Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

21. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan

20. feb 2024

Er Srbija raskida saradnju sa Maraton erlajnzom, uputila izvinjenje putnicima

20. feb 2024

Udes Embraera na „Nikoli Tesli“: Objavljen audio-snimak kontrole letenja, tri greške koje je posada napravila

20. feb 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do udesa Embraera 195 na Er Srbijinom letu JU324: Kontrola letenja tri puta pokušala da upozori posadu

19. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Embraer 195 Maraton erlajnza bezbedno sleteo nakon vanrednog događaja po poletanju sa aerodroma Nikola Tesla

18. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika završila drugu konverziju iz putničke u kargo konfiguraciju aviona Boing 767

14. feb 2024

Kuvari sa Mišelinovim zvezdicama pripremaće obroke za putnike Er Fransa

6. feb 2024

Koliko je srpski komercijalni avio-saobraćaj spreman za nove rekorde i EXPO 2027?

20. jan 2024

Rezultati Erbasa za 2023. godinu: „Nikada do sada nismo prodali toliko A320 i A350 aviona u jednoj godini“

17. jan 2024

MAX-u otpao deo trupne konstrukcije, Boingu ponovo otpao deo reputacije

7. jan 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do nesreće u Tokiju i zbog čega je evakuacija Erbasa trajala 18 minuta

5. jan 2024

Air France i KLM pokrenuli promocije za putovanja do 30. novembra 2024. godine

4. jan 2024

[ANALIZA] Udes Erbasa A350 avio-kompanije Japan Airlines: „Disciplina Japanaca“ nema nikakve veze sa razlozima zbog kojih su putnici preživeli

3. jan 2024

[INTERVJU] Direktorka HR-a kompanije MTU Maintenance Serbia: „Kako i koga zapošljavamo, koje benefite nudimo i kako se kod nas napreduje“

29. dec 2023

Škola letenja Prince Aviationa objavila poziv za novi kurs obuke za PPL dozvolu: Ko se na vreme prijavi dobija besplatno kurs noćnog letenja i ICAO test engleskog

27. dec 2023
[FOTO] Nastavljeno sečenje Er Srbijinih Boinga, ostala još samo tri
Juliet u svojoj pretposlednjoj šemi bojenja / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[FOTO] Nastavljeno sečenje Er Srbijinih Boinga, ostala još samo tri

Kako Tango Six saznaje, nastavljeno je sečenje Er Srbijinih Boinga 737. Kako smo javili pre dve godine prvi je isečen ANF, zatim ANV, ANL, ANH a pre nekoliko dana ANW i ANJ.

Kako je Tango Six prvi javio Muzej vazduhoplovstva i Er Srbija su se načelno dogovorili da prvi Boing 737-300 u Jugoslaviji i Evropi, YU-AND, bude predat kustosima kao deo stalne postavke.
 
 

Juliet u toku sečenja / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Nacionalni avio-prevoznik nastavlja da koristi YU-ANI (verovatno najstariji avion serije 300 u redovnom saobraćaju) i YU-ANK. „November Delta“ je u takozvanom „prolongiranom parkiranju“ i više neće moći da leti. Poslednji let u karijeri obavio je za Brisel u martu prošle godine.

Jedan od uslova nedavne dokapitalizacije Er Srbije na osnovu gubitaka uzrokovanih uticajem Korona virusa je novi plan restrukturiranja kompanije. Pored smanjenja broja zaposlenih deo plana je i optimizacija flote, što znači unifikacija oko Erbas aviona. Iako stari po godinama, JAT-ovi 737 nisu brojali mnogo ciklusa devedesetih a u poslednjoj verziji nacionalne avio-kompanije prenamenjeni su za čarter saobraćaj i uskakanje u redovan (posebno tokom prve četiri godine operacija Er Srbije).

Interesantno je da neke kompanije kada šalju avione na reciklažu (zapravo nasilno mehaničko uništavanje letelice) biraju da se logo ili brend kompanije prefarbaju jer ne žele da mediji vide ovakve scene.

U „Asteriks“ šemi / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Za istoriju serije 300 u JAT-u pročitajte ovaj članak portala ExYU Aviation i trodelni esej našeg redovnog kolumniste Pilota sa istoka o Boingovom tipu 737 i njegovoj istoriji.

Pogledajte i Tango Six video leta u kokpitu YU-ANK iz Getvika za Beograd:

 
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

IN

YU-ANI da se pošalje u Niš nezaobilzni deo istorije vazduhoplovstva u Nišu ❤️

Odgovori
Ge

Anybody knows, if parts are ‘sold’?
Like pilots’ seat, glareshield or similar. Interesting for flight simulation cockpit building.
Georg

BB

Body can be restaurant, small parts can be souvenirs, etc..

St

Let LGW-BEG sa kapetanom Crnadakom je antologija!
Svaka cast Petre na tom videu!
Pogledao sam ga ,ako mi verujete, bar 20-ak puta i svaki put iznova uzivam!
Srecno praznici i svako dobro!

Odgovori
Ja

Kada sam do sada jedini put leteo na liniji BEG-JFK Kapetan Crnadak je bio u kokpitu kao drugi kapetan.

Sh

Ljudi kakav muzej,pa oni su isti kao i ovi sto su dali da se iseku avioni,neznalice,ljudi bez maste i ideja isto kao is sve….
Istorija se kod nas unistava,nemamo postovanje prema sebi i ljudima koji su ovo sve gradili.
SRAMOTA!!!!!

Odgovori
LL

Пише да је YU-ANK летео последњи пут у марту прошле године, а летео је и сад 9. јануара из Франкфурта.

Ma

Sta se desilo sa B727 za muzej YU-AKF? Ciji su ovi B727 i B737 sto leze pored isecenog B737, zasto se oni ne recikliraju i ocisti to ruglo pored Tehnike?

Odgovori
Ne

727 ceka rasplet,odvojen za muzej
737 ANH u zavrsnoj fazi rashoda
727 3D-JOY stoji odavno,mozda su vlasnicki odnosi nedefinisani jos uvek

vi

Nadajmo se samo da ce AND i AKF stici u nekom normalnom stanju u Muzej.
inace odlican snimak i fenomenalan tekst o istoriji upotrebe 737 u Jatu. Prvi put procitah da je trebalo da bude cak 24 aviona u floti , da je prvi let YU-AND imao do Amana, da su Prva Petoletk, Utva, Soko ovoliko radli za Boeing. Fantzaija :)

Odgovori
Ur

Koliko dugo će ANI i ANK jos leteti i sta ce biti posle s njima? Hoće li AS da kupuje nove avione?

Odgovori
Me

Hoće ali nikad. Otkazali su porudžbinu za 10 A320Neo.

No

Nadam se da su sačuvali dovoljno da naprave priveske za ključeve koji bi se prodavali u Muzeju. Privezak od YU-ANJ ili nekog drugog Jatovog 737 bi bio baš kul.

Odgovori
Ma

Hvala na informacijama.

Mislim da je ostalo samo dva aviona da se izvuk za muzej ne racunam 737.
Mada sta ce se desiti i sa helikopterima jet su neki napunili 40 god.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs