Bugarsko Ratno vazduhoplovstvo ponovo ima operativan transportni helikopter tipa Mi-17. Portal Aeropres preneo je prošlog utorka da je 30. maja 2019. avio-baza Krumovo dobila helikopter sa evidencijskim brojem 419 koji je stigao sa letelišta Sofija gde je u avioremontnom zavodu ‘’TEREM-Letec’’ prošao kroz program produženja resursa.
Produženje resursa za 200 sati rada je izvršeno prema programu koji je odobrio ruski helikopterski zavod MVZ ‘’Milj’’ (nosilac konstruktorskih prava), i dozvoljava da helikopter ostane u upotrebi do februara 2020. godine. Glavna namena ovog Mi-17 biće protivpožarna borba za koju će letački sastav aviobaze proći obuku tokom juna i jula.
U zavodu ‘’TEREM-LETEC’’ trenutno je u toku kapitalni remont helikoptera Mi-17 evidencijskog broja 418 koji će biti gotov do septembra ili čak i ranije. Nakon remonta helikopter treba da ima međuremontni resurs od 7 godina ili 1500 sati naleta, dok za njegove motore resursi iznose 10 godina ili 1500 sati.
Trenutno se očekuje potpisivanje ugovora za kapitalni remont za još dva Mi-17 koji bi u najboljem slučaju mogli biti gotovi u prvoj polovini 2020. godine. Firma TEREM EAD je krajem marta ove godine dobila ovaj posao ali još uvek nema potpisanog sporazuma.
RV Bugarske je pre godinu dana u katastrofalnom udesu izgubilo svoj tada poslednji operativan helikopter Mi-17. Krajem marta ove godine bugarske vlasti odlučile su da, zajedno sa helikopterima Mi-24, izvrše i remont flote Mi-17. I pored toga što posedeuje 12 srednjih višenamenskih helikoptera AS-532AL ‘’Cougar’’, u borbi protiv požara vojska se isključivo oslanjala na Mi-17 pošto francuski Kuguari nemaju mogućnost nošenja protivpožarnog vedra.
Nikola SFRJ
Poštovani koje godište su bugarski helikopteri koje remontuju?
Beli
@Nikola SFRJ
Pa najverovatnije su napravljeni pre 1990, sto znaci da su najmanje 29 godina stari.
Živojin Banković
1989-1990.
Dead1
A za zapadne helikoptere AS532 nema nikakav remont I glavnina su neispravne.
Mozda pametnije da prodaju AS532 (a i C-27J i B206 sto su isto u jadnom stanju) I kupe jos Mi-17.
Medo
Sta reci a da ne zaboli Nato lobiste! I posle 30 godina operativne upotrebe jos uvek je nezamenjiva mazga Bugarskog ratnog vazduhoplovstva! Pored zapadnog konkureta se pokazao zilaviji jednostavniji za odrzavanje i tri puta jeftiniji!
Al-41F1
Da ne ulazimo u rasprave „zapad vs sssr“ kao da je 1969. i meni je dosadilo vise. Jednostavno dizajn helikoptera Mi-8/17 je odlican i to je dovoljna konstatacija. Isto kao sto je i Gazela odlicna ili Airbus A320. Potrefilo se tako prosto.
Strahinja
Kakav je status sa nasim jednim Mi-17 (Mi-8MT tj. HT-48)?
Živojin Banković
До данас није послат на ремонт.
Strahinja
Steta ta masina ima jos resursa, on je godiste kao i Bugarski…
Da li to znaci da se od njega odustalo, s obzirom da nabavljaju dodatni Mi17V-5?
Živojin Banković
Немамо такву информацију а време ће показати. Могуће је да се жели постићи да у наоружању остане само једна верзија.
А јесте штета, тај хеликоптер би могао да се ремонтује и да потроши бар још један ако не и два међуремонтна ресурса.
Strahinja
@Živojin
Da slazem se, mozda se zeli unifikovati flota radi lakseg odrzavanja.
Na kraju krajeva ukoliko se odluce da ga ne remontuju, taj helikopter bi u saradnji sa rusima trebalo prodati i makar uzeti koliko toliko neki novac za njega.
Dušan Pavlović
Pa i što bi ih se odrekli, realno