Kako su prošle nedelje izvestili lokalni mediji, rumunska niskotarifna avio-kompanija Blu Er najavila je suspenziju svih letova iz Rumunije do 10. oktobra nakon što je Ministarstvo za životnu sredinu ove zemlje blokiralo bankovne račune kompaniji zbog neplaćenih kazni. Blu Er nakon toga nije bio u stanju da obavi plaćanja svojim dobavljačima i kompanija je 6. septembra obustavila operacije.
Kako je preneo portal Aviatica, u komunikacijama kompanije se ne navode razlozi za blokadu računa, ali je poznato da je iznos zbog kojeg su blokirani 5,8 miliona evra.
Bankrot Blu Era bila je prilika da nacionalna avio-kompanija Srbije, ponovo, nakon bankrota nacionalnih avio-kompanija Slovenije, Crne Gore i turskog redovnog i čarter operatera kompanije AtlasGlobal, iskoristi priliku na tržištu.
Kako je direktor Er Srbije Jirži Marek kazao za Tango Six, kompanija je pratila situaciju i odmah povećala broj sedišta prema Rumuniji:
– Kao lider u širem regionu i avio-kompanija koja je u ovom delu Evrope imala najveći broj letova tokom avgusta, kontinuirano pratimo zbivanja u avio-industriji u okolnim zemljama.
U skladu sa našim principom delovanja u poslednjih nekoliko godina, mi smo predvideli mogućnost da dođe do pomeranja na tržištu kao što je ovo. Iako smo još uvek u visokoj sezoni i sa popunjenim kapacitetima, imamo određene resurse koje možemo da iskoristimo kada nam se ukaže prilika na tržištu, tako da smo za svega dva dana uspeli da se reorganizujemo i pojačamo naš saobraćaj prema Rumuniji.
Na letovima između Beograda i Bukurešta, Er Srbija je povećala broj raspoloživih sedišta, uvođenjem aviona sa većim kapacitetom – umesto turboprop aviona tipa ATR, uvedeni su mlazni avioni tipa Erbas A319. Srpska nacionalna avio-kompanija nastaviće da prati tražnju na ruti ka Bukureštu i da reaguje u skladu sa promenama tražnje. – izjavio je Marek za naš portal.
Iako „privremeni bankrot“ Blue Era nije poremetio tržište Rumunije u meri koliko se to desilo sa ranijim primerima, Er Srbija čini se ponovo u niskom startu koristi svoju dominantnu mrežu letova. Tango Six je već ranije analizirao kako se kompanija odupire Viz eru i posebno kako je reagovala na mnogo drastičnije bankrote Adrije, Montenegra i AtlasGlobala.
Kompanija je prošle nedelje saopštila i da je tokom avgusta, drugi mesec za redom, uspela da preveze više od 400.000 putnika preko Beograda, Niša i Kraljeva.
– To je najveći broj prevezenih putnika tokom tog meseca još od 2013. godine, od kada kompanija posluje pod današnjim imenom. Broj putnika povećan je za 38 odsto u odnosu na isti mesec 2021. godine, odnosno za dva odsto u odnosu na avgust rekordne pretpandemijske 2019. godine. Dobre rezultate postigao je čarter prevoz, u okviru kojeg je prevezeno skoro 90 hiljada putnika. Pored čarter letova, tokom avgusta zabeleženo je i snažno kretanje dijaspore iz Srbije i regiona, što je rezultiralo porastom broja prevezenih putnika na rutama ka Zapadnoj Evropi. Najveći rast od 290% beleži Rim, posle kojeg slede Milano sa 224%, Štutgart sa 208%, Diseldorf sa 140% i London sa 129%. – saopštila je Er Srbija.
Kako je Tango Six prvi potvrdio, kompanija će uzeti još jedan širokotrupni avion, još jedan A320 i pravi planove za optimizaciju svojih Erbas kabina kako bi dobila opcije za dodatna putnička sedišta.
Nenad, Skopje
Pitajte direktora da li AS prati nova pravila Vlade Makedonije da se od oktombra menjaju kriteriumi oko subvencioniranja letova. Jedan od novih uslova je da avio kompanija leti ka glavnim aerodromima krajnih destinacija, a ne perifernim ili u susednom gradu. Cini se da se ovim uslovom makedonska vlada zeli otarasiti ili smanjiti kolac za WizzAir, kao i da u duhu Otvoreni Balkan ubaci na trziste AS, koji ima slotove na glavne aerodrome na kojima WizzAir ne leti..
Aleksandar
To bi bilo odlično za Er Srbiju da pojača transfere iz SKP i OHD i stekne veći udeo na tržištu u Makedoniji.
Feline
Lepo, samo Air Serbia treba da se revanšira tako što neće da dere i putnike u MK kako oni umeju.
Svetozar
Zasto ne obnovite letove za Tel Aviv? Interesovanja putnika su velika.
Bole
Prekid operacija Blue Air je dobra prilika da JU otvori i neku novu liniju ka Rumuniji. Kluž, Jaši mogu da se odrade sa ATR-om.
Blue Air ima bazu u Klužu. Ako uopšte obnove operacije, biće u smanjenom obimu.
Bivši pripadnik VJ
Neozbiljna kompanija 100%.. 5 puta odlažu letove iz Ljubljane do Niša i nazad
Boban
Mnogo su oni ozbiljniji od vecine drzavnih firmi u Srbiji.
Nesto sto se „najavi“ se radi cesto samo zbog ispitivanja trzista i zainteresovanosti putnika. Ocigledno da ih trenutno nema dovoljno da bi se opravdala isplativost. A takodje i da zaista postoji zelja unutar firme za takvom linijom. Zato se tako i najavljuje i otkazuje. Pokusavaju vestacki da podignu zainteresovanost.