za prodaju i podršku, razmenio dopunski sporazum okvirnog dogovora zaključenog između Ministarstva odbrane i italijanske kompanije o integrisanoj logističkoj podršci za avione C-27J. Na ceremoniji u Ministarstvu odbrane razmenjen je i drugi konkretan ugovor okvirnog sporazuma.
Ministar odbrane Bugarske je tom prilikom izjavio da je to važan sporazum i korak za dobru saradnju u budućnosti. Ugovor za logističku podršku je potpisan 30. aprila 2018., odnosi se period do 16. decembra 2021. godine a vrednost ugovora iznosi 17.519.346,94 evra. U toku pregovora je, kako je rečeno u bugarskom Ministarstvu odbrane, cena logističke podrške smanjena za 22 procenta.
Ovo smanjenje vrednosti ugovora je međutim nastalo zbog smanjenja godišnjeg broja časova naleta – od 600 sati u prethodnom ugovoru, to je sada smanjeno na 500 sati. Pored toga tu je i potpuno različita obuka koju su u Italiji držali lokalni instruktori. S druge strane sada po ugovoru postoji i sistem nadoknade za kašnjenja u pružanju usluga, isporuke opreme i delova a toga nije bilo u prethodnom sporazumu.
Bugarski C-27J nemaju logističku podršku od marta 2017. kada je istekao petogodišnji ugovor vredan 25 miliona evra koji je bio postignut decembra 2011. U ovom trenutku leti jedan Spartan ali bilo kakav ozbiljniji otkaz će ga prizemljiti zbog nedostatka rezervnih delova, prenosi Aeropres.
Mrgud
…а у међувремену, по пети пут, Бугари изводе заједничку тактичку вежбу са USAF, „Тракијски Орао“. Американци ће гостовати са Ф-15 и Ф-16 а ове године долазе и Тајфуни РАФ-а из Румуније. Бугари учествују са својим МиГ-29 и ПВО сиситемима…да ли су стварно Бугарске ВВС у тако лошем стању као што пишу медији!???
Živojin Banković
Погледајте колико ће бугарских авиона летели на тој вежби па ћете сами закључити. Такође треба видети и колики ће притом имати налет.
Mrgud
него како…једно је сигурно, лете више него наши!!! а да не причамо од операбилнос’ и сл. бла-бла…бугарски пилоти знају и да седе на задњим седиштима двоседа…