Kako Er Srbiji nije eksplodirao motor na avionu prilikom poletanja iz Tivta i zbog čega nije lepo a ni korisno kao putnik pretiti izlaskom u medije

18. avg 2022

Jat Tehnika dobila sertifikate za popravku i održavanje Erbasovih A330 i A320neo kao i sertifikat za remont stajnog trapa na Boingu 737NG

15. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

27. jun 2022

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

20. jun 2022

Er Srbija izložbom fotografija obeležila jubileje srpskog vazduhoplovstva: 95 godina nacionalne avio-kompanije i 60 godina beogradskog aerodroma

17. jun 2022

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

16. jun 2022

Er Montenegro proslavio prvi rođendan

10. jun 2022

Borba bilbordima srpskih vazduhoplovno-obrazovnih institucija: Princ i Vazduhoplovna akademija solidni, Megatrend opet nenormalan

8. jun 2022

Prva zgrada Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u kojoj će se nalaziti Full Flight Level D simulator dobija svoj konačni izgled

19. maj 2022

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

13. maj 2022

Posao odmah nakon završetka srednje škole: Jat Tehnika predstavila novi program prakse za studente Vazduhoplovne akademije

10. maj 2022

Vazduhoplovna akademija održala svoj tradicionalni Dan otvorenih vrata: Predstavljanje srednjeg i visokog vazduhoplovnog obrazovanja budućim đacima

9. maj 2022
[SEAS 2021 premijera] Kako je tekao proces koncesije aerodroma „Nikola Tesla“
Ana Kaluđerović, izvršna direktorka ANTB i Senka Jelenković, izvršna direktorka za administraciju Belgrade Airporta dočarale su nam kako je iza scene izgledao rad na ugovaranju najvrednije koncesije na ovim prostorima / Foto: Tango Six Events

[SEAS 2021 premijera] Kako je tekao proces koncesije aerodroma „Nikola Tesla“

Koncesija beogradskog aerodroma najveća je pojedinačna investicija u srpsko vazduhoplovstvo u njegovoj novijoj istoriji.

Projekat na kojem se radilo četiri godine predstavlja prvu kombinaciju javnih radova i javne usluge. Iniciralo ga je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture a sproveden je od strane Vlade Srbije, dok je stručno-praktični deo bio poveren zaposlenima Akcionarskog društva Aerodrom „Nikola Tesla Beograd“.

Kada je „Tesla“ zvanično „predat“ na upravljanje kompaniji „Vinci Airports Srbija“ d.o.o. započela je izmena uloga. Akcionarsko društvo Aerodrom „Nikola Tesla Beograd“ koje je do tada bilo operator aerodroma, zajedno sa predstavnicima republike, od datuma početka koncecije, vrši nadzor nad realizacijom ugovora o koncesiji kao „javnog ugovora“. ANTB je i dalje vlasnik celokupne imovine koja čini aerodromsku infrastrukturu i zemljišta na aerodromskom kompleksu i zvanično je pored republike Srbije telo koje je u pravno-formalnom kapacitetu „davalac koncesije“.

Sa druge strane, „Vinci Airports Srbija“ d.o.o., kompanija koje je već uplatila jednokratnu koncesionu naknadu od 501 milion evra, koja će imati obavezu da u proširenje i unapređenje infrastrukutre uloži još 732 miliona evra i godišnje plaća koncesionu naknadu ANTB-u u iznosu od 4-16 miliona evra (prema do sada jedinoj zvaničnoj izjavi o godišnjoj naknadi koju je dao predsednik Srbije) titularno je „društvo za posebne namene“. Vlasnik ovog privrednog društva je „Vinci SAS“ iz Francuske, kompanija koja je izabrana kao najpovoljniji ponuđač čime je postala „privatni partner“ koji će u narednih 25 godina imati obavezu da upravlja aerodromom „Nikola Tesla“, da vrši izgradnju, nadogradnju i održavanje postojeće infrastrukture i da korisnicima najveće vazdušne luke u zemlji pruži najbolju moguću uslugu.

Deo tima koji je sproveo koncesiju „Nikole Tesle“ na ovogodišnjem SEAS-u / Foto: Tango Six Events

Vlada Srbije je nesumljivo imala sreće. Da uloži toliko para u Er Srbiju, da Er Srbija generiše toliko novih putnika koji su poboljšali performanse „Nikole Tesle“ što je rezultiralo najprofitabilnijom koncesijom u regionu. Sreća se nastavila i tokom Korone. Da se koncesija nije dogodila poreski obveznici morali bi da pokrivaju velike gubitke i „Nikole Tesle“. Ovako, većinom osiguranih 700+ miliona evra pre panademije zaslužni su za nastavak građevinskih radova koji su svakodnevno vidljivi uprkos kataklizmi koja je zadesila vazdušni saobraćaj.

Ekskluzivno, na 3. Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope, predstavnice akcionarskog društva ANTB i operatera Belgrade Airport pričale su o procesu pripreme, selekcije ponuđača i realizaciji koncesije. Ana Kaluđerović, izvršna direktorka ANTB i Senka Jelenković, izvršna direktorka za administraciju Belgrade Airporta dočarale su nam kako je iza scene izgledao rad na ugovaranju najvrednije koncesije na ovim prostorima.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

D

Само мало више, заправо, просто обратите пажњу на запослене на аеродрому. Оперативне службе су мало плаћене (примања непромењена 10 година), недовољан број оперативаца.

Odgovori
R

Dont worry Johnny! Lot of jobs all over. Waiting for You.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend