Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024

Otvoren pogon za finalnu montažu vojnih transportnih aviona Erbas C295 u Indiji

29. okt 2024
Vučić u Jakovu: Vraćeno ime Trećem raketnom divizionu, nastavlja se opremanje, uskoro stižu kineske bespilotne letelice, u oktobru velika vežba RV i PVO
Deo baterije ARS PVO Pancir u sastavu 3. raketnog diviziona 250. rbr za PVD. Sistemi kao i sva prateća vozila su ofarbana u posebnu do sada neviđenu maskirnu šemu / Foto: Ministarstvo odbrane

Vučić u Jakovu: Vraćeno ime Trećem raketnom divizionu, nastavlja se opremanje, uskoro stižu kineske bespilotne letelice, u oktobru velika vežba RV i PVO

Nakon poslednje isporuke artiljerijsko-raketnih sistema PVO Pancir Srbiji koja je obavljena 3. marta, ovi sistemi danas su prvi put javno prikazani. Panciri su stacionirani u Jakovu, u kasarni „Major Milan Tepić“ a jedinica koja ih koristi je Treći raketni divizion 250. raketne brigade za protivvazduhoplovna dejstva čije pripadnike je danas obišao predsednik Srbije Aleksandar Vučić u pratnji ministra odbrane Aleksandra Vulina i načelnika Generalštaba Vojske Srbije generala Milana Mojsilovića.

Na fotografijama i video snimcima Ministarstva odbrane vidljivo je 6 borbenih vozila 72V6Е, komandna stanica i transportno-pretovarno vozilo 2B110.

Vučić je izjavio da je posebno ponosan što je danas u ovoj jedinici zbog činjenice što je ovo brigada koja je na današnji dan pre 21 godinu oborila avion F-16 kao i da je Trećem raketnom divizionu vraćeno ime zbog, kako je rekao “slavne, herojske prošlosti“ a kome je vremenom to ime ukinuto.

Do skoro se divizion u Jakovu zvao 2. raketni divizion.

Jedno od 6 borbenih vozila 72V6E, vidi se podignuta dvostrana tzv. “Janus“ antena radara odnosno stanice SOC / Foto: Ministarstvo odbrane

Tokom posete, predsednik Srbije se osvrnuo i na deo PVO sredstava Vojska Srbije koje je danas obišao.

– Nalazimo se u hangarima, u Jakovu, gde možete da vidite najmodernije i najsavremenije protivavionsko oruđe, po prvi put u našem vlasništvu. Reč je o sistemima Pancir S1. Mogli ste da ga vidite dok nije bilo u našem vlasništvu, a sada je u našim rukama. Naši momci su za to obučeni i to je rezultat izuzetne saradnje sa Ruskom Federacijom. To je sistem koji gađa na 15 kilometara visine, 20 kilometara daljine, ima mogućnost ispaljivanje 12 raketa, može da gađa raketom četiri cilja u istom trenutku, a istovremeno ima i dva protivavionska topa 30 mm. Takođe, može da gađa i druge ciljeve i dronove, čak i ciljeve na zemlji. Izuzetno efikasan sistem – poručio je Vučić.

Pripadnici 3. rd ispred komandne stanice baterije sistema 96K6 / Foto: Ministarstvo odbrane

Prema njegovim rečima RV i PVO je danas 10 puta snažnije nego u vreme NATO agresije, najavio je da se u Vojsci Srbije uskoro očekuju i nove kineske bespilotne letelice (o kojima je Tango Six prvi ekskluzivno izveštavao), i da će na jesen, na Pešteru biti izvedena najveća vežba ovog vida Vojske Srbije.

– Uskoro očekujemo i nove bespilotne letelice o kojima smo govorili i koje postaju najmoderniji vid savremenog i ratovanja i vežbanja i ono što je važno, u oktobru ćemo napraviti najveću vežbu našeg Ratnog vazduhoplovstva na Pešteru, gde će sve što imamo od našeg protivvazdušnog sistema i naših aviona da puca i pokazaćemo ogromnu snagu i nešto što do sada u Srbiji niste mogli da vidite – istakao je predsednik Srbije.

Panciri u novim hangarima u Jakovu / Foto: Ministarstvo odbrane

On je naglasio da je Srbija „respektivna vojna sila u skladu sa brojem ljudi i svojom teritorijom, ali neuporedivo snažnija nego što je bila ranije“.

– Mi se svojim junacima i borcima ponosimo, rekao mi je malopre brigadni general Radivojević da su se mladi vojnici pokazali izvanrednim u ovoj krizi i da čak 80 odsto njih želi da ostane u Vojsci Srbije. To je velika novost i to su velike stvari za nas. Bilo bi dobro i uveren sam da ćemo imati još bolju popunu za Prvu i Drugu brigadu, a Treća i Četvrta su izvrsne brigade. Vojska je strašno dobar posao uradila, ogroman posao tokom epidemije koronavirusa i uveren sam da su još jedanput nadgradili poverenje koje naš narod ima u našu armiju – poručio je predsednik Srbije.

Divizion je do sada koristio raketni sistem S-125 Neva. Sada je tu i sistem Pancir-S1 (verovatno ipak izvozni S1E, kako je ranije objavljeno) / Foto: Ministarstvo odbrane

Komandant 250. raketne brigade za PVD brigadni general Tiosav Janković rekao je da brigadu kojom komanduje karakteriše visok nivo osposobljenosti ljudstva, visok moral i stepen ispravnost i tehnike.

– Poznata je posvećenost i poistovećenost ljudstva i tehnike. Danas mi je posebno zadovoljstvo da mogu da kažem da su posle višedecenijskog prekida u opremanju savremenim sredstvima protivvazdušne odbrane, 250. raketna brigada i Treći raketni divizion jači za bateriju Pancira-S1. Na taj način naše borbene mogućnosti nemerljivo i višestruko su veće, a borbene mogućnosti i operativne sposobnosti brigade značajno su unapređene – poručio je general Janković, dodajući da je artiljerijsko raketni sistem Pancir-S1 najbolji i najmoderniji u svojoj klasi i da je ljudstvo koje radi na tom sredstvu vrhunski obučeno i osposobljeno da ga upotrebi u izvršenju svojih namenskih zadataka.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Iv

Vrhunska sema farbanja, bas mi se svidja.

Odgovori
Yo

Koliko je nama potrebno ovih diviziona?
Ako može neka stručna procena …

Odgovori
Ur

Jos barem dva ,pa onda i koji najnoviji buk … ,i za pancir smo mastali pa stigo i jos ga ukrasise ovako!!!

Yo

@ Uros

Hvala.

AL

Zavisi prema kojoj „potrebi“ bi opremali snage i sta imate na umu? Ako bi nam Panciri sluzili za odbranu od dronova koje bi neke teroristicke/okupacione trupe dobile, onda je ovo sto imamo svakako dovoljno. Ako govorimo o odbrani zemlje od ozbiljne vazdusne agresije, tesko je reci koliko, ali svakako vise nego sto mozemo da priustimo. 3 ovakva diviziona(sa po 6 lansera) sa svojim zasebnim radarima bi bilo potrebno samo za zastitu BG i Batajnice.

Pogledajte koliko je ciljeva pogodjeno ’99 sto civilnih, sto vojnih. Koliko objekata vojske imamo sada, koliko industrijsko-energetskih postrojenja, koliko energetske infrastrukture(elektrana, trafo-stanica, gde je sama mreza raniva) kako je sve to rasporedjeno….To su hiljade ciljeva koje bi trebalo zastiti od krstarecih raketa, jedrecih bombi i svih „standoff“ naoruzanja, kao i naoruzanih BPL. Za teritoriju cele Srbije, govorimo o minimum nekoliko desetina lansera.
Na to sve trebalo bi imati i LA ozbiljnu(ne jednu eskadrilu, nego bar 2 puka od po tri eskadrile+trenazne), sisteme PVO srednjeg i velikog dometa koji mogu izmestiti dejstvo cak i van nasih granica…. To su investicije od nekoliko milijardi dolara, ako ne cak i nekoliko desetina.

Trebalo bi nam RV jedne Grcke i PVO ruskih snaga na Krimu, a za to treba BDP od preko 200 milijardi.

St

Vise od dva, sve ukupno oko 9 diviziona da bi zastitili celu teritoriju Srbije. I pre bi izabrao s 350 nego buk m3, mislim da je bolji cim i rusi hoce da zamene buk njime.

D.

Dobro jutro svima!
G-ne AL-41F1, slazem se sa Vama oko para, broja sistema i potreba. Veoma interesantno mi se cini ono za orijentisanje PVO: Protiv dronova oko KIM-a, ili za odbranu drzave.
Problema ima vise:
1. Drzava Srbija nije slobodna da radi koliko treba i Srbi to zele, na obnovi VS. Srbiji se od strane odredjenih sila brani da slobodno nabavlja vojni materijal, cak i kad postoji finansijska sloboda, i zbog toga je taj veo tajnosti oko nabavke Pancira. Setite se samo one izjave G-na Vucica: ¨Ako Vam kazem sta smo kupili, uvesce nam sankcije.¨ Srbija je, sto bi se u istoriskom maniru pojasnjenja odnosa srednjovekovnih drzava, u polu vazalnom odnosu na vise drugih drzava i finansijskih organizacija.
2. Sankcije, i strah od istih…
3. Sa finansijske strane, nas BDP je nedovoljan za sve zelje. I ono sto Srbija uspeva da ostavi ¨na stranu¨, da bi mogla da utrosi na obnovu vojske je slabasno zbog cena modernih sistema. Srbija je iznurena i grca od dugova MMF-u, i svim ostalim zajmodavcima, koji nisu voljni da cuju i vide, da umesto da im se vraca dug, Srbija nabavlja oruzje!? Zbog toga je i taj nivo poniznosti G-na Vucica i na Zapadu, i na Istoku. I to-je-to sedenje na dve stolice. Na Zapadu, da ne cepaju, a na Istoku, da se izmoljaka i isprosi jos nesto, pa mozda se ima srece i ¨upadne nesto¨. A upravo ti isproseni ¨pokloni¨ su deo plana za obnovu VS. Mi Srbi, ne treba na to da gledamo kao da smo crna oxca. To rade i Hrvati. Samo se prosi na raznim stranama. Da bi se nabavilo sve sto treba, i kako treba, za VS, cak i da nam sa Zapada dozvole trosak novca na Istoku, bez kredita, mi nemamo te pare. Tesko da ce Srbija u skoro vreme da postigne sve: I jaku LA, i jaku tranportnu avijaciju, i jaku PVO, i jaku transportnu i napadacku helikoptersku komponentu, i na kraju jaku KOV, jer prosto nema odakle… I zato sve ide na kasicicu. Dace nam sa Zapada kredite, ali da se kupi njihovo. Tako da, malo ovde, malo onde, da se udovolji mocnima, a mozda i ¨kapne nesto nekome¨ pri nabavci.
4. Opet ekonomija, ali zbog posledica recesije od COVID-19;
5. Korupcija u drustvu, na visim nivoima.
Ima tu jos, ali smatram da je ovo ovo je ovo, otprilike, srz problema.
Smatram da, kada se nabavlja odlican nov sistem, kakav je Pancir, pojedinci koji ovde komentarisu ne uzimaju u kalkulaciju vise stavki, i zarad toga ima, u najmanju ruku, raznovrsnih komentara.
Postoji i biserni komentar da sa Pancirom u dovoljnom broju, bez barem sistema srednjeg dometa, Srbija ima sredjenu PVO!!!??? Moguce je da neki ne razaznaju posebnu kategoriju u koju spada Pancir. Bez ikakve namere i zelje da vredjam, ali Boze, infantilnog li razmisljanja…
Pozdrav redakciji i svim posetiocima sajta! Zivela Srbija!

š

Tri puta po 6 je i poručeno. Još dve isporuke slede kad fabrika završi proizvodnju. Kad računate i upoređujete ’99.i danas morate da računate da će uz Pancir u PVO biti uključeni i Mistrali i PASARS i modernizovane NEVE (nešto od toga do kraja godine nešto u narednih par godina) . Sve ukupno to je mnogo više nego ranije.

Vl

D.
Od nečega se mora početi, a Pancir je odličan za to…
Kuća se gradi od temelja, a u slučaju naše PVO, Pancir je taj temelj. Džaba nam i S400 ili S350, ako temelj nije dobro projektovan i dovoljno jak u slučaju prvog zemljotresa sve se ruši…

П

Као власник сада већ средње великог предузећа које плаћа све порезе драго ми је што се новац на опремање ВС троши рационално. Преузимамо опрему редом како треба уз обуку људства.

Да је мање корупције, односно ДАЛЕКО МАЊЕ, било би више и за опрему.

Да појасним – корупција повећава само БДП Немачке , Аустрије и Швајцарске, зато се они и не буне на корупцију у Србији. И раде све да Косово* буде што независније… Зато се сви борите активно против корупције!

Јака економија, јака Србија, јака Војска Србије!

Br

@sucpur

Kakve nove modernizovane Neve? One se vec modernizovane i to minimalno, samo nova komunikacija, gps i izmesteno komandno mesto, domet raketa, radar i sve ostalo je isto… U pitanju je bila najosnovnija moguca modernizacija. A slicno je modernizvan i KUB.

D.

Dobro vece svima.
G-ne Vlad, sasvim se slazem sa Vama da je ovo pocetak i temelj novog srpskog PVO-a, i cini se da je sasvim OK odradjeno.
Ipak, drugi vidovi VS nisu jos videli taj pocetak. Mozda se nesto mice u artiljeriji… LA je dozivela spas kraja, a ne novi pocetak!
To sto komsije iz bivse Jugoslavije nece imati LA, uopste nema veze sa nama. Pa nisu imali avijaciju ni pre vise od 100 god. Dobili su avijaciju sa Srbijom, u Kraljevini SHS, mislim avijaciju koju su zvali svoja, jer u Austrougarskoj ni jezik nisu koristili k’o ljudi! Izvinjavam se na digresiji! Ponelo me malo…
Ipak, taj pocetak obnove treba da se razvija u nesto vece i bolje, samo ako vlast Srbije dovede sebe u red da ne krade, da se bori za Srbiju, a ne samo za fotelju u Srbiji, bojeci se reakcije svetskih sila koje nam vode politiku, i koje su te iste politicare dovele na vlast, i na kraju uredi samu Srbiju, na nizim nivoima. A proces je dug…
Preko je potrebno da vlast ostavi mogucnost izbora mladosti Srbije, da ista ostane u Srbiji posle zavrsetka skolovanja, bilo kojeg nivoa da je isto to skolovanje, a ne da gleda da odlazi kako i gde ko moze. E, onda ce Srbija da krene napred. Dotle se sanja o tome, i o vremenu kad cemo biti u stanju, ne da pobedimo, vec da modernim oruzjem koje moze da mu nanese veliku stetu, odvratimo potencijalnog agresora od moguceg napada, a ne da nas ponizavaju i cerupaju kauboji sa 250 god. istorije, i ostala svetska bagra, uvijena u grtac humanosti!
Pocetak je potreban svuda, i u vojnom i u civilnom sektoru, a sve to kosta. Tako da ocekujem da vidim da nam politicka elita zapne za Srbiju, jer su na sisi zbog toga!
A nadalje, trebalo bi da ide na bolje…
Izvinjavam se na ostrom jeziku prozvanima, saosecam sa zatecenima, i zelim sve najbolje redakciji i posetiocima sajta. Zivela Srbija!

Yo

@ svi

Hvala svima na zaista iscrpnim objašnjenjima – koliko je to moguće na ovaj način.

Pročitah na jednom ruskom sajtu (Rusdia Beyond) da je ruska vojna procena za Srbiju 30 Pancira – ne znam koje scenarije su uzimali u obzir jer nisu ni navedeni.

Ako ćemo o scenarijma – vrlo je izvestan opšti ekonomski kolaps koji je Kovid odložio naštampavanjem hiljada milijardi dolara/evra, ali sistemski problemi svetske ekonomije nisu rešeni već su još više naduvani finansijski baloni.
Sve mnogo podseća na situaciju uoči 2. sv. rata, pa ne moram da podsećam njegove posledice i imperativ snažnog odvraćanja.

Al

Ja sam veliki zagovornik samo i isključivo nove opreme. Lično želim da se pripadnicima naše armije još poboljša matrijani status i da se poboljša odnos predpostavljenih prema počinjenim. Nas malo ima tako da treba jednom da se počinje podrazumevani da nam je svaki čovek bitan. A kupovina tehnike, da i to samo nove i šarolike. Pozdrav mojoj braći Srbima.

Odgovori
Do

Sjajna stvar i vest, sa jos tri ovakve baterije tj ukupno 24 komada mogli bi poprilicno resiti PVO na celoj teritoriji i to bez nabavke PVO sistema dugog ili srednjeg dometa, Panciri sa Mistralima odlicna kombinacija a bez politickih sankcija sto je najbitnije, pancir SM rakete imati u vidu u perspektivi i bio bi to zilav PVO sistem za Srbiju a daleko jeftiniji od nabavke bilo kojeg PVO sistema srednjeg ili dugog dometa.

Odgovori
Dr

U planu je bilo da se kupe jos dve baterije Pancira za tri godine, ali pitanje je sta ce biti posle ove Korone.
Sve sto nije placeno ili potpisano pre Korone pod znakom je pitanja.

Mi

Dobro bi bilo sada uraditi Belorusko/Rusku modernizaciju Neve i Kuba na već postojeće što smo sami uradili, uz nabavku barem još jedne baterije S1. Tango Six he dao dobar pregled jeftine a efikasne modernizacije u svom tekstu nedavno. To bi za Srbiju što se tiče strateške PVO verovatno bilo dovoljno za sada. Naravno trupna PVO je značajno jeftinija i lakša za modernizaciju….

Vl

Pancir nikada neće biti samodovoljan za kvalitetnu PVO.
Nije ni projektovan za tu funkciju, već je njegova osnovna namena da štiti bitne tačke. Pravu snagu i žilavost pokazuje tek uvezan u sistem sa radarima od S400 (ili nekim drugim radarom stacionarnog tipa).
Zanimljivo bi bilo i primeniti ne toliko skupo belorusko rešenje za modernizaciju KUB-a, sa kojim taj sistem dolazi na nivo BUK-a. Uz to se sa provođenjem te modernizacije ne bi digla prašina na zapadu.

Jb

Mene samo interesuje čija je ovo maskirna šara pošto naša sigurno nije..

Odgovori
Mi

Sema je vrhunska

ma

Sema je odlicna. Zanima me da li je to ista sema kao onog Pancira sto su slikali na kamionu za mogucu isporuku Srbiji?

Vl

Ovako, na prvi pogled, maskirna šema je u nekoj meri slična helikopterima Mi 117 i H145m…
Inače, dopada mi se i mislim da se utapa u kolorit predela u Srbiji. Neko je tu odradio odličan posao…

Dr

@Vlad

Maskirna sara na nasim Pancirima je ruska kopija americke TC5-200 sare iz 70-ih godina proslog veka.
Istu saru preuzeli su i Korejci, Grci, Kiprani.

Sara nije losa i meni se dopada, ali je nasa standardna maskirna sara za vozila ( po istom principu je nastala i M10) mnogo bolja.
Strucnjaci iz VTI spartali su Srbijom uzduz i poprekom vise puta avionima specijalizovanim za snimanje tokom svih godisnjih doba da bi izvukli najpogodniju maskirnu saru. To je jedna od najkvalitetnijih stvari koja je uradjena od 2000-te.

Ve

Naša al 2020 edition. Važna je bila pustinjska pa su malo ostavili te boje jer je kul

Odgovori
Sr

Sve pohvale za „TANGO SIX“ Uvek najbolje informacija i uvek ste u pravo vreme na pravom mestu ,svaka cast .

Sta reci na ovako nesto nego ,sve pohvale za vojsku Srbije…Dobili su vrhunske sistem,kakav je PANCIR.Nov ,hibridni sistem velikih mogucnosti.Presrecan sam moram, da priznam, da sm se bojao ,i da ne bi bio ,zadovaljan da sam video stari tip radara,ipak svak cast za ovaj novi „janus“ dvostrani koji je fenoemnalan ,i naravno mnogo bolji od satrog .Sistem kratkog-srednjeg dometa bez premca u svetu,svidelo se to nekom ili ne,iza njega ide Tunguska,na poziciji broj dva ostali su daleko iza …Sve pohvale Vojsci Srbije.I ovim ljudima iz raketnog divizona ,svaka cast i zasluzili ste ovo ,i naravno ZIVELA SRBIJA !!!

Odgovori
WE

Trebao se kupiti Pancir-SM.

Odgovori
Dr

SM je jos uvek u fazi testiranja.

ma

Od ovakvih komentara koji je poslao g. Dostinika zaista mi je muka vise da citam. Izvini bez ikakve uvrede o bilo kome da se radi.
Kako to Pancir S1 moze da zameni moderne sisteme srednjeg i velikog dometa. Tako moze da razmislja samo potpuni laik. Jos jednom bez ikakve uvrede. Pozdrav.

Odgovori
Dj

A sta je sa onom pricom o francuskim radarima gm200 ljudi nama trebaju novi radari imamo stare sovjetske krntije

Odgovori
Ni

Meni ova vozila izgledaju,kao da su preizeta od Ruskih PVO snaga. Bio bih prijatno iznenađen da je ova šema farbanja neka naša ideja (a malo je verovatno, s obzirom da sam video slično farbanje na tzv.Arktičkim Pancirima). Svakako treba unificirati i standardizovati način farbanja i označavanja kako vozla,tako i vazduhoplova u armiji. Ovo već postaje cirkus. Na stranu to,odličan potez,koji treba nastaviti daljom kupovinom,jer ovo je svakako zanemarljiv broj sredstava.

Odgovori
П

Ти Никола верватно никад ниси видео неко наше борбено возило или тенк,хеликоптер,или транспортно возило,или имаш моћ запажања једнак НУЛИ!Сцви су офарбани на исти начин,осим МИ-35 М!

Vl

Da li vozila ove baterije mogu proci ispod cuvenog primera vrhunskog graditeljstva – nadvoznjaka autoputa Milos Velili u Jakovu koji im je i pored dodatnih radova ostao na koti 4.00 m iznad puta Surcin-Jakovo gde bar jednom mesecno neki kamion zakaci taj isti nadvoznjak?

Odgovori
Ja

Dobro je ovo sto barem pravimo nove hangare gde mozemo da cuvamo tehniku,nadam se da ce ih biti jos i za ostale stvari.

Odgovori
nn

Добро би било да аутор објави и фотографију унутрашњости јер се разликује од до сада виђених верзија. Другачији дисплеји и дугмићи. Имам дојам да је ријеч о најновијој верзији серијског модела С1 (управо смо добили потврду да С2 не означава верзију са двостраним осматрачким радаром). Нажалост, натписи на сандуцима са ракетама се не виде најбоље, али се виде нарадџасти ромбови и натписи на енглеском („Fully Loaded“) који указују да је ријеч о бојевим ракетама. Чуди ме да се држе у истом хангару са возилима?! На страну што маскирна шара није лоша сама по себи, али уноси непотребно шаренило у ВС. Веома сличну шару су имали руски лансери на некој од старијих парада.

Odgovori
Wl

A iz kog razloga kamioni nemaju vojne registarske tablice?

Odgovori
Br

Jedini razlog moze biti sto se jos uvek ne koriste, sta drugo…

Ba

Drago mi je zbog ove akvizicije, u sreću i miru koristili!

Možda će to nekome izgledati čudno, ali više od toga mi je drago što toliko vremena od dolaska ovog sistema niko nije čuo ni zuc o samoj akviziciji, nije bilo „ekskluzive“, fotografija, svih informacija o sistemu još prije nego što će doći, slikanja kraj aviona prilikom istovara i sličnih gluposti… Sve informacije su došle od strane MO u trenutku kada je tako odlučeno. I te informacije koje su došle, izjave koje su date su takve da se ostavlja dosta mjesta za razna nagađanja i pogađanja. Sada svi gledaju u ovih par fotografija i analiziraju video koji ne traje ni minut. Duboko smatram da tako treba i da bude, pa i ako ćemo u budućem periodu sigurno saznati i nešto više.

Za to vrijeme dušebrižnici se bave visinom nadvožnjaka, i brane dizajn zadnje sekcije F-35- jer o ovome i nisu mogli ništa da pišu. Čak i to nije spriječilo razne „analitičare“ u regionu da objavljuju analize ovog sistema u svojim prilozima, pri tome nemajući niti jednu fotografiju istog, tačan podatak o broju vozila, tipu opeme koja je došla, bilo čemu osim nagađanja. Isto ih nije spriječilo da čitav priloge sastave na bazi predpostavki i snimaka sa ruske opreme sa vježbe ljetos. Odlično. Samo nastavite tako.

Živjela Srbija!

Odgovori
AL

Slazem se da je pozitivno sto nije bilo slika, je takve stvari ne trebaju mimo MO da se objavljuju. Ono sto nije pozitivno je nedostatak transparentonsti same nabavke. Znam sta cete pomisliti “nema potrebe”, ali takve zakonske procedure postoje sa razlogom jer sprecavaju zloupotrebu(barem u teoriji). Dokle god je sve vezanu za nabavke i trgovinu naoruzanjem stroga “drzavna tajna”, imacemo jos dugi niz afera gde razni akteri koriste drzavnu protekciju zarad nelegalnog bogacenja. Te informacije bi trebao imati makar poverilac info. od javnog znacaja i neko regulatorno telo(ne mora egzaktan broj raketa, ali makar sta placamo, kome i u kom iznosu)

Ono sto mi je zaista drago je javno priznanje ucesnika ratova 90ih kojih su se razne prethodne vlasti klanjali u sirokom luku, a to nije korektno. Nema Srbija cega da se stidi pogotovo ne ljudi iz MO koji su samo radili svoj posao.

Ba

@AL-41F1

Morate jednom shvatiti da je insistiranje na transparentnosti u slučaju ovakvih aranžmana naivno, ok? Nema nikakve logike, čak ni potrebe da se u okolnostima u kojima se nalazi Srbija ide transparentno sa ovakvom nabavkom. Principi transparentnosti prilikom nabavke vojne opreme danas su potpuno izvodljivi i logični za zemlje članice vojnih saveza, bogate oligo-monarhije i malo koga drugog. Razmislite, isključite novinske natpise, i onda osim navedenih, sami dođite do zaključka koliko država praktikuje punu transparentnost prilikom vojnih nabavki? Koliko ih ima nekakav finansijski izvještaj u kojem se nalazi u komad vrsta rakete i pored njega broj koji je država za istu platila?

Vaše, a i insistiranje drugih pojedinaca na trasparentnosti procesa prilikom ovakvih nabavki nije pretjerano dobro promišljeno, objasniću Vam u kratkim crtama i zašto:

1. Cijena? Reći ću Vam odmah da smo opremu platili u sklopu okvirnog sporazuma o vojno tehničnoj saradnji, ispod tržišne cijene. OVAJ i samo ovaj podatak je relevantan prosječnom stanovniku Republike Srbije, ok? Postoji država ili više njih u svijetu koje su sličnu/istu stvar, plaćale više para. Obzirom da je to tako postoje čisto komercijalni razlozi na kojima insistira prodavac za čuvanje informacija o detaljima transakcije. Da li biste bili zadovoljniji da je sistem plaćen 26 miliona dolara više, a da vi znate tačan ukupan broj? Zašto?

2. Bogaćenje koje navodite je u slučaju ovakve transakcije potpuna glupost, vidite? Postoji određena procedura koja iskjučuje nečasno postupanje prilikom ovakvih akvizicija, a stvar je u našem slučaju toliko jednostavna da bi Vas bilo sramota zbog ovog šta pišete da sjednete za neki stol sa ljudima koji vode proces i da Vam objasne kako to ide. Sami akteri mogu da imaju „polugu“ prilikom odlučivanja isključivo u početnoj fazi procesa kada se govori o taktičko-tehničkim zahtijevima. Dakle- ljudi iz Vojske daju mišljenje o tome šta ispunjava zahtijeve Vojske i u tom trenutku, za ovaj konkretan slučaj, neko bi mogao da primi pare na ruke, pa da se izvrši pritisak na komisiju i da se ide sa zahtijevom za „Tor“, umjesto za „Pantsir“. Pare za ovako nešto, u tom slučaju ima interes da isplati jedna fabrika u Rusiji, na uštrb druge, koja proizvodi „Pantsir“, naprimjer. To je jedini „prozor“, Al- jednom kada Vlada usvoji zahtijev MO i kada se uđe u proceduru nabavke- sve je razbijeno na 50 ljudi, radi se o složenom birokratskom postupku, u kojem je „pregovaranje oko cijene“ na način na koji ga naš narod zamišlja sveden na puku formalnost. Procedura traje mjesecima. Postupak sa strane RF u otpunosti vodi tijelo koje se bavi međudržavnim transakcijama po pitanju vojne opreme i ono organizuje sve. Sa naše strane se formira komisija koja upućuje formalni zahtijev za tip i količinu sredstva za koje je zainteresovano, potom slijedi serija radnih sastanaka sa prestavnicima proizvođača gdje se detaljno predstavljaju mogućnosti sredstva i radi „tehnička modulacija“ lotova. Ovo, u principu znači pregled svih modula koji mogu da se pojedinačno uzmu u sklopu akvizicije (stotine stavki, od vrste monitora u kabini, specifikacije rezervnih djelova koji se kupuju, pa do rakete na komad). Obično se ovo radi oko 60 dana, uz 3 do 4 serije sastanaka sa predstavnicima prodavača. Nakon toga dolazimo do sveobuhvatnog zahtijeva za nabavku opreme, sa svim „šiframa“ za „svaki šaraf“, zna se tačno koja verzija, kakav će biti ovaj ili onaj nosač, koliko će čega doći i slično. Ovo onda ide na komisijsko izjašnjavanje u Ministarstvo odbrane. To se obično čeka dvije do tri nedelje. Nakon ovoga počinje pregovarački proces koji se odvija vjerovali ili ne „bez živih ljudi“ :). Pod tim mislim da nadležno ministarstvo šalje tjelu RF detaljnu specifikaciju za izdavanje ponude, čeka to neko vrijeme, dobija, vrši pregled komercijalnih uslova i daje mišljenje RF o ispunjenosti uslova da se uđe u proces sklapanja sporazuma o nabavci opreme. Nakon što se takvo mišljenje pošalje slijedi još jedan, i samo jedan sastanak na kome ključni ljudi, uz prisustvo svojih delegacija mogu da dođu do nekakvih komercijalnih dogovora koji su van „postojećeg“ okvira. To je obično, sa strane prodavca (a tako je bilo i u ovom slučaju) odobrenje većeg broja ubojnih sredstava od dogovorenog, rezervni dijelovi, besplatna obuka ljudstva, ili bolja verzija neke opreme od one koje je tražena- NE „skonto“ na cijenu, jer je ista navedena u onoj ponudi nakon definisanja modula koju sam pomenuo i smatra se veoma lošom praksom „diranje“ u ove uslove. Ja bar nisam čuo da je prije potpisivanja sporazuma, u ovoj fazi, ikada spuštena cijena. IKADA.

Ovo nije priča kao u slučaju Davinića koji putuje u Izrael da „završava“ poslove iz hotelske sobe, u kojoj potpisuje ugovore i slično- ili bliže u prošlost, sa istom geografskom odrednicom, gdje Krstičević „dogovara sa ljudima“, a povjerenstvo i „transparentni postupak nabave“ su tu samo da se „pokrije“ već dogovoreni dogovor, koji nije smio biti dogovoren. Ovdje se radi o postupku koji radi RF na način da se za svagda riješi podmazivanja nevažnih pojedinaca, krajnje je ozbiljan i skoro ga je nemoguće odbiti, skoro je nemoguće da ministarstvo u ovom slučaju da negativno mišljenje: Sistem je onaj koji želimo i koji nam treba, na zapadu ili u Kini ne postoji ozbiljan konkurent (za koncept koji smo se mi odlučili da gradimo i koji možemo da platimo)- da su uslovi bili tržišni- mi bi pristali, a bili su bolji od tržišnih- što „brani“ suštinu svega ovoga. Sredstva su isporučena u roku, ispravna, nova , rade ono što trebaju da rade, prošla je inspekcija prije prvog predstavljanja javnosti- to je to, idemo dalje.

3. S druge strane da je kojim slučajem imenovan tim koji vodi ovaj proces, ili da se išlo da objavljivanjem podataka iz raznih faza posla- ovo bi koštalo više, čekalo bi se daleko više, i barem nekoliko puta bi čitava stvar bila dovedena u pitanje. Pritisak na pojedince koji trebaju stručno da vode postupak bio bi toliki da bi vremenom to prepuštali onima koji manje znaju, a raznorazne organizacije i pojedinci bi se trudili da lažnim vijestima miniraju sve što ima veze sa ovom nabavkom. Znate da sam u pravu- to je jednostavno tako.

U ovoj državi se dosta krade, maksimalna transparentnost prilikom nekih postupaka je nasušna potreba. Imam osjećaj da nebih pogriješio kada bih rekao da bi se samo na građevinskim radovima u prošloj godini, na nivou svih odluka Vlade, uštedilo za zemlju jedno 400-500 miliona dolara da je to slučajno bila vlada Švajcarske. Kod nas se izgubilo 400 miliona, kod nekih drugih bi se izgubilo 300 ili 200, a kod nekih milijarda- ali da- Kada bi se korupcija iskorijenila iz ovakvih postupaka- državi bi ostalo više, a kojekakvim karikaturama u kojekakvim ministarstvima daleko manje- ALI to ne važi za ovakve postupke, jer se radi o fundamentalno različitim stvarima. Ovo je posao u kojem se treba ćutati i raditi, te me veoma raduje što su naši počeli napokon da se rade baš to.

AL

@Banja Luka
Mislim da me niste razumeli. Ne institiram ja na transparentnosti ove nabavke, nego na transparetntnosti uopste, razumete?
Nisam rekao da se na ovoj nabavci ukralo, nego na poslovima namenske industrije. Nekoliko afera smo imali, sto u ovoj, sto u prosloj vlasti, a jel znate zbog cega? Bas zato sto ne postoje zakoni koji bi ih primorali da prikazu koliko su novca potrosili ili da bar u okviru budzeta MO stoji „crni budzet“ pa da znamo koliko novca odlazi na tajne projekte i koje firme trose kao sto to postoji u SAD. To ne ugrozava nacionalnu bezbednost, jer se ne zna koji projekti su u pitanju, niti koje vrste, niti koliko toga se razvija ili nabavlja, niti ime projekata(osim sifrovano), samo se zna koja firma je koliki kes dobila.

Drzava je za ovo potrosila vise stotina miliona evra narodnog novca, red bi bilo da se zna i koliko. Ne mora se znati tacan broj raketa, niti gde su sistemi rasporedjeni, kao ni po kojoj ceni je koja raketa placena, kao ni tacna konf. opreme, ali kes se mora znati i koja firma ga je dobila(ovde konkretno Rosoboneksport)

Kada to budemo imali za svaku bransu svih ministarstava, zakonski obaveznu, onda cemo imati za mnogo vise naoruzanja jer ce se krasti mnogo manje, a ne kao sada JAVNA NABAVKA vozila za MUP „drzavna tajna“, niti znamo koliko se trosi na 29ke, ni na PVO, ni na sta u principu sto nije nabavljeno iz EU….

Br

Da postoji transparentnost mogli bi smo i konacno da saznamo koliko je raketa za Pancire kupljeno, koliko Ataka za helikoptere i onda bi smo saznali da li su ovi sistemi stvarno upotrebljivi u nekom oruzanom sukobu ili ce sluziti samo za ukras i ovog puta, skupu propagandu.

Ma

>> Možda će to nekome izgledati čudno, ali više od toga mi je drago što toliko vremena od dolaska ovog sistema niko nije čuo ni zuc o samoj akviziciji, nije bilo „ekskluzive“, fotografija, svih informacija o sistemu još prije nego što će doći, slikanja kraj aviona prilikom istovara i sličnih gluposti… S

Pa to samo potvrdjuje vas afinitet prema diktaturi, netransparentnim nabavkama, pseduo vojnim tajnama itd. Verovatno ste dete ili mladic koji ne placa nikakav porez pa ga ni ne zanima gde ide njegov novac a odgojem ste dobili podancki mentalitet koji svrsishodnost odredjenih poteza vlasti nikada ne dovodi u pitanje. Sve u svemu jako, jako los utisak…

д

Купљено је средство доказано у борби,модерно и потребно.Не знамо какви су услови продавца по питању транспарентности ,али је опште позната да Руси имају разне цене за разне купце и претпостављам да су они против тога да са са ценом иде у јавност. А сви борци против корупције , борци за народне паре и порески обвезници који плаћају велики порез треба да истраже само два случаја мост на ади и фијат.

Go

@Banja Luka
Ili da parafraziramo Tabaka, Srbija je, za razliku od Hrvatske i njihove nabavke Baraka, ozbiljno usla u ovu pricu.

AL

@дане
Sve je to isto, iz prostog razloga sto se koristi ista rupa u zakonu ili preciznije, zakon ni ne postoji. Sve sto sam rekao je da treba da postoji jasan zakonski okvir sta jeste, a sta nije drzavna tajna, a ovde se to pausalno procenjuje u zavisnosti od (licne)potrebe. Tako javna nabavka par stotina vozila za MUP od nedavno moze biti „drzavna tajna“, pa tako mi ne znamo ciji roditelj prodaje oruzje preko svoje firme iz Srbije, ne znamo sta pise u ugorovu o koncesiji drazvnog aerodroma(koji pripada celoj Srbiji jednako), ili od ranije tako ne znamo zasto su nam poginuli ljudi na ratistu u Libiji, ili sta pise u ugovoru za Fiat….sve je to ista prica

Nisam ja rekao da je neko nesto „zakinuo“ u ovom konkretno poslu, ubedjen sam da nije, jer je to gov-to-gov dil, ali prosto morao bi potpadati pod istu zakonsku proceduru, koja ni ne postoji.

Dokle god ne postoji, bice jos mnogo cementara, Fijata, Skodi itd.

Ba

@Mayer

Lijepo te molim da mene i moj porez ne braniš! Gledam ovu fotku gore- sasvim sam zadovoljan kako se troši, hvala.

Kako izađe tekst kako je Vojska dobila novi…metak, kapu, paštetu- Eto tebe i još par takvih da u jednu rečenicu nagurate: diktatura, netransparentno, podanik, vlast… Rekao bih da je lako isčitati između redova- ali u tvom slučaju to nije potrebno.

Što se mojih godina tiče, mogu sa sigurnošću da tvrdim da sam do sada vjerovatno zaboravio više nego što si ti za svojih godina naučio, a ne zaboravljam mnogo. To rekavši, ne sjećam se da si se javljao prije 5 godina sa tom „odbranom narodnih para“ na ovom portalu, kad se nije ništa kupovalo? Tada je valjda sve bilo transparentno i demoktratski? Vojska išla kako treba, sve bilo ok?

Ne, nego si se k’o Toza Vampir dig’o među ljude kada su počele priče o nabavkama, sa 1001 zamjerkom na sve što se radi, misli, čini, uz standardni koktel mržnje i podsmjeha prema jednima i racionalisanja i simpatija kada su u pitanju neki drugi…Sve u svemu- „Mayer“ je ime njemačkog porijekla i otprilike znači „sluga“, „kmet“. Sam si podsvjesno izabrao il’ ti gazda rekao da se tako nazoveš? To ti vidim ne smeta da druge ljude prozivaš da imaju „podanički mentalitet“? Zabavno.

gl

princip g-dine Banja Luka je ko placa, mora da zna sta je i koliko kupio i platio, a te navike iz JNA smo valjda prevazisli

Ar

Vozila su stigla pre gotovo dva meseca, cudno mi je zasto nisu obelezena? Zna li neko razglog (Srpska oznaka, grb, broj)

Odgovori
ma

Kamioni Kamaz kao i ceo sistem su vrh vrhova.

Odgovori
Lo

Šest komada je mali broj za odbranu zemlje što će mnogi reći. I ja se slažem da je malo. Ali nije malo za odbranu nečeg drugog. Zna se za šta Pancir s1 služi u Rusiji. A vježbali smo i mi na tom nečem drugom. Zašto???

du

Kamion kao i ceo sistem su zaista neverovatni.Verujem da je sistem jako dobar sto je dokazao i u Siriji.Ako se sistem dobro maskira i ako je posada dobro obucena, nema greske.. Jedino sto me zanima kakvu zastitu ima samo vozilo od recimo puscane municije, da li je makar malo oklopljeno na nekim vitalnim delovima?Da li su stakla blindirana ili nesto slicno?Ako nisu ne bi bilo lose da se malo dorade i tipa da se ugradi neki mitraljez veceg kalibra na samu kabinu vozaca, makar dok je vozilo u marsu…

Odgovori
А

@duka Поред оноликих топова да се ставља још и митраљез. Ако то возило упадне у заседу на путу па неће бити само.

š

Nije oklopljen. Prosto rečeno kontejnerskog je tipa sa dosta elektronike. Verovatno da može da ga ošteti puščani metak- ali i NEVU može da ošteti pucanj pa niko nikada nije ni imao priliku da puca -tako je i sa Pancirom. Prosto je nerealno da živ čovek priđe i puca na pancir jer on ima dva topa 30mm . Koji pešadinac može da mu se približi pod takvom vatrom?

Dr

Nema smisla oklopljavati ovakve sisteme. Sta ce im oklop ili mitraljez kad Panciri nece videti prve borbene linije.
A u slucaju da ga ‘pronadje’ neka bomba ili raketa, ne bi mu puno pomoglo sve i da je oklopljen kao tenk.

AL
du

@Апок, šućpur,Drina
Vidjao sam po Norama b52, Ognjevima..U pitanju je mitraljez Broving.I oni koliko je meni poznato nisu bas na prvoj liniji fronta a ipak imaju neku zastitu.Ni oni nikada nisu sami ali opet zlu ne trebalo nasi inzinjeri su instalirali mitraljeze, jer u pravom ratu se nikad ne zna sta se moze dogoditi

ID

@duka
U ratu su skidali te Brauninge sa Ognjeva,jer nešto baš i nisu služili nečemu. Fino staviš tog nesrećnika na vrh kabine, da ga prvog skinu. 12,7 maskiran u okolini vozila je već mnooogoo zeznutija stvar.To su,prosto, vozila koja ne mogu sama da se brane. Njima treba pratnja u maršu i pešadijsko obezbeđenje kada su na položaju.
Možemo da se složimo da postoji zaštita od pušćane vatre za vozača. 12,7mm već traži dosta ozbiljniju zaštitu i to diže težinu vozila u nebesa. Pogledaj koliko je teška blindirana Mercedesova S klasa 5 do 6 tona. Zamisli Kamaz. I opet ga zolja rastavi, a on pretežak, sporiji. Zapada na terenu…

Mi

Ipak pored svega navedenog pitanje koje je Duk postavio ima smisla.

Ne mislim da je mitraljez potreban, nego o samom oklopu govorim. Zasto? U danasnje vreme se razvijaju male i srednje veliine bespilotne letelica sve brze i brze. Makar kakve grupe ih prave i kupiju ispod tezge, a kamoli razvijenije zemlje. Takve male bespoilotne letelice ne samo sto su opasnost po Pancir vozilo kao kamikaza nego se za njih razvijaju i rakete i bombe jako malih kalibra koje nisu u stanju da uniste vozilo ali ga u slcaju pogotka definitivno onesposobe da dejsvuje. Vise nego dovoljno, a moze i glavu da odnese! Ako udari u krov kabine ili ispred vozila moze lako da dodje do zrtava posade. Ne ocekujem informacije u detalje o tome, ali sam citao da su posle iskustva u Siriji Panciri poceli da dobijaju „šlem“ sta god to znacilo.

Pozdrav svima🍻

du

@Miloš77…Slazem se sa vama, neka osnovna zastita kabine vozaca i kabine sa operatorima je potrebna ako nista drugo zbog napada dronova.Mislim da je ovakvo jedno vozilo i posada koja upravlja njima izuzetno vredna da bi se bilo sta prepustilo slucaju.Pogotovo jer ih nemamo mnogo.I mozda u buducnosti neki od tih modularnih sistema instalirati na platformu poput nasih T-55, ako je to izvodljivo?Pozdrav svima

ID

@duka
Pancir štiti druge od dronova…Pa valjda ih presreće i obara. Ako će se braniti oklopom kuku njemu.
Osnovna balistička zaštita da. Ali to ne štiti od dronova i najmanje kumlativno punjenje probija taj „oklop“. Logičnije je staviti sistem na oklopno vozilo, a i njih dronovi otkidaju. Druga je priča ukrstiti argumente da li je bolje staviti na oklopno vozilo ili lako oklopljen ili neoklopljen kamion.

du

@ID
Naravno da je nejgova uloga da stiti druge i da obara dronove ali ni jedan sistem nije svemoguc od pedeset, dva ce sigurno proci.I sta onda?Jer bolje imati kakvu- takvu zastitu nego nista?Mozda ti dronovi koji prodju budu neki sklepani od kartona i sperploce i mogu da podignu samo rucnu bombu…Mislite o tome

Mi

@ID
Ni šlem na glavi nista ne vredi za i najmanji metak u lice, ali itekako spašava živote od 100 drugih stvari u haosu rata. Poenta je da se prezivi u kabini u slucaju udara ispred, iza, ili neki sudar odgore sa manjom nenaoruzanom kamikazom. Ne govorimo o klasi turskih i americkih dronova nego manjih, jeftinjih kamikaza koje je daleko teze oboriti Pancirom. To se dokazalo u Ruskoj bazi u Siriji mnogo puta! Ponarucito mali dronovi u vecim brojeviima sa dobrom taktikom itekako mogu da prodju. To je upravo i najjeftinije i najlakse. Sve se to da popraviti, ali vazno je zivote sacuvati. To je rat, a ne samo ono sto vidimo iz turskih i americkih snimaka iz visokoletecih dronova.

Pancir SM ( jos nije usao u upotrebu) ima daleko vecu efikasnost protiv malih dronova, a i bolju zastitu. Evoluirao zahvaljujuci iskustvima u Siriji.

ID

@duka
Ja shvatam poentu.Ali, imaj u vidu da zolja satire transporter M80A, da najprostije rakete mogu lako da unište i tenk,ako pogode gde treba. Da ga staviš na šasiju T55, lako ga dron može uništiti. To je realnost.Zaštita od pešadijske vatre i gelera(i to ne svih),slažem se. Od artiljerije i kumulativnih zrna,teško.

Dr

@Miloš77

Sve je to lepo sto ste napisali. Ali, shvatate li da i 40mm granate buse 50-60 pa i vise mm celicne ploce (u Siriji smo vidjali one male dronove sto nose minobacacke mine).
Znaci, da bi posada Pancira bila zasticena od svega toga sto ste naveli kabina bi morala da se oklopi maltene kao tenk.

Mi
du

Mislim da se svi slazemo da je potrebna neka vrsta zastite, kabine i dela sa operatorima.Ipak je to vozilo, sam kamion potencijalno jako izlozen neprijateljskoj vatri i rekao bih jako vazna meta za neprijatelja.Ako prodje neka raketa ili slicno od toga ga ne mozemo zastiti osim ako je na polozaju i to dobro ukopan i kamufliran.Pricamo o napadu manjih dronova, sa nekim prirucnim sredstvima tipa manje bombe ili slicnog ciji je cilj samo da onesposobe neki deo sistema ili uniste zivu silu tj operatore.Takodje dodao bih i napad dalekometnim snajperskim puskama, takozvane antimaterijalne puske.Od tako nekih stvari bi mogli da ga zastitimo, kako, to neka vide nasi inzinjeri

Mi

@Drina
To što ste naveli ja ne osporavam. Mislim da govorimo o različitim situacijama.
Ja govorim o sledecim primerima:
– Pogotku manje rakete VZ iz drona u sredinu ili zadnji deo kamiona (60% dela kamiona)
– Pogodak direktno u radar od gore!
– pogodak laksim dronom kamikazom.
– Eksplozija one letece sprave sa linka sto sam postavio gore iznad kamiona.

Ja smatram da sve sto sam naveo sad ( a lista je u realnosti mnogo duža) moze da se prezivi, a moze lako i da se pogine bez ojacanja oplata i stakla kabine.

To ludodst nego stvarnost, i to upravo i rade kao modernizacija zbog iskustava u Siriji

Ipak je kako je već Duka naveo Pancir meta visokog značaja!

AL

@Milos77
Postoji varijanta na oklopljenom kamionu i varijanta za trupnu PVO na gusenicama. Nasi panciri su nabavljeni za sticanje znanja pre svega i zastitu aerodroma. Nema potrebe za oklopom. Ako bi u buducnosti nabavljali pancir za zastitu OMJ, onda neka zastita bi bila nuzna, makar osnovna balisticka(7.62). Za sada nema takvih planova

Mi

@AL41F1

Prvi moj odgovor pre 2 dana na ovo nije prosao pa ću ptobati opet kraće.

Ovako, ja vidim opasnost od nezvaničnih vojski sa Kosova, i svakakvih novih terorističkih formacija koje tamo mogu da iskoče preko noći.
U slučaje da dodje do većih tenzija i frke gde bi se Pancir poslao na jug kao demonstracija odlučnosti, a i za odbranu od dronova bojim se da će biti napadnut! Nije mi teško da zamislim da će im to biti izazov da ga makar dobro ogrebu i naprave senzaciju oko toga. Nije mi tesko da zamislim da bi ga zasuli nekim dronovima od kojih be par prošlo. Ne do bog da neko bude povredjen od takvog divljačenja na koje najverovatnije nećemo smeti odgovoriti jer se neće zvanično ni znati koja je grupa to uradila. To je na žalost tamna realnost budućih konflikta, ili početaka po meni. A još da neko u toj kabini bude ranjen ili pogine..
Mislim da osnovna zaštita krova i kabine od takvih stvari mora da ide na svako Pancir vozilo baš zato što je fleksibilan za svakavu upotrebu.

AL

@Milos77
Da postoji ta mogucnost, samo u realnosti tesko da bi oni stekli sposobnosti lansiranja bas masovnih napada dronovima, a da mi ne saznamo pravovremeno za to.
Drugo, osnivanje (prave)vojske Kosova je blokirala Amerika, nismo mi. To vam sve govori.

Ne daj boze da im neko i proturi naoruzane BPL i da im takav napad padne na pamet, ako mi na to nismo spremni odgovoriti artiljerijskom vatrom po bazi odakle je lansiran, ili ako je dublje u teritoriji preletom grupe Orlova da im izruce nekoliko kompleta bombi, onda nemamo sta praviti oruzane snage i nemamo sta „pregovarati“ oko juzne pokrajine.

AL

@Milos77
Zaboravio sam napisati, za odbranu od tih „low cost“ dronova, sistem ometanja kakav su nam nudili Franzuci uz Mistrale je najbolja odbrana.

Mi

@AL41-F1
Postoje dronovi svih veličina i za različite industrije koji slopljeni stanu u ručni kofer. Nabavke takvih sistema se ne mogu pratiti niti kontrolisati. Isto kao što im vojska oficijalno ne postoji, tako im oficijalno ne postoji oprema koju nabavljaju sigurno. Ja bih, da sam na njihovom mestu. Ponaručito takvu opremu. Domet nekoliko kilometara, mogucnost kačenja tereta kao recimo profecionalne kamere sa baterijom i objektivom nekoliko kilograma. Okačiš šta hoćeš naravno. Ko će to uočiti ako se prišunja nisko. Cena daleko niža od Mistrtal rakete. To je posao za top po meni. Za 200,000 dolara možeš kupiti 10-30 takvih u zavisnosti od veličine. To može svaki prosečni mafijaš da priušti u svakom momentu, a kamoli nezvanična vojska, ili uspavana grupacija koja čeka sledeću frku.
Ne kažem da im treba puno da ih koriste u rojevima, nego zato što su relativno jeftine i opasne kao kamikaze.
Leteli su nam sa neprijateljskom zastavom usred stadiona u Beogradu da prave budae od nas. Doduše to su malo manji i jeftiniji dronovi ali ipak poenta je ista.
Jedino je dobro što se takvi dronovi najlakše ometaju, ali ne možeš ni ometati 24/7.

sk

Osim ako u tom „divizijonu“ ima preko 10 hiljada vojnika, nije mi jasno cemu te promene naziva.. Slicna prica sa 63. pad i 72. spec. „brigadom“, gde nema ni trecina ljudstva za takve nazive..

Odgovori
PO

Skeptik:divizion,jedinica ranga bataljona u artiljeriji i artiljerijsko-raketnim jedinicama.Nema govora o diviziji,na koju aludirate.Divizije su kod nas ukinute približno pre četrdesetak godina.Ta 63.brigada koju spominjete,odavno je samo bataljon u okviru 72.brigade.Malo manje skepticizma,uz malo truda ovladaćete osnovnim pojmovima.Pozdrav…

ve

63 Padobranska je nedavno opet formacijski vracena na nivo brigade,nije vise bataljon.

En

Ljudi, ne znam, vi kako hocete, ali ovi nasi Panciri brutalno izgledaju, ali BRU-TA-LNO :D

Odgovori
en

Maskirna sema farbanja je fenomenalna….U miru nas sluzili i nadamo se vecem broju sredstava u buducnosti

Odgovori
ID

Pozdravljam prvu ozbiljnu nabavku u PVO. Šema farbanja je izvanredna, nije kako ostatak ni vazduhoplovne ni kopnene tehnike, pa bi bilo zanimljivo znati kako je nastala.
Treba još da, ali se mora od nečega početi. Nama su sada potrebni ovakvi sistemi da budu na dežurstvu, jer dronovi su realnost. A neprijatelja nam ne manjka. Neki sistem srednjeg dometa je,takođe, neophodan ali mislim da bi bilo bolje se opremati sa još Pancira i zaokružiti ovaj segment PVO, koji nam je bukvalno bio rupa. Sistemi srednjeg i većeg dometa nas ne mogu zaštititi od NATO da su i S400 ili Patriot. Ali sistemi koji mogu obezbeđivati bitne ustanove i događaje od mogućeg napada dronovima će biti realnosti i zlatni standard u budućnosti.

Odgovori

Jedna baterija za pocetak nije lose, gledajuci sta smo do sada imali. Jedno vozilo sa 12 raketa menja ceo divizion NEVE ili KUB-a. Dometi po daljini i visini su slicni, plus divizion starih sistema zahteva 100+ ljudi a za jedan kamion 3-4 coveka. Ovo je pravi sto bi rekli ameri force multiplier za nas.
Nadam se da ce se nabavke nastaviti. Sto se tice seme farbanja, odlicna je. Ja bih ovu stavio kao zvanicnu semu farbanja.

Odgovori
AL

Dobra je sema stvarno. Jedino ako mene pitate, ja bi sve farbao po semi M10 uniforme. U originalnoj varijanti za kopnenu tehniku, a letelice siva verzija. Modernije izgleda, unificirano, a i piskelizovane seme su dokazano efikasnije u maskiranju(mada to nije neki faktor za ovoliko vozilo).
Slovacke 29ke bas dobro izgledaju u „digitalnoj“ semi. Po meni najbolje ofarbane 29ke i lovacki avioni generalno.

https://c1.staticflickr.com/4/3846/14482392784_d2f2d2a2f8_b.jpg

ma

Ja nemam nikakve sumnje da nam je Rusija prodala ovu zverku po najpovoljnijoj mogucoj ceni koja je siguran sam niza od trzisne cene.
I u ovome se slazem sa komentarom Banja Luke.
Sema je prilagodjena nasem podneblju kamufliranja, zatim ide maskirna mreza itd…

Odgovori
Fi

U kojem scenariju bi u 21. vijeku neko napao Srbiju?

Odgovori
Dr

Napao, ne napao tehnika se mora zanjavljati.
Sto vise tehnike to bolje. Da usijane glave, svi znamo ko su, ni ne pomisle kamoli da krenu u neku avanturicu na Balkanu.
A te price kako je 21. vek i kako su ratovi danas skoro nemoguci, okacite macku o rep.
Pogledajte koliko se ratova vodilo, ili se jos uvek vodi, od 2001. na ovamo.
Takodje pogledajte koliko je vojne opreme i naoruzanja prodato sirom sveta od 2001. na ovamo, zavrtece vam se u glavi od cifre.

д

Fishbed историја је учитељица живота , осврни се на 20. век и само ће ти се казти.

Fi

Dane, o tome se i radi. Za modernizaciju vojske sve OK, ništa sporno. Ali osvrni se sam na „učiteljicu života“. Jesu li vođe išta naučile? Pokazuju li da su svjesni svojih pogrešaka iz prošlosti? Ti im vjeruješ da su svjesni?

Ma

Sa 24 komada Pancira i migovima sa raketama R-77 za koje se priča da će biti nadogradjene imaćemo poprilično dobar sistem vazdušne odbrane.Po meni čak i nije neophodna dalekometna PVO kažu da su se NATO piloti najviše plašili od migova u vazduh.Naravno da nemamo pretenzije da vodimo rat sa Natom ali treba koliko toliko biti spreman za eventualne zapadne lomove i tu čekati šansu.

Odgovori
ma

Novi Pancir SM bice na blindiranom vozilu Tornado koji ce stititi posadu i od vecih kalibara kao i od mina.
Gresis Marko, veoma gresis da nam ne treba sistem velikog dometa. Migovi koji su nabavljeni vise su za air policing nego za neku ozbiljniju odbranu. Ako imamo slabo RV onda moramo drasticno ojacati PVO. Pocelo se sa Pancirima treba nam jos tih sistema. Mi da kupimo i 10 diviziona Pancira nece biti dovoljno za odbijanje nekog eventualnog agresora van Balkana sa jakom vazdusnom komponentom i dirigovanim projektilima. Panciri ne mogu pokriti veci deo Srbije svojim dometom. Sta cemo sa onim delovima Srbije koji ce ostati nebranjeni? Hocemo li opet neku varos ostaviti na milost i nemilost agresoru?
Samo jedan projektil iz vazduha na neku varos moze izazvati velike zrtve. Hocemo li opet ne dao Bog reci imamo mnogo porusenu infrastrukturu i civilne zrtve daj da se povucemo opet sa neke teritorije jer su nam gradovi nebranjeni. Ja mislim da to vise ne smemo da dozvolimo sebi. Znam da ce zlonamerni i neznalice ili pacifisti reci treba se braniti diplomatijom.
Sta ako diplomatija ne da nikakav reziltat ako je siledzija unapred odlucio da te istuce kao pre 20godina. Ne mislim na nato vec o bilo kom agresoru sa istoka, zapada.
Nama bi bio dovoljan sistem sa dometom od 120 do 250km za vrlo uspesnu odbranu od mnogo jaceg od nas uz naravno sisteme manjeg dometa.
Pancir je sjajan sistem u ovom trenutku ali nedovoljan za nase prilike i neprilike vecih razmera. Mozda ce mira biti u narednih 50god. ali suvise sam mator da bi u to poverovao.

Vlad rece da se PVO gradi od temelja. Da, ali kuca mora da ima i jake stubove armaturu plocu a zatom krov.
Sta ako je taj temelj radjen sa malo armature ili je slabo utrosen cement pa ne moze da izdrzi ni najmanji potres? A u ovom trenutku Pancir je temelj kako kazes. To je samo vidjenje iz naseg zemaljskog ugla ali onaj na visini od nekoliko hiljada metara ne misli tako. On napada najpre krov kuce a ne tvoj temelj. Za pilota temelj je neutralizacija najopasnijeg cilja a to je dalekometni sistem PVO ne temelj u ovom slucaju Pancir.
Ne treba imati veliki vremenski razmak izmedju kupovine sistema malog, srednjeg ili velikog dometa. Erdogan je najpre kupio sistem velikog dometa dakle poceo je od krova sa tvoje tacke gledista ne od temelja.
Kupio je najpre ono sto mu je najpotrebnije, a to je sistem koji ce mu osigurati da mirno spava od ugrozavanja spolja. Znate li vi koliko nam Pancira trebaju da bi cela Srbija mirno spavala? Kada bi nabavili toliko Pancira ispalo bi skuplje od sistema velikog dometa.

Odgovori
Sr

Tako je prijatelju kuca se gradi od temljea…Naravno da ovo nije dovoljno mislim na Pancir…Kazes da si suvise mator da bi poverovao u to ,vidis i ja sam.Zasto onda poredis malu Srbiju sa onolikom ,moze se slobodno reci svetskom silom kao sto je Turska?! Sta se deislo turskoj kada je kupila sistem dugog dometa S400 ,sankcija,jednoj Turskoj sa vise od 60 miliona ljudi kojoj niko ne treba zivi sama od sebe,pa razmisli sta bi se nama deislo da kupiomo daleko losiji sistem od S-400?!.Mi smo se provukli korz iglene usi da za ovaj Panacir ne dobijomo snakcije.Ali ne prijetelju sto pisu nasi tabloidi…Procitaj strane mediji o ovoj temi ,od pre pola godine ili godinu,gde se nato genrali utrkuju ,kako bi oni uveli sankcije Srbiji da se oni pitaju…Ako zaista mislis da bi neko Srbiji dozvolio da kupi S-350,S-300,S400…Ili neki slican sistem,onda da ti odmah da kazem nisi dovljno mator .Sto bi nas narod rekao nemoj da si mali.

Do

@mateus Gospodine Mateus vi uporno pisete replike svakome od nas ko navede da bi iskljucivo sa Pancirima Srbija mogla imati oslonac u PVO, ne govorimo mi to zato sto smo maloumni ili laici kako vi navodite te bi svako od nas tj posetioca ovoga sajta mogao da napise mali roman o viseslojnoj PVO koja bi bila idealna da efikasno brani svaki kamen zemlje Srbije vec se navodi ono sto je realno uzimajuci u obzir nase materijalne mogucnosti na kraci i srednji rok, spoljnopoliticku orjentaciju zemlje, rizik izlozenosti nase namenske industrije sankcijama i ekonomskim pritiscima (primer Turske) i jos sijaset segmenata koji stoje naspram nasih cesto nerealnih sanatanja o idealnoj PVO, jedno su sanjarenja a sasvim drugo su realne mogucnosti.

Odgovori
Al

zanimljiv izbor MO i VS, tipicno ruski pristup PVO za svaki zadatak razviti poseban sistem, iako odlican sistem, za nas je on preskup, jer koncepcijski dolazi iz velike zemlje a i pokazalo se da male zemlje trebaju izbegavati nabavku oruzija od velikih.

po mom misljenju, koje sam i ranije iznosio Srbija bi trebala da se u opremanju PVO osloni na Izrael, nabav-kom prvenstveno sistema Iron Dome, cija je cena prih-vatljivija, a cena raketa sto bi rekli prava sitnica. inace ovaj sistem bi mogli krstiti all-in-one.

obrazlozenje: sistem je efikasan i kao sistem srednjeg dometa i kao sistem za odbranu trupa u pokretu, i sto je posebno vazno i kao CIWS/VSHORAD sistem. sem toga Rafael implementirao u ovaj sistem i raketu struner sa svog sistema David Sling, pa vas isti sistem brani i na daljinama +100km, inace raketa struner se moze koris-titi i na sistemu Patriot.

Izraelske radare ne treba predstavljati i nije preterano reci da su klase Star Trek, a mislim da Rafael ne bi imao nista protiv da sistem prevozi kamion FAP, za rusku stra-nu nisam siguran.

nesto o transparentnosti vojnih nabavki. licno nisam sre-can sto sam na ovom portalu saznao cenu koju Poljaci placaju za F-35, kao i za cinjenicu da su Poljaci odustali od offset-a, da bi ustedeli 1.2 milijarde $, a da podatke o ceni ove akvizicije nemamo, i VS tone ka praksi JNA, kada je sve bilo obavijeno velom tajni za gradjane Srbije, tj SFRJ, a svi koji trebaju su obavesteni, tj Srbija je za to i pohvaljena

Odgovori
ma

Nigde ja nikog nisam uporedjivao vec sam dao jedan primer kako to rade ozbiljnije drzave. Ako se toliko plasite sankcija onda cemu ovaj razgovor o modernizaciji naseg PVO. Oni ako rese uvesce nam sankcije i za Pancir ili za bilo sta sto im smeta.
A mi po tvom „strucnom komentaru“ trebamo reci uvesce nam sankcije ne smemo nista da nabavljamo, ne smemo ni da se branimo jer nemamo cime. Sa takvim stavom sledecu bateriju Pancira ako bude, bice jos teze nabaviti jer ce pritisak biti jos veci na Srbiju. Ako se mi previse osvrcemo sta ce neprijatelji Srbije da urade a mi nista ne ucinimo da drasticno ojacamo nasu kljucnu komponentu odbrane a to je PVO, onda ne zasluzujemo nikakvu Srbiju. A to sto su neki izvrsili zlocin prema sopstvenoj drzavi pa je doveli u situaciju da od svega zavisimo od zapadne milostinje to je druga i veoma duga prica.
Prijatelju nije ovo tema za tebe nastavi da proucavas sankcije hoce ih biti ili nece. Kada dodje ne dao Bog do nekog veceg belaja sami cemo biti krivi sto nismo na vreme osposobili PVO za sve moguce izazove jer smo se uplasili sankcija. Izgleda da si vec zaboravio sta je bilo pre 20godina. Kako je to upustiti se u sukob sa starom tehnikom. Ljudstvo je bilo na nivou pruzajuci i dajuci maksimum u datom trenutku ali sa tako inferiornom tehnologijom nije se moglo bolje. Sada opet neko hoce da mi zasoli pamet ne mozemo to i to jer slede sankcije. Najbolje da dignemo sve cetiri uvis jer tako predlaze ekspert Srba. Ekspert Srba izgleda da voli da izvrce tudje reci naopako. Osim gomile hvalospeva ne procitah nista strucno od ovog eksperta.

Odgovori
ma

Dostinika
Ja bih vas molio da napisete ceo roman o PVO ja ovakav nemam pojma ni o cemu pa bih zato bio veoma zahvalan kada bih naucio nesto od vas.
Ja se inace retko javljam za razliku od nekih koji ovde i spavaju. Ja repliciram samo onom po zasluzi i vrlo retko.
Jel tvoj roman u stilu imacemo Pancir zato nam ne treba ni sistem srednjeg dometa a ne daj boze da nabavljamo sistem velikog dometa jer ce sve to jedna ili dve ili mozda 5 baterija Pancira nadoknadoti.
Ako je od vas romanopisca za PVO mnogo je. Sta tu ima jos da se doda?
Izgleda da sam ja zalutao izmedju ovoliko eksperata necu vise da ih ometam u pisanju romana o viseslojnoj PVO bez srednjeg dometa.
Materijalne mogucnosti i ostali romani.
Dostinika malo manje pljacki i rasipanja na sve i svasta jer ova namucena Srbija postade Deda Mraz ili svetska banka pa daje sakom i kapom svetskim mocnicima a za uzvrat dobija nesto drugo. Ako neko misli da ce na takav nacin nekog da umilostivi grdno se vara. Sve ostalo sto sam napisao „ekspertu“ Srbi vazi i za vas. Ako ste se uvredili ja tu ne mogu nista. Napisao sam ono sto nam je najpotrebnije za PVO iako nigde nisam govorio da sam nekakav strucnjak ali znam onoliko koliko je potrebno ucim na nasim i tudjim greskama da se ne ponove. Neki na zalost nista iz gresaka nisu naucili.
Opet ponavljam da je nabavka Pancira sjajan posao i treba nastavi sa tim. A vi to tumacite kako vam je volja. Srecno vam pisanje romana. Dok vi napisete roman svet ce se okrenuti na glavacke. Pozdrav.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor