[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

29. nov 2023

Aerodrom „Nikola Tesla“ danas prešao broj od 7 miliona opsluženih putnika

28. nov 2023

Er Srbija testira novi inflight entertainment sistem za strimovanje sadržaja na uređaje putnika, prvi put u A320 i ATR avionima

27. nov 2023

Beogradski aerodrom dobio novu traku za preuzimanje prtljaga iz širokotrupnih aviona

24. nov 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio prvu praktičnu odluku radi smanjenja buke prilikom preleta mlaznih aviona iznad Bežanijske Kose

21. nov 2023

[VIDEO] Prince Aviation iz Beograda na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju: Nastavljamo sa ulaganjem u sve aspekte operacija

16. nov 2023

[POSLEDNJA VEST] Etihad u potpunosti izlazi iz suvlasništva Er Srbije

13. nov 2023

Sejbr u Beogradu: Er Srbija prva na svetu počela da koristi sistem dinamičnog određivanja cena „Sabre Air IQ“

9. nov 2023

Predavanje tehničke direktorke „Flightradar24“ servisa Mine Bostrom Nakićenović: Kako radi najpopularniji svetski sajt za praćenje aviona

6. nov 2023

Zimski red letenja KLM-a zadržava dva dnevna leta na liniji Beograd – Amsterdam

30. okt 2023

Da vam objasnim nešto u vezi novih Er Srbijinih uniformi (…i kako su piloti nacionalne avio-kompanije prestali da budu žrtve Etihad estetike)

27. okt 2023

Flightradar 24 u Beogradu: Iza scene kargo konverzije drugog Boinga 767 u Jat Tehnici

24. okt 2023

[INTERVJU] Jedan na jedan sa direktorom Er Srbije Jiržijem Marekom: Kako je srpska nacionalna avio-kompanija za 10 godina porasla 3 puta, detaljnije o poslovnim performansama i planovima

19. okt 2023

Direktorat civilnog vazduhoplovstva inicirao predlog za smanjenje buke prilikom poletanja putničkih aviona sa aerodroma „Nikola Tesla“

10. okt 2023

Nova destinacija Er Montenegra uz promotivne cene avio-karata

7. okt 2023

Er Frans – KLM grupa kupuje 50 aviona Erbas A350

6. okt 2023

[NAJAVA] IATA i Er Srbija organizuju jednodnevnu vazduhoplovnu konferenciju u Beogradu 17. oktobra

5. okt 2023

[PRVE FOTOGRAFIJE] Treći Embraer u bojama Er Srbije

26. sep 2023

Željko Mitrović najavio ulazak Er Pinka u redovni avio-saobraćaj: „U narednih 6 meseci ćemo probati da se okušamo u regionalnom „low-cost“ saobraćaju sa Embraerima“

25. sep 2023

Vazduhoplovna akademija i indijska avio-kompanija Džet vingz ervejz potpisali ugovor o obuci pilota: Cilj je obuka 800 indijaca u Vršcu u narednih 5 godina

21. sep 2023
Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije
Umesto ATR-a do Bukurešta sa A319 do razrešenja situacije sa Blu Erom / Foto: Uroš Mitrović

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

Kako su prošle nedelje izvestili lokalni mediji, rumunska niskotarifna avio-kompanija Blu Er najavila je suspenziju svih letova iz Rumunije do 10. oktobra nakon što je Ministarstvo za životnu sredinu ove zemlje blokiralo bankovne račune kompaniji zbog neplaćenih kazni. Blu Er nakon toga nije bio u stanju da obavi plaćanja svojim dobavljačima i kompanija je 6. septembra obustavila operacije.

Kako je preneo portal Aviatica, u komunikacijama kompanije se ne navode razlozi za blokadu računa, ali je poznato da je iznos zbog kojeg su blokirani 5,8 miliona evra.

Bankrot Blu Era bila je prilika da nacionalna avio-kompanija Srbije, ponovo, nakon bankrota nacionalnih avio-kompanija Slovenije, Crne Gore i turskog redovnog i čarter operatera kompanije AtlasGlobal, iskoristi priliku na tržištu.

Kako je direktor Er Srbije Jirži Marek kazao za Tango Six, kompanija je pratila situaciju i odmah povećala broj sedišta prema Rumuniji:

– Kao lider u širem regionu i avio-kompanija koja je u ovom delu Evrope imala najveći broj letova tokom avgusta, kontinuirano pratimo zbivanja u avio-industriji u okolnim zemljama.

U skladu sa našim principom delovanja u poslednjih nekoliko godina, mi smo predvideli mogućnost da dođe do pomeranja na tržištu kao što je ovo. Iako smo još uvek u visokoj sezoni i sa popunjenim kapacitetima, imamo određene resurse koje možemo da iskoristimo kada nam se ukaže prilika na tržištu, tako da smo za svega dva dana uspeli da se reorganizujemo i pojačamo naš saobraćaj prema Rumuniji.

Direktor Er Srbije Jirži Marek / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Na letovima između Beograda i Bukurešta, Er Srbija je povećala broj raspoloživih sedišta, uvođenjem aviona sa većim kapacitetom – umesto turboprop aviona tipa ATR, uvedeni su mlazni avioni tipa Erbas A319. Srpska nacionalna avio-kompanija nastaviće da prati tražnju na ruti ka Bukureštu i da reaguje u skladu sa promenama tražnje. – izjavio je Marek za naš portal.

Iako „privremeni bankrot“ Blue Era nije poremetio tržište Rumunije u meri koliko se to desilo sa ranijim primerima, Er Srbija čini se ponovo u niskom startu koristi svoju dominantnu mrežu letova. Tango Six je već ranije analizirao kako se kompanija odupire Viz eru i posebno kako je reagovala na mnogo drastičnije bankrote Adrije, Montenegra i AtlasGlobala.

Kompanija je prošle nedelje saopštila i da je tokom avgusta, drugi mesec za redom, uspela da preveze više od 400.000 putnika preko Beograda, Niša i Kraljeva.

Najbolje avgust za kompaniju od rebrendiranja kao Er Srbija / Foto: Uroš Mitrović

– To je najveći broj prevezenih putnika tokom tog meseca još od 2013. godine, od kada kompanija posluje pod današnjim imenom. Broj putnika povećan je za 38 odsto u odnosu na isti mesec 2021. godine, odnosno za dva odsto u odnosu na avgust rekordne pretpandemijske 2019. godine. Dobre rezultate postigao je čarter prevoz, u okviru kojeg je prevezeno skoro 90 hiljada putnika. Pored čarter letova, tokom avgusta zabeleženo je i snažno kretanje dijaspore iz Srbije i regiona, što je rezultiralo porastom broja prevezenih putnika na rutama ka Zapadnoj Evropi. Najveći rast od 290% beleži Rim, posle kojeg slede Milano sa 224%, Štutgart sa 208%, Diseldorf sa 140% i London sa 129%. – saopštila je Er Srbija.

Kako je Tango Six prvi potvrdio, kompanija će uzeti još jedan širokotrupni avion, još jedan A320 i pravi planove za optimizaciju svojih Erbas kabina kako bi dobila opcije za dodatna putnička sedišta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pitajte direktora da li AS prati nova pravila Vlade Makedonije da se od oktombra menjaju kriteriumi oko subvencioniranja letova. Jedan od novih uslova je da avio kompanija leti ka glavnim aerodromima krajnih destinacija, a ne perifernim ili u susednom gradu. Cini se da se ovim uslovom makedonska vlada zeli otarasiti ili smanjiti kolac za WizzAir, kao i da u duhu Otvoreni Balkan ubaci na trziste AS, koji ima slotove na glavne aerodrome na kojima WizzAir ne leti..

Odgovori
Al

To bi bilo odlično za Er Srbiju da pojača transfere iz SKP i OHD i stekne veći udeo na tržištu u Makedoniji.

Fe

Lepo, samo Air Serbia treba da se revanšira tako što neće da dere i putnike u MK kako oni umeju.

Sv

Zasto ne obnovite letove za Tel Aviv? Interesovanja putnika su velika.

Bo

Prekid operacija Blue Air je dobra prilika da JU otvori i neku novu liniju ka Rumuniji. Kluž, Jaši mogu da se odrade sa ATR-om.
Blue Air ima bazu u Klužu. Ako uopšte obnove operacije, biće u smanjenom obimu.

Odgovori
Bi

Neozbiljna kompanija 100%.. 5 puta odlažu letove iz Ljubljane do Niša i nazad

Odgovori
Bo

Mnogo su oni ozbiljniji od vecine drzavnih firmi u Srbiji.
Nesto sto se „najavi“ se radi cesto samo zbog ispitivanja trzista i zainteresovanosti putnika. Ocigledno da ih trenutno nema dovoljno da bi se opravdala isplativost. A takodje i da zaista postoji zelja unutar firme za takvom linijom. Zato se tako i najavljuje i otkazuje. Pokusavaju vestacki da podignu zainteresovanost.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs