BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Zmajar poginuo prilikom drugog samostalnog leta na Bikovu pored Subotice Loša organizacija letenja i obuke na aerodromu?

[POSLEDNJA VEST] Zmajar poginuo prilikom drugog samostalnog leta na Bikovu pored Subotice

Kako javljaju klasični mediji, jutros je nedaleko od aerodroma Bikovo pored Subotice poginuo Srđan Džoganović (prenosi Blic) u motornom zmaju. Nesreća se dogodila nešto posle 6 časova.

Kako prenosi RTS, za koji je izjavu dao Milan Radojčin predsednik lokalnog aero-kluba „Ivan Sarić“, pilotu je ovo bio prvi samostalni let. RTS takođe navodi da je prema svedočenju očevidaca pilot „kružio zmajem oko poletno sletne staze, posle čega se dogodila tragedija“. Pominje se da se se letelica „survala u njivu pored piste nakon samo tri minuta leta“.

Kako Tango Six saznaje pilotu je ovo ipak bio drugi samostalni let nakon jučerašnjeg laširanja.

Kako Tango Six takođe saznaje, na Bikovu je bilo bazirano više motornih zmajeva. Lokalna zajednica pilota motornih zmajeva, iako začetnici ove vrste letenja u Srbiji, nije imala registrovani centar za obuku ultra-lakih letelica i deo istrage će pored neposrednih uzroka ovog leta laširanja verovatno biti fokusiran i na nedostatke u organizaciji letenja odnosno obuke za motorne zmajeve.

Poslednja nesreća sa tragičinim epilogom u Srbiji dogodila se u maju ove godine. Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju još nije objavio završni izveštaj ovog udesa na svom sajtu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

ni

kako spreciti zujanje antičkih vazduhoplova iznad Nisa? zasto se letacka obuka ili te marsute izvode iznad gradjanskih naselja i zasto na tako maloj visini? ako ovom dvokrilcu an2 nisu istekli resursi onda… lepo neka lete preko vojvodine, stare planine, suma proplanaka. ostavite nislije na miru. jos imamo traume iz ’99.

Odgovori
Ko

An-2 Vojske Srbije koji leti nisko iznad Nisa je remontovan 2016 u Mađarskoj. Prilikom prvog sledećeg otvorenog dana na aerodromu izvolite se prošetati i lično uveriti u stanje i tehničku ispravnost istog.

sl

Taj An-2 je u boljem tehnickom stanju nego 70% vozila u Nisu…

R I P Srdjane

Jo

Nislija: vidis ja imam totalno drugi osecaj kada mi avion proleti nad glavom. Skoro su mi usred centra grada proletela tri j22, vrlo nisko, skoro da su mogli da obrisu paucinu sa Ambasadora, i osecaj je bio fenomenalan. Ne vidim kako avioni mogu da ti smetaju, sem ako ne zivis blizu aerodroma, price o traumama su smesne. Ima ljudi sa Kosmeta gde su tutnjili mnogo vise pa nemaju strah, to je individualno. Ja imam strah od ajkula, a nikada nisam video nijednu. A ajroplani, ako su nasi samo neka lete, vazda imali na cemu da lete. I nemoj da se ljutis, ako ti smeta buka, mogao bi ti pravac Stara pl.

Zd

Pozivam sve razumne osobe da procene realno da li vecu buku prave na hiljade automobila koji se krecu ulicama grada Nisa ili po koji avion koji proleti i narusi gromoglasnu tisinu, citavih 35sekundi koliko prosecno traje buka prouzrokovana preletom aviona..

Iv

@Joca: Moram da priznam me ovakvi komentari istinski iznerviraju. Dopuštate li, Joco, da ima i ljudi kojima smeta buka aviona? Ja nemam traume ali ne volim, srećom retke, slučajeve brišućih letova i teškaša koji mi lete kroz sobu, pogotovo kada uspavljujem bebu. Zato postoje i idem na aeromitinge. Čim sam na ovom portalu, to znači da volim aviaciju. „Ja volim i ne interesuje me što ti ne voliš“ je odraz nedostatka osnovne empatije. S toga bih svima s tim stavom preporučio isto što i ti njemu (meni) a to je da odete na Staru planinu, tamo ćete biti sami pa vam empatija i ne treba. Kao što sam pomenuo, nemam traume ali izjava „priče o traumama su smešne“ u najmanju ruku nije korektna (opet ta empatija) jer svako svaki događaj proživljava drugačije, nekome ostane, makar dleić neprijatnog, nekome ne.

@Zdrav razum: Prave dugotrajniju ali ne buku manjeg nivoa. I kakve veze te dve stvari imaju jedna s drugom? Mogu li onda vozači motora da turiraju svaku noć jer njihova buka tiša od buke aviona i automobila? Ako je jedan ubio njih 30, zašto da sudimo onom što je ubio njih 10?

Slažem se da prelet nije katastrofalan događaj koji će nam iz korena promeniti živote, ali me nervira „ćuti tu“ stav. Ako mi smeta, hoću da se bunim. I hoću da se i vi bunite ako vama smeta, i hoću da malo više budemo obzirni jedni prema drugima da bi nam svima bilo bolje.

M.

Na ovom konkretnom aerodromu je višegodišnja praksa da zmajari ne najavljuju letenje, ultralake letelice takođe poleću bez najave leta. Ni jedni ni drugi nisu registrovani. Godinama unazad lete sa neregistrovanim letelicama.
Ako se nešto desi spremna je priča-došao je, nikoga nije pitao, uzeo je letelicu i poleteo. Letelica je privatna, ne znamo ništa.
Klupska IS jedrilica je letela neregistrovana.
Učenici koji su tek laširali lete sa putnicima. Letelo se bez položenog ispita za pilotsku dozvolu. YT i FB su prepuni fotografija i snimaka nezakonitog letenja sa ovoga aerodroma. Nikada niko nije reagovao. Inspekcija dođe, zamažu joj oči, inspekcija ode. Idemo po starom.
Pista je u jezivom stanju.
Paraglajderisti nemaju ni školu ni instruktora, ipak, drže se obuke. Čak i tandeme paraglajderom lete bez ikakve licence za to. Niko ne proverava. Otvoreno se reklamiraju na internetu. Prepun YT i FB snimaka i slika takođe.
Nedavno je motorni paraglajder pao u Palić, zataškano je.
Padobranci na tom aerodromu ginu i katastrofalno se lome. Niko ni njih ne proverava.
Šta radi inspekcija DCVa?
Ovo je za vreme prethodnog rukovodstva bio jedan od najbezbednijih aerodroma u državi.
Čak i u mnogo gora vremena.
Od kako je ova garnitura preuzela upravljanje klubom i aerodromom stanje je katastrofalno.
Jedino je novac važan. Bahati pojedinci rade šta hoće na aerodromu, niko im ne traži ni dozvole ni ostalu dokumentaciju.
Nadzor iz DCVa je neadekvatan.
Posledice lošeg upravljanja aerodromom i lošeg nadzora su očigledne !

Odgovori
i

Neznam za zmajare ali znam da se obuka za let na jedrilici na Bikovu vrsi profesionalno i odgovorno. Naravno verovatno nije bas sve ok al ja bas nebi preterivao. Moze da se kaze da u avijaciji sve mora da bude 100% ali nije to tako ni u zemljama sa puno vise para i mogucnosti . Nesreca je na tom aerodromu bilo uvek, ja ih se secam vecine, neke su bile iz nemara a bilo je i kada je tehnika zatajila . Pista je vise manje OK, mali sportski aerodrom sa travnatom pistom nista posebno lose. Neznam ko bi podmazivao inspektore kad u svim tim klubovima nema covek zasta da ih ugrize a i vecina letaca nisu milioneri nego ljubitelji koji tesko da imaju od cega da podmazuju bilo ikoga. Mislim da je najveca vrednost ovog rukovodstva da nisu dopustili da sportsko letenje zamre, sledeca garnitura koja je odrasla u ovom nasem feudalizmu ce staviti katanac na aerodrom bez razmisljanja jer entuzijazma vise nece biti samo racunice. Za kraj , sumnjam da iko ima razlog zasta ista da zataskava tako da bi ja ipak sacekao izvestaj DCV-a.

BB

Prije svega saučešće pilotovoj porodici…

Nisam pilot ali sam letio na zmaju kao putnik. Zmaj mi izgleda tako intuitivan da mi je prosto nevjerovatno da može da se desi greška pilota, bez obzira što se radilo o početniku. Ali budući da taj sport je nastao kao protiv-teža skupim avionima, moguće je da se previše gleda na svaki dinar pa da je održavanje zakazalo. Da li ima ikakvih indicija šta se desilo?
Istrage udesa su tako spore i često manjkave, tako njihovi rezultati, čini mi se, imaju zadatak da relativizuju krivicu umjesto da ukažu budućim korisnicima na potencijalne greške koje trebaju da izbjegnu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj