Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

[EKSKLUZIVNO] Porodica Vlašić biće prvi civilni operater Air Tractor aviona u regiji: Prvi AT-504 sleće u Osijek u avgustu

10. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024

Godišnji IATA sastanak počeo u Dubaiju: Potražnja za putovanjima avionom globalno nikad veća, borba protiv klasičnog kerozina sve ozbiljnija

3. jun 2024

Novine u Air France-u: Usluga konsijerža na Šarl de Golu i novi somelijer

29. maj 2024

Air France najavio proširenje mreže letova za zimsku sezonu 2024-2025

22. maj 2024

Avio-kompanija u kojoj patike postaju deo uniforme

26. apr 2024
[SEAS 2021 premijera] Kako je tekao proces koncesije aerodroma „Nikola Tesla“
Ana Kaluđerović, izvršna direktorka ANTB i Senka Jelenković, izvršna direktorka za administraciju Belgrade Airporta dočarale su nam kako je iza scene izgledao rad na ugovaranju najvrednije koncesije na ovim prostorima / Foto: Tango Six Events

[SEAS 2021 premijera] Kako je tekao proces koncesije aerodroma „Nikola Tesla“

Koncesija beogradskog aerodroma najveća je pojedinačna investicija u srpsko vazduhoplovstvo u njegovoj novijoj istoriji.

Projekat na kojem se radilo četiri godine predstavlja prvu kombinaciju javnih radova i javne usluge. Iniciralo ga je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture a sproveden je od strane Vlade Srbije, dok je stručno-praktični deo bio poveren zaposlenima Akcionarskog društva Aerodrom „Nikola Tesla Beograd“.

Kada je „Tesla“ zvanično „predat“ na upravljanje kompaniji „Vinci Airports Srbija“ d.o.o. započela je izmena uloga. Akcionarsko društvo Aerodrom „Nikola Tesla Beograd“ koje je do tada bilo operator aerodroma, zajedno sa predstavnicima republike, od datuma početka koncecije, vrši nadzor nad realizacijom ugovora o koncesiji kao „javnog ugovora“. ANTB je i dalje vlasnik celokupne imovine koja čini aerodromsku infrastrukturu i zemljišta na aerodromskom kompleksu i zvanično je pored republike Srbije telo koje je u pravno-formalnom kapacitetu „davalac koncesije“.

Sa druge strane, „Vinci Airports Srbija“ d.o.o., kompanija koje je već uplatila jednokratnu koncesionu naknadu od 501 milion evra, koja će imati obavezu da u proširenje i unapređenje infrastrukutre uloži još 732 miliona evra i godišnje plaća koncesionu naknadu ANTB-u u iznosu od 4-16 miliona evra (prema do sada jedinoj zvaničnoj izjavi o godišnjoj naknadi koju je dao predsednik Srbije) titularno je „društvo za posebne namene“. Vlasnik ovog privrednog društva je „Vinci SAS“ iz Francuske, kompanija koja je izabrana kao najpovoljniji ponuđač čime je postala „privatni partner“ koji će u narednih 25 godina imati obavezu da upravlja aerodromom „Nikola Tesla“, da vrši izgradnju, nadogradnju i održavanje postojeće infrastrukture i da korisnicima najveće vazdušne luke u zemlji pruži najbolju moguću uslugu.

Deo tima koji je sproveo koncesiju „Nikole Tesle“ na ovogodišnjem SEAS-u / Foto: Tango Six Events

Vlada Srbije je nesumljivo imala sreće. Da uloži toliko para u Er Srbiju, da Er Srbija generiše toliko novih putnika koji su poboljšali performanse „Nikole Tesle“ što je rezultiralo najprofitabilnijom koncesijom u regionu. Sreća se nastavila i tokom Korone. Da se koncesija nije dogodila poreski obveznici morali bi da pokrivaju velike gubitke i „Nikole Tesle“. Ovako, većinom osiguranih 700+ miliona evra pre panademije zaslužni su za nastavak građevinskih radova koji su svakodnevno vidljivi uprkos kataklizmi koja je zadesila vazdušni saobraćaj.

Ekskluzivno, na 3. Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope, predstavnice akcionarskog društva ANTB i operatera Belgrade Airport pričale su o procesu pripreme, selekcije ponuđača i realizaciji koncesije. Ana Kaluđerović, izvršna direktorka ANTB i Senka Jelenković, izvršna direktorka za administraciju Belgrade Airporta dočarale su nam kako je iza scene izgledao rad na ugovaranju najvrednije koncesije na ovim prostorima.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Dz

Само мало више, заправо, просто обратите пажњу на запослене на аеродрому. Оперативне службе су мало плаћене (примања непромењена 10 година), недовољан број оперативаца.

Odgovori
Ro

Dont worry Johnny! Lot of jobs all over. Waiting for You.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs