BEG airport status
Bugarska remontuje helikoptere Mi-17 i Mi-24 Bugarska je 2015. i 2017. remontovala dva helikoptera Mi-24V / Foto: RV Bugarske, kapetan Dimo Vičev

Bugarska remontuje helikoptere Mi-17 i Mi-24

Bugarski internet portal Aeropres preneo je 26. marta da je istog dana Ministar odbrane Bugarske Krasimir Karakačanov doneo odluku da kompanija TEREM Holding EAD dobije ugovor o javnoj nabavci za remont dva helikoptera Mi-17 i četiri Mi-24. Izvođač naručenog posla biće domaći vazduhoplovni zavod TEREM “Letec“ koji je deo TEREM Holding EAD a okvirni sporazum trajaće četiri godine.

Do faze podnošenja ponuda stigle su tri kompanije, domaće “Avionams“ i TEREM Holding EAD kao i beloruska firma „BELPETSVNEŠTEHNIKA“ dok je ukrajinska “Motor Sič“ odstranjena jer nije podnela dve deklaracije koje su tražene u postupku. Pregovori sa tri kompanije su održane u dva navrata, u decembru 2018. i martu 2019. a beloruska kompanija se nije pojavila na pregovorima u martu te je i ona bila uklonjena.

Kako dalje navodi Aeropres, TEREM Holding EAD je ostao jedini ponuđač za remont helikoptera Mi-24, a za remont Mi-17 mu je konkurisalo drugo bugarsko državno preduzeće “Avionams“. Na kraju je ponuda TEREM EAD u oba slučaja dobila maksimalnih 100 mogućih poena dok je ponuda firme “Avionams“ ocenjena sa 95,4 poena. Ponuda TEREM EAD za remont oba tipa helikoptera iznosi skoro 19,8 miliona evra što je oko 2,045 miliona evra više nego što se ranije očekivalo. Od toga je za remont dva Mi-17 namenjeno 5,58 miliona evra dok je ostalih skoro 14,22 miliona evra za remont 4 desantno-jurišna Mi-24.

Kapitalni remont moraju proći helikopteri Mi-17 sa vojnim evidencijskim brojevima 419 i 421. U to je uključen remont zmaja, motora, pomoćne agregatne jedinice kao i produženje ukupnog tehničkog resursa. Nakon remonta helikopteri moraju da imaju resurs od 7 godina ili 1500 sati naleta. Aeropres je naveo i da je u tehničkoj specifikaciji remonta helikoptera Mi-17 dodato i to da se u letelice moraju ubaciti sedišta za posadu koja apsorbuju energiju tipa Fischer 230/260 kao i nova crna kutija SDK-8. Sasvim je moguće da su ove dve dorade osmišljene, kako je preneo Aeropres, nakon katastrofalnog udesa bugarskog vojnog Mi-17 koji se dogodio 11. juna 2018. godine.

Što se tiče remonta helikoptera Mi-24, planirani su radovi na 4 Mi-24V vojnih evidencijskih brojeva 140, 141, 144 i 146. I kod njih treba uraditi remont zmaja, motora, pomoćne agregatne jedinice kao i produženje ukupnog tehničkog resursa. Posle urađenog remonta helikopteri moraju da imaju resurs od 7 godina ili 1000 sati naleta.

Stanje helikopterske flote RV Bugarske u medijima se ocenjuje uglavnom kao veoma loše. Od 12 višenamenskih srednjih helikoptera AS-532AL “Cougar“ navodi se da su operativna svega tri do 4 primerka, od 6 školskih Bell 206B-3 “Jet Ranger III“ navodno leti samo tri. Poslednji aktivni Mi-17 srušio se prošle godine a od ostalih helikoptera lete dva desantno-jurišna Mi-24V od kojih je prvi remontovan 2015. dok je remont drugog završen decembra 2017.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

de

Znaci Bugari zapustaju zapadnu tehniku (AS532 i B206) a remontiraju Ruske helicopters, racunajuci neke koji ne lete nogo godina (Mi-24V) iako imaju puno veci broj zapadnih helikoptera.

Ocigledno je Mi-17 bolji za njihove svrhe nego AS532.

A racunaj da nema nista od novih zapadnih lovaca I dalje gledaju zadrzati Su-25 I MiG-29 a cak I start An-30.

Barem za Bugare izgleda da je zapadna tehnika preskupa, previse komplicirana ili jednodtavno ne radi toliko dobro kao Ruska.

Odgovori
Ni

Ne radi toliko dobro kao ruska kazes dead1….ruska cesto ne radi nikako ili kljakavo…

Me

Zabrnjavajuce sto od novih AS-532AL samo 4 u letnom stanju,da li je odrzavanje preskupo? Jos jedna Nato zemlja ulaze u tehniku iz doba SSSR…..
Posebno raduje sto su se odlucili za remont Mi-24V steta sto nije izvrsena i modernizacija…

Odgovori
Da

Pa kada ne znaju da odaberu pravog izvodjaca remonta a to je zna se VZ Moma Stanojlovic regionalna sila koja je već remontovao makedonske 17 tice. Pa zar nije uspješnim pregovorima MO Uprave za odbrambene tehnologije sa Helikopterim Rusije koji traju godinama već postao regionalni centar za remont familije helikoptera MiL. Mnogo su bugari pogrešili. Onda kada VZ postane regionalni centar i za francuske helikoptere razjasnice im se da nemaju kud nego da je Batajnica prava adresa. Visoka stručnost odlična organizacija opremljenost licna i kolektivna higijena besprekorna prijavna služba i služba obezbedjenja uređen krug i nadasve gvozdena disciplina sa prvoklasnim menadžmentom je ono sto svaki komintent na prvi pogled prepozna.Sta reci susjedi propustili ste priliku.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

K na: Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

Treba biti realistican u nadama i ocekuvanjima. Daleko smo jos od pravog europskog ujedinjenja po tim pitanjima, ali to samo znaci da svaki pa i najmanji korak naprijed treba dobro docekati.

30. Mar 2025.Pogledaj

omniameamecumporto na: Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

Trump i Musk rade gluposti i nanose najveću štetu Americi. Ima ipak nešto dobro u svemu, probuditi će i preustrojiti Europu odnosno EU i napraviti od nje ekonomsku i vojnu silu.

30. Mar 2025.Pogledaj

Kosovo i Metohija na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Treba uložiti posebni napor da se razvoj i testiranje Vile 1/2 dovede do kraja sljedećih par godina. Za to treba poseban tim stručnjaka i financiranje neovisno od drugih projekata koje razvija vojna industrija, a mogli bi na osnovu RLN 1c/r da razvijemo raketu kratkog dometa ako ima volje tj,.. ako država to shvati ozbiljno i…

30. Mar 2025.Pogledaj

Fishbed na: Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

Brigada zračnih snaga i protuzračne obrane Oružanih snaga BiH sa svoja dva helikopterska skvadrona ima tu sposobnost i kontinuirano provedi zadaće MEDEVAC i traganja i spašavanja (STS). A takve zadaće obavlja i Helikopterski servis BiH entiteta Republike Srpske, koji ovih dana ulazi u sastav MUP-a RS. EUFOR u tome pomaže kad se zatraži pomoć od…

30. Mar 2025.Pogledaj

Zile na: [EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

Kinezi polako dolaze u Evropu. nismo prvi koji se nadaju školskim avionima iz Kine...mašine koje se tamo nude su prva klasa...

30. Mar 2025.Pogledaj