[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Air Nostrum bitno lošija opcija od Aegeana

21. jan 2020

Montenegro airlines osmi put nosilac IOSA sertifikata

20. jan 2020

Trade Air otvara bazu u Ljubljani

16. jan 2020

Jubilej Montenegro Airlinesa u znaku novog rekorda

14. jan 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Aegean dobar kupac za Croatiu Airlines?

14. jan 2020

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zrakoplovni vicevi

7. jan 2020

Mirjana Čizmarov: „Jedna od najuspešnijih godina u istoriji civilnog vazduhoplovstva Srbije“

31. dec 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Koliko se letjelo prije 33 godine?

31. dec 2019

Dan RV i PVO: Plaketa Direktoratu civilnog vazduhoplovstva za dugogodišnju saradnju

26. dec 2019

Potpisan ugovor za izgradnju novog tornja na aerodromu “Nikola Tesla“

24. dec 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Smiješna strana avio-svijeta, 3. dio

24. dec 2019

Slovenačka Amelija pokreće redovne letove

20. dec 2019

Saša Vlaisavljević: „Koncesija aerodroma je najuspešniji potez države Srbije u poslednjih 30 godina“

17. dec 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Laudina baza u Zadru ogroman iskorak

17. dec 2019

Crnogorski regulator potvrdio: Nema ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja iznad Srbije i Crne Gore; Sindikat izneo nove primedbe

13. dec 2019

[KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] airBaltic još jedan primjer kako se može biti uspješan

10. dec 2019

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore odlučila da uloži 155 miliona evra u Montenegro airlines u narednih 6 godina; obezbeđene pare i za kupovinu novih aviona

9. dec 2019

Prva javna razmena stavova Sindikata kontrolora i SMATSA-e; DCV pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor

6. dec 2019

Montenegro airlines u ovoj godini očekuje više od 660.000 prevezenih putnika

5. dec 2019

Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore obeležila deset godina postojanja

4. dec 2019
Potpisan ugovor za izgradnju novog tornja na aerodromu “Nikola Tesla“
Celokupna infrastruktura će koštati 17,5 miliona evra / Foto: SMATSA

Potpisan ugovor za izgradnju novog tornja na aerodromu “Nikola Tesla“

Kako Tanjug prenosi, danas je potpisan ugovor o nabavci radova i izgradnji aneksa zgrade Centra kontrole letenja Beograd sa tornjem Aerodromske kontrole letenja. Ugovor su u prisustvu ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović potpisali direktor kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) Predrag Jovanović i direktor društva „Energoprojekt visokogradnja“ Zoran Mihailović.

Vrednost ugovora je 17,5 miliona evra, a prvi radovi počeće odmah posle novogodišnjih praznika, rečeno je nakon potpisivanja u Vladi Srbije. Izvođač radova je konzorcijum koji čine: „Energoprojekt visokogradnja“, „Energoprojekt oprema“ i EMPEX. Ugovor je deo programa modernizacije kontrole letenja a investicioni program SMATSA je do 2023. vredan ukupno 126 miliona evra i finansira se iz sredstva Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), Evropske investicione banke (EIB) i SMATSA.

Novi toranj visine 75 metara sa kupolom površine 100 metara kvadratnih će svojim aneksom biti povezan sa postojećom zgradom centra. Direktor kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) Predrag Jovanović izjavio je da će aerodrom dobiti toranj kakav zaslužuje, najmoderniji i najlepši i da je reč o ‘’pametnoj i energetski efikasnoj zgradi’’. Direktor „Energoprojekt visokogradnje“ Zoran Mihailović je naveo da su njihovi kapaciteti spremni i da se nada da će radovi početi posle Nove godine i praznika.

Potpisani ugovor deo je Programa SUSAN – Modernizacije sistema kontrole letenja. Ministarska Zorana Mihajlović izjavila je da je 2019. godina bila godina infrastrukture, istakla je da više od 50 godina nije napravljen novi toranj koji je svakako potreban, ako se ima u vidu razvoj aerodroma „Nikola Tesla“. Poručila je da je vazdušni saobraćaj važan za razvoj Srbije.

– Za nas je 2019. bila godina infrastrukture, mnogo smo uradili u svim sektorima, ali mogu da kažem da je vazdušni saobraćaj još od 2014. bio vid transporta koji je već bio po standaridma u EU. Mnogo smo ulagali u vazdušnom saobraćaju, u aerodrome Nikola Tesla u Beogradu, kao i aerodrome u Nišu i Kraljevu – rekla je Mihajlović i podsetila da se pre toga dugo nije ulagalo u vazdušni saobraćaj.

Mihaljovićeva je naglasila da država itekako smatra da je to važan vid saobraćaja u koji treba ulagati i najavila da će početi izgradnja tornja na aerodromu u Nišu pošto je taj aerodrom važan za taj deo zemlje. Takođe, ona je istakla da će 2020. početi i izgradnja nove piste na aerodromu kod Kraljeva.

Komentari

N

Jel toranj treba da gradi smatsa od svojih para ili koncesionar?

Odgovori
m

Концесионар нема никакве везе са компанијом СМАТСА. Концесионар је преузео Аеродром Никола Тесла.

J

Zar to nebi trebali da finansiraju francuzi u kupoprodajnom ugovoru koji smo napravili?

Odgovori
L

Kontrola leta nije deo aerodroma niti je obaveza koncesionara. Finansiranje je objašnjeno u tekstu.

Odgovori
m

A jel mozes da mi nadjes jedan primer u svetu, gde toranj gradi neko drugi , a ne aerodrom.

N

Ja shvatam da kontola leta nije deo aerodroma ali kontrolni toranj valjda jeste. Da nije bio bi medju blokovima na novom beogradu. Jel ima jos primera u svetu gde lokalna kontrola letenja gradi toranj na aerodromu za koncesionara?

X

Kontrolni toranj neće biti u krugu aerodroma , vec pored samog aerodroma gde se nalazi zgrada kontrole leta.
Na ovu visinu tornja od 75 metara potpuno je nebitno da li se toranj nalazi u krugu aerodroma ili 200 metara pored aerodroma.
Izmeju ostalog već godinama se koriste i kamere a ne samo vizuelno.

M

Je l mozda zna neko sta je sa tornjem u Nisu, vec se uveliko gradi zar ne? Hmmm, a daa jedan je Beograd, kakav crni Nis, kakav crni toranj. Radice to nasi susedi iz Albanije za koju godinu! 😁

Odgovori
D

Evo da ti olakšam, ne moraš da čitaš ceo tekst, kao što nisi, možeš samo poslednji pasus.

M

Djape Djapence, procitao sam ja ceo tekst, ali sam isto tako mnogo ranije procitao bas izjavu drage nam ministarke u kojoj je taj toranj u Nisu uveliko trebao da bude pri kraju. 😉 Nasi stari kazu :“Ne trci pred rudu! “
P. S Hvala ti sto si tako brizljiv. 😉

Z

I ako se toranj nalazi uz pristanisnu zgradu aerodroma Nikola Tesla, ne znaci da je svaki objekat vlasnistvo aerodroma. Nekada su se tu, jedno pored drugog, nalazili zgrada Aerodroma Beograd, kontrolni toranj SUKL-a i zgrada letacke operative JAT-a. U ta vremena nije bilo bitno sta je cije. Kasnije je cerupanjem JAT-a pocela otimacina, pa je prvo zgrada sadasnje oblasne kontrole podignuta na terenu koji im ne pripada. Normalno, no question asked. Zatim je oteta i zgrada letacke operative za koju je zbog nerasciscenih vlasnickih odnosa receno da pripada sadasnoj SMATSI kao sukcesoru ondasnje SUKL-a. ER Srbija je delom oterana u zgradu skolstva kod hangara, a delom su joj iznajmljene prostorije u zgradi starog terminala Nikole Tesle odakle sada idu low cost kompanije. Kasnije je tiho i neupadljivo, da se ne sramote zbog ovih “tange-frange” deo letacke operative Er Srbije ipak vracen u njihovu, a otetu zgradu letacke operative (desno od tornja). Koliku ce povrsinu zauzeti novi toranj – videcemo. Pretpostavljam da je ovih 75m visine potrebno da bi kontrolor imao vizuelni nadzor svakog dela aerodroma pogotovo tokom low visibility operacija ; ) ili zbog toga sto aerodrom zauzima ogromnu povrsinu ; )

Odgovori
S

Moje lično mišljenje je da je pozicija novog tornja na pogrešnom mestu. Šta je svrha tornja? Da kontrolor letenja može da vidi sve šta se dešava na aerodromu, od manevarskih površina do platforme, naravno i sve što leti u zoni odgovornosti. Kamerama je moguće zadovoljiti sve zahteve pokrivanja saobraćaja na zemlji i to je u redu. Visinom od 75 m, na toj lokaciji, neće imati vizuelni kontakt sa svim površinama, tako da će kamere ponovo biti u igri.
Medjutim, postoje vrlo striktni zahtevi koji moraju biti ispunjeni prilikom određivanja kategorije aerodroma (CAT II ili III) u uslovima loše vidljivosti. Jedan od zahteva je da ravan, koja se prostire levo i desno od piste pod određenim uglom, ne sme da bude povređena nikakvim objektom, preprekom i slično. U protivnom, aerodrom ne može biti kvalifikovan za CAT II ili III. Nisam ubeđen da toranj visine 75 metara, plus verovatno neka antena, neće biti unutar te restriktivne ravni. Ukoliko grešim, izvinjavam se jer nemam sve parametre na raspolaganju. Ali i dalje mislim da mu tu nije mesto. Znatno jeftinije bi bilo da se dogradi i prosiri postojeći toranj.

Odgovori
Z

Gresis, jer si pomešao imaginarne ravni (vezano za prepreke) i localizer sensitive area koja u ovom slucaju nije ni blizu pozicije postojeceg ili buduceg tornja. Kako sta izgleda, mozes da vidis ako se raspitas na Google.

m

Mora da se pokaze odgovornost za osnovni stepen razvoja vazdusne saobracajne infrastrukture za sve regionalne centre ne samo u Srbiji, nego i u Republici Srpskoj/BIH.Napravljen je moderan aerodrom u Kraljevu, u Uzicu je napravljen isto moderan aerodrom mozda specijalno za Kusturicu i njegove goste iz sveta filma.Pojedini regioni u RS/BIH su bez izgleda za veze autoputem i jedina brza veza ostaje vazdusnim saobracajem.Banja Luka ima moderan aerodrom, ali region Srpske Hercegovine nema. Taj region autoputem moze samo da se veze sa Hrvatskom. Sa aerodromom bi imao brzu vezu sa Beogradom i drugim regionalnim centrima.Zbog turizma u regionu,takva investicija bi mogla biti rentabilna 7-9 meseci godisnje, a zimi bi se aerodrom zatvarao.Bez novog ulaganja u infrastrukturu, nastavio bi se trend usmerenosti regiona na Dubrovacku i Hercegnovsku privredu, bez samostalnih razvojnih programa.Sa njima medjutim ne moze biti nikad visoko integrisan, jer su u susednim drzavama.

Odgovori
B

Mrkiaba,

Saglasan sam

D

Kad vas neko bude pitao zašto je Vinci dao onoliku naknadu za koncesiju…

Odgovori
D

Aha, pročitao si ali ne razumeš i dalje.. Ok, samo lagano.
Nema problema i drugi put.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend