„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025
[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva
Boing 737 Er Srbije poslednji put je prevezao putnike na redovnom letu 8. februara ove godine do Frankfurta / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva

Kako Tango Six nezvanično saznaje, Er Srbija će doneti odluku da sačuva svoj poslednji Boing 737 i besplatno ga ustupi Muzeju vazduhoplovstva.

Kako je naš portal prvi ranije javio, ova odluka bila je već načelno doneta ali je kompanija i dalje vagala da li da izvuče bilo kakav prihod od aviona (pa i od sečenja). Menadžment kompanije je nakon jučerašnjeg odlaska poslednjeg operativnog aviona ovog tipa iz Srbije ipak presekao da će Alfa Novembar Delta (kao i istorijski značajan) ostati u celosti i biti predan na trajno čuvanje Muzeju vazduhoplovstva.

Kako saznajemo, ukoliko Ministarstvo odbrane, koje je od nedavno nadležno za Muzej vazduhoplovstva, prihvati donaciju Er Srbije, cela administrativna procedura „upisa na stanje“ kod novog vlasnika mogla bi da bude realizovana nakon prvog sledećeg sastanka nadzornog odbora nacionalne avio-kompanije.

Tango Six je u avgustu 2012. godine prvi fotografisao tadašnju revitalizaciju putničke kabine aviona YU-AND, tada novim, Rekaro kožnim sedištima koja su povećala putnički kapacitet sa 126 na 134 ili 144 mesta / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Odluka Er Srbije dolazi samo dan nakon što je juče, kako je javio portal ExYu Aviation, avion YU-ANK je odleteo u Kinu kod novog vlasnika. Uskoro će mu se pridružiti i YU-ANI.

Kako je Tango Six prvi javio, Er Srbija je donela odluku o prizemljenju Boing flote u februaru ove godine. Kompanija je odlučila da izvuče maksimum iz letelica putem prodaje (koja uključuje i prihod od procesa sečenja) i Novembar Deltu je do poslednjeg trenutka mogla zadesiti slična sudbina.

YU-AND prvi je Boing serije 300 koji je u avgustu 1985. godine došao u JAT ali i Evropu. Što mu daje neprocenljivu vrednost kako u tehničko-istorijskoj baštini vazduhoplovstva zemalja bivše Jugoslavije, tako i u vazduhoplovnoj zaostavštini Evrope.

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji. Pogledajte takođe i Tango Six video reportažu u kokpitu YU-ANK na letu iz Getvika za Beograd.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Cr

Znam da puno maštam ali postoje li ikakve, makar teoretske šanse da na svojoj poslednjoj stajanci bude ofarban i obeležen tačno onako kako je stigao pre 36 godina?

Odgovori
Me

Kako država brine o muzeju, treba da budemo srećni ako bude ofarban uopšte.

Mr

Ne postoje, zato što je stigao neofarban – samo lakiran. Teško će ga ikad više vratiti u to stanje nakon što je bio prefarban. Na žalost.

Zo

Zasto se ne pokrene pitanje predaje muzeju avijacije i Aviogenexov avion B 737-200 reg.YU-ANP?
Parkiran je ispred hangara JATT i nazalost propada.
I taj avion ima istorijsku vrednost.

Ma

A sta se desava sa B727 YU-AKF sto vec ceka godinama da ode u muzej?

Odgovori
ma

Mislim da je kod jat tehnike parkiran.
Tu je i aviogeneksov boing 737- 200
Bila je prica da je trebalo odavno da napuste dvoriste ali eto jos su tu kao i jos dva starija aviona isto muzejska

19

Hvale vrijedan gest.

Odgovori
Ja

Avionom YU-AND smo supruga i ja otisli na medeni mesec u Tunis davne 2009. godine krajem Avgusta

Odgovori
Vi

Dobro je, mada dokle ga ne vidim u Muzeju, ja ništa ne bih verovao Air Srbiji. Ono što je meni više verovatno jeste da će 737 a nadam se i 727 pre završiti u onom parku oko zgrade aerodroma, što se predviđa novim izgledom aerodroma, nego ispred Muzeja, jel ne vidim ko će organizovati i platiti prevlačenje ovih aviona, posebno što AKF nije baš u idealnom stanju

Odgovori
Б

Леп гест и за похвалу. Мени је жао што ЈУ није организовао опроштајни лет како следује за овакву машину која је беспрекорно служила неколико деценија. После ових авиона и сам Боинг је почео да штеди и да се квари.

Odgovori
Vl

Ima nas koji smo donirali novac (i to bas posredstvom ovog sajta) da se taj avion prebaci do muzeja pre podizanja neke ograde oko aerodroma….

Odgovori
ID

727,ako ne grešim.

Mi

Aha, znači i ovaj će da trune sledećih decenija pod vedrim nebom na kiši i suncu. :(

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs