Kako Tango Six nezvanično saznaje, Er Srbija će doneti odluku da sačuva svoj poslednji Boing 737 i besplatno ga ustupi Muzeju vazduhoplovstva.
Kako je naš portal prvi ranije javio, ova odluka bila je već načelno doneta ali je kompanija i dalje vagala da li da izvuče bilo kakav prihod od aviona (pa i od sečenja). Menadžment kompanije je nakon jučerašnjeg odlaska poslednjeg operativnog aviona ovog tipa iz Srbije ipak presekao da će Alfa Novembar Delta (kao i istorijski značajan) ostati u celosti i biti predan na trajno čuvanje Muzeju vazduhoplovstva.
Kako saznajemo, ukoliko Ministarstvo odbrane, koje je od nedavno nadležno za Muzej vazduhoplovstva, prihvati donaciju Er Srbije, cela administrativna procedura „upisa na stanje“ kod novog vlasnika mogla bi da bude realizovana nakon prvog sledećeg sastanka nadzornog odbora nacionalne avio-kompanije.
Odluka Er Srbije dolazi samo dan nakon što je juče, kako je javio portal ExYu Aviation, avion YU-ANK je odleteo u Kinu kod novog vlasnika. Uskoro će mu se pridružiti i YU-ANI.
Kako je Tango Six prvi javio, Er Srbija je donela odluku o prizemljenju Boing flote u februaru ove godine. Kompanija je odlučila da izvuče maksimum iz letelica putem prodaje (koja uključuje i prihod od procesa sečenja) i Novembar Deltu je do poslednjeg trenutka mogla zadesiti slična sudbina.
YU-AND prvi je Boing serije 300 koji je u avgustu 1985. godine došao u JAT ali i Evropu. Što mu daje neprocenljivu vrednost kako u tehničko-istorijskoj baštini vazduhoplovstva zemalja bivše Jugoslavije, tako i u vazduhoplovnoj zaostavštini Evrope.
Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji. Pogledajte takođe i Tango Six video reportažu u kokpitu YU-ANK na letu iz Getvika za Beograd.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Crni
Znam da puno maštam ali postoje li ikakve, makar teoretske šanse da na svojoj poslednjoj stajanci bude ofarban i obeležen tačno onako kako je stigao pre 36 godina?
Mehaničar
Kako država brine o muzeju, treba da budemo srećni ako bude ofarban uopšte.
Mr Majestyk
Ne postoje, zato što je stigao neofarban – samo lakiran. Teško će ga ikad više vratiti u to stanje nakon što je bio prefarban. Na žalost.
Zoran
Zasto se ne pokrene pitanje predaje muzeju avijacije i Aviogenexov avion B 737-200 reg.YU-ANP?
Parkiran je ispred hangara JATT i nazalost propada.
I taj avion ima istorijsku vrednost.
Marko M
A sta se desava sa B727 YU-AKF sto vec ceka godinama da ode u muzej?
marko
Mislim da je kod jat tehnike parkiran.
Tu je i aviogeneksov boing 737- 200
Bila je prica da je trebalo odavno da napuste dvoriste ali eto jos su tu kao i jos dva starija aviona isto muzejska
1980
Hvale vrijedan gest.
Jason Bourne
Avionom YU-AND smo supruga i ja otisli na medeni mesec u Tunis davne 2009. godine krajem Avgusta
Viktor
Dobro je, mada dokle ga ne vidim u Muzeju, ja ništa ne bih verovao Air Srbiji. Ono što je meni više verovatno jeste da će 737 a nadam se i 727 pre završiti u onom parku oko zgrade aerodroma, što se predviđa novim izgledom aerodroma, nego ispred Muzeja, jel ne vidim ko će organizovati i platiti prevlačenje ovih aviona, posebno što AKF nije baš u idealnom stanju
Б733
Леп гест и за похвалу. Мени је жао што ЈУ није организовао опроштајни лет како следује за овакву машину која је беспрекорно служила неколико деценија. После ових авиона и сам Боинг је почео да штеди и да се квари.
Vlada
Ima nas koji smo donirali novac (i to bas posredstvom ovog sajta) da se taj avion prebaci do muzeja pre podizanja neke ograde oko aerodroma….
ID
727,ako ne grešim.
Miki
Aha, znači i ovaj će da trune sledećih decenija pod vedrim nebom na kiši i suncu. :(