[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
[POSLEDNJA VEST] Prva fotografija prvog od 10 novih helikoptera H145M namenjenog RV i PVO Vojske Srbije
RV i PVO je korisnik 5 H145M, naručeno je još 10 primeraka / Foto: Alexander Lutz

[POSLEDNJA VEST] Prva fotografija prvog od 10 novih helikoptera H145M namenjenog RV i PVO Vojske Srbije

Nemački internet sajt Helionline objavio je pre tri dana prvu fotografiju lakog višenamenskog helikoptera H145M (u pitanju je nova verzija BK.117D3m sa nosećim rotorom koji ima 5 lopatica, Srbija trenutno ima BK.117D2m) iz nove narudžbine za Srbiju koja sadrži 10 helikoptera ovog tipa (svih 10 će biti sa petokrakim nosečim rotorom).

Može se uočiti da prvi uočeni primerak sa privremenom nemačkom registracijom D-HBKD ima istu maskirnu šemu kao i prvih pet srpskih H145M, ali je izmenjeno kolor-grafičko rešenje rondele. Umesto rondele u punom koloru nanesena je takozvana „low-viz“ verzija (uz primenu sive boje) koja je nešto većih dimenzija, i koja je smislenija, kako je Tango Six ranije već primetio, za maskirno ofarbanu letelicu.

Jedino što se još može primetiti je da će helikopter najverovatnije na nosu imati montiran sistem Hensold AMPS (Airborne Missle Protection System) za aktivnu samozaštitu helikoptera od raketa zemlja-vazduh koga trenutno imaju 4 od 5 postojećih srpskih H145M.

Prva najava dalje nabavke helikoptera H145M za RV i PVO Vojske Srbije stigla nam je još maja prošle godine od pomoćnika ministra odbrane za materijalne resurse dr Nenada Miloradovića koji je tada izjavio da se planira opremanje do nivoa pune eskadrile. Sredinom septembra 2021. isto je najavio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, a konačnu potvrdu nabavke dobili smo sredinom oktobra, takođe od dr Nenad Miloradovića koji je tada otkrio da će helikopteri imati sistem za upravljanje vatrom HForce 3, a na taj nivo će biti dovedena i tri naoružana primerka koji se trenutno koriste.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Odlican helic da zameni vecinu Gazela, mada i one mogu ostatio jos neko vreme. Na ruske mozemo da zaboravimo, zali boze para, a i ko zna kako cemo postojece odrzavati. I ovo sto smo Pancira nabavli, em je premalo, em se novo nece ocito doturiti. Tako je to kad cekas izbore da se slikas, a “braca“ uprskaju stvar.

Odgovori
Ne

Mi pričamo o održavanje kao da se svaki deo menja svaki dan. Pomalo ne razumem komentare tipa nećemo moći da održavamo ovo. Nećemo moći da održavamo ono. Po toj logici treba bežati što dalje od Rafala. Pa to ima toliko elektronike da mi nećemo moći da letimo po 2 sata mesečno. Valjda se zato i kupuje novo. I valjda se ne menja svaki dan motor elise i ostalo

Me

@Nenad
Ne menja se elisa svaki dan, ali postoji gomila manjih elemenata koji se često menjaju (najbanalniji primer filteri na helikopteru/avionu). Ne možeš na divlje da menjaš delove u avijaciji kao što su srbi naučili da rade sa automobilima.

Ne

@Mehaničar
Kad nabavljaš bilo helikoptere, avione ili bilo koje sredstvo siguran sam da ne trčiš po filter ulje ili šta već. Sigurno. Neke stvari obezbediš bar za godinu dana Verovatno i više. Drugo sigurno za takve stvari ne radiš u Rusiji Francuskoj, Nemačkoj. Neke stvari rade naši ljudi. Bilo bi i glupo da transportujemo bilo koje sredstvo-letelicu za neki mali servis ili omanju popravku

Iv

Evo ja sam kupio ganc novu japansku mašinu,seviseri bukvalno pola godine nisu izlazili iz firme ali bukvlano,non stop je se nešto kvarilo.Mogu da zamislim sa komplikovanom tehnikom.Bez dobrog servisa i podrške dzaba i F 22.Zna li neko šta li je sa našim novim Mi 35 i Kiparskim.Velika šteta što nije stiglo još Mi35

Pr

Mislim da i Turska i Indija i dalje nabavljaju pojedine vojne proizvode iz Rusije i niko se ni ne usuđuje da im uvede sankcije. Mislim da će u neko dogledno vreme biti moguće i da Srbija nastavi da nabavlja oružje, pa makar samo ono što je već bilo poručeno (Pancir, Mi-35 i Mi-17). Posebno je bruka što nam nisu dali da uzmemo protivpožarne Kamove. Prošli put su naši helikopteri leteli u okolnim zemljama i gasili požare… Sigurno bi leteli i Kamovi – da su nabavljeni! Seku granu na kojoj sede!

Sr

@Profa Fini
Mislim da Srbija nema politicku tezinu i geografske uslove Turske i Indije. Ne moras biti Kralj Petar ili Milutin Milankovic da bi to skapirao.

Du

Mi-8 i derivati su u proizvodnji decenijama. Koliko god je proizvodnja avio delova specifična, a kako je Mehaničar konstatovao, da prosto postoje i poteošni delovi, to nikako ne znači da ne postoje alternative.
Posebno ne za banalne stvari poput filtera. To em postoje zalihe širom sveta koje se lako nabavljaju, em sigurno postoje alternativni dobavljači, iz Kine, Indije i Pakistana npr.
A ja lično mislim da će po okončanju ovog rata proizvodnja Mi-17/35 i derivata skočiti i biti dostupnija nego do sada.
Ruski helikopteri su pouzdani i isplativi.

Fe

@ Srbofil

Ne budi malodušan, nećemo valjda da raspuštamo vojsku dok se svi naoružavaju. Bar da se režim smiluje da kupi jedno dve eskadrile Rafala (kad već neće tri), i još tridesetak H145M, a kad se Ukrajnska afera malo slegne da kupimo štogod i od Rusa, radi ravnoteže. :))))

Fe

@ Mehaničar

To se „ne moze“ jer zele da te drze u 100% zavisnom polozaju – ni jedna ozbiljna drzava sebe ne dovodi u situaciju da zavisi od uvoza potrosnih delova za vojnu avijaciju – proizvodi se, tj sa helikopterom se kupuje licenca za ono sto ti treba svaki dan.

Objasni ti nama kako Iran uspeva da odrzava flotu F-14 u operatvnom stanju? ;)

Sr

Znaci zadovoljni su :) Lepsa je rondela u punom koloru, svakako se ne vidi kad helikopter leti, ali dobro, sve je lepse od one skuter-tribal seme YU-VIP, YU-MED…

Odgovori
al

Ta sema o kojoj govoris je prelepa. :P

Sr

@altec
Ako je i Karla Del Ponte lepa onda da…

Mi

A gde je fotografija?

Odgovori
Pe

A gde je čitalac koji čita tekst?

Mi

Pardon 👍

Pa Imas link u prvom redu teksta

TT

Odlicno, cestitke momcima i srecno!

Odgovori
De

Ma helija nikad dosta, trebalo ih je još kupiti!

Odgovori
en

Neka samo stizu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor