BEG airport status
Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore: Ulaganje u sigurnost predstavlja ulaganje u budućnost Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore Dragan Đurović / Foto: ACV

Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore: Ulaganje u sigurnost predstavlja ulaganje u budućnost

Crna Gora, mlada država koja broji samo 620.000 stanovnika, na impresivan način drži korak sa evropskim razvojnim kretanjima u oblasti sigurnosti i bezbednosti u vazdušnom saobraćaju, ocena je renomiranog britanskog časopisa Inside Industry.

U poslednjem izdanju ovog časopisa tema je bila vazduhoplovstvo, a rezultati koje je ta zemlja postigla za samo deset godina od uspostavljanja svoje vazduhoplovne vlasti, podstakli su Inside Industry da prezentuje Crnu Goru kroz intervju sa Draganom Đurovićem, direktorom Agencije za civilno vazduhoplovstvo i članom Koordinacionog komiteta Evropske konferencije civilnog vazduhoplovstva.

– Glavni cilj Agencije za civilno vazduhoplovstvo, kao nacionalnog nadzornog organa, je očuvanje i podizanje nivoa sigurnosti i bezbjednosti vazdušnog saobraćaja u Crnoj Gori. Ulaganje u sigurnost u suštini predstavlja ulaganje u budućnost. Imajući to na umu, nastavićemo sa jačanjem stručnih kapaciteta i učinićemo našu kontrolnu i certifikacionu funkciju još efikasnijom. Nastavljamo da naš pravni sistem usklađujemo sa pravilima međunarodnih vazduhoplovnih organizacija, a regionalna i međunarodna saradnja ostaju prioritet.

Na početku 2019. godine, Agencija je bila predmet kontrole primjene ICAOstandarda sigurnosti. „Rezultati ove kontrole su izvanredni. U odnosu na status iz 2010. godine, napredak je fantastičnih 35 odsto, a naša zemlja se nalazi u gornjem dijelu tabele efikasnosti evropskih i svjetskih država. – navodi Đurović.

Govoreći o razvoju vazdušnog saobraćaja, Đurović podseća da se Agencija bavi istim pitanjima kojim se bave njoj ravnopravne evropske institucije, uključujući poslednja razvojna kretanja u sektoru, kao što su dronovi, za koje Agencija već tri godine sprovodi intenzivnu kampanju „Sigurno upravljanje dronovima“.

– Očekuje se značajan rast globalne vazduhoplovne aktivnosti u predstojećim godinama. Takav rast bilježi i Crna Gora, a Đurović vjeruje da je od značaja za Crnu Goru da pronađe uspješnu ravnotežu između ekonomije, pitanja zaštite životne sredine, sigurnosti i bezbjednosti, kao i pouzdanosti, tačnosti i drugih faktora efikasnosti.

Implementiramo šemu globalnih tržišnih mjera u formi Šeme za kompenzaciju i smanjenje ugljenika za međunarodno vazduhoplovstvo. Dijelimo mišljenje da ekološka pitanja mogu da predstavljaju smetnju u razvoju međunarodnog vazduhoplovstva, i u potpunosti podržavamo napore ICAO-a za rješavanje ovih problema, uključujući i ključni izazov, uzrokovan klimatskim promjenama, za postizanje održivog razvoja međunarodnog vazduhoplovstva. –

Kao još jedno važno razvojno pitanje, Đurović ističe mogućnost noćnih letova na aerodromu Tivat:

– Zbog brdovitog terena koji okružuje dolinu u kojoj se nalazi aerodrom, Tivat je poznat po tome što ima izazovne procedure prilaza i slijetanja. Studija slučaja koju smo radili pokazala je da jedino moguće rješenje predstavlja primjena PBN-a, odnosno navigacije zasnovane na performansama vazduhoplova. Kroz uvođenje EGNOS sistema, koji su razvili Evropska svemirska agencija i EUROCONTROL, stekli su se tehnički uslovi za implementaciju PBN procedura, što bi omogućilo noćne letove na ovom aerodromu. precizirao je Đurović.

On dodaje da je razvoj moguć samo uz paralelni razvoj ljudskih resursa, čemu u Agenciji posvećuju veliku pažnju, kroz brojne obuke u zemlji i inostranstvu za zaposlene, te stipendije studenata.

– Napori usmjereni na unapređenje sigurnosti vazdušnog saobraćaja veoma su dobro priznati, s obzirom na to da je Crna Gora uključena u One Stop Security režim Evropske unije.

Evropska komisija je priznala da su standardi bezbjednosti civilnog vazduhoplovstva u Crnoj Gori jednaki standardima EU država članica. Osim Crne Gore, samo SAD, Kanada i Singapur imaju taj status. Ovo postignuće nas čini veoma ponosnim, zaključio je Đurović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

Sve mogu da shvatim ali moje kolege rusofile koji uporno beže od istine i zavaravaju se propagandnim materijalima to nikako. Gospodo, ja više od vas navijam da Rusija bude jaka, ali to nažalost danas nije slučaj. Prevashodno ovaj sukob treba da gledate iz strateške studije kao što je ova: https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB10014.html pogpedajte i pročitajte detaljno sve…

11. May 2025.Pogledaj

Pajo na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

@Islander, pa vi ste napisali, citiram "Pomorsko dobro gdje je drzava vlasnik svugdje je minimalno od obale 120 metara" što apsolutno NIJE istina. Provjerite na službenim stranicama Ministarstva do kuda seže tzv Pomorsko dobro" . i još nesto, otidjit3 na Google mapa pa se malo prosecite pa obali i provjerite gdje se i sto sve…

11. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

@Dejanera Amerike je uvela sankcije Pakistanu zbog nukelarnog programa i preko 15 godina su odbijali da im isporuce gotove i placene F-16, i drzali ih u hangaru.Valjde tek 2006-2007 su im dali neki manji broj aviona, zbog pomoci tokom rata u Avganistanu Prelaz na kinesku opremu ima veze sa tim, Amerika im nije dala.

11. May 2025.Pogledaj

Goran na: [ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

pa ne znam kome je tu šta čudno s obzirom da Rafal ima slabiji radar od F-16 block 70. Rafal nema šta da traži na nebu ako na suprotnoj strani lete Suhoji ili F-15 na primer. I Viper bi ga otresao sa AIM-120.

11. May 2025.Pogledaj

Ivan na: Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

jedan indijski rafal je sigurno pao/oboren. to je činjenica. ko ga je i čime skinuo to je pitanje. kao i sva zapadna čuda od oružja , zako i rafal pojazuje da je dodirljiv . samo naivni su poverovali da je taj avion wonder wafen, poput abramsa, leoparda 2, himarsa i drugih gejm čejndžera.

11. May 2025.Pogledaj