BEG airport status
Ponovo incident sa avionom u vlasništvu GAS Aviationa: Vanaerodromsko sletanje u Hrvatskoj bez žrtava i oštećenja letelice Još jedan incident sa letelicom na čijem repu stoji "GAS Aviation" / Foto: Vatrogasna služba Knina

Ponovo incident sa avionom u vlasništvu GAS Aviationa: Vanaerodromsko sletanje u Hrvatskoj bez žrtava i oštećenja letelice

Kako je juče javio 24sata.hr, avion Cesna TU206G (Turbo Stationair) registrovan u Srbiji imao je vanaerodromsko sletanje u reonu naselja Donje Selo kod Šibenika u Hrvatskoj.

– Županijski centar 112 Zadar oko 15.05 zaprimio je dojavu od Hrvatske kontrole zračne plovidbe o prisilnom slijetanju lakog zrakoplova Cessna na području južno od naselja Donje Selo, a o svemu su obavijestili i Županijski centar Šibenik. Na mjesto događaja upućene su žurne službe, ekipa HMP, vatrogasci i policija. Operativni centar civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite obavijestio je sve nadležne službe prema akcijskom planu za SAR.

Hitna medicinska služba pregledala je pilota i utvrdila kako nije ozlijeđen, a vatrogasci su pregledom zrakoplova utvrdili kako na njemu nema vidljivih oštećenja. – prenosi 24sata.hr

Letelica, registarske oznake YU-BZV je u vlasništvu kompanije GAS Aviation iz Smederevske Palanke.

Ovaj incident još jedan je u nizu gde se vidi oznaka kompanije kojoj je, kako je Tango Six javio krajem jula ove godine, suspendovan Part 145 sertifikat za održavanje aviona od strane EASA-e. Crnogorsko vazduhoplovno regulatorno telo je u martu uklonilo GAS Aviation kao odobrenu organizaciju za održavanje aviona nakon što su, kako su kazali crnogorskim medijima, utvrdili da je ova kompanija na jednoj letelici koju je održavala ugradila komponente sa falsifikovanim/krivotvorenim sertifikatima.

Avion koji je juče imao vanaerodromsko sletanje, YU-BZV, učestvovao je i u poslu vakcinisanja divljih životinja protiv besnila u poslednjem fatalnom udesu kompanije STS Avijacija u decembru prošle godine iznad Bosne i Hercegovine kada je poginulo dvoje. STS Avijacija bila je kao operater letova poslovno povezana sa kompanijom GAS Aviation od koje je koristila avione za akcije vakcinisanja. Obe kompanije bile su rekorderi po broju ostvarenih sati letenja u komercijalnim operacijama za ovu kategoriju letelica u regionu ali i rekorderi po broju poginulih članova posade i oštećenih i/ili uništenih aviona kao i vanaerodromskih sletanja.

Kako je nakon istrage udesa konstatovao istražitelj vazduhoplovnih udesa za BiH, organizatori akcije doprineli su pogibiji dvoje ljudi zarad, kako se u izveštaju tog udesa eksplicitno navodi: „politike kompanije STS Avijacija da se po cijenu povećanog rizika i smanjenog nivoa bezbjednosti ostvaruju poslovni planovi.“. GAS Aviation pominje se u završnom izveštaju samo dva puta. Jednom da je ona (ispravno i bez primedbi) održavala avion koji je izgubljen i da je predstavnik njihove kompanije izašao na prvi uviđaj udesa (a ne STS Avijacije).

Na prvi post o udesu u Bosni i Hercegovini u našoj sekciji za komentare javio se neuobičajeno veliki broj komentatora koji su bili angažovani od strane jedne od kompanija u akcijama vakcinisanja i pritom su izneli iznenađujuć broj primedbi na atmosferu, bezbednost letenja i stručnost organizatora ovih operacija. Tango Six je odlučio da te komentare ne cenzuriše.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

So

Super je registracija, kreativno

Odgovori
NB

ma skroz… BeZVeze :)))

Ne

Bas je bezveze registracija.

Odgovori
Dj

Preporucio bih svim pilotima da posalju svoje CV u Wolt i Glovo,mogu da zarade preko 100000din sa manje stresa i odgovornosti. Posle toliko ulozenog novca, skolovanja, lekarskih pregleda i svih stresova Koji prati ovaj posao,posao pilota sveo se na to da ce kasirka u Maxi imati istu platu.

Odgovori
Ja

Sve pohvale pilotu na odličnom sletanju.

Odgovori
le

A u suštini ovo je sve odrađeno prema pravilima. Klipni motor može da otkaže ali treba imati rezervnu varijantu i uvijek je preispitivati. Sad je otkazao (valjda je motor, nemamo podatke, nebitno) i imali su rezervnu varijantu. Dakle, ovo ja ne bih stavljao u koš sa njihovim ranijim incidentima, eto sreće da su svi ovako završavali.

Mi

Stvarno suvise se cesto desavaju incidenti pomenutoj konpaniji Ako se uzme jos i to oko falcifikovanja papira kako tvrde Crnogorske Vlasti Onda je na nasem Direktoratu da preuzme sve zakonske sekvence kako bi se bezbednost povecala Ovako samo citamo izvestaje i nikom nista Vise je ova konpanija imala incidente nego sve bivse Republike zajedno Ocigledno da tu nesto nije uredu i ako kao saradnike ima bivse vazduhoplovne inspektore Barem je tako bilo

Odgovori

Perice doktore!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gale na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Да ли се сећамо да смо пре неколико година одбили донацију из Русије за ремонтоване Ан 26, под неким изговорима који су се сводили на то да наводно нема више пилота за њих. Али много важније је питање шта је прави разлог да анушка није пензионисана. Имали смо их некад 12 а и продавали смо…

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlad na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Da se nadovežem... Izgleda da neki ne razumeju poentu. Ako nemaju te slamke niko te neće zvati da ratuješ za tuđi interes sa tim avionima, a ako imaju... Ali, izgleda da su reči "šut" i "karta" ipak najviše zabolele neke nato opcije koje otvoreno navijaju. Miloš77 Koliko oružja, koji dolet i kakve karakteristike ima Rafal…

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj