[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva
Boing 737 Er Srbije poslednji put je prevezao putnike na redovnom letu 8. februara ove godine do Frankfurta / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva

Kako Tango Six nezvanično saznaje, Er Srbija će doneti odluku da sačuva svoj poslednji Boing 737 i besplatno ga ustupi Muzeju vazduhoplovstva.

Kako je naš portal prvi ranije javio, ova odluka bila je već načelno doneta ali je kompanija i dalje vagala da li da izvuče bilo kakav prihod od aviona (pa i od sečenja). Menadžment kompanije je nakon jučerašnjeg odlaska poslednjeg operativnog aviona ovog tipa iz Srbije ipak presekao da će Alfa Novembar Delta (kao i istorijski značajan) ostati u celosti i biti predan na trajno čuvanje Muzeju vazduhoplovstva.

Kako saznajemo, ukoliko Ministarstvo odbrane, koje je od nedavno nadležno za Muzej vazduhoplovstva, prihvati donaciju Er Srbije, cela administrativna procedura „upisa na stanje“ kod novog vlasnika mogla bi da bude realizovana nakon prvog sledećeg sastanka nadzornog odbora nacionalne avio-kompanije.

Tango Six je u avgustu 2012. godine prvi fotografisao tadašnju revitalizaciju putničke kabine aviona YU-AND, tada novim, Rekaro kožnim sedištima koja su povećala putnički kapacitet sa 126 na 134 ili 144 mesta / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Odluka Er Srbije dolazi samo dan nakon što je juče, kako je javio portal ExYu Aviation, avion YU-ANK je odleteo u Kinu kod novog vlasnika. Uskoro će mu se pridružiti i YU-ANI.

Kako je Tango Six prvi javio, Er Srbija je donela odluku o prizemljenju Boing flote u februaru ove godine. Kompanija je odlučila da izvuče maksimum iz letelica putem prodaje (koja uključuje i prihod od procesa sečenja) i Novembar Deltu je do poslednjeg trenutka mogla zadesiti slična sudbina.

YU-AND prvi je Boing serije 300 koji je u avgustu 1985. godine došao u JAT ali i Evropu. Što mu daje neprocenljivu vrednost kako u tehničko-istorijskoj baštini vazduhoplovstva zemalja bivše Jugoslavije, tako i u vazduhoplovnoj zaostavštini Evrope.

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji. Pogledajte takođe i Tango Six video reportažu u kokpitu YU-ANK na letu iz Getvika za Beograd.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Cr

Znam da puno maštam ali postoje li ikakve, makar teoretske šanse da na svojoj poslednjoj stajanci bude ofarban i obeležen tačno onako kako je stigao pre 36 godina?

Odgovori
Me

Kako država brine o muzeju, treba da budemo srećni ako bude ofarban uopšte.

Mr

Ne postoje, zato što je stigao neofarban – samo lakiran. Teško će ga ikad više vratiti u to stanje nakon što je bio prefarban. Na žalost.

Zo

Zasto se ne pokrene pitanje predaje muzeju avijacije i Aviogenexov avion B 737-200 reg.YU-ANP?
Parkiran je ispred hangara JATT i nazalost propada.
I taj avion ima istorijsku vrednost.

Ma

A sta se desava sa B727 YU-AKF sto vec ceka godinama da ode u muzej?

Odgovori
ma

Mislim da je kod jat tehnike parkiran.
Tu je i aviogeneksov boing 737- 200
Bila je prica da je trebalo odavno da napuste dvoriste ali eto jos su tu kao i jos dva starija aviona isto muzejska

19

Hvale vrijedan gest.

Odgovori
Ja

Avionom YU-AND smo supruga i ja otisli na medeni mesec u Tunis davne 2009. godine krajem Avgusta

Odgovori
Vi

Dobro je, mada dokle ga ne vidim u Muzeju, ja ništa ne bih verovao Air Srbiji. Ono što je meni više verovatno jeste da će 737 a nadam se i 727 pre završiti u onom parku oko zgrade aerodroma, što se predviđa novim izgledom aerodroma, nego ispred Muzeja, jel ne vidim ko će organizovati i platiti prevlačenje ovih aviona, posebno što AKF nije baš u idealnom stanju

Odgovori
Б

Леп гест и за похвалу. Мени је жао што ЈУ није организовао опроштајни лет како следује за овакву машину која је беспрекорно служила неколико деценија. После ових авиона и сам Боинг је почео да штеди и да се квари.

Odgovori
Vl

Ima nas koji smo donirali novac (i to bas posredstvom ovog sajta) da se taj avion prebaci do muzeja pre podizanja neke ograde oko aerodroma….

Odgovori
ID

727,ako ne grešim.

Mi

Aha, znači i ovaj će da trune sledećih decenija pod vedrim nebom na kiši i suncu. :(

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs