BEG airport status
Bugarska ne odustaje od sovjetskih helikoptera Mi-17 U 2020. godini Bugarska bi mogla imati tri do četiri operativna Mi-17 / Foto: kapetan Dimo Vičev/RV Bugarske

Bugarska ne odustaje od sovjetskih helikoptera Mi-17

Bugarsko Ratno vazduhoplovstvo ponovo ima operativan transportni helikopter tipa Mi-17. Portal Aeropres preneo je prošlog utorka da je 30. maja 2019. avio-baza Krumovo dobila helikopter sa evidencijskim brojem 419 koji je stigao sa letelišta Sofija gde je u avioremontnom zavodu ‘’TEREM-Letec’’ prošao kroz program produženja resursa.

Produženje resursa za 200 sati rada je izvršeno prema programu koji je odobrio ruski helikopterski zavod MVZ ‘’Milj’’ (nosilac konstruktorskih prava), i dozvoljava da helikopter ostane u upotrebi do februara 2020. godine. Glavna namena ovog Mi-17 biće protivpožarna borba za koju će letački sastav aviobaze proći obuku tokom juna i jula.

U zavodu ‘’TEREM-LETEC’’ trenutno je u toku kapitalni remont helikoptera Mi-17 evidencijskog broja 418 koji će biti gotov do septembra ili čak i ranije. Nakon remonta helikopter treba da ima međuremontni resurs od 7 godina ili 1500 sati naleta, dok za njegove motore resursi iznose 10 godina ili 1500 sati.

Trenutno se očekuje potpisivanje ugovora za kapitalni remont za još dva Mi-17 koji bi u najboljem slučaju mogli biti gotovi u prvoj polovini 2020. godine. Firma TEREM EAD je krajem marta ove godine dobila ovaj posao ali još uvek nema potpisanog sporazuma.

RV Bugarske je pre godinu dana u katastrofalnom udesu izgubilo svoj tada poslednji operativan helikopter Mi-17. Krajem marta ove godine bugarske vlasti odlučile su da, zajedno sa helikopterima Mi-24, izvrše i remont flote Mi-17. I pored toga što posedeuje 12 srednjih višenamenskih helikoptera AS-532AL ‘’Cougar’’, u borbi protiv požara vojska se isključivo oslanjala na Mi-17 pošto francuski Kuguari nemaju mogućnost nošenja protivpožarnog vedra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ni

Poštovani koje godište su bugarski helikopteri koje remontuju?

Odgovori
Be

@Nikola SFRJ

Pa najverovatnije su napravljeni pre 1990, sto znaci da su najmanje 29 godina stari.

Ž

1989-1990.

De

A za zapadne helikoptere AS532 nema nikakav remont I glavnina su neispravne.

Mozda pametnije da prodaju AS532 (a i C-27J i B206 sto su isto u jadnom stanju) I kupe jos Mi-17.

Odgovori
Me

Sta reci a da ne zaboli Nato lobiste! I posle 30 godina operativne upotrebe jos uvek je nezamenjiva mazga Bugarskog ratnog vazduhoplovstva! Pored zapadnog konkureta se pokazao zilaviji jednostavniji za odrzavanje i tri puta jeftiniji!

Odgovori
Al

Da ne ulazimo u rasprave „zapad vs sssr“ kao da je 1969. i meni je dosadilo vise. Jednostavno dizajn helikoptera Mi-8/17 je odlican i to je dovoljna konstatacija. Isto kao sto je i Gazela odlicna ili Airbus A320. Potrefilo se tako prosto.

St

Kakav je status sa nasim jednim Mi-17 (Mi-8MT tj. HT-48)?

Odgovori
Ž

До данас није послат на ремонт.

St

Steta ta masina ima jos resursa, on je godiste kao i Bugarski…
Da li to znaci da se od njega odustalo, s obzirom da nabavljaju dodatni Mi17V-5?

Odgovori
Ž

Немамо такву информацију а време ће показати. Могуће је да се жели постићи да у наоружању остане само једна верзија.

А јесте штета, тај хеликоптер би могао да се ремонтује и да потроши бар још један ако не и два међуремонтна ресурса.

St

@Živojin
Da slazem se, mozda se zeli unifikovati flota radi lakseg odrzavanja.
Na kraju krajeva ukoliko se odluce da ga ne remontuju, taj helikopter bi u saradnji sa rusima trebalo prodati i makar uzeti koliko toliko neki novac za njega.

Du

Pa i što bi ih se odrekli, realno

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj