KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024
[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva
Boing 737 Er Srbije poslednji put je prevezao putnike na redovnom letu 8. februara ove godine do Frankfurta / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija odlučila da svoj poslednji i najstariji Boing 737-300 pokloni Muzeju vazduhoplovstva

Kako Tango Six nezvanično saznaje, Er Srbija će doneti odluku da sačuva svoj poslednji Boing 737 i besplatno ga ustupi Muzeju vazduhoplovstva.

Kako je naš portal prvi ranije javio, ova odluka bila je već načelno doneta ali je kompanija i dalje vagala da li da izvuče bilo kakav prihod od aviona (pa i od sečenja). Menadžment kompanije je nakon jučerašnjeg odlaska poslednjeg operativnog aviona ovog tipa iz Srbije ipak presekao da će Alfa Novembar Delta (kao i istorijski značajan) ostati u celosti i biti predan na trajno čuvanje Muzeju vazduhoplovstva.

Kako saznajemo, ukoliko Ministarstvo odbrane, koje je od nedavno nadležno za Muzej vazduhoplovstva, prihvati donaciju Er Srbije, cela administrativna procedura „upisa na stanje“ kod novog vlasnika mogla bi da bude realizovana nakon prvog sledećeg sastanka nadzornog odbora nacionalne avio-kompanije.

Tango Six je u avgustu 2012. godine prvi fotografisao tadašnju revitalizaciju putničke kabine aviona YU-AND, tada novim, Rekaro kožnim sedištima koja su povećala putnički kapacitet sa 126 na 134 ili 144 mesta / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Odluka Er Srbije dolazi samo dan nakon što je juče, kako je javio portal ExYu Aviation, avion YU-ANK je odleteo u Kinu kod novog vlasnika. Uskoro će mu se pridružiti i YU-ANI.

Kako je Tango Six prvi javio, Er Srbija je donela odluku o prizemljenju Boing flote u februaru ove godine. Kompanija je odlučila da izvuče maksimum iz letelica putem prodaje (koja uključuje i prihod od procesa sečenja) i Novembar Deltu je do poslednjeg trenutka mogla zadesiti slična sudbina.

YU-AND prvi je Boing serije 300 koji je u avgustu 1985. godine došao u JAT ali i Evropu. Što mu daje neprocenljivu vrednost kako u tehničko-istorijskoj baštini vazduhoplovstva zemalja bivše Jugoslavije, tako i u vazduhoplovnoj zaostavštini Evrope.

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji. Pogledajte takođe i Tango Six video reportažu u kokpitu YU-ANK na letu iz Getvika za Beograd.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Cr

Znam da puno maštam ali postoje li ikakve, makar teoretske šanse da na svojoj poslednjoj stajanci bude ofarban i obeležen tačno onako kako je stigao pre 36 godina?

Odgovori
Me

Kako država brine o muzeju, treba da budemo srećni ako bude ofarban uopšte.

Mr

Ne postoje, zato što je stigao neofarban – samo lakiran. Teško će ga ikad više vratiti u to stanje nakon što je bio prefarban. Na žalost.

Zo

Zasto se ne pokrene pitanje predaje muzeju avijacije i Aviogenexov avion B 737-200 reg.YU-ANP?
Parkiran je ispred hangara JATT i nazalost propada.
I taj avion ima istorijsku vrednost.

Ma

A sta se desava sa B727 YU-AKF sto vec ceka godinama da ode u muzej?

Odgovori
ma

Mislim da je kod jat tehnike parkiran.
Tu je i aviogeneksov boing 737- 200
Bila je prica da je trebalo odavno da napuste dvoriste ali eto jos su tu kao i jos dva starija aviona isto muzejska

19

Hvale vrijedan gest.

Odgovori
Ja

Avionom YU-AND smo supruga i ja otisli na medeni mesec u Tunis davne 2009. godine krajem Avgusta

Odgovori
Vi

Dobro je, mada dokle ga ne vidim u Muzeju, ja ništa ne bih verovao Air Srbiji. Ono što je meni više verovatno jeste da će 737 a nadam se i 727 pre završiti u onom parku oko zgrade aerodroma, što se predviđa novim izgledom aerodroma, nego ispred Muzeja, jel ne vidim ko će organizovati i platiti prevlačenje ovih aviona, posebno što AKF nije baš u idealnom stanju

Odgovori
Б

Леп гест и за похвалу. Мени је жао што ЈУ није организовао опроштајни лет како следује за овакву машину која је беспрекорно служила неколико деценија. После ових авиона и сам Боинг је почео да штеди и да се квари.

Odgovori
Vl

Ima nas koji smo donirali novac (i to bas posredstvom ovog sajta) da se taj avion prebaci do muzeja pre podizanja neke ograde oko aerodroma….

Odgovori
ID

727,ako ne grešim.

Mi

Aha, znači i ovaj će da trune sledećih decenija pod vedrim nebom na kiši i suncu. :(

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs