Kako Tango Six saznaje, nastavljeno je sečenje Er Srbijinih Boinga 737. Kako smo javili pre dve godine prvi je isečen ANF, zatim ANV, ANL, ANH a pre nekoliko dana ANW i ANJ.
Kako je Tango Six prvi javio Muzej vazduhoplovstva i Er Srbija su se načelno dogovorili da prvi Boing 737-300 u Jugoslaviji i Evropi, YU-AND, bude predat kustosima kao deo stalne postavke.
Nacionalni avio-prevoznik nastavlja da koristi YU-ANI (verovatno najstariji avion serije 300 u redovnom saobraćaju) i YU-ANK. „November Delta“ je u takozvanom „prolongiranom parkiranju“ i više neće moći da leti. Poslednji let u karijeri obavio je za Brisel u martu prošle godine.
Jedan od uslova nedavne dokapitalizacije Er Srbije na osnovu gubitaka uzrokovanih uticajem Korona virusa je novi plan restrukturiranja kompanije. Pored smanjenja broja zaposlenih deo plana je i optimizacija flote, što znači unifikacija oko Erbas aviona. Iako stari po godinama, JAT-ovi 737 nisu brojali mnogo ciklusa devedesetih a u poslednjoj verziji nacionalne avio-kompanije prenamenjeni su za čarter saobraćaj i uskakanje u redovan (posebno tokom prve četiri godine operacija Er Srbije).
Interesantno je da neke kompanije kada šalju avione na reciklažu (zapravo nasilno mehaničko uništavanje letelice) biraju da se logo ili brend kompanije prefarbaju jer ne žele da mediji vide ovakve scene.

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji.
Pogledajte i Tango Six video leta u kokpitu YU-ANK iz Getvika za Beograd:
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
INI
YU-ANI da se pošalje u Niš nezaobilzni deo istorije vazduhoplovstva u Nišu ❤️
Georg Stawa
Anybody knows, if parts are ‘sold’?
Like pilots’ seat, glareshield or similar. Interesting for flight simulation cockpit building.
Georg
BB
Body can be restaurant, small parts can be souvenirs, etc..
Student pilot
Let LGW-BEG sa kapetanom Crnadakom je antologija!
Svaka cast Petre na tom videu!
Pogledao sam ga ,ako mi verujete, bar 20-ak puta i svaki put iznova uzivam!
Srecno praznici i svako dobro!
Jason Bourne
Kada sam do sada jedini put leteo na liniji BEG-JFK Kapetan Crnadak je bio u kokpitu kao drugi kapetan.
Shadow
Ljudi kakav muzej,pa oni su isti kao i ovi sto su dali da se iseku avioni,neznalice,ljudi bez maste i ideja isto kao is sve….
Istorija se kod nas unistava,nemamo postovanje prema sebi i ljudima koji su ovo sve gradili.
SRAMOTA!!!!!
LLZ
Пише да је YU-ANK летео последњи пут у марту прошле године, а летео је и сад 9. јануара из Франкфурта.
Marko M
Sta se desilo sa B727 za muzej YU-AKF? Ciji su ovi B727 i B737 sto leze pored isecenog B737, zasto se oni ne recikliraju i ocisti to ruglo pored Tehnike?
Nebojsa
727 ceka rasplet,odvojen za muzej
737 ANH u zavrsnoj fazi rashoda
727 3D-JOY stoji odavno,mozda su vlasnicki odnosi nedefinisani jos uvek
viktor
Nadajmo se samo da ce AND i AKF stici u nekom normalnom stanju u Muzej.
inace odlican snimak i fenomenalan tekst o istoriji upotrebe 737 u Jatu. Prvi put procitah da je trebalo da bude cak 24 aviona u floti , da je prvi let YU-AND imao do Amana, da su Prva Petoletk, Utva, Soko ovoliko radli za Boeing. Fantzaija :)
Uros
Koliko dugo će ANI i ANK jos leteti i sta ce biti posle s njima? Hoće li AS da kupuje nove avione?
Mehaničar
Hoće ali nikad. Otkazali su porudžbinu za 10 A320Neo.
Nostalgičar
Nadam se da su sačuvali dovoljno da naprave priveske za ključeve koji bi se prodavali u Muzeju. Privezak od YU-ANJ ili nekog drugog Jatovog 737 bi bio baš kul.
Marko
Hvala na informacijama.
Mislim da je ostalo samo dva aviona da se izvuk za muzej ne racunam 737.
Mada sta ce se desiti i sa helikopterima jet su neki napunili 40 god.