[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025

Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

22. apr 2025

Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

21. apr 2025

Novi komandant RV i PVO Vojske Srbije je general-major Brane Krnjajić

18. apr 2025

Ministarstvo finansija uplatilo drugu ratu za kupovinu Rafala

17. apr 2025

[NAJAVA] Zagrebački aero-miting AIRVG održaće se 10. maja

15. apr 2025

Turska šalje Bosni i Hercegovini donacije naoružanja i vojne opreme, na spisku helikopteri i besposadne letelice

15. apr 2025

[REPORTAŽA] Tango Six na vazduhoplovnoj vežbi „Iniohos 2025“: Vojno-vazduhoplovna egzotika sa Bliskog istoka i Azije, među posmatračima i Srbija

14. apr 2025

ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

10. apr 2025

„Ohio Air National Guard“ delegacija posetila RV i PVO, saradnja u oblastima bezbednosti letenja i održavanju letelica

8. apr 2025
“Senke“ na obuci za letenje noću na helikopterima Mi-35M
Borbeno najsposobniji helikopter Vojske Srbije poseduje NVG i savremeni opto-elektronski sistem koji ima termovizijski i televizijski kanal, laserski daljinomer i pelengator / Foto: Salinger Igor

“Senke“ na obuci za letenje noću na helikopterima Mi-35M

Piloti i tehničari iz sastava 714. protivoklopne helikopterske eskadrile 98. vazduhoplovne brigade ovih dana realizuju obuku za letenje u noćnim uslovima na helikopterima Mi-35, saopšteno je iz Vojske Srbije.

Obuka se realizuje u rejonu aerodroma Morava i predstavlja specifičan i veoma zahtevan vid osposobljavanja za pilote. Cilj je podizanje stepena obučenosti pripadnika jedinice za realizaciju zadataka u noćnim uslovima i u uslovima smanjene vidljivosti.

Fotografija na kojoj se vidi deo osvetljenja kabine prilagođen upotrebi naočara za noćno letenje, tzv. NVG / Foto: Dimitrije Ostojić
Zajednički let sa helikopterom GAMA / Foto: Salinger Igor

Tango Six je već u par navrata ispratio aktivnosti pripadnika 714. pohe “Senke“ u osvajanju desantno-jurišnih helikoptera Mi-35M odnosno u letačkoj obuci u dnevnim i noćnim uslovima, borbenoj obuci i bojevom gađanju a prisustvovali smo i impresivnom nastupu posada ovih helikoptera na vežbi “Sadejstvo-2020“.

Srbija poseduje 4 desantno-jurišna helikoptera Mi-35M (službena vojna oznaka HB-47, evidencijski brojevi 35101 do 35104) koje je naručila 2018. godine, svi primerci su isporučeni 2. decembra 2019. a prvi put su javno prikazani nedelju dana kasnije. Do sada je primećeno da su naoružani radio-komandno vođenim protivoklopnim raketama 9M120 Ataka, nevođenim raketnim zrnima S-8KOM kalibra 80 mm i kontejnerima UPK-23-250 sa dvocevnim topom GŠ-23L 23 mm sa 250 granata.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

A5

Da li i helikopteri iz porodice Mi-8 imaju ovakva svetla na krajelima elisa? I da li repni rotor ima tu opciju? Hvala

Odgovori
Iv

@Bernard Kakva crna Jna. Nedo Bog da je izbio neki rat, sa jedne strane bio bio naeprijatelj a sa druge hrvati, slovenci, albanci i svi ostali redom a Srbi izmedju. Jna je bila propast od pocetka. Imala je ocajnu tehniku vrednu nicemu. Starisine koje su samo gledale da se za cin ogrebu, rezervni sastav neobucen. Kakve zalihe. Dok su drugi cepali mig 23,25,27, suhoje mi smo i dalje narucivali biseve. Nije ni cudo sto niko nije hteo u takvu Vojsku da ide. Neka imamo i ova samo 4 mi 35 al su barem nasi. Bolje i dva tri moderna sredstva nego stotine krseva.

Th

Sada kad postoji Mi-28 taj Mi-35 nema smisla. Hibrid. A da. Moze ponest nekoliko kommandosa. Izvuc ranjene pod vatrom. Prenosit municiju.
Mogli zu uzet bar 6 komada.

Th

@Ivan Uzice
Kako sam ja razumeo nisu uzimali SU-27 zato sto se razvijao NOVI AVION.
Mig-29 kao privremeno resenje.
Potpuno si u pravu. Lose obucena vojska. Jos gori Officiri. Rasulo.
Samo jedna nemacka divizija razbila bi JNA 1990godine za nekoliko dana.
Onda bi se vodio Partizanski rat.

no

Nisu svjetla. Reflektivni premaz.

Mi

Ivan Uzice Sta pricas ti?

Mi

Kada ce se nabaviti dodatni broj helikoptera, koja je poenta imati samo 4 komada?

Odgovori
OS

Za marketing i slikanje je sasvim dovoljno.
Neko bi rekao šta ce nam kad nemamo dovoljno posada, ista prica kao i za tenkove, ispade da je skuplje odskolovati dva pilota nego kupiti jedan helikopter sto je potpuna glupost. Obuka pilota helikoptera na gazeli i prepbuka na Mi 35 ne koštaju više od 500.000€ neka košta i milion a nekošta. Heli košta 10-15 miliona evra.

Glupost je i ona prica, vazno je da imamo obučene ljude a tehniku cemo nabaviti kad zagusti, kada zagusti jako je tesko kupiti, a cesto i nemoguće doturiti ozbiljne oruzane sisteme, nije to puška i municija za istu.
Sramota je da nema posada za 200 tenkova, kao da obuka jednog tenkiste košta milione, a ne kosta vise od 5000€ i to vozača tenka, obuka nisandzija i komandira košta još manje.

Jednostavno nema volje da se problemi rešavaju a ostao je i taj partizanski odnos prema ozbiljnoj tehnici, nasleđen iz ere JNA, kad nas neko napadne sakricemo se po sumama i gorama i voditi gerilski rat.

Sr

@Milos
4 je mnogo vise od 0.

Al

Tada je bilo naruceno 7 novih Helikoptera iz Ruske Federacije ( cetiri koja spominjete Mi-34 + plus tri Mi-17) i svi su stigli. Bili bi prezadovoljni kada bi opet bio isti broj narucenih novih helikoptera.
Onda bi nakon isporukue imali 4 (trenutno) + 4 = osam novih Mi-35, i
5 (trenutno) + 3 = osam novih M-17.
To je iz Ruske Federacije…

Ra

@Milos
Poenta je obuka svega, posada i mehaničara. Da se kupilo 12 ili 16 komada onda bi se postavilo pitanje: Koja je poenta u kupovini 16 komada kad nema ko da leti na tome! I opet bi bili samo za slikanje i Marketing. Svetu se ne može ugoditi.

Be

Ej Milose,

JNA nije imala tehniku? Za svoje vrijeme JNA je bila dosta dobro i savremeno opremljena, ali je tu naravno bilo propusta, s’ kojima si ti vjerovatno upoznat.

Doktrina je pak bila da u slucaju ozbiljnog rata s’ jednom od velesila, regularna vojska nebi opstala duze od ~2-2.5 nedelje. U medjuvremenu bi se mobilisalo do ~4M pripadnika TO, sposobnih i za duzi gerilski rat.

Pored toga, SFRJ je bila u stanju proizvesti dosta borbene opreme, i imala je velike zalihe svakojakog oruzja. SFRJ nije bila svjetska sila, ali svakako regionalna sila s’ozbiljnom vojskom (u odbranbene svrhe) i TO s’kojom je svako marao voditi racuna.

al

Kada se osposobe piloti . Pricalo se da je krajnji plan 12 letelica!?

Am

@Osoj vala baš… Da stave on-line, a kao da je neka vojna tajna upotreba tenka starog 70 godina, garantujem da bi spontano par hiljada ljudi naučilo, onako, za sebe i došlo na polaganje

OS

Rade
Opet ista priča, ko kaže da nema pilota, bar ih i toj eskadrili ima, mogli su odmah da kupe deset aparata bez problema, pa čak i da ih nema, odškolujes. U pojedinim zemljama mlade oficire i podoficire drugih rodova, zdravstveno sposobne i motivisane, pošalju na letačku obuku koja moze da traje, intezivno, pola godine, ti piloti lete gazele, a ovi sa gazela pređu na Mi-35.
Sve se može kada se hoće, ko hoce nađe način, ko neće, nađe izgovor.

Godina 1993, Srbija nije u ratu ali finansira VRS kroz plate oficira (tako kaze Hag), sankcije, kriza, inflacija za konkurs u Vojnu gimnaziju se javlja više od tri hiljde dečaka, vise od pola zeli da budu piloti, prima se oko 200, u trcoj godini se formira vazduhoplovni smer, 1997 upisuje Vazduhoplovnu akademiju momaka koliko ima aviona u dve eskadrile. Ako je moglo tada toliko, sada moze bar pola od toga. Uzgred za pilota helikoptera nisu potrebne predispozicije kao za pilota aviona, pa tako treba koncipirati i selekciju i obuku u dva smera od početka.

Srbofil
4 je bolje od 0, slazem se ali samo ako bude bar još 6, ako ne bude dodatnih nabavki onda ni ova prva nema smisla, pa su se pare mogle usmeriti u razvoj drugih sposobnosti vojske.
Izgred mislim da je bilo pametnije nabaviti Mi28, koji je malo skuplji ali borbeno dosta sposobniji, vertikalni transport tima specijalaca moze da radi i H145m posto ga vec imamo.

Ovo nije botovski za ili protiv, vec kritičko misljenje jednog pojedinca laika, kako moze bolje i brže, a da se krenulo sa nile nema sumnje, to svakako pozdravljam, ali da moze bolje, svakako da može.

Sr

@OSOJ
Ne treba za sada. Kvalitetno usvajanje ovog helikoptera zahteva mnogo nivoa obuke, usvajanje novih taktika, kao i sadejstvo sa trupama na zemlji jer ovo i jeste za podrsku jedinicama za brzo reagovanje. Moze brze i vise, ali na ustrb kvaliteta, a takvi helikopteri se onda jako lako obaraju! Jedan MI-35M nosi 8 vodjenih PO raketa i dejstvuje u svim uslovima danju i nocu x 4 helikoptera, a tu su i dronovi, Orlovi, Game, trupe na zemlji….nije malo uopste. Tek kada budemo imali svoje instruktore sa nekoliko stotina sati naleta na tipu i usvojene tatike i plan upotrebe, tek onda jos 4 ili koliko vec treba.

MI-28 jeste mocnija masina, ali 35M je visenamenski, malo vise lezi nasem budzetu.

Th

@OSOJ
Ako zagusti ? Nabavit od koga ? Jedino zracnim putem.
Kako se cuje nema posada ni za 100+ tenkova.
Ta taktika je uspesno isprobana 1999.

TT

Thomas H. Retko koja vojska ima sve posade za svu tehniku u uslovima mira.. Sto se tice popunjenoesti jedinica ocigledno je da se na tome radi povecavanjem plata i planiranjem uvodjenja vojnog roka.

St

Kad vec imamo ove Atake, zasto ne probamo njih da integrisemo na Milosa, a ne da mi mrsimo nesto sto nikad necemo dovesti do kraja

Odgovori
Pa

Na sta se konkretno misli?
Sve je to vec i prodato napolju, ceka se jos ovde da se obavesti.

Mi

Na Miloša ide domaća protivoklopna raketa, a sudeći po ovom snimku ne izgleda baš da se neće dovesti do kraja https://www.srbijadanas.com/vesti/naoruzanje/jugoimport-sdpr-zapoceo-testiranje-protivoklopnih-raketa-pogledajte-lansiranje-nove-srpske-2021-02-24

St

@MikaM
Do sad smo videli mnogo „samo sto nije“ SDPR projekata koji se nikad ne dovedu do kraja.
Da ne govorim o karakteristikama toga sto prave i cije se nulte serije uvode po svaku cenu, da bi se slikalo sa ministrom.

Mi

Stojko Nesto je i uvedeno, recimo Nora..

Ko

Hm nekako se nadam da ce Kornet biti integrisan na BOV Milos

Pa

Srećan 8.mart ženskom delu ekipe T6 I svim ženama koje pročitaju ovu čestitku uključujući i naše žene i devojke pilote kako na helikopterima tako i na avionima (bilo da su deo VS ili ne ) !

Odgovori
Zo

MOD ponovo radi vrhunski pr za buduce pilote. Cele tri slike, preterase ga.

Odgovori
Ni

Ima više od tri na stranici Ministarstva odbrane/Vojske Srbije.

Sl

Gde tacno ima?

ns

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor