DCV i Vazduhoplovna akademija potpisali Memorandum o saradnji

2. dec 2021

[EKSKLUZIVNO] Kako će izgledati renovirana Pilotska akademija u Vršcu

25. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi

15. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Ušli smo u novi ruski uskotrupac: Prostranost opitnog MC-21-310

14. nov 2021

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva

11. nov 2021

Vazduhoplovna akademija i Avia Prime potpisali ugovor o dualnom obrazovanju

19. okt 2021

Vazduhoplovna akademija upisala prvu generaciju visoke škole strukovnih studija: 43 kandidata na studijskim programima za pilote, kontrolore i mehaničare

6. okt 2021

Promene u Pilotskoj akademiji u Vršcu: Integracija sa Višom pilotskom školom u Beogradu, uskoro kupovina novih dvomotornih aviona i jednog helikoptera

15. sep 2021

Saradnja DCV-a i Vazduhoplovne akademije

10. sep 2021

Počele prijave za prvu generaciju Više vazduhoplovne škole „Vazduhoplovna akademija“ – za četvoro najbolje rangiranih na prijemnom besplatan frozen ATPL

10. sep 2021

[EKSKLUZIVNO] Država prvi put posle 30 godina u potpunosti stipendira obuku za dozvolu saobraćajnog pilota: Vazduhoplovna akademija obučiće besplatno 4 kandidata u Vršcu od nule do frozen ATPL-a

6. sep 2021

[INTERVJU] Poslednji direktor Aviogenexa prvi je instruktor za Flajt Dispečere: Ako volite avijaciju, planiranje, mape, kompjutere i najdinamičnije moguće radno okruženje

20. avg 2021

[EKSKLUZIVNO] Država ulaže 65 miliona evra u Vazduhoplovnu akademiju: Kupuje full flight level D simulator za Erbas A319/320, nove avione i helikopter

5. avg 2021

[FOTO-REPORTAŽA] Kako se postaje PPL pilot: Prvo ide teorija

4. avg 2021

[VIDEO] „All right Steve, get your shit together“: Kako je iz Arizone do Zagreba isporučen peti Erbas A319 kompaniji Trade Air

2. avg 2021

EASA: Vratićemo odobrenja kad se otklone nedostaci; Avia Prime: Nije bilo prekida poslovanja, već smo uložili 1,7 miliona evra u Jat Tehniku, planiramo još

29. jul 2021

Jat Tehnici i GAS Aviationu suspendovani Part 145 sertifikati

27. jul 2021

[REPORTAŽA] Prve fotografije novog izgleda produženog C hodnika aerodroma „Nikola Tesla“

7. jul 2021

MTU počeo sa izgradnjom postrojenja u Srbiji: Od projektne kancelarije do 500 zaposlenih, početak rada 2022. godine

6. jul 2021

SMATSA zbog Korone uzela još jedan kredit od Evropske investicione banke: 10,3 miliona evra za premošćavanje problema i nastavak investicija

17. jun 2021
[EKSKLUZIVNO] Er Srbija  povukla 737 iz upotrebe – kraj karijere duge 36 godina
Boing 737 Er Srbije poslednji put je prevezao putnike na redovnom letu 8. februara do Frankfurta / Foto: Uroš Mitrović

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija povukla 737 iz upotrebe – kraj karijere duge 36 godina

Kako je danas za Tango Six potvrdila srpska nacionalna avio-kompanija tip aviona Boing 737 zvanično je zauvek prizemljen. Er Srbija je prošle nedelje povukla iz upotrebe putnički avion koji je kroz JAT, Jat ervejz i Aviolet saobraćao 36 godina.

Poslednja dva komercijalna leta obavljena su avionima YU-ANI 17. januara do Stokholma i YU-ANK 8. februara do Frankfurta.

– Povlačenje tipa aviona Boing 737 iz nacionalne avio-kompanije inače je bilo planirano do kraja ove godine. Na oba preostala operativna aviona ostao je manji broj raspoloživih ciklusa i smanjenje obima saobraćaja je ubrzalo odluku o povlačenju. Vodili smo se takođe i ciljevima za smanjenje ugljen-dioksida naše flote kao i uštedama koje ostvarujemo u pogledu održavanja, obuka i uopšte gledano radne snage na tipu letelice koji je star preko 30 godina. Imajući u vidu prognoze relevantnih institucija kao sto je Eurokontrol, flota Erbas i ATR aviona biće na srednji rok dovoljna za organizaciju redovnog i čarter saobraćaja, a kompanija će proaktivno i brzo kao i do sada reagovati na kretanja na tržištu. – rekli su za Tango Six iz Er Srbije.

Ponos jugoslovenskog avio-saobraćaja odlazi u svoju zasluženu penziju / Foto: Igor Salinger / Aermedia.com

Kako je Tango Six ranije izveštavao Er Srbija je sačuvala tri Boinga 737 serije 300. Registracije ANF, ANV, ANL i ANH (Ažurirano: avion po nekim informacijama nije isečen), ANW i ANJ su isečene dok će prvi 737 u Evropi, YU-AND, najverovatnije, završiti u Muzeju vazduhoplovstva.

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji. Pogledajte takođe i Tango Six video reportažu u kokpitu YU-ANK na letu iz Getvika za Beograd.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

J

Da li neko zna sta li ce biti sa pilotima na ovim tipu aviona?

Odgovori
S

Ja mogu samo da predpostavim da ce piloti proci obuku za tranziciju na a320 porodicu, posto su za stalno zaposleni, sto u prevodu znaci prelazak 20-25 pilota na Erbasovu flotu. S druge strane, to znaci da ce 50-ak pilota koji su bili na ugovoru i koji su otpusteni krajem prosle godine imati znatno nize sanse da se vrate(barem polovina njih), jer nije bilo za ocekivati da ce zatrebati ove letnje sezone 75 novih pilota u Er Srbiji(po mom misljenju nece zatrebati ni jedan „novi“ tj. stari pilot , ali se tako pricalo), sto na kraju znaci da za nas koji smo na obuci pri kraju nema nade narednih nekoliko godina da sednemo za komande aviona srpskog nacionalnog obelezja.
To je moje skromno misljenje, naravno nadam se da nece biti tako, ali ne vidim drugu soluciju

N

Preobuka ili otkaz. Zaista steta jer postoji jako puno nasih pilota sto u Srbiji sto u svetu obucenih za ovaj tip. O mehanicarima da ne pricam. Tri decenije sticanja iskustava prebrises gumicom za 5 minuta.Mogli su umesto ova tri 300 da ubace 3 serije 800 za cartere. Svakako sva 3 boinga serije 800 u lizingu bi ih kostala mnogo manje nego svaki od airbusa koje imaju.

C

Kapetane vracaju na airbus jer imaju oba tipa, za kopilote traze resenje. Problem je sto ne mogu reobuku na druge tipove zbog korone. Jedna opcija je nekoliko meseci neplacanog dok se ne pronadje resenje. Pozz

D

Jedini tip aviona u JAT-ovoj floti koji nikada nije napravio teži incident. Bili smo prvi u Evropi koji smo dobili seriju 300. Treba da bude muzejski eksponat samo treba vratiti neku od opcija bojenja kada je bio u JAT-u. Air Serbia je osnovana oktobra 2013, a oni su obećavali da će ovaj avion ostati u floti samo do aprila 2014. A evo radio je i u 2021.

Odgovori
S

Jedina opcija za bojenje moze da bude samo originalni livery JAT-ovog YU – AND.

S

S obzirom da bojenje stoji oko 100 hiljada dolara, a imajuci uvid u stanje naseg Muzeja vazduhoplovstva, smatram da ce biti odlicno ukoliko bude opran par puta u narednih 10 godina, tako da od toga odustanimo svi sto pre.! Daj Boze da uopste bude transportovan i uvrsten u stalnu postavku ispred muzeja, posto sam procitao negde da sekciju krila sa gondolama nece skidati(skup je zahvat za takvu namenu), a da je u tom slucaju avion prevelik da bi bio prebacen drumom. Ubedjen sam da avion ostaje u Aviolet livery-u, sto je manje bitno, nadajmo se samo da ce biti prebacen!

1

U potpunosti se slazem u vezi slanja aviona u muzej.
Treba postovati svaki dio naseg nasledja,pa tako i avijacije.
Avioni ce biti iza 100 godina zanimljivi posmatracu,treba misliti i na generacije koje dolaze posle nas.

J

@Student Pilot
Fakultet zavrsavaj ili ako radis ATPL kod nas, odradi EASAu. To ja planiram jer sam upravo zavrsio nas ATPL.. nema leba od letenja u narednih par godina za nas…

Odgovori
S

John92 E moj druze , vidim i ja. Realno, jedina slamka za koju se mozemo uhvatiti, a gde se planira skorija potraznja je WIzz! Ne znam dal si se raspitao oko konverzije dozvole, ali cuo sam da stoji oko 3000 evra i da moramo polagati svih 14 ispita ponovo+put do nekog od evropskih centara, nije malo para. Ja sam se nadao da bar oni ne traze Easa dozvolu, posto mi je bilo nelogicno da traze Easa-u za rad po Makedoniji, Albaniji, Ukrajini, Srbiji i Bosni. Ali eto, tu smo gde smo. Ako imas neke dodatne informacije, deli molim te!

J

Za sada sam kontaktirao par CAA i nazalost u najboljem slucaju traze ATPL teoriju da se ponovo polaze kod njih… Nazalost vise ne moze da se radi konverzija kao sto je pre mogla, i pomirio sam se sa time, da za vreme korone opet cu morati negde da ih ispolazem… sta je tu je…

S

@Student Pilot

Wizz trazi EASA dozvolu imas kredit od godinu dana da konvertujes dozvolu u EASA pa doje na isto o tome sto si pisao za konverziju… A da li si u Makedoniji ili Moldaviji nema veze Wizz je EU aviokompanija i bez EASA dozvole ne mozes da radis.Ja sam konverovao davno dozvolu i radim u EU pa cisto info za tebe kakvo je stanje i sta traze(ni English level ne priznaju ako polazes kod nas). Azija ce da trazi pilote i najbrze ce da se oporavi pa treba da pokusas tamo da pratis da li ima cadet program za odredjeni tip aviona. A u Air Serbia sad imaju visak pilota i i to dobar visak sa odlaskom 737 bice jos veci tako da je bas zeznuto sve…

S

Spa Hvala za info! Iskreno cuo sam par verzija prica vezanih za Wizz. Jedna je Vasa, a to je da imam godinu dana fore od zaposlenja da konvertujem sto je sasvim ok. Druga je da imam dve godine, a treca je da odmah traze Easa-u.
Ukoliko imam neki rok da konvertujem to je onda super odradjeno od strane Wizz-a.
Ne znam da li imate pouzdanu informaciju za to ili ste culi negde, znacila bi i meni, a i drugima puno ukoliko je to sto ste rekli tacno.
Puno pozdrava svima!

D

Koga interesuje letački posao može Nigerija. Tamo je strahovit deficit pilota. Zemlja sa ogromnom populacijom i u vreme najveće krize se letelo punom parom. Dosta naših pilota je radilo (dok sam ja bio tamo) iz nekadašnjneg Aviogenex-a a bogami i iz Jata.
Našao sam vam linkove za tu priču. Doduše traže se piloti sa iskustvom i Type Rate-om pa ko sebe prepozna u toj priči udrite po tastaturama

https://rishworthaviation.com/pilot-jobs/countries/pilot-jobs-in-nigeria

Možda se nekom i posreći. Pozdrav svima!

V

Nisam upucen do kraja ali bila je neka fora da se pilotska dozvola iz Srbije lako mogla u Irskoj prevesti u EASA dozvolu.

M

@Vesko u Irskoj? Druže sa srpskom dozvolom u Irskoj možeš du*e da obrišeš doslovno a ne da je konvertuješ. Srpsku dozvolu ne možeš nigde da konvertuješ u EASA dozvolu, pošto naš direktorat radi „odličan“ posao. Isto važi i za mehaničare.

Ja konvertovah svoju u Irskoj, i sad za vreme korone i kod FAA bez ikakvih problema.

S

Kolega pilot A da li ste morali da polazete sve predmete ponovo ili nekako drugacije?

J

@Kolega pilot
i mene isto interesuje, posto smo u istoj muci ?

Д

I sad, srpski nacionalni avioprevoznik, ostade vlasnik samo preostala 3 ATR72-202, a usred pandemije najamnik 2 A319 koji kao i većina flote čvrsto stoje na nogama (čitaj: ne leti).

Odgovori
L

Tehnoloski visak.

N

Ovi primerci jesu vec odradili svoje do maksimuma, nadam se da cemo AND posecivati u muzeju. Zao mi je sto se odustaje od tipa aviona, nekako je Boeing ipak Boeing drugacije se covek oseca u njemu :)

Odgovori
S

@Student Pilot

Wizz trazi EASA dozvolu imas kredit od godinu dana da konvertujes dozvolu u EASA pa doje na isto o tome sto si pisao za konverziju… A da li si u Makedoniji ili Moldaviji nema veze Wizz je EU aviokompanija i bez EASA dozvole ne mozes da radis.Ja sam konverovao davno dozvolu i radim u EU pa cisto info za tebe kakvo je stanje i sta traze(ni English level ne priznaju ako polazes kod nas). Azija ce da trazi pilote i najbrze ce da se oporavi pa treba da pokusas tamo da pratis da li ima cadet program za odredjeni tip aviona. A u Air Serbia sad imaju visak pilota i i to dobar visak sa odlaskom 737 bice jos veci tako da je bas zeznuto sve…

Odgovori
D

Gospodo soferi,

Ne kukajte, 2017 smo mi mehanicari proasli kroz to I kostalo nas je oko 20000 evra da ponovo izpolazemo svih 15 Modula, + practical,+ 2-3 tips aviona, ne racunajuci da Niko nije za to vreme radio 2 godine, koliko je trebalo za sve to.
Long Live Direktorat

S

Cime ce sad da nas voze u Egipat na godisnji odmor?

Odgovori
J

@Mehanicar
U Irskoj je do pre brexita bilo moguce konvertovati srpsku ATPL dozvolu u Irsku EASA-u, sto vise nije moguce, tako da je nasa dozvola imala neku vrednost.
Sto se tice sticanja B1 EASA dozvole ,nikad nije bilo moguce konverzija nase u EASA-u.

M

Realno ovaj avion je trebalo da bude u muzeju već desetak godina, a umesto njega da leti neki NG, serije 700 ili 800.
Ceo svet juri što mladju flotu samo mi i dalje živimo u 80-im i 90-im.

Odgovori
A

Prijedlog: treba se od lima ANI ili ANK napraviti suvenire, recimo privjeske za kljuceve, prodati sjedista entuzijastima, prodati odredjene dijelove kao cjelinu, naravno sve sa certifikatom o originalnosti i sakupiti ce se i vise no dovoljno novaca za originalno bojanje AND prije postave u muzej!!! Ostati ce novaca i za bojanje caravelle i za uredjenje cijeloga muzeja!

Odgovori
Б

Заиста је ЈУ маркетинг служба доказала да не вреди пара којима их плаћају! Зар нису могли да организују опроштајни лет или да изрекламирају последњи лет или макар да на аеродрому приреде нешто по повратку са последњег лета? Могли су и нешто да зараде на томе а да не говоримо колико би то била велика реклама за компанију. Искрено речено подбацили су а Б733 ће остати упамћен као један од најбољих у флоти и свима ће нам и те како недостајати.

Odgovori
K

B733 je od osnivanja AS bio trinaesto prase u floti. Star, nepozeljan. Radio je cartere i uskakao na redovne linije kada god bi ispao neki Bus, a to bas i nije bilo retko.
Fantasticno zvuci opravdanje o CO2, ciklusima, i odrzavanju, dok se oci zatvaraju da se za ove avione ne placa najveca stavka – lizing, jer su u vlasnistvu kompanije.
Na T6 i laici primecuju koliko bi pametnije bilo da su se uzeli 738, sada kada su cene najma otisle u bunar.
I istine radi, da korigujem netacan podatak – kapetani sa 733, izuzev dvojce, nemaju Bus. Neki ce u penziju, a ostali ce da cekaju skolovanje za Bus.
Zao mi je zbog mladjeg narastaja, deco zavrsavajte drugu skolu, a jednim okom pratite sta se desava u avijaciji. Ovo ne bih preporucio ni rodjenom detetu.

Odgovori
P

A da li ima nekih naznaka da gospoda koja radi iz penzije i na ugovoru o delu ode i ostavi mladima mesta?

S

Hahahaha….pa da li lud si ti, i zasto nisi! Pa citava „fora“ i jeste otici cim pre u penziju, pa onda pride maznuti i po koji ugovor(cic) sa strane. Sve je to davno razradjena „stela“ u kojoj svak-svakog drzi za mu.., i onda se oni svi kao lepo dzentelmenski dogovore…

Lepo rece K.Kaptan:…zavrsavajte drugu skolu, a i svom detetu lepo objasnite da „bilo jednom jedno lepo civilno vazduholovstvo“ .

D

Da li ovi avioni mogu da se remontuju, da im se podigne broj ciklusa i da se proslede vojsci?

Odgovori
K

A šta će vojsci?

S

Crew unfriendly avion, nama je bilo dosta tesko raditi u njemu.. Ali opet, nedostajace.

Odgovori
Б

Вама је углавном увек тешко радити а поготову ако је јос авио и пун којим случајем.

B

Veliki minus za AS sto je na ovakav nacin ispratila legendu u penziju. Zaista neoprostivo sto se tome ama bas ni 1% nisu posvetili da prirede neku ceremoniju. Zalosno bas… Legendo srecno ti bilo!

Odgovori
Z

Polsala je Air Canada svoje 767-ice u penziju bez ikakve pompe. Navodna prica je da ce da ih konvertuju u kargo avione.

S

@B737

Zao mi je sto ima mojih kolega i koleginica za koje je tacan Vas komentar, ali imajte na umu da ima i nas koji obozavamo avijaciju i svoj posao, jedva cekamo ponovo pune avione i ne spadamo u takve stjuardese na koje mislite. Kao i u svakoj profesiji, ima nas raznih..

Lep pozdrav i vidimo se na nekom letu da Vam promenim misljenje :)

Odgovori
D

Eh dragi piloti pokucajte na vrata MO. Koliko znam nasem RV fali pilotski kadar.

Odgovori
M

Hm, da, čuo sam da vojni piloti prelaze u civilne. Obrnuto nisam.
Koliko to uopšte može da ima smisla?!? Bar za mlade?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend