BEG airport status
LYBE 2006:30 Z 270°05KT CAVOK 09/05 Q1026 NOSIG=
Glavni istražitelj: Zlin je kod Ečke udario u zemlju pod uglom od 85 stepeni, brzinom od 280 kilometara na čas Gotovo da ništa nije ostalo od Zlina YU-CDG / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Glavni istražitelj: Zlin je kod Ečke udario u zemlju pod uglom od 85 stepeni, brzinom od 280 kilometara na čas

Vršilac dužnosti Glavnog istražitelja Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju profesor Nebojša Petrović objavio je juče Obaveštenje o početku istrage udesa aviona Zlin YU-CDG u kojem je prošle nedelje poginuo pilot Vladimir Bulat.

U preliminarnoj informaciji nema zaključka o verovatnom uzroku udesa sa konstatacijom da će se do njega doći tek nakon okončanja istražnog postupka. U tekstu Obaveštenja konstatuje se da je Zlin udario o tlo pod uglom u odnosu na zemlju od 85 stepeni brzinom od oko 280 kilometara na čas. Jačina udara bila je toliko jaka da su letelica i pilot završili dva metra ispod zemlje, potvrđuje istražitelj.

Petrović konstatuje da je Bulatova akro-rutina bila standardna. Zapravo, u Obaveštenju se navodi da se sastojala iz dva segmenta između kojih je on leteo oko 4 do 5 minuta u horizontalnom letu. Ne navodi se priroda poslednjeg manevra pred udar o tlo, on se u Obaveštenju klasifikuje samo kao „dodatni manevar u trajanju od 15 do 20 sekundi“. Ova karakterizacija je najverovatnije usled postojanja samo jednog očevica poslednjeg segmenta leta.

Glavni istražitelj konstatuje u Obaveštenju da se udes dogodio u 08:31 časova 18. jula i da je pilot imao važeću CPL dozvolu:

– Navedenog dana, pilot je došao na aerodrom Ečka sa ciljem uvežbavanja programa akrobatskog letenja za predstojeći nastup na navedenom avionu. Mehaničar je pripremio avion za let, dok je zajedno sa pilotom izvršio pretpoletni pregled aviona, pri čemu nisu ustanovljeni bilo kakvi nedostatci. Pilot je u međuvremenu izvršio najavu leta nadležnoj kontroli letenja.

Avion je poleteo bez bilo kakvih problema i pilot je odmah započeo sa izvođenjem niza akrobatskih figura u kontrolisanom okruženju. Posle 5 do 6 minuta akrobatskog letenja, pilot je leteo 4 do 5 minuta u horizontalnom položaju, na visini oko 1.000 metara. U međuvremenu nije prijavljivao bilo kakve probleme putem radio-stanice. Nakon toga, pilot je započeo još jedan niz akrobatskih figura. Posle nekoliko minuta letenja, a nakon petlje koju je uradio po izlasku iz kovita sa tri okreta, pilot je izvršio dodatni manevar u trajanju od 15 do 20 sekundi usled kojeg je avion sa većim brojem obrtaja motora, pri brzini od oko 280 kilometara na čas udario o tlo, na oko 500 metara jugoistočno od praga piste 33 aerodroma „Ečka“.

Avion je udario o tlo pod uglom od oko 85 stepeni u odnosu na zemlju, sa poravnatim krilima i konfiguracijom za izvođenje manevara tokom leta (zakrilca i stajni trap bili su uvučeni).

Kako je avion imao veliku energiju prilikom udara o tlo, trup aviona je prošao oko 2 metra kroz tlo, pri čemu je došlo do uništenja strukture aviona.

Usled udara o tlo sa velikom silom, pilot je na licu mesta podlegao zadobijenim povredama. – stoji u Obaveštenju Glavnog istražitelja.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

S

Komisiji ce sigurno trebati jos vremena da da konacan nalaz Sto je i normalnoPosle toga treba uraditi detaljnu analizu kroz seminar za sve pilote koji lete akrobacije a i za instruktore koji rade pocetnu obukuMislim da je to vazno kako se nebi desavali slicni udesiNekada je Vazduhoplovni Savez posle svakog udesa organizovao te seminare i to pred kraj godine kada su se sumirali svi kako rezultati tako i dogadjaji kao i udesi

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend