BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Isporuka Ansata Republici Srpskoj: Objavljujemo prve fotografije helikoptera Drugi i treći Ansat za Republiku Srpsku biće isporučeni 2021. i 2022. godine / Foto: Ruski Helikopteri

[POSLEDNJA VEST] Isporuka Ansata Republici Srpskoj: Objavljujemo prve fotografije helikoptera

Kompanija Ruski Helikopteri predala je zvanično danas u Kazanju prvi laki višenamenski helikopter Ansat Republici Srpkoj kao deo ugovora za tri helikoptera, kako smo javili u junu ove godine.

Planirano je da operater helikoptera bude nova jedinica u okviru Ministarstva unutrašnjih poslova Repubilike Srpske. Za Ruske Helikoptere entitet države Bosne i Hercegovine biće prvi evropski kupac Ansata.

Šema bojenja novih Ansata za Republiku Srpsku / Foto: Ruski Helikopteri
Republika Srpska upotrebljavaće Ansat kao svoj prvi zaista višenamenski helikopter

Kako je danas saopšteno iz Ruskih Helikoptera, prvi Ansat za Republiku Srpsku biće opremljen za MEDAVAC modulom koji će se sastojati od nosila, mesta za jednog pacijenta i dva medicinara. Od opreme tu će biti mobilni respirator, EKG za monitoring srčanih aktivnosti u realnom vremenu i druga medicinska oprema. Uz prvi helikopter predat je i set od pet sedišta koja se mogu postaviti umesto MEDAVAC konfiguracije. Saopšteno je da je helikopter isporučen i sa „sistemom za aktivnu kontrolu vibracija“.

Republika Srpska će dobiti još dva Ansata 2021. i 2022. godine. Dodatno će biti opremljeni sa reflektorima, sistemom za „fast rope“ desante,  dizalicom i kukom HESLO (Helicopter External Sling Load Operations) operacije.

Prema ugovoru, saopšteno je iz Ruskih Helikoptera, tri tehničara i dva pilota dobiće obuku u trening centru u Kazanju. Piloti će učiti letenje na tipu kako u simulatoru tako i na samim helikopterima. Planirano je da u naredne dve godine obuku prođe još 4 pilota i 6 tehničara.

Za više detalja o novom ruskom helikopteru pročitajte Tango Six analizu ovde.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

z

Srpska je nabavku helikoptera trebala unificirati sa sistemima u Srbiji. Koliko košta H145 u odnosu na Ansat?

Odgovori
a

Tuc – muc, za 2 H145, moze da se pazari 3 Ansata…

D

Jel se zna cena?

Odgovori
Л

Нека је са срећом!

Odgovori
B

Zna li se kako će biti dopremljen do Banja Luke?
Jedva čekam da ga vidim na nebu iznad svoje kuće pa da uporedimo sa Koalom.

Odgovori
D

Kamionom. Kopnenim putem.

Н

Neka im je sa srećom i neka ih bude i više. Slažem se sa komentarom da je pre trebalo da nabave H-145M.

Odgovori
M

Dobar je ovo helikopter, za ovo za sta je namenjen. H145 je znatno skuplji i mislim da je bolje imati više ovakvih nego manje tih H145. Pre bi Srbija trebalo da razmotri takodje nabavku ovih modela.

T

H-145 takodje ima vise mogucnosti.

L

Младене, слажем се, ово је одличан хеликоптер за ову намену, ја се немогу да се сетим да је неки руски хеликоптер подбацио у очекивањима? Док год руси нас подржавају а у овом случају постоји обострани интерес да сарадња буде дуговечна. Три Ансата ће бити сасвим довољна па ако се покаже да и остали пређу на овај тип :)

Дуго летели и добро служили!

Х145 је звер на папиру али не треба заборавити сва она условљавања од стране Аирбаса на деловима за газелу. Могу рећи да је политика можда и битнија код одабира хеликоптера него перформансе.

T

Svaka cast!

Odgovori
P

Imajuci u vidu sankcije svih evropskih zemalja protiv Rusije, ovo ce biti i poslednji Ansat koji ce kupiti bilo koja zemlja u Evropi.
Jedino Srbija i Bosna(zbog RS) nisu u skladu sa medjunarodnom politikom EU uvele sankcije Rusiji- sto nam sigurno ne pomaze u pristupu ekonomskom bloku EU sa kojim Srbija ima 80% trgovinske razmene, i iz koga imamo 90% investicija…

Odgovori
J

Nebih se slozio sa tobom.Kada bi jedna NATO zemlja narucila 100 asanta sa Kanadskim motorima mislis da bi Rusi dobili zabranu za isporuku,nebi.

D

Kako moze biti poslednji Ansat koji ce stici, kada vam u tekstu lepo pise da preostala dva helikoptera stizu 2021/2022. godine.
Pustite kraju price o sankcijama. Pogledajte kolika je robna razmena izmedju Rusije i Nemacke u vreme sankcija i sve ce vam biti jasno.
Tacno je da je najveci deo stranih investicija iz EU, ali nisu oni dosli u Srbiju da bi nama bilo bolje vec da bi njihove firme zaradile.

S

Samo sto u toj EU „politici“ prema Rusiji i Kini komicno je koliko Nemacka trguje sa tim zemljama(govorimo o stotinama milijardi!), a zamera se nekim ekonomsko beznacajnim drzavicama poput Srbije kada kupe par miliona ili par desetina miliona evra neke opreme.

Po meni bi bolje bilo da su kupili H145M iz prostog razloga sto je bolji helikopter i sto to koristi Srbija.

I

Srbofil@
Iskreno mislim da bi RS i kupio H145, ali mislim da ta transakcija morala biti odobrena u Sarajevu (sto u startu znaci protivljenje)
Tako da je ovo bila jedina opcija da dobiju novi helikopter.

S

@Ikar
Ako se kupuju iz budzeta sprske za policiju, naravno da Sarajevo nema nikakav uticaj(hvala bogu). Takodje, Srpska se i zaduzuje mimo Sarajeva.

Verovatno je pitanje politickog marketinga, da veliki lazni patriota na vlasti kupuje bas „ruske“ helikoptere. „ha ha, ne moze nam zapad nista“ i ti fazoni. Jer gledajuci cene, uopste nisu jeftini, tako da nije do toga.

B

Rusija pruža političku podršku dok EU bi bila sretna kada RS ne bi postojala. Sa te pozicije je logična kupovina ruskih helikoptera a i sa aspekta kvaliteta i sposobnosti nije inferioran. Mada je RS kupovala i Koalu, tako da ima helikoptere sa dvije strane…

n

Sankcije EU se odnose na oruzje odn. vojnu opremu.
Posto Ansat to nije: Sjedi, jedan!

J

Gledano po svim karakteristikama Ansat apsolutno ne zastajkuje za H-135 samo sto je minimum 50 posto jevtiniji ako ne i vise pa samim tim RS je napravila mlogo dobar posao,a sto se sankcija tice od toga nema nista sve dog god se u njemu nalazi bilo koji zapadnjacki deo,znam kako misle.

P

@nomen Izvolite link na spisak ruskih kompanija koje su pod sankcijama:
https://www.state.gov/caatsa-section-231d-defense-and-intelligence-sectors-of-the-government-of-the-russian-federation/
Primeticete da se ruska kompanija Russian Helicopters JSC koja proizvodi helikopter ANSAT nalazi na ovom spisku.
Osim toga, EU ima sjajnu produkciju domacih helikoptera,koje i Srbija kupuje, te nema nikakve logike da kupe helikopter iz Rusije.

@PeDu
Srbija je kupila od Kazanjskog helikopterskog zavoda u kome se proizvodi Ansat helikoptere Mi-17V-5 pa nije ni pod kakvim sankcijama. Od drugog zavoda koji je takođe deo Helikoptera Rusije je kupila Mi-35M pa i dalje nije pod sankcijama. U poslednjih par godina a svakako nakon uvođenja sankcija Rusiji od Helikoptera Rusije su helikoptere kupovali Kina, Indija, Brazil, Meksiko, Južna Koreja, Egipat, Iran…. lista je baš poduža, naveo sam neke od većih država koje zbog toga nisu pod sankcijama. Verovatno ima neke logike kupiti od Rusa helikopter…

n

@Petrovic Dusan

u izvornom postu pisete „…sankcije svih evropskih zemalja“
a u odgovoru na moj komentar imate spisak, tzv. sankcionu listu amerckog State Departmenta?!?

Vasu rusofobiju donekle razumijem ali ovdje je neprimjerena.
Za svoj novac kupujem sta, gdje i kako meni pase.

М

@petrovic Dusan
Баш нема никакве логике јер Русија никад није производила хеликоптере… Не знам само шта им би.

J

Kako ste vec izvestavali tako se deslio ,svaka cast Tango Six i RS plavo nebo u svojim operacijama.

Odgovori
P

Uvek je lepo videti novi tip na našim nebesima. Nadam se da će zdravo i uspešno služiti u Republici Srpskoj a i na neki aero miting u Srbiji doći. Helikopter lepo i moderno izgleda jedino što mi bode oči je ovaj nesretni repni rotor ali obzirom da nema vrata pozadi i nije tako strašno. Ipak se nadam da će neki Ansat M imati nekada rusku varijantu fenestrona.

Odgovori
V

Kao da je Ansat jedini helikopter sa repnim rotorom?!Svasta.

Z

Pero

Ansat ima zadnja vrata.

P

Učinilo mi se da na slikama nisam video zadnja školjka vrata na primerku za R.Srpsku. Ako ih ima onda ovo nije dobro rešenje za civilnu upotrebu i stvarno se nadam da će izbaciti i fenestron varijantu. Mnogo se prijatnije, opuštenije i bezbednije čovek oseća pored fenestrona za čas se ljudi posebno civili nenavikli zaborave i za čas se desi problem.

@Pero
Mnogo je više proizvedenih BK117/EC-145/UH-72 sa klasičnim repnim rotorom nego varijante sa fenestronom. Obe varijante imaju svojih prednosti i mana. A uvek je tu i neko lice koje rukovodi utovarom/istovarom.

@Zivojin
Ja još isam video Ansat sa zadnjim vratima kao na H-145.

n

@Zivojin
Ansat nema zadnja vrata.
Ima nekakav prtljazni prostor.
Utovar npr. lezecih pacijenata se vrsi kroz bocna vrata.

J

Ima mala zadnja vrata kao BO-105 verovatno za neki prtljag ili tako nesto ali nema za utovar.

U čemu je prednost ovakvog rešenja repa? Meni ne izgleda lepo, ali sigurno ima svojih prednosti.

Čestitke Republici Srpskoj za nabavku!

Odgovori
o

vibracije…?

B

Možda laganiji od fenestrona?
A nije da nemaju u toj klasi i helikopter koji uopšte nema repni rotor : Ka226

n

Jednostavnija, laksa i ekonomicnija konstrukcija.
S fenestronom bi i pogonski stojevi morali biti jaci.

@Nomen

U čemu je onda prednost fenestrona?

@Boža M
Smanjenje buke, zaštita od kontakta repnog rotora sa preprekom, zaštita ljudi od rotora, smanjenje indukovanog otpora.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Ratnom vazduhoplovstvu SAD isporučen prvi laki borbeni avion AT-6E “Wolverine“

Bob Проблематичан стајни трап Орла је узроковао рушења авиона, последњи се догодио 2010. године када се није могла одбравити десна нога главног стајног трапа. И пилот је услед немогућности слетања добио наређење да усмери авион ка Гружанском језеру. То слетање Орла на травнату површину готово никада у пракси није рађено.

02. Mar 2021.Pogledaj

Bob na: Ratnom vazduhoplovstvu SAD isporučen prvi laki borbeni avion AT-6E “Wolverine“

Andrija A koji avion nema nedostatke i probleme. Svi pominju stajni trap kod Orla. Sta ne valja kod njega? jer je preglomazan? Sto da se negde nije polomio pri sletanju, da nije negde napravio problem, taj stajni trap? Pa sa njim mozes sleteti na travnatu pistu. Nasi ljudi uvek komentatisu nesto sto cuju, a to…

02. Mar 2021.Pogledaj

Aleksandar na: Izraelski PVO sistemi

Alo , ne otkrivajmo toplu vodu.ima BUK M3 i S 350...uz jos koju bateriju Pancira , i to je to.....da nas bog vidi.

02. Mar 2021.Pogledaj

K na: Izraelski PVO sistemi

Znači, ovaj mentalitet da bi svi u okruženju najradije napali Srbiju, samo da eto mogu i da Srbija nije tako močna, je potpuno poremećen. Ljudi moji, da itko od srpskih susjeda uopce ima u primisli želju za invazijom na Srbiju, pa valjda bi barem okvirno pripremao svoje oružane snage, doktrinalno, formacijski i tehnički, za neki…

02. Mar 2021.Pogledaj

Strela na: Izraelski PVO sistemi

Ja bi reko da je vise bilo misljeno na glavne sile nato saveza na prvom mestu Amerikanaca pa ostali uz njih sa sve komsijama. Nazalost americka vojska je postala vojska privatnika i njihovih interesa tako da nikad neznas sta se sete. Nijedna komsijska zemlja nebi se usudila za direktni sudar sa Srbijom, a itekako bi…

02. Mar 2021.Pogledaj

Send this to a friend