FACC nastavlja svoju kompozitnu priču u Hrvatskoj, Srbija sličnu priliku propustila 2014. godine

14. jan 2021

Sivkasta statistika najcrnje godine: Najmanje gubitaka putničkih aviona ikad u 2020. godini uz dva obaranja i 314 ukupnih žrtava

11. jan 2021

[PILOT SA ISTOKA] ATPL teorija i ispiti: Kako savladati najstresniji deo obuke za saobraćajnog pilota

11. jan 2021

„7500“ – najrealističniji film o otmici putničkog aviona koji ćete ikada pogledati

8. jan 2021

[FOTO] Nastavljeno sečenje Er Srbijinih Boinga, ostala još samo tri

8. jan 2021

EUROCONTROL čitulja globalnoj komercijalnoj avijaciji za 2020. godinu: Ukupni gubitak 56 milijarde dolara, otpušteno 191.000 ljudi

4. jan 2021

Bregzit poremećaj na granicama, kargo avio-kompanije prve profitiraju

30. dec 2020

[POSLEDNJA VEST] Samo pet dana nakon prestanka rada Montenegro erlajnza zabeleženo najveće ulaganje u vrednost kompanije uprkos pravilima o dozvoljenoj državnoj pomoći

30. dec 2020

[VIDEO REPORTAŽA] Delimo kalendar kompanije Princ Aviejšn za 2021. godinu i pričamo sa Dimitrijem Ostojićem i Igorom Salingerom

29. dec 2020

[PILOT SA ISTOKA] Kako postati pilot: Prvi koraci

28. dec 2020

Montenegro erlajnz za par dana prestaje da postoji: Kako je došlo do ovoga?

25. dec 2020

Crnoj Gori trebaju i Montenegro Airlines i Aerodromi Crne Gore

23. dec 2020

[PILOT SA ISTOKA] Da li će piloti i putnički avioni biti bezbedni nakon ovoliko duge Korona pauze?

14. dec 2020

[VIDEO] Međunarodni dan civilnog vazduhoplovstva: Malo optimizma Koroni uprkos, narodi Jugoslavije modernim avijatičarima

7. dec 2020

Portal EX-YU Aviation News pokreće svoj premium newsletter

4. dec 2020

[PILOT SA ISTOKA] 737 MAX uskoro ponovo u vazduhu: Da li je avion bezbedan, da li je Boing izgubio poverenje putnika i pilota? (3. deo)

30. nov 2020

Prevoz tereta vazduhom vraća se starom ritmu: Povećana tražnja od strane tradicionalnih klijenata, hitni medicinski čarteri manje zastupljeni

25. nov 2020

MTU preuzeo održavanje Er Srbijinih motora od Pret end Vitnija : V2500 neće biti održavani u Srbiji, već u Hanoveru

19. nov 2020

Kurir za dostavu pošiljki, koji putuje avionom

18. nov 2020

Er Srbija otpušta deo zaposlenih i smanjuje im plate, Viz er prvi otpustio srpske pilote

18. nov 2020
[FOTO] Nastavljeno sečenje Er Srbijinih Boinga, ostala još samo tri
Juliet u svojoj pretposlednjoj šemi bojenja / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[FOTO] Nastavljeno sečenje Er Srbijinih Boinga, ostala još samo tri

Kako Tango Six saznaje, nastavljeno je sečenje Er Srbijinih Boinga 737. Kako smo javili pre dve godine prvi je isečen ANF, zatim ANV, ANL, ANH a pre nekoliko dana ANW i ANJ.

Kako je Tango Six prvi javio Muzej vazduhoplovstva i Er Srbija su se načelno dogovorili da prvi Boing 737-300 u Jugoslaviji i Evropi, YU-AND, bude predat kustosima kao deo stalne postavke.
 
 

Juliet u toku sečenja / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Nacionalni avio-prevoznik nastavlja da koristi YU-ANI (verovatno najstariji avion serije 300 u redovnom saobraćaju) i YU-ANK. „November Delta“ je u takozvanom „prolongiranom parkiranju“ i više neće moći da leti. Poslednji let u karijeri obavio je za Brisel u martu prošle godine.

Jedan od uslova nedavne dokapitalizacije Er Srbije na osnovu gubitaka uzrokovanih uticajem Korona virusa je novi plan restrukturiranja kompanije. Pored smanjenja broja zaposlenih deo plana je i optimizacija flote, što znači unifikacija oko Erbas aviona. Iako stari po godinama, JAT-ovi 737 nisu brojali mnogo ciklusa devedesetih a u poslednjoj verziji nacionalne avio-kompanije prenamenjeni su za čarter saobraćaj i uskakanje u redovan (posebno tokom prve četiri godine operacija Er Srbije).

Interesantno je da neke kompanije kada šalju avione na reciklažu (zapravo nasilno mehaničko uništavanje letelice) biraju da se logo ili brend kompanije prefarbaju jer ne žele da mediji vide ovakve scene.

U „Asteriks“ šemi / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji.

Pogledajte i Tango Six video leta u kokpitu YU-ANK iz Getvika za Beograd:

 
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

I

YU-ANI da se pošalje u Niš nezaobilzni deo istorije vazduhoplovstva u Nišu ❤️

Odgovori
G

Anybody knows, if parts are ‘sold’?
Like pilots’ seat, glareshield or similar. Interesting for flight simulation cockpit building.
Georg

B

Body can be restaurant, small parts can be souvenirs, etc..

S

Let LGW-BEG sa kapetanom Crnadakom je antologija!
Svaka cast Petre na tom videu!
Pogledao sam ga ,ako mi verujete, bar 20-ak puta i svaki put iznova uzivam!
Srecno praznici i svako dobro!

Odgovori
J

Kada sam do sada jedini put leteo na liniji BEG-JFK Kapetan Crnadak je bio u kokpitu kao drugi kapetan.

S

Ljudi kakav muzej,pa oni su isti kao i ovi sto su dali da se iseku avioni,neznalice,ljudi bez maste i ideja isto kao is sve….
Istorija se kod nas unistava,nemamo postovanje prema sebi i ljudima koji su ovo sve gradili.
SRAMOTA!!!!!

Odgovori
L

Пише да је YU-ANK летео последњи пут у марту прошле године, а летео је и сад 9. јануара из Франкфурта.

M

Sta se desilo sa B727 za muzej YU-AKF? Ciji su ovi B727 i B737 sto leze pored isecenog B737, zasto se oni ne recikliraju i ocisti to ruglo pored Tehnike?

Odgovori
N

727 ceka rasplet,odvojen za muzej
737 ANH u zavrsnoj fazi rashoda
727 3D-JOY stoji odavno,mozda su vlasnicki odnosi nedefinisani jos uvek

v

Nadajmo se samo da ce AND i AKF stici u nekom normalnom stanju u Muzej.
inace odlican snimak i fenomenalan tekst o istoriji upotrebe 737 u Jatu. Prvi put procitah da je trebalo da bude cak 24 aviona u floti , da je prvi let YU-AND imao do Amana, da su Prva Petoletk, Utva, Soko ovoliko radli za Boeing. Fantzaija :)

Odgovori
U

Koliko dugo će ANI i ANK jos leteti i sta ce biti posle s njima? Hoće li AS da kupuje nove avione?

Odgovori
N

Nadam se da su sačuvali dovoljno da naprave priveske za ključeve koji bi se prodavali u Muzeju. Privezak od YU-ANJ ili nekog drugog Jatovog 737 bi bio baš kul.

Odgovori
M

Hvala na informacijama.

Mislim da je ostalo samo dva aviona da se izvuk za muzej ne racunam 737.
Mada sta ce se desiti i sa helikopterima jet su neki napunili 40 god.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend