BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Najnoviji satelitski snimci napretka radova kompanije Vansi na aerodromu „Nikola Tesla“ Radovi na "Tesli" fotografisani iz aviona / Foto: Uroš Mitrović, Belgrade Airport

[EKSKLUZIVNO] Najnoviji satelitski snimci napretka radova kompanije Vansi na aerodromu „Nikola Tesla“

Kompanija Vansi, koncesionar beogradskog aerodroma, započela je opsežne građevinske radove na proširenju „airside“ i „landside“ segmenata „Tesle“ još u januaru. Iznenadni i dramatični pad saobraćaja iskorišćen je da se radovi sprovedu i na lokacijama gde to možda ne bi bilo moguće ni brzo u redovnim okolnostima.

Tango Six, u saradnji sa kompanijom Planet iz San Franciska, danas ekskluzivno donosi najnovije snimke ovih radova iz svemira.

Budući da su jedini javno dostupni satelitski snimci beogradskog aerodroma na servisu Google Earth stari i po dve godine (na poslednjem snmku vidljiv je parkirani avion avio-kompanije Hainan koja je prestala da leti za Beograd krajem 2018. godine), osim truda naših saradnika koji su fotografisali radove iz aviona, do sada nismo imali najskoriji mogući snimak načinjen van zemljine atmosfere.

Ljubaznošću kompanije Planet, danas ekskluzivno objavljujemo fotografije njihove srednje „PlanetScope“ rezolucije. Izabrali smo lokaciju, trenutno putnicima najinteresantnijih, radova na produžavanju „C“ kraka glavne zgrade. Druga, po obimu, najinteresantnija grupa radova svakako je izgradnja takozvane „umetnute piste“.

Za efektniju „pre i posle“ ilustraciju izabrali smo po jedan snimak iz oktobra 2019. godine kada radovi još nisu počeli i snmike iz januara, februara, marta, aprila, maja, juna i jula 2020. godine kada radovi uveliko traju.

 

 
Kompanija Planet unela je revoluciju u oblasti komercijalnog nadziranja površine Zemljine kugle. Koriste dve glavne konstelacije satelita. „SkySat“ koji se sastoji od 18 satelita visoke rezolucije (50 cm) koji se namenski taskuju za osmatranje željenih konkretnih geografskih lokacija i „PlanetScope“ roja od 130 „Dove“ nano-satelita koji prekrivaju celu planetu na dnevnom nivou.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Be

Kad se setim komentara, kako se neće ništa ili nešto malo izgraditi i da je sve prevara itd. …

A pogotovo radi Korone, mislim da je aerodrom u pravom momentu predat u koncesiju.
Ogroman novac (oko 520mil €) je uzet od koncesionara plus svakog meseca ili godine odredjena suma.

Valjda će sad neki uvideti koliko nisu bili u pravu!?

Odgovori
Jo

Ako je ugovor o koncesiji prikazan u potpunosti na uvid javnosti,
ako je o njemu vođena i javna i stručna rasprava,
ako su svi troškovi i prihodi objavljeni ,
ako Vlada Srbije nema iza sebe istoriju afera i skrivanja podataka ja , ole potpisani se izvinjavam zbog lične neverice u projekt i Vladi i koncesionaru.

Be

@Jovan Munitlak

…ako baba ima m… onda je deda.

Hajde nebudite neozbiljni.

Činjenica je da smo kasirali 520 miliona € i da kasiramo sledećih godina dodatan novac. Činjenica je da Vinci radi i gradi.
I činjenica je da bi drzava morala pomagati aerodromu radi KORONE, da nije dala aerodrom u koncesiju.

Ali ima i ljudi koji tvrde da KORONA ne postoji i ima ljudi zlonamerni koji misle da znaju sve i da su drugi glupi ili misle da drugi kradu samo zato što bi oni krali da su na tom mestu.

In

Sve izgleda ok kao setup i koncesija osim „umetnute piste“.

Uopste nisam u stanju da razumem tu nebulozu i takvo trosenje para na nesvrsishodno i krajnje „neobicno“ resenje.

Odgovori
Be

@Inzenjer

Valjda koncesionar zna ušta i zašto ulaze. A na kraju će, šta god uradi, infrastruktura ostati nama.

Ni

Umetnuta pista je izuzetno loše rešenje. Generalno koncesionar ima veliki problem da nadje stručnjake koji će odobriti (čitaj potpisati) ovakvo rešenje. Rešenje sa umetnutom pistom je čak neuskladjeno sa nekim od propisa u vezi sa širinom zaštitnog pojasa oko piste. Umesto da je izgradjena nova, druga pista, kako je i bilo predvidjeno po nekih planovima dok je „bog hodao po zemlji“, ovakvo rešenje će ostaviti trajne posledice, te nažalost Beogradski aerodrom nikada neće biti hub za ovaj deo Evrope. Kratkovidim gledanjem sadašnje vlasti mi smo hendikepirani za narednih 50 godina.

Odgovori
Re

Stvarno, jel može neko da objasni ovu „umetnutu“ pistu? Koja je razlika da ne grade normalnu drugu pistu sa druge strane, osim što treba otkupiti zemljište, al na celu tu investiciju, koliko to izađe?

Odgovori
Bo

@Beli činjenica da Francuzi mogu da upravljaju aerodromom, proširuju ga, isplaćuju nama pare za koncesiju i verovatno nešto zarade i za sebe, govori o tome da je to jako profitibilan posao. Pitam se zašto mi to nismo mogli sami. Zar u ovoj zemlji nema sposobnih ljudi koji bi vodili aerodrom. Vladajuća partija je prepuna likova sa titulama doktora ili uspešnih poslovnih ljudi (Orlić, Mali, Martinović, Šarčević, Mihajlović) koji svakodnevno pametuju sa TV ekrana. Ogromno bogatstvo se stiče na nameštenim tenderima ili muljanjem preko Off Shore firmi. A kad se treba uhvatiti u koštac sa svetskom ili evropskom konkurencijom, onda ćemo da damo na koncesiju da drugi ostvaruju profit. Po meni je to priznanje da smo nesposobni.

Be

@Boris

Tvoje ključno pitanje je „zašto mi to nismo mogli sami“.

Pa nismo mi najsposobniji na svetu. Vinci ima 100x veće iskustvo, ima kontakte, ima kapital i u mogućnosti je da unapredi i digne razvoj aerodroma Surčin na veći nivo.

Do

Više puta je objašnjavano. Beogradu ne trebaju dve piste. Postoje i veći aerodromi sa jednom pistom. Umetnuta pista poslužiće kao prelazno rešenje dok se glavna rekonstruiše a treba da se uradi ozbiljna rekonstrukcija ne samo zamena habajućeg sloja. Nakon završetka radova na glavnoj, umetnuta pista će služiti kao taxiway.

Odgovori
Pe

Evo strucnjaka koji verovatno nikad u avion nisu ni seli ali se nasli pozvani da komentarisu sta to lose radi kompanija koja upravlja desetinama aerodroma sirom sveta.

Odgovori
Ma

Sta se desava sa avionima koji su na aerodrom koji trebaju da se prebace u muzej.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Leon na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

Nikola Hajde onda izračunaj koliko bi Hrvatska stvarno platila Rafale da se neko stvarno "ugradio" 100-200 miliona? Znači Rafali bi bili plaćeni 800-900 miliona, što bi bilo nenormalno niska cijena za 12 aviona,inicijalni paket naoružanja, simulator i hangare, za dvogodišnju pomoć instruktora, tehničara i šta ja znam šta još piše u ugovoru. Pišem o ovome…

24. Nov 2024.Pogledaj

Markos na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

@Djuka To si upravu, to vasi interesi nisu sigurno. Ali nasi interesi, interesi Srbije, ce uvek biti da ne dopusti etnicko ciscenje naseg naroda sa delova svoje teritorije i sprecavanje otimanja iste. @pd Je li pod zapadnom 'vladavinom prava' podrazumevas nasilno otimanje tudje teritorije, tj. Srbije, od strane tog istog zapada? Sta kaze zapadna vladavina…

24. Nov 2024.Pogledaj

Jole7 na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

@omnia ''upitno vam je i naoružavanje'' Sve je upitno, ali sve će se rešiti. Rafali mogu da se prilagode da koriste zapadne, ali i ruske rakete. Raduje me saradnja sa Izraelom i Kinom, koji su potpuno nezavisni i ne verujem da njima može neko nešto zabraniti da nam prodaju, ako oni žele.

24. Nov 2024.Pogledaj

Deveta udarna brigada na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/General_Atomics_MQ-9_Reaper Za Srbiju bi idealno resenje bilo kupovina MQ-9B Skygardian UAV drona.Hermes je slabija kopija MQ-9 ako se pogleda i spoljni izgled.MQ-9B Skygardian je najbolji borneni,izvidjacki,spijunski,obavestajni dron na svetu i dron koji je najvise ucestvovao u svim borbenim operacijama na svetu i koji Indija poseduje i jos nabavlja novije verzije tog tipa drona.Moze 40 sati…

24. Nov 2024.Pogledaj

Deveta udarna brigada na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

Hrvatska radi sve planski i postepeno u skladu sa mogucnostima i potrebama.Svaka cast komsije!Srbija i Hrvatska su zvanicno garant Dejtonskog sporazuma a samim tim i mira na ovim prostorima te ono sto mnogi ne znaju na ovom sajtu vec se samo prepucavaju kao mala deca,srpska i hrvatska vojska u tom slucaju bi saradjivale kao jedna…

24. Nov 2024.Pogledaj