[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025

EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

21. feb 2025

[IDEX 2025] Ministarstvo odbrane Srbije potpisalo Memorandum o razumevanju sa Talesom

20. feb 2025

[IDEX 2025] Proizvođač PVO sistema Pancir ekskluzivno za Tango Six: Srbija bi uz minimalne modifikacije i obuku mogla brzo da usvoji novi Pancir SMD-E

20. feb 2025
[POSLEDNJA VEST] Prva fotografija prvog od 10 novih helikoptera H145M namenjenog RV i PVO Vojske Srbije
RV i PVO je korisnik 5 H145M, naručeno je još 10 primeraka / Foto: Alexander Lutz

[POSLEDNJA VEST] Prva fotografija prvog od 10 novih helikoptera H145M namenjenog RV i PVO Vojske Srbije

Nemački internet sajt Helionline objavio je pre tri dana prvu fotografiju lakog višenamenskog helikoptera H145M (u pitanju je nova verzija BK.117D3m sa nosećim rotorom koji ima 5 lopatica, Srbija trenutno ima BK.117D2m) iz nove narudžbine za Srbiju koja sadrži 10 helikoptera ovog tipa (svih 10 će biti sa petokrakim nosečim rotorom).

Može se uočiti da prvi uočeni primerak sa privremenom nemačkom registracijom D-HBKD ima istu maskirnu šemu kao i prvih pet srpskih H145M, ali je izmenjeno kolor-grafičko rešenje rondele. Umesto rondele u punom koloru nanesena je takozvana „low-viz“ verzija (uz primenu sive boje) koja je nešto većih dimenzija, i koja je smislenija, kako je Tango Six ranije već primetio, za maskirno ofarbanu letelicu.

Jedino što se još može primetiti je da će helikopter najverovatnije na nosu imati montiran sistem Hensold AMPS (Airborne Missle Protection System) za aktivnu samozaštitu helikoptera od raketa zemlja-vazduh koga trenutno imaju 4 od 5 postojećih srpskih H145M.

Prva najava dalje nabavke helikoptera H145M za RV i PVO Vojske Srbije stigla nam je još maja prošle godine od pomoćnika ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenada Miloradovića koji je tada izjavio da se planira opremanje do nivoa pune eskadrile. Sredinom septembra 2021. isto je najavio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, a konačnu potvrdu nabavke dobili smo sredinom oktobra, takođe od dr Nenad Miloradovića koji je tada otkrio da će helikopteri imati sistem za upravljanje vatrom HForce 3, a na taj nivo će biti dovedena i tri naoružana primerka koji se trenutno koriste.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Odlican helic da zameni vecinu Gazela, mada i one mogu ostatio jos neko vreme. Na ruske mozemo da zaboravimo, zali boze para, a i ko zna kako cemo postojece odrzavati. I ovo sto smo Pancira nabavli, em je premalo, em se novo nece ocito doturiti. Tako je to kad cekas izbore da se slikas, a “braca“ uprskaju stvar.

Odgovori
Ne

Mi pričamo o održavanje kao da se svaki deo menja svaki dan. Pomalo ne razumem komentare tipa nećemo moći da održavamo ovo. Nećemo moći da održavamo ono. Po toj logici treba bežati što dalje od Rafala. Pa to ima toliko elektronike da mi nećemo moći da letimo po 2 sata mesečno. Valjda se zato i kupuje novo. I valjda se ne menja svaki dan motor elise i ostalo

Me

@Nenad
Ne menja se elisa svaki dan, ali postoji gomila manjih elemenata koji se često menjaju (najbanalniji primer filteri na helikopteru/avionu). Ne možeš na divlje da menjaš delove u avijaciji kao što su srbi naučili da rade sa automobilima.

Ne

@Mehaničar
Kad nabavljaš bilo helikoptere, avione ili bilo koje sredstvo siguran sam da ne trčiš po filter ulje ili šta već. Sigurno. Neke stvari obezbediš bar za godinu dana Verovatno i više. Drugo sigurno za takve stvari ne radiš u Rusiji Francuskoj, Nemačkoj. Neke stvari rade naši ljudi. Bilo bi i glupo da transportujemo bilo koje sredstvo-letelicu za neki mali servis ili omanju popravku

Iv

Evo ja sam kupio ganc novu japansku mašinu,seviseri bukvalno pola godine nisu izlazili iz firme ali bukvlano,non stop je se nešto kvarilo.Mogu da zamislim sa komplikovanom tehnikom.Bez dobrog servisa i podrške dzaba i F 22.Zna li neko šta li je sa našim novim Mi 35 i Kiparskim.Velika šteta što nije stiglo još Mi35

Pr

Mislim da i Turska i Indija i dalje nabavljaju pojedine vojne proizvode iz Rusije i niko se ni ne usuđuje da im uvede sankcije. Mislim da će u neko dogledno vreme biti moguće i da Srbija nastavi da nabavlja oružje, pa makar samo ono što je već bilo poručeno (Pancir, Mi-35 i Mi-17). Posebno je bruka što nam nisu dali da uzmemo protivpožarne Kamove. Prošli put su naši helikopteri leteli u okolnim zemljama i gasili požare… Sigurno bi leteli i Kamovi – da su nabavljeni! Seku granu na kojoj sede!

Sr

@Profa Fini
Mislim da Srbija nema politicku tezinu i geografske uslove Turske i Indije. Ne moras biti Kralj Petar ili Milutin Milankovic da bi to skapirao.

Du

Mi-8 i derivati su u proizvodnji decenijama. Koliko god je proizvodnja avio delova specifična, a kako je Mehaničar konstatovao, da prosto postoje i poteošni delovi, to nikako ne znači da ne postoje alternative.
Posebno ne za banalne stvari poput filtera. To em postoje zalihe širom sveta koje se lako nabavljaju, em sigurno postoje alternativni dobavljači, iz Kine, Indije i Pakistana npr.
A ja lično mislim da će po okončanju ovog rata proizvodnja Mi-17/35 i derivata skočiti i biti dostupnija nego do sada.
Ruski helikopteri su pouzdani i isplativi.

Fe

@ Srbofil

Ne budi malodušan, nećemo valjda da raspuštamo vojsku dok se svi naoružavaju. Bar da se režim smiluje da kupi jedno dve eskadrile Rafala (kad već neće tri), i još tridesetak H145M, a kad se Ukrajnska afera malo slegne da kupimo štogod i od Rusa, radi ravnoteže. :))))

Fe

@ Mehaničar

To se „ne moze“ jer zele da te drze u 100% zavisnom polozaju – ni jedna ozbiljna drzava sebe ne dovodi u situaciju da zavisi od uvoza potrosnih delova za vojnu avijaciju – proizvodi se, tj sa helikopterom se kupuje licenca za ono sto ti treba svaki dan.

Objasni ti nama kako Iran uspeva da odrzava flotu F-14 u operatvnom stanju? ;)

Sr

Znaci zadovoljni su :) Lepsa je rondela u punom koloru, svakako se ne vidi kad helikopter leti, ali dobro, sve je lepse od one skuter-tribal seme YU-VIP, YU-MED…

Odgovori
al

Ta sema o kojoj govoris je prelepa. :P

Sr

@altec
Ako je i Karla Del Ponte lepa onda da…

Mi

A gde je fotografija?

Odgovori
Pe

A gde je čitalac koji čita tekst?

Mi

Pardon 👍

Pa Imas link u prvom redu teksta

TT

Odlicno, cestitke momcima i srecno!

Odgovori
De

Ma helija nikad dosta, trebalo ih je još kupiti!

Odgovori
en

Neka samo stizu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor