DCV i Vazduhoplovna akademija potpisali Memorandum o saradnji

2. dec 2021

[EKSKLUZIVNO] Kako će izgledati renovirana Pilotska akademija u Vršcu

25. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Povratak putničke avijacije nakon Kovida kroz trocifrenu narudžbinu, srpske plave uniforme po sajmu u značajnijem broju i Ruski Vitezovi

15. nov 2021

[DUBAI AIRSHOW 2021] Ušli smo u novi ruski uskotrupac: Prostranost opitnog MC-21-310

14. nov 2021

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva

11. nov 2021

Vazduhoplovna akademija i Avia Prime potpisali ugovor o dualnom obrazovanju

19. okt 2021

Vazduhoplovna akademija upisala prvu generaciju visoke škole strukovnih studija: 43 kandidata na studijskim programima za pilote, kontrolore i mehaničare

6. okt 2021

Promene u Pilotskoj akademiji u Vršcu: Integracija sa Višom pilotskom školom u Beogradu, uskoro kupovina novih dvomotornih aviona i jednog helikoptera

15. sep 2021

Saradnja DCV-a i Vazduhoplovne akademije

10. sep 2021

Počele prijave za prvu generaciju Više vazduhoplovne škole „Vazduhoplovna akademija“ – za četvoro najbolje rangiranih na prijemnom besplatan frozen ATPL

10. sep 2021

[EKSKLUZIVNO] Država prvi put posle 30 godina u potpunosti stipendira obuku za dozvolu saobraćajnog pilota: Vazduhoplovna akademija obučiće besplatno 4 kandidata u Vršcu od nule do frozen ATPL-a

6. sep 2021

[INTERVJU] Poslednji direktor Aviogenexa prvi je instruktor za Flajt Dispečere: Ako volite avijaciju, planiranje, mape, kompjutere i najdinamičnije moguće radno okruženje

20. avg 2021

[EKSKLUZIVNO] Država ulaže 65 miliona evra u Vazduhoplovnu akademiju: Kupuje full flight level D simulator za Erbas A319/320, nove avione i helikopter

5. avg 2021

[FOTO-REPORTAŽA] Kako se postaje PPL pilot: Prvo ide teorija

4. avg 2021

[VIDEO] „All right Steve, get your shit together“: Kako je iz Arizone do Zagreba isporučen peti Erbas A319 kompaniji Trade Air

2. avg 2021

EASA: Vratićemo odobrenja kad se otklone nedostaci; Avia Prime: Nije bilo prekida poslovanja, već smo uložili 1,7 miliona evra u Jat Tehniku, planiramo još

29. jul 2021

Jat Tehnici i GAS Aviationu suspendovani Part 145 sertifikati

27. jul 2021

[REPORTAŽA] Prve fotografije novog izgleda produženog C hodnika aerodroma „Nikola Tesla“

7. jul 2021

MTU počeo sa izgradnjom postrojenja u Srbiji: Od projektne kancelarije do 500 zaposlenih, početak rada 2022. godine

6. jul 2021

SMATSA zbog Korone uzela još jedan kredit od Evropske investicione banke: 10,3 miliona evra za premošćavanje problema i nastavak investicija

17. jun 2021
[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva
Boing 737 Er Srbije poslednji put je prevezao putnike na redovnom letu 8. februara ove godine do Frankfurta / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva

Kako Tango Six nezvanično saznaje, Er Srbija će doneti odluku da sačuva svoj poslednji Boing 737 i besplatno ga ustupi Muzeju vazduhoplovstva.

Kako je naš portal prvi ranije javio, ova odluka bila je već načelno doneta ali je kompanija i dalje vagala da li da izvuče bilo kakav prihod od aviona (pa i od sečenja). Menadžment kompanije je nakon jučerašnjeg odlaska poslednjeg operativnog aviona ovog tipa iz Srbije ipak presekao da će Alfa Novembar Delta (kao i istorijski značajan) ostati u celosti i biti predan na trajno čuvanje Muzeju vazduhoplovstva.

Kako saznajemo, ukoliko Ministarstvo odbrane, koje je od nedavno nadležno za Muzej vazduhoplovstva, prihvati donaciju Er Srbije, cela administrativna procedura „upisa na stanje“ kod novog vlasnika mogla bi da bude realizovana nakon prvog sledećeg sastanka nadzornog odbora nacionalne avio-kompanije.

Tango Six je u avgustu 2012. godine prvi fotografisao tadašnju revitalizaciju putničke kabine aviona YU-AND, tada novim, Rekaro kožnim sedištima koja su povećala putnički kapacitet sa 126 na 134 ili 144 mesta / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Odluka Er Srbije dolazi samo dan nakon što je juče, kako je javio portal ExYu Aviation, avion YU-ANK je odleteo u Kinu kod novog vlasnika. Uskoro će mu se pridružiti i YU-ANI.

Kako je Tango Six prvi javio, Er Srbija je donela odluku o prizemljenju Boing flote u februaru ove godine. Kompanija je odlučila da izvuče maksimum iz letelica putem prodaje (koja uključuje i prihod od procesa sečenja) i Novembar Deltu je do poslednjeg trenutka mogla zadesiti slična sudbina.

YU-AND prvi je Boing serije 300 koji je u avgustu 1985. godine došao u JAT ali i Evropu. Što mu daje neprocenljivu vrednost kako u tehničko-istorijskoj baštini vazduhoplovstva zemalja bivše Jugoslavije, tako i u vazduhoplovnoj zaostavštini Evrope.

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji. Pogledajte takođe i Tango Six video reportažu u kokpitu YU-ANK na letu iz Getvika za Beograd.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

Komentari

C

Znam da puno maštam ali postoje li ikakve, makar teoretske šanse da na svojoj poslednjoj stajanci bude ofarban i obeležen tačno onako kako je stigao pre 36 godina?

Odgovori
M

Kako država brine o muzeju, treba da budemo srećni ako bude ofarban uopšte.

M

Ne postoje, zato što je stigao neofarban – samo lakiran. Teško će ga ikad više vratiti u to stanje nakon što je bio prefarban. Na žalost.

Z

Zasto se ne pokrene pitanje predaje muzeju avijacije i Aviogenexov avion B 737-200 reg.YU-ANP?
Parkiran je ispred hangara JATT i nazalost propada.
I taj avion ima istorijsku vrednost.

M

A sta se desava sa B727 YU-AKF sto vec ceka godinama da ode u muzej?

Odgovori
m

Mislim da je kod jat tehnike parkiran.
Tu je i aviogeneksov boing 737- 200
Bila je prica da je trebalo odavno da napuste dvoriste ali eto jos su tu kao i jos dva starija aviona isto muzejska

1

Hvale vrijedan gest.

Odgovori
J

Avionom YU-AND smo supruga i ja otisli na medeni mesec u Tunis davne 2009. godine krajem Avgusta

Odgovori
V

Dobro je, mada dokle ga ne vidim u Muzeju, ja ništa ne bih verovao Air Srbiji. Ono što je meni više verovatno jeste da će 737 a nadam se i 727 pre završiti u onom parku oko zgrade aerodroma, što se predviđa novim izgledom aerodroma, nego ispred Muzeja, jel ne vidim ko će organizovati i platiti prevlačenje ovih aviona, posebno što AKF nije baš u idealnom stanju

Odgovori
Б

Леп гест и за похвалу. Мени је жао што ЈУ није организовао опроштајни лет како следује за овакву машину која је беспрекорно служила неколико деценија. После ових авиона и сам Боинг је почео да штеди и да се квари.

Odgovori
V

Ima nas koji smo donirali novac (i to bas posredstvom ovog sajta) da se taj avion prebaci do muzeja pre podizanja neke ograde oko aerodroma….

Odgovori
I

727,ako ne grešim.

M

Aha, znači i ovaj će da trune sledećih decenija pod vedrim nebom na kiši i suncu. :(

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend