BEG airport status
Burže 2019: Povratak Srbije na svetsku vazduhoplovnu scenu Dve godine su prošle. Vreme je za nove premijere, najave i prikaze / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Burže 2019: Povratak Srbije na svetsku vazduhoplovnu scenu

Tango Six četvrti put uz pomoć prvog privatnog hendlera kompanije Sky Partner izveštava sa najvećeg planetarnog vazduhoplovnog sajma Le Burže, ili jednostavno Burže.

Interesantne naredne dve nedelje za nas na portalu. Burže, drugi srpski Flugtag i nedelju dana kasnije najveća domaća vojnoindustrijska priredba Partner. Naravno, zabavno je pokrivati sve nabrojano ali ove godine je drugačije. Ove godine je broj premijera, ekskluziva i uopšte dešavanja nikad veći. Konačno da i neko iz Srbije, ovog dela Evrope, može izveštavati o dešavanjima koje nas se direktno tiču. Ponovo kupujemo, ponovo imamo premijere, ponovo se nešto dešava. Do trenutka ako i kada se i ovaj balon izduva ili uspori, uživajmo.

Tango Six će vam (kao i uvek prvi i jedini) u narednoj nedelji doneti najinteresantnija dešavanja koja imaju veze sa Srbijom, regijom i ostatkom industrije. Svako ko je bitan, ima resurse da se bavi prodajom i marketingom kako dolikuje, biće sledeće nedelje u Parizu.

Na žalost, ponovo ni jedna srpska kompanija nije toliko jaka i bitna da bi joj izlaganje na Buržeu bio opravdani trošak. Od zemalja bivše Jugoslavije tu je ponovo slovenački prodajno-inovativni div Pipistrel (pre nekoliko dana predstavili su još jedan interesantan koncep) i hrvatska kompanija Inetec. Juče sam saznao da će na ovogodišnjem sajmu u Dubaiju koji se održava u novembru po prvi put izlagati jedna srpska kompanija, tako da ćemo ove godine ipak biti na globalnoj sceni.

Neće nas biti mnogo iz ovog regiona ali je organizator uvek spreman / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Micubiši je nakon izuzetno agresivnog marketinškog nastupa iskoristio prethodne dve godine da se reorganizuje. Ove godine će ta reorganizacija doneti i novo ime njegovom regionalcu / Foto: Petar Vojinović

Naravno, najveću pažnju naše publike i samim tim najviše naše energije biće posvećeno izlaganju helikoptera H145M u bojama RV i PVO Vojske Srbije. Kao što je Tango Six već prvi javio, Erbas Helikopters je izabrao da ispoštuje svog drugog po veličini kupca u ovom delu Evrope izlaganjem letelice namenjene njemu na Buržeu. Tako će  u okviru „korala“ Erbas grupacije biti izložena letelica u (složili smo se kvalitetno odabranoj i izvedenoj) srpskoj maskirnoj šemi. Helikopteri H145M i dalje zvanično nisu predati Vojsci Srbije tako da je primerak u Parizu i dalje u odgovornosti Erbas Helikoptersa. Primopredaja (za kamere) će se dogoditi na sajmu Partner nedelju dana kasnije gde će Erbas Helikopters biti prisutan sa svojim štandom ali i jednim H145M, najverovatnije primerkom koji je iznenada stigao pre nekoliko dana.

2017. smo imali samo mock-up, ove godine helikpter u našim bojama / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako smo javili u februaru prilikom izveštavanja sa sajma IDEX, Erbas Helikopters ima želju da, ukoliko se lokalno srpski razvijen paket nevođenog naoružanja uspešno testira, isti uvrsti u svoj zvaničan portfolio najnepreciznije i samim tim najjeftinije HForce opcije. Budući da smo zvanično prva HForce mušterija (Nemci razvijaju svoj koncept upotrebe H145M za specijalne snage bez jače vatrene podrške) na Buržeu će pored naše „ptice“ biti izložene sve moguće opcije naoružanja inostranih proizvođača. Helikopter neće imati prikaz u vazduhu, to se do sada dogodilo jedino na sajmu ILA u Berlinu.

Tango Six će vam iz Buržea pripremiti do sada najdetaljniji presek statusa projekta H145M za Srbiju, pre svega u vidu rekonstrukcije opreme koja će biti na svakom vojnom i policijskom primerku kao i precizniju satnicu isporuke koja je započela pre nekoliko dana.

Kako Tango Six saznaje, pored standarnog prisustva delegacije Ministarstva odbrane i RV i PVO Burže će obići i premijerka Srbije Ana Brnabić.

Znamo i ko sigurno neće biti tu ove godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Srpsko-hrvatska medijska delegacija na jednom od tradicionalnih čekanja da Rusi udele koju informaciju 2013. godine

Burže će posetiti gotovo sve RV i MO delegacije bivših jugoslovenskih zemalja i pojedinačno „naši ljudi“, kako oni koji rade u industriji tako i oni koji rade za veće inostrane kompanije. Za nas će interesantno svakako biti prisustvo kompanije Suhoj i njenog civilnog programa koji je već nekoliko puta zamalo postao vest vezana za Srbiju. Od većih inostranih konglomerata koji imaju svoja predstavništva u Srbiji na Buržeu će tradicionalno izlagati SR Technics, MTU i drugi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mislim da nas sve zanima koja je to jedna srpska kompanijia koja ce izlagati u Dubaiju. Moze neki tekst o tome.

Odgovori
AL

Alas je prodat UAE.

iv

Znamo i ko sigurno neće biti tu ove godine
boze oprosti mi ali hahahahahahahahahahahahah

Odgovori
Mi

Mislis Rusi?
Jedino kod njih ima nesto novo da se vidi u domenu vojne avijacije, sve ostalo je prezvakavanje.
Moze Amerika da se joguni do mile volje ali Rusko oruzje nalazi put do kupaca…

Ba

Covek misli na b737-max koji je i na slici…

Pe

@Mile Tranzicija Rusija nije proizvela nijednu sasvim novu vojnu letelicu od kraja SSSR,iskljucivo modernisala postojece avione, projektovane 1970-ih u SSSR.
U civilnoj avijaciji samo Superjet Suhoj, u veoma maloj seriji, sve kompanije koje su kupile su se pokajale zbog loseg postprodajnog servisa i cestih kvarova, a nedavno je u Moskvi poginulo 50 ljudi u njemu, pa je u Rusiji kampanja da se izbaci iz upotrebe.
Njihovo pojavljivanje na Burge-u nije interesantno.

Je

Ispod jedne slike piše „mock-up“. Šta to znači na srpskom?

Odgovori

Nefunkcionalni model sredstva u punoj velicini ili skaliran.

Je

Hvala. Zašto onda nisu odmah tako jasno napisali?

Pe

Danas je izasao izvestaj MOK u vezi nesrece 5 maja u Moskvi sa Suhojem-Ruski istrazitelji su pronasli dosta problema u samom avionu, zbog kojih ovakva nesteca lako moze da se ponovi.
Mislim da nema govora i bilo kakvoj kupovini Suhoja od strane Air Serbia a i da je taj avion zavrsio svoje.

Odgovori
Ra

Sto ti je Amerika njihov avion sam sebe rusi dok Ruse mora da pogodi grom.

Pe

@Razanj Nije jos zavrsena istraga, ali daleko nije stvar u gromu, vec mnogim drugim nedostatcima, kao i obuci pilota.
Americki avioni Boeing su predominantni u danasnjoj avijaciji,i Airbus.Tesko da ce ove dve kompanije imati skoro konkurenta.
Airbus neo full business,i Boeing 787-900 su glavne zvezde Bourge-a,naravno uz F-35.
Rusija ce poslati Berijev 200 za gasenje pozara.

BB

Petroviću, selektivno barataš informacijama. Tako da ispada da kukavičje jaje zapada (SSJ100) ne valja nikako, a izbjegavaš da komentarišeš B737 MAX 8, koji je u šaljivom (malo crnom) načinu naveden ispod slike kao primjer koji sigurno neće biti na ovom sajmu. A ti se uhvatio Boeing-a kao firme i dosadašnjeg tržišnog uspjeha. Porediš model sa kompanijom (babe i žabe). Koliko god SSJ100 nije primjer dobrog aviona, Max 8 je trenutno još lošiji. Kada već voliš tu firmu evo ti primjera gdje će još smanjiti (pokušati) troškove https://rs.sputniknews.com/vesti/201906171120112890-direktor-boinga-priznao-pogresili-smo/
sajt je naravno, čiji bi drugo bio, Ruski.

Pe

@BB sputnik je ruska propaganda kao i RT i nije nikakav izvor informacija.
Nema nikakve logike porediti Boeing i bilo koju sadasnju kompaniju u Rusiji,pa i Kini.
Zajedno Airbus i Boeing drze 95% trzista i njihove letelice imaju najvisi nivo sigurnosti, najkvalitetnije su, i najekonomicnije.
Cak i da naprave dobar avion,Rusi ne mogu da proizvedu i prodaju dovoljno aviona da bi preuzeli trziste ni do 10%.
Uspeh Airbus/Boeing je posledica velikih ulaganja u razvoj novih tehnologia tokom decenija.Nije jasno, na koji to nacin Rusija moze da nadoknadi svoju zaostalost, pa jos i ponudi nesto bolje?To je nemoguce.
Zato u Rusiji svi lete na airbus/Boeing-u.
Istina je da sa ovim novim tipom aviona Boeing postoji problem, ali je smesno porediti to sa bilo kojim Ruskim proizvodom.
Navedite mi koje to ruske kompanije lete na Ruskom avionu?
Aeroflot je vlast naterala da prihvati Suhoj ali im pola aviona ne leti,zbog kvarova.Verujem da ce posle ovog udesa izbaciti taj avion iz upotrebe, a vec je bio slucaj da ljudi prosto nece njime da lete.

Du

Sve je to sića što pokazujemo danas niti kao kooperant nemamo šanse. Nikad više sretnih dana naše vazduhoplovne industrije i vazduhoplovstva.

Odgovori
Sr

Mismo ipak ozbiljna vazduhoplovna nacija netreba da nas iznenadi nase prisustvo Medju prvima smo uveli u saobracaj DC9 pa ATRa prvi smo kupili Boing 737 300 o razvoju servisa za remont i tekuce odrzavanje da nepricam smatram da je to normalno

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zoran na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Ne znam zašto, ali svemu napisanom verujem, s obzirom u kakvom smutnom i pokvarenom vremenu živimo. Vreme je najbolji sudija, i brzo će pokazati ko je u pravu. Nekako biti 24 godine direktor bilo čega nije normalno.

18. Jan 2025.Pogledaj

Thomas na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srbija bi se trebala rijesiti svega sovjetskog-ruskog oruzja sem sta sama ne moze proizvest. Mi-8/18/24/35, M-84 i M-80 se moze Amerikanciman i Nijemciman ponuditi. Obe zemlje bi bili jako zahvalni. Posebno bi to Ukrajinciman bilo drago. Nebi trebali preobuku na zapadnu tehniku. Ako Izrael prodaje Puls i Hermes mogli bi i Merkave.

18. Jan 2025.Pogledaj

Rastko na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Postavljanje Raše na čelo SMATSA predstavlja izuzetno važan korak ka jačanju ove institucije, imajući u vidu njegovo bogato iskustvo i stručnost. SMATSA je ključni stub bezbednosti i efikasnosti vazdušnog saobraćaja u regionu, a sa Rašom na čelu očekujem nastavak unapređenja operativnih kapaciteta. Verujem da će svojim liderstvom i vizijom doprineti daljem razvoju, uz zadržavanje visokih…

18. Jan 2025.Pogledaj

MedoMed na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

@Zagy Protubrodske rakete RBS-15 Mk. II su prije dvije godine zamjenjene sa Mk. III. RBS-15 Mk. III. trenutno postoje samo za brodove, kopneni laneseri su još uvijek Mk. II. Gradnja novi OOB ( obalno ophodni ) brodovi napreduju dobro, prije četiri dana su započeti razgovori i planiranje o Korvetama. Mornarica je najskuplja grana bilo koje…

18. Jan 2025.Pogledaj