iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022

Kako Er Srbiji nije eksplodirao motor na avionu prilikom poletanja iz Tivta i zbog čega nije lepo a ni korisno kao putnik pretiti izlaskom u medije

18. avg 2022

Jat Tehnika dobila sertifikate za popravku i održavanje Erbasovih A330 i A320neo kao i sertifikat za remont stajnog trapa na Boingu 737NG

15. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

27. jun 2022

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

20. jun 2022

Er Srbija izložbom fotografija obeležila jubileje srpskog vazduhoplovstva: 95 godina nacionalne avio-kompanije i 60 godina beogradskog aerodroma

17. jun 2022
Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije
Umesto ATR-a do Bukurešta sa A319 do razrešenja situacije sa Blu Erom / Foto: Uroš Mitrović

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

Kako su prošle nedelje izvestili lokalni mediji, rumunska niskotarifna avio-kompanija Blu Er najavila je suspenziju svih letova iz Rumunije do 10. oktobra nakon što je Ministarstvo za životnu sredinu ove zemlje blokiralo bankovne račune kompaniji zbog neplaćenih kazni. Blu Er nakon toga nije bio u stanju da obavi plaćanja svojim dobavljačima i kompanija je 6. septembra obustavila operacije.

Kako je preneo portal Aviatica, u komunikacijama kompanije se ne navode razlozi za blokadu računa, ali je poznato da je iznos zbog kojeg su blokirani 5,8 miliona evra.

Bankrot Blu Era bila je prilika da nacionalna avio-kompanija Srbije, ponovo, nakon bankrota nacionalnih avio-kompanija Slovenije, Crne Gore i turskog redovnog i čarter operatera kompanije AtlasGlobal, iskoristi priliku na tržištu.

Kako je direktor Er Srbije Jirži Marek kazao za Tango Six, kompanija je pratila situaciju i odmah povećala broj sedišta prema Rumuniji:

– Kao lider u širem regionu i avio-kompanija koja je u ovom delu Evrope imala najveći broj letova tokom avgusta, kontinuirano pratimo zbivanja u avio-industriji u okolnim zemljama.

U skladu sa našim principom delovanja u poslednjih nekoliko godina, mi smo predvideli mogućnost da dođe do pomeranja na tržištu kao što je ovo. Iako smo još uvek u visokoj sezoni i sa popunjenim kapacitetima, imamo određene resurse koje možemo da iskoristimo kada nam se ukaže prilika na tržištu, tako da smo za svega dva dana uspeli da se reorganizujemo i pojačamo naš saobraćaj prema Rumuniji.

Direktor Er Srbije Jirži Marek / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Na letovima između Beograda i Bukurešta, Er Srbija je povećala broj raspoloživih sedišta, uvođenjem aviona sa većim kapacitetom – umesto turboprop aviona tipa ATR, uvedeni su mlazni avioni tipa Erbas A319. Srpska nacionalna avio-kompanija nastaviće da prati tražnju na ruti ka Bukureštu i da reaguje u skladu sa promenama tražnje. – izjavio je Marek za naš portal.

Iako „privremeni bankrot“ Blue Era nije poremetio tržište Rumunije u meri koliko se to desilo sa ranijim primerima, Er Srbija čini se ponovo u niskom startu koristi svoju dominantnu mrežu letova. Tango Six je već ranije analizirao kako se kompanija odupire Viz eru i posebno kako je reagovala na mnogo drastičnije bankrote Adrije, Montenegra i AtlasGlobala.

Kompanija je prošle nedelje saopštila i da je tokom avgusta, drugi mesec za redom, uspela da preveze više od 400.000 putnika preko Beograda, Niša i Kraljeva.

Najbolje avgust za kompaniju od rebrendiranja kao Er Srbija / Foto: Uroš Mitrović

– To je najveći broj prevezenih putnika tokom tog meseca još od 2013. godine, od kada kompanija posluje pod današnjim imenom. Broj putnika povećan je za 38 odsto u odnosu na isti mesec 2021. godine, odnosno za dva odsto u odnosu na avgust rekordne pretpandemijske 2019. godine. Dobre rezultate postigao je čarter prevoz, u okviru kojeg je prevezeno skoro 90 hiljada putnika. Pored čarter letova, tokom avgusta zabeleženo je i snažno kretanje dijaspore iz Srbije i regiona, što je rezultiralo porastom broja prevezenih putnika na rutama ka Zapadnoj Evropi. Najveći rast od 290% beleži Rim, posle kojeg slede Milano sa 224%, Štutgart sa 208%, Diseldorf sa 140% i London sa 129%. – saopštila je Er Srbija.

Kako je Tango Six prvi potvrdio, kompanija će uzeti još jedan širokotrupni avion, još jedan A320 i pravi planove za optimizaciju svojih Erbas kabina kako bi dobila opcije za dodatna putnička sedišta.

Komentari

Pitajte direktora da li AS prati nova pravila Vlade Makedonije da se od oktombra menjaju kriteriumi oko subvencioniranja letova. Jedan od novih uslova je da avio kompanija leti ka glavnim aerodromima krajnih destinacija, a ne perifernim ili u susednom gradu. Cini se da se ovim uslovom makedonska vlada zeli otarasiti ili smanjiti kolac za WizzAir, kao i da u duhu Otvoreni Balkan ubaci na trziste AS, koji ima slotove na glavne aerodrome na kojima WizzAir ne leti..

Odgovori
A

To bi bilo odlično za Er Srbiju da pojača transfere iz SKP i OHD i stekne veći udeo na tržištu u Makedoniji.

F

Lepo, samo Air Serbia treba da se revanšira tako što neće da dere i putnike u MK kako oni umeju.

S

Zasto ne obnovite letove za Tel Aviv? Interesovanja putnika su velika.

B

Prekid operacija Blue Air je dobra prilika da JU otvori i neku novu liniju ka Rumuniji. Kluž, Jaši mogu da se odrade sa ATR-om.
Blue Air ima bazu u Klužu. Ako uopšte obnove operacije, biće u smanjenom obimu.

Odgovori
B

Neozbiljna kompanija 100%.. 5 puta odlažu letove iz Ljubljane do Niša i nazad

Odgovori
B

Mnogo su oni ozbiljniji od vecine drzavnih firmi u Srbiji.
Nesto sto se „najavi“ se radi cesto samo zbog ispitivanja trzista i zainteresovanosti putnika. Ocigledno da ih trenutno nema dovoljno da bi se opravdala isplativost. A takodje i da zaista postoji zelja unutar firme za takvom linijom. Zato se tako i najavljuje i otkazuje. Pokusavaju vestacki da podignu zainteresovanost.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend