Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022

Er Frans snižava cene avio-karata za 1000 destinacija širom sveta

14. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije: Er Srbija predstavila svoj novi A330 „Mihajlo Pupin“

29. okt 2022

SMATSA raspisala konkurs za prijem kandidata na obuku za kontrolore letenja koji će raditi u Kraljevu i Vršcu

27. okt 2022

Telegraf.rs: Država će Vazduhoplovnoj akademiji putem tendera izabrati najgoreg mogućeg proizvođača za A320 full flight level D simulator

20. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu

19. okt 2022

Er Srbija za Tango Six povodom povlačenja Viz era iz Sarajeva: Uvodimo dodatni kapacitet, promena tipa aviona, povećavamo broj letova

6. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

4. okt 2022

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022
[FOTO] Nastavljeno sečenje Er Srbijinih Boinga, ostala još samo tri
Juliet u svojoj pretposlednjoj šemi bojenja / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[FOTO] Nastavljeno sečenje Er Srbijinih Boinga, ostala još samo tri

Kako Tango Six saznaje, nastavljeno je sečenje Er Srbijinih Boinga 737. Kako smo javili pre dve godine prvi je isečen ANF, zatim ANV, ANL, ANH a pre nekoliko dana ANW i ANJ.

Kako je Tango Six prvi javio Muzej vazduhoplovstva i Er Srbija su se načelno dogovorili da prvi Boing 737-300 u Jugoslaviji i Evropi, YU-AND, bude predat kustosima kao deo stalne postavke.
 
 

Juliet u toku sečenja / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Nacionalni avio-prevoznik nastavlja da koristi YU-ANI (verovatno najstariji avion serije 300 u redovnom saobraćaju) i YU-ANK. „November Delta“ je u takozvanom „prolongiranom parkiranju“ i više neće moći da leti. Poslednji let u karijeri obavio je za Brisel u martu prošle godine.

Jedan od uslova nedavne dokapitalizacije Er Srbije na osnovu gubitaka uzrokovanih uticajem Korona virusa je novi plan restrukturiranja kompanije. Pored smanjenja broja zaposlenih deo plana je i optimizacija flote, što znači unifikacija oko Erbas aviona. Iako stari po godinama, JAT-ovi 737 nisu brojali mnogo ciklusa devedesetih a u poslednjoj verziji nacionalne avio-kompanije prenamenjeni su za čarter saobraćaj i uskakanje u redovan (posebno tokom prve četiri godine operacija Er Srbije).

Interesantno je da neke kompanije kada šalju avione na reciklažu (zapravo nasilno mehaničko uništavanje letelice) biraju da se logo ili brend kompanije prefarbaju jer ne žele da mediji vide ovakve scene.

U „Asteriks“ šemi / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji.

Pogledajte i Tango Six video leta u kokpitu YU-ANK iz Getvika za Beograd:

 
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

IN

YU-ANI da se pošalje u Niš nezaobilzni deo istorije vazduhoplovstva u Nišu ❤️

Odgovori
Ge

Anybody knows, if parts are ‘sold’?
Like pilots’ seat, glareshield or similar. Interesting for flight simulation cockpit building.
Georg

BB

Body can be restaurant, small parts can be souvenirs, etc..

St

Let LGW-BEG sa kapetanom Crnadakom je antologija!
Svaka cast Petre na tom videu!
Pogledao sam ga ,ako mi verujete, bar 20-ak puta i svaki put iznova uzivam!
Srecno praznici i svako dobro!

Odgovori
Ja

Kada sam do sada jedini put leteo na liniji BEG-JFK Kapetan Crnadak je bio u kokpitu kao drugi kapetan.

Sh

Ljudi kakav muzej,pa oni su isti kao i ovi sto su dali da se iseku avioni,neznalice,ljudi bez maste i ideja isto kao is sve….
Istorija se kod nas unistava,nemamo postovanje prema sebi i ljudima koji su ovo sve gradili.
SRAMOTA!!!!!

Odgovori
LL

Пише да је YU-ANK летео последњи пут у марту прошле године, а летео је и сад 9. јануара из Франкфурта.

Ma

Sta se desilo sa B727 za muzej YU-AKF? Ciji su ovi B727 i B737 sto leze pored isecenog B737, zasto se oni ne recikliraju i ocisti to ruglo pored Tehnike?

Odgovori
Ne

727 ceka rasplet,odvojen za muzej
737 ANH u zavrsnoj fazi rashoda
727 3D-JOY stoji odavno,mozda su vlasnicki odnosi nedefinisani jos uvek

vi

Nadajmo se samo da ce AND i AKF stici u nekom normalnom stanju u Muzej.
inace odlican snimak i fenomenalan tekst o istoriji upotrebe 737 u Jatu. Prvi put procitah da je trebalo da bude cak 24 aviona u floti , da je prvi let YU-AND imao do Amana, da su Prva Petoletk, Utva, Soko ovoliko radli za Boeing. Fantzaija :)

Odgovori
Ur

Koliko dugo će ANI i ANK jos leteti i sta ce biti posle s njima? Hoće li AS da kupuje nove avione?

Odgovori
Me

Hoće ali nikad. Otkazali su porudžbinu za 10 A320Neo.

No

Nadam se da su sačuvali dovoljno da naprave priveske za ključeve koji bi se prodavali u Muzeju. Privezak od YU-ANJ ili nekog drugog Jatovog 737 bi bio baš kul.

Odgovori
Ma

Hvala na informacijama.

Mislim da je ostalo samo dva aviona da se izvuk za muzej ne racunam 737.
Mada sta ce se desiti i sa helikopterima jet su neki napunili 40 god.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs