CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025
Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije
Umesto ATR-a do Bukurešta sa A319 do razrešenja situacije sa Blu Erom / Foto: Uroš Mitrović

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

Kako su prošle nedelje izvestili lokalni mediji, rumunska niskotarifna avio-kompanija Blu Er najavila je suspenziju svih letova iz Rumunije do 10. oktobra nakon što je Ministarstvo za životnu sredinu ove zemlje blokiralo bankovne račune kompaniji zbog neplaćenih kazni. Blu Er nakon toga nije bio u stanju da obavi plaćanja svojim dobavljačima i kompanija je 6. septembra obustavila operacije.

Kako je preneo portal Aviatica, u komunikacijama kompanije se ne navode razlozi za blokadu računa, ali je poznato da je iznos zbog kojeg su blokirani 5,8 miliona evra.

Bankrot Blu Era bila je prilika da nacionalna avio-kompanija Srbije, ponovo, nakon bankrota nacionalnih avio-kompanija Slovenije, Crne Gore i turskog redovnog i čarter operatera kompanije AtlasGlobal, iskoristi priliku na tržištu.

Kako je direktor Er Srbije Jirži Marek kazao za Tango Six, kompanija je pratila situaciju i odmah povećala broj sedišta prema Rumuniji:

– Kao lider u širem regionu i avio-kompanija koja je u ovom delu Evrope imala najveći broj letova tokom avgusta, kontinuirano pratimo zbivanja u avio-industriji u okolnim zemljama.

U skladu sa našim principom delovanja u poslednjih nekoliko godina, mi smo predvideli mogućnost da dođe do pomeranja na tržištu kao što je ovo. Iako smo još uvek u visokoj sezoni i sa popunjenim kapacitetima, imamo određene resurse koje možemo da iskoristimo kada nam se ukaže prilika na tržištu, tako da smo za svega dva dana uspeli da se reorganizujemo i pojačamo naš saobraćaj prema Rumuniji.

Direktor Er Srbije Jirži Marek / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Na letovima između Beograda i Bukurešta, Er Srbija je povećala broj raspoloživih sedišta, uvođenjem aviona sa većim kapacitetom – umesto turboprop aviona tipa ATR, uvedeni su mlazni avioni tipa Erbas A319. Srpska nacionalna avio-kompanija nastaviće da prati tražnju na ruti ka Bukureštu i da reaguje u skladu sa promenama tražnje. – izjavio je Marek za naš portal.

Iako „privremeni bankrot“ Blue Era nije poremetio tržište Rumunije u meri koliko se to desilo sa ranijim primerima, Er Srbija čini se ponovo u niskom startu koristi svoju dominantnu mrežu letova. Tango Six je već ranije analizirao kako se kompanija odupire Viz eru i posebno kako je reagovala na mnogo drastičnije bankrote Adrije, Montenegra i AtlasGlobala.

Kompanija je prošle nedelje saopštila i da je tokom avgusta, drugi mesec za redom, uspela da preveze više od 400.000 putnika preko Beograda, Niša i Kraljeva.

Najbolje avgust za kompaniju od rebrendiranja kao Er Srbija / Foto: Uroš Mitrović

– To je najveći broj prevezenih putnika tokom tog meseca još od 2013. godine, od kada kompanija posluje pod današnjim imenom. Broj putnika povećan je za 38 odsto u odnosu na isti mesec 2021. godine, odnosno za dva odsto u odnosu na avgust rekordne pretpandemijske 2019. godine. Dobre rezultate postigao je čarter prevoz, u okviru kojeg je prevezeno skoro 90 hiljada putnika. Pored čarter letova, tokom avgusta zabeleženo je i snažno kretanje dijaspore iz Srbije i regiona, što je rezultiralo porastom broja prevezenih putnika na rutama ka Zapadnoj Evropi. Najveći rast od 290% beleži Rim, posle kojeg slede Milano sa 224%, Štutgart sa 208%, Diseldorf sa 140% i London sa 129%. – saopštila je Er Srbija.

Kako je Tango Six prvi potvrdio, kompanija će uzeti još jedan širokotrupni avion, još jedan A320 i pravi planove za optimizaciju svojih Erbas kabina kako bi dobila opcije za dodatna putnička sedišta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pitajte direktora da li AS prati nova pravila Vlade Makedonije da se od oktombra menjaju kriteriumi oko subvencioniranja letova. Jedan od novih uslova je da avio kompanija leti ka glavnim aerodromima krajnih destinacija, a ne perifernim ili u susednom gradu. Cini se da se ovim uslovom makedonska vlada zeli otarasiti ili smanjiti kolac za WizzAir, kao i da u duhu Otvoreni Balkan ubaci na trziste AS, koji ima slotove na glavne aerodrome na kojima WizzAir ne leti..

Odgovori
Al

To bi bilo odlično za Er Srbiju da pojača transfere iz SKP i OHD i stekne veći udeo na tržištu u Makedoniji.

Fe

Lepo, samo Air Serbia treba da se revanšira tako što neće da dere i putnike u MK kako oni umeju.

Sv

Zasto ne obnovite letove za Tel Aviv? Interesovanja putnika su velika.

Bo

Prekid operacija Blue Air je dobra prilika da JU otvori i neku novu liniju ka Rumuniji. Kluž, Jaši mogu da se odrade sa ATR-om.
Blue Air ima bazu u Klužu. Ako uopšte obnove operacije, biće u smanjenom obimu.

Odgovori
Bi

Neozbiljna kompanija 100%.. 5 puta odlažu letove iz Ljubljane do Niša i nazad

Odgovori
Bo

Mnogo su oni ozbiljniji od vecine drzavnih firmi u Srbiji.
Nesto sto se „najavi“ se radi cesto samo zbog ispitivanja trzista i zainteresovanosti putnika. Ocigledno da ih trenutno nema dovoljno da bi se opravdala isplativost. A takodje i da zaista postoji zelja unutar firme za takvom linijom. Zato se tako i najavljuje i otkazuje. Pokusavaju vestacki da podignu zainteresovanost.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs