Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024
Lokid Martin prikazao prvi F-16 Blok 70
Lokid Martin trenutno ima 137 naručenih aviona Blok 70 i 72 / Foto: Lokid Martin

Lokid Martin prikazao prvi F-16 Blok 70

Kompanija Lokid Martin prikazala je pre tri dana, u svom novom proizvodnom pogonu u Grinvilu, prvi novoproizvedeni višenamenski borbeni avion F-16 Block 70. U pitanju je dvosed F-16D namenjenog ratnom vazduhoplovstvu Bahreina koji je i prvi naručilac varijante Blok 70, a kako je još saopšteno, prvi let ovog aviona se očekuje početkom sledeće godine, dok će njegova letna ispitivanja pre isporuke biti izvedena u vazduhoplovnoj bazi Edvards.

Proizvodnja prvog F-16 Blok 70 započela je još sredinom decembra 2019. godine, proizvodnja, samim tim i isporuke, već kasni zbog pandemije Korona virusa, pa će naručioci ovih aviona dobiti svoje letelice sa oko godinu do dve zakašnjenja. Zvaničnici Lokid Martina saopštili su da će se sledeće godine serijska proizvodnja značajno uvećati, na 4 aviona mesečno, i da se trenutno u fabrici nalazi određeni broj aviona u različitim fazama finalizacije.

Bahrein je svoje avione Blok 70 naručio novembra 2017. godine, tada je saopšteno da je kupljeno 19 primeraka za 2,785 milijardi dolara, ali je kasnije broj aviona smanjen na 16. Proizvođač je krajem juna 2018. godine dobio ugovor za proizvodnju aviona u vrednosti od 1,12 milijarde dolara. Prvobitno je bilo planirano da prvi avioni budu isporučeni krajem 2022. godine, pre dve nedelje je zvanično saopšteno da će prvi Blok 70 u Bahrein stići u prvoj polovini 2024. godine.

Lokid Martin trenutno ima 137 naručenih aviona Blok 70 i 72, među državama koje su kupile najnoviju verziju F-16 su Bahrein koji očekuje isporuku 16 primeraka, Bugarska je već platila 8, Jordan je potpisao pismo o ponudi i prihvatanju za 8 aviona, Maroko je naručio 25 aviona, Slovačka 14, Tajvan 66. Očekuje se da Bugarska uskoro naruči još 8 aviona, a postoje naznake da će Turskoj biti odobrena nabavka 40.

Osim za nove Blok 70 i 72 čija proizvodnja je za sada obezbeđena do bar početka druge polovine ove decenije, Lokid ima i ugovore za modernizaciju starijih verzija F-16 na ovaj nivo. Te letelice se označavaju kao F-16V, a za sada su se na ovaj korak odlučili Bahrein (modernizacija 20 aviona), Maroko (23 aviona), Grčka (84 primerka) i Tajvan (141 F-16). Ukupna vrednost svih novih Blok 70 i 72 kao i već sklopljeni i mogući poslovi modernizacije 405 aviona na standard F-16V je u januaru ove godine procenjena na oko 64,3 milijarde dolara. Već početkom marta objavljeno je da će RV SAD (USAF) na nivo F-16V modernizovati 608 aviona varijanti Blok 40, 42, 50 i 52.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Al

Ja već vidim ovaj tip aviona u Srpskom ratnom vazduhoplovstvu. Šta vi mislite.

Odgovori
Ta

Ma kakvi vec je dogovorena nabavka 2 eskadrile F-35.
Mozda kao zamenu za orlove, ali tesko u sledecoj godini jer je buzet vec raspodeljen.
Moze se nesto ocekivat tek 2024/25.

To

Ја пре видим у верзији Block 50 и то као максималну опцију.Наравно без AIM-120 AMMRAM.Овај нећемо никада добити.Леп,доказан,поуздан авион.Нажалост његову ефикасност смо осетили на својој кожи.Да се ја питам ако се набавља авион са запада само F-16 Falcon долази у обзир.Никакави Европски политичко социјални авион пројекти.

Ne

Nece nam ga prodati, politicki nismo podobni. Ne ocekuj nista tehnicki kompleksno iz US narednih 20 godina.

Pi

Pa i vecina Orlova je iz BLOKa 70, a deo je iz 45.

al

@Aleksandar

Tesko izvodljivo a i kada bi se napravio neki deal ti avioni bi bili uskraceni za high-tec opcije naoruzanja i opreme, nesto slicno sto je dobio Pakistan, Irak, Egipat… Obzirom da bi kostali kao da su u full-u, gde je poenta?

Generalno to nase lozenje da eskadrila bilo cega menja ne znam kakve odnose snaga i da je cuveni „faktor odvracnja“ mi je fascinantno… Ovo vise pominjem u svetlu trucanja o Rafalima za srpsko RV. Skrljati 2,5 milijardi evara (minimum) u 12 aviona da bi vrhovni komandant zadovoljio svoju sujetu je imbecilno… Ali narodu hleba i igara nikad dosta. Hleba ni ne mora…

Iv

Mislim da je vreme da se okrenemo polako Americi. Nasa tvrdoglavost i naivnost i gledanje na istok nas je kostalo debelo. I 90 tih i danas. Tamo nam je izvoz, tamo je sva visoka tehnologija, tamo je sila i tamo nam ljudi zive. Platili smo cenu 90 tih dobro. Gledam onaj nosan u Splitu i onu silu i mi dodjemo na ideju sa njima da se bijemo. Fascinanto nema sta. Ako zelimo da se spasemo, to nam je jedina nada.

Iv

@Nenad.
Ako bi napravili neki dil sa njima, batalili se istoka , kontam da bi bili spremni da nam kroz neke projekte od obostrane koristi upumpaju par milijardi i prodaju ove ptice. Ne blok 70, ali eto 50 sigurno. Bolje od Migova, koji sada imamo. Jer nas nema ko da napadne osim Nato. Znaci sa njima kako tako i nema zime. Ako se nekad rapsadnu, gledaj gde je sledeci interes. Pogledajmo nase komsije. Da smo tako radili danas bi nas bilo 10 miliona, a ne jedva 6 i ne bi ratovali sa celim svetom i isterivali neku pravdu, kad ta pravda niti postoji, niti je postojala niti ce postojati. Tako da ne znam koji mi problem imamo sa samim sobom. Ja sam do pre par meseci bio drugacijeg misljenja. Covek kad sagleda realnost i kako stvari stoje, a ako je pametan, promeni misljenje.

Bo

Preskupo. Gledajuci koliko je platila Bugarska, neisplativo je. A na stranu sto nam Amerika ne bi ni prodala.

Al

Ja samo slušam šta pričaju i kakve nam poruke šalju. Zbog svega što nas je do sada snašlo ja ironiju i sarkazam smatram za nešto normalno jel jedino tako i funkcionišemo. Kada sam dao objavu ja se nisam ni malo šalio, jel sam ubeđen da će u jednom momentu Srbija napraviti zaokret i umesto priče o Rafalima na stolu će biti upravo ovaj tip aviona. Mi se ciklusima opremamo i menjamo prijatelje.

Yo

Ja bih pre novi Super Hornet – ako bi uzimali američke avione.
Prilagodljiv je po ceni i specifikacijama (može valjda i sa unutrašnjim spremnikom za municiju i sl.), različite specijalizovane modifikacije aviona, ne zahteva pistu, može se isporučiti u bržem roku nego drugi, 2-motorac, gomile raspoloživih instruktora koji mogu brzo podići kvalitet obučenosti na najviši nivo, verovatno će biti i napretek raspoloživih rezervnih delova…
Nisu ga bez razloga Ameri stavili na nosače aviona.
Međutim, verovatno ćemo morati da poradimo na sopstvenoj municiji i njenoj integraciji za njega – kao valjda i za H145M…
Moraće verovatno tu neke licence ili sl. – jer je inače besmisleno papreno pazariti avione da izigravaju mete i lošiJim aparatima od sebe samo zato što ti drugi imaju „duže ruke“.
TrebaJu nam avioni koji mogu da prebace borbu i na teritoriju potencijalnog napadača – a Migovi nisu baš za to…
Struka je izabrala Rafale – ali i ono malo Mistrala kasni, a za Rafale bi morali jurimo opaku vezu – možda neki mito tj. čašćavanje, „lične odaje“ ili sl., ali ni to ne garantuje njihovu isporučivost u potrebnom roku…

Kr

Nenade, potpuno ste u pravu.

Mi

Mislim da je ružan i skup.

Fe

@Aleksandar

Moja malenkost vidi srpsko ratno vazduhoplovstvo opremljeno sa 5-6 eskadrile J-10C kako već pregovara o dodatnim kupovinama J-20 ili Su-57/MiG-41.

Kako vidiš kupovinu aviona koje ni zemlja proizvođač ne namerava da koristi, kad Bajdena ni obaveze prethodne administracije ne obavezuju ni na šta? Gde je F-35 za UAE?

Nevezano za ovo, treba samo proveriti procentualno izdvajanje za JNA krajem osamdesetih – bilo je 4-4.5% GDP.

Sr

@Feline
Kako ti vidis logisticki hub za kineske vojne avione okruzen NATO? Ah da, ti si onaj lik koji sanja Jaltu i cika Staljina u 2022. godini. Mislim da je crvena peta kolona predugo usmeravala politiku ove zemlje u propast, jos sa CCP da se uortacimo, stvarno bi bili imbecili.

Mi

Dok mi ne nabavimo nove skupe avione krajem decenije, svaka šuša, i oficijalna ili ne militantna grupa ce imati u posedstvu sve jeftinije mini dronove kamikaze. Kaponiri i hangari, i neki novi čvrste mobnilne zastite za skupe letelice i avione noraju postati norma. Rusi su se decenijama folirali da im ne trebaju hangari pa su dobili po nosu od jeftinih dronova.
Da ne kazem kako je super cistiti 20cm sloj snega sa aviona koji je napadao za pola manje od sata.
Ako cemo do puknemo milijarde na moderne avione tipa Rafal, ili nedaj boze jos skuplje americke, onda se zastitna infrastruktura, i efikasan PVO mora obezbediti pre toga. Efikasan bar protiv jeftinih igracki.

Fa

„Bang for the buck“ Falcon je najbolji avion ikada napravljen. Zemlje koje su imale 16-ice nikada nisu bile nezadovoljne njegovim performansama i učinkom – i kada je branio i kada je napadao Falcon je vrhunski odrađivao svoj posao.

Zašto mi nismo bili jedna od tih zemalja, pitam se samo…:(

Sr

@Falcon
Nase genijalno drzavno-vojno rukovodstvo je zamislilo da razvija novi avion sa Francuzima, pa ce kao „privremenu meru“ da kupe ruski jer sto bi imao isto naoruzanje, dijagnosticku opremu, alate, softver, kompjutere, delove i obucen kadar za svoj francusko-jugoslovenski avion buducnosti kad mozes da imas ruske totalno razlicite?

Ali ko si ti da sumnjas u njihov uzvisen marksisticko-titoisticki intelekt? Te rukovodece pozicije je njima Bog, uh pardon, to ne postoji, licno Tito podario.

Mi

@Falcon
Ma daj, kolko ih je samo SA-6 Kub il Neva oborio. Pa to Rafal nikad ne bi dozvolio 😉

Fa

@ Srbofil

Mogu samo da sedim u mraku i škrgućem zubima kada pomislim na takve izlive „genijalnosti“ drage nam KPJ i JNA. Dokaz našeg talenta da od dva zla uvek izaberemo oba…

@ Miloš77

Falcon žari i pali od 1981, Rafal počeo da se „dokazuje“ od 2002. Pri tom je Falcon prošao sve – od dogfighta i strafinga do BVR borbe i preciznih stand-off udara. Rafal nije prošao ni pola od toga.

To što ga je potkačilo par Kubova i Neva za 40+ godina službe je logično, jer Falcon je napravljen u 4.500+ primeraka i izveo je više borbenih misija nego što će 250 Rafala (ili bilo kog drugog avion) ikada.

Koliko li je tek Kubova i Neva poslato na Mesec posle WIld Weasel misija?

Moja žal za Falconom u srpskom RV neće nestati čak i ako zaista nabavimo Rafale F4 (koji inače obožavam).

Dok sam bio pitomac na VA VJ davne 1994 (smer RV PVO) bio sam ubeđen da će Falcon jednog dana biti u našem RV-u a Srbija glavni američki saveznik na Balkanu i članica NATO-a. Zato nisam dogurao ni do pola školovanja na VA :(

Mada, sve će biti bolje čim vidimo leđa onom čađavom odronu od aviona. Definitivan otklon od baksuznih Ruskih kanturina će biti pravo spašavanje nadzvučne komponente a ne nabavka istih…

Fe

@ Ivkos

Odakle ti ideja o tih “par milijardi”? Za to bi nam trebao i republikanac u Beloj Kući dva mandata uzastopce. To što se odrekneš jednog prodavca onog drugog ni na šta ne obavezuje, a to o “Bloku 50” ne komično i razmišljati, osim da za male pare nakupujemo 4-5 eskadrile kao Rumunija.

Pe

Znači blok 70/72 ostaje C/D verzija, iako je verzija E/F oznaka za blok 60?

Odgovori
Be

Block 60/62 je samo za UAE…..th., oni su jedini korisnik

AI

@Aleksandar
Ovo je najbolji izbor za nasu vojsku i naravno F-18 Super Hornet…

F-

@Feline
Ti vidis kineske kopije i ruske prototipove koji nisu ni u ruskoj vojsci u naoružanju jer jednostavno nemaju ni resursa ni tehnologije za to.Umes da zasmejes sagovornika…

Đ

Mislim da je Indu MiG 21 Bison oborio jednog F16 Pakijima. Toliko o F16 pa ma koji block bio.

Odgovori
St

Koliko Migova u svim verzijama je oborio F-16?

Ni

@Stojko

Nije bas za poredjenje, ako pogledas koga su Amerikanci i ekipa napadali, a pre toga davili sankcijama.
Zamisli da Kina napadne neku drzavicu koja poseduje F-16, mislis da bi se 16-ice bolje provele od MiG-29 drzava koje su Amerikanci i kompanija apadali?

P.

@Nikola
Bi, sigurno.

Da je Sirija 1982. imala američke avione, a Izrael sovjetske, nad dolinom Beka bi u jednom danu palo osamdeset – izraelskih aviona.

St

@Nikola
Isto tako nije za poredjenje pakistanski F-16 Block 15 sa indijskim Mig-21 Bison, koji ima mnogo bolji radar, naoruzanje i elektroniku. Uostalom i taj F-16 je oboren modernom raketom, R-73 a u istom tom icidentu je oboren i Mig-21 od strane F-16.

Jo

Nikola,

Tako je. A najbolji primer bi bio Tajvan. Da li iko misli da bi se Tajvan odbranio od Kine i pored sve zapadne tehnike koju poseduju?

Ob

>> Da li iko misli da bi se Tajvan odbranio od Kine i pored sve zapadne tehnike koju poseduju?

Da li je iko mislio da bi se Ukrajina odbranila od Rusije i pored sve zapadne tehnike koju poseduje?

Ni

@P. P.

Ma palo bi hiljade aviona. Nas su napali sa stotinama letelica, a imali smo koliko smo imali MiG-29. Manje vise slicno je i sa ostalim drzavama sa kojima su Amerikanci i Nato ratovali. Uz prethodno davljenje sankcijama. I neki veruju da bi bilo koji zapadni avion napravio nesto znacajno u takvim okolnostima i takvom odnosu snaga.
Da su se sudarili Sovjeti i Ameri onda bi mogli da poredimo. Ovako porediti americko i Nato lupanje drzava koje su imale 1-2-3 eskadrile aviona, u ko zna kakvom stanju, je smesno za poredjenje.

@Stojko

Pa i ne poredeim indijsko-pakistansko koskanje, vec pisem o sukobu gde jedna strana dovuce Boga oca a druga strana ima nista ili skoro nista.
Na kraju krajeva obarani su F-ovi i na Balkanu sistemima starim 50+ godina. Tvojom logikom Neva i Kub su penicilin za F-16.

@Oblomov

Rat jos traje a ti pises da se Ukrajina odbranila. Ukrajinu kakvu si znao pre februara 2022. nikada vise neces videti.

Pe

@Nikola ako bas insistirate na „obaranju F-aviona na Balkanu“ bar pogledajte statistiku:
BiH:
NATO leteo 3515 vojnih letova protiv armije RSK
Oboreno 2 aviona -sto je jedan na 1800 letova.
Agresija NATO 1999:
38500 letova oboreno 2 aviona- sto je jedan na 19250 letova.
Meni ovi podatci vise govore o fenomenalnom uspehu aviona zapadne proizvodnje, nego u prakticno slucajnom uspehu sovjetske PVO koje nije imalo nikakvog uticaja na rat.

Fe

@ Stojko

Koliko je aviona ikada proknjižilo jedan jedini MiG-31? Da li su F-16 u svim bitkama 100:1 oborili onoliko MiG-29 koliko MiG-31? Su-27?

To što nam se MiG-41 nudi isto koliko i F-22 ne menja stvar.

Fe

@ Petrovic Dusan

Koliko bi F-16 zagrizlo luvadu da smo ‘99 imali onoliko S-300P koliko Ukrajina? Da li bi Klintonu uopšte i padalo na pamet da ratuje?

om

Nema ništa od toga ljudi moji kakvi zapadni avioni pa još američki. Srbija je jedina zemlja u Europi koja ovaj gnjusni i kukavički rat protiv civila zove specijalnom operacijom. Nije mi jasno što od Rusa očekujete.
Zapad prati kako Srbija diše.
Evo sada se trebate odlučiti ili Putin ili EU. E pa ajmo junački nema više. Ono i Harčenko mora van iz Srbije. Problem je što će vam Europa i oprostiti zabludu ali Rusija nikada. Tek ćete tada vidjeti kolika je to zabluda bila. Od vas se očekuje da sve ovo što ste kupili od Rusa ustupite Ukrajini jer njima treba i tek bi onda mogli lagano razmišljati o kompenzaciji sa zapadnim oružjem i američkim zrakoplovima.
Gotovo je Rusi više ne igraju, njihovi prijatelji su Iran, Koreja… Čak je i Kina suzdržana.

Odgovori
PS

Svaki rat je gnusan. A ništa strano ni zapadu. Pa i nama lupali po energetici, dalekovodima, trafo stanicama i slično. Od prosutog piralena umrle verovatno stotine ljudi. Da ne pominjemo jadan narod po Africi i Bliskom istoku jer očigledno njihov život vredi manje jer nisu Evropljani. Zato razumemo i bes Ukrajinaca, ali i ovih drugih kojima je OK podrška Ukrajini ali političko praznoslovlje u konstantnoj kampanji deluje oholo i licemerno spram njihovih patnji. Jer u ovom trenutku na planeti bukti i još nekoliko sukoba.

Evropskih igračaka će biti u narednim godinama. Podosta. Zapadnjaci više od filozofije vole lovu, „o tempora o mores“ ;) To jedino komšijama teško pada na stomak.

An

🤦‍♂️🤣🤣😂😂😃🤦‍♂️

br

Samo F16 Barak ali to je nemoguća misija.

Be

Braka….moze Barak….ali bez LM…
Elbit tu kolo vod

Ni

Omnia, jesi li svestan da svet nije samo Evropa na koju se pozivas? Drzave koje nisu uvele sakcije Rusiji cine 80% svetske populacije a ti se ovde raspisao kao da si neki americki ili EU izaslanik i to o temi koja nema nikakve veze sa tekstom koji komentarises (cesto ti se desava, vidi se da si opterecen Srbijom).
Nece Srbija uvesti sankcije Rusiji nikad, nece slati ni svoje oruzje Ukrajini sa tim se pomiri.
Neutralni smo, znamo sta znaci znace sankcije, rat i zapadno licemerje.
A to sto si ti srecan sto tvoja drzava bespogovoro izvrsava ono sto joj iz Brisela i Vasingtona narede, i sto bi voleo da i drugi budu takvi, to je vec prica za sebe.

Ne

@Nikola
Cisto informativno Srbija vec uveliko izvozi municiju za minobacace i artiljeriju u Ukrainu. Imas nekoliko desetina snimaka kako rusi zarobe UA polozaje i kazu vidite sveze iz EU a ono u stvari Krusik…

PS

@Nenadm
Nešto malo je izvezeno pre sukoba a moguć je i reeksport. Izvozili smo municiju SAD a oni su verovatno odlučili da isprazne magacine zbog pomoći.

Sv

Cek cek ti si onaj sto tvrdi da se f-117 ne vidi na radaru jer je nevidljiv.Zahvali samo redakciji koja je ustvari produzenje strane agenture sto dopusta takve nepismene i seljacke komentare.Obican rvatina sa veoma niskim IQ-om.

Ni

@Nenadm

Srbija Ukrajini nije prodala/donirala jedan metak. Ako su kupci naseg naoruzanja i municije Ukrajini prosledili nesto od toga (bilo je primera iz 2014) mi sa tim nemamo nista, jer kupac koji od Srbije kupi naoruzanje on sa njim kasnije moze da radi sta mu je volja. To se nas ne tice i ne znaci da je Srbija prodala to oruzje Ukrajini. Kako je krenulo ispasce da je Srbija donirala Ukrajini M-80 a ne Slovenija.
Takodje imaj na umu da je po skladistima zapadno od Drine i Save ostalo dosta toga proizvedenog za vreme SFRJ, pa i municije iz Krusika.

Br

Od potpisivanja prvog ugovora, do napravljenog tek jednog primerka proslo je skoro sest godina, sto znaci da je razvoj trajao i duze, a u pitanju je samo modernizacija postojeceg modela koji je i „najslabiji“ model u americkoj vojsci… F-35 zvanicno jos uvek ima oko 800 nedostataka, modernizacija F-15 se obavlja jos sporije, novi bombarder kasni, imaju najveci manjak pilota na svetu u odnosu na velicinu flote uz nedostatak novih pilota regruta za oko 50%, ove godine im ukupno nedostaje rekordnih 25% regruta svih rodova i to na vec smanjenu projekciju, fijasko sa 737 Max, fijasko u Avganistanu gde su po poslednjim procenama sa CNN-a ostavili opremu u vrednosti od 7 milijarde, fijasko sa odrzavanjem JLTV, fijasko sa ogromnim brojem Bredlija i raznih Strykera koji nikada nisu usli u sluzbu, na onom ogromnom novom nosacu aviona se jos uvek ispravljaju razne projektne greske i ne zna se kada ce biti zavrsen, istrosili zalihe granata i stingera posle samo devet meseci rata… Ni Ameri nisi sto su bili.
Dok sa druge strane okeana kinezi stancaju upravo svoj 4, 5 i 6-ti nosac aviona, uz hiperzvucne rakete, J20 i novi stelt bombarder… Pa sad zamislite razvoj situacije za dvadesetak godina… Jasno je zasto su Amerikanci postali ovoliko nervozni.

Odgovori
ma

Jedini razlog što vidite toliko „fijaska“ je što je zapad potpuno otvoren i objavljuju se i ispravljaju greške.
Pokušajte Kineskoj ili Ruskoj partiji prijaviti grešku na oružju – mrak te proguta. Tamo se greška ne smije ni prijaviti a kamoli da se popravljaju nedostaci na oružju, vidimo na ruskoj tehnici kako je to ispalo.

Ob

>> Jedini razlog što vidite toliko „fijaska“ je što je zapad potpuno otvoren

Mozda jeste, mozda nije. Ko moze da proveri? Oo sto je fakat je da Rusi i Kinezi ne mogu znacajno brze ili sporije pa vi sad razmislite sta je pametnije. Ja kao neko ko je socijalizovan na zapadu bi javnom projektu uvek dao vise publiciteta nego manje, ko razmisli razumece zbog cega je tako bolje. Mi ovde ne gubimo glave zbog promasenih projekata…

Ob

>> Pokušajte Kineskoj ili Ruskoj partiji prijaviti grešku na oružju – mrak te proguta.

U stvari je tako da ako to uradis u spomenutim zemljama javno – progutace te mozda neki „mrak“, jer javnost negativno reaguje na lose vesti. Na zapadu ce te pre progutati profesionalni mrak. To konkretno zanci gubitak odredjenih privilegija, recimo dobre plate u srednjem menadzmentu ali ja to jo snisam video u praksi, obicno svi prodju super tako da…

Mi

Kao što Max reče, ni jedan od tih problema nije fijasko, već je problem publikovan od strane samog zapada, i predstavlja nešto na čemu se radi i što će biti rešeno.
737Max će biti među najprodavanijim avionima na svetu, metode homologacije će se promeniti iz korena kao i način rada u Boingu da se takvi problemi ne ponavljaju.
Što ne znači da neće biti drugih i novih problema, ali će i njih sam zapad otkriti, prijaviti, rešiti i na njima nešto naučiti
Za razliku od ovih drugih…
(al’ ajd Kina je ipak van konkurencije i jednih i drugih… :P )
A problem nedostatka pilota u USA, pa i dalje imaju pilota, a pogotovo sati leta, otprilike koliko i ostatak sveta sve zajedno.

Sv

@max Whataboutizam

mi

Zapad otvoren za kritike, jel vi to ozbiljno. pa pogledajte kako prolaze ljudi koji iznesu probleme zapadne demokratije,a ko ih službe ne uspiju na vrijeme ućutkati onda prolaze kao Snouden ili Asange kao životinje progonjene u šumi, sa stalnim mačem demokratije iznad glave. To što njihovi mediji pričaju, vjeruje samo onaj ko nezna ni dal je pošao ili je došao. Ovi sa istoka su dosta nespretniji u sklanjanju tih nepodobnih, a nisu ništa tolerantniji.

Te

TuAF F-16s and Co have challanged the Mamba (SAMP/T), but Mamba has bitten them all…
https://www.reuters.com/world/europe/nato-allies-test-air-defence-system-romania-with-simulated-attack-2022-11-23/

Odgovori
Mi

Koja je u stvari razlika izmedju blok 70 i 72?

Odgovori
Be

70 jednosjed
72 dvosjed

Te

The type of engine.

Te

70GE/72PW

Sk

Jedan je jednosjed a drugi dvosjed

Te

Skyraider. You’re wrong and what I said was true. It’s the engine, as I have known.

„The difference between the Block 70 and 72 sub-variants is the engine, with the former jets featuring the General Electric F110, while the latter are powered by the Pratt & Whitney F100.“

https://www.thedrive.com/the-war-zone/behold-the-first-f-16-viper-built-in-south-carolina

Ž

Skyraider

Блок 70 има мотор General Electric, а Блок 72 Pratt&Whitney.

То је основна разлика, као и код Блокова 30/32, 40/42, 50/52.

И наравно, и Блок 70 и 72 имају једноседе и двоседе.

Mi

Hvala puno! Tedy, thanks a lot!

Va

Prosecan dobar avion za uvaljivanje svojim NATO clanicama ,posebno ce sada da cveta posao plasenje Evrope Rusijom !

Odgovori
Th

Mesecno po 4 aviona. Spori ko Francusi sa Rafaliman. Malo su jeftiniji po nabavnoj ceni. Verovatno i jeftiniji po satu naleta i odrzavanju zbog jednog motora i dostupnih reservnih delova. Da bi Srbija mogla nabavit jednog od ta dva aviona morala bi verovatno izpunjavat puno bolnih uveta. Jedini zapadni avion koji je mozda sada dostupan je Mirage-2000.
Njega se nece uzet zato sto Hrvatska prelazi na Rafale. Na Eurofajter i Grippene mora se za sada zaboravit. NATO Savezu preti rat.
Ostaje po mom misljenu samo Kinesko-Pakistanski JF-17 Thunder. Tu bi se moglo nabavit 2-3 Eskadrile. Verovatno je njega izabrala struka a ne Rafal. Ona struka iz vasduhoplovstva.

Odgovori
PS

Upravo je vaš tender pokazao da je F-16 lošiji i u konačnom zbiru skuplji od Rafala. A i neka druga iskustva…

Si

Meni je osobno žao što nismo izabrali F16 umjesto Rafala. A onda i NASAMS kao logičnog PZO parnjaka. Imam neki dojam da su Rafali previše za naše zrakoplovstvo, ali tko zna možda se i varam.

Fe

@ Thomas

Ne brini se ti za nas uopšte, ako se kupuje od Kine sledi J-10c, a možda se pojavi i nekoliko eskadrila J-16, ko zna?

Mi

Odvratan. F-16 mi je zauvek najdraži avion, ali ove nove verzije đubretarskih kamiona napakovane sa gorivom i opremom gde god da su našli komad prostora…odvratno. To više nije Viper.

Odgovori
Mi

Boj ne bije svijetlo oružje, već boj bije srce u junaka. Džaba avioni i kamioni ako nema ko da ih upotrebi osim da se šepure kao paunovi. Ovo je jedna šklopocija koju smo mi skidali 1999 sa raketama iz kamenog doba. Danas da se zarati , nema tog ko će skidati avione u dog fightu ni da posedujemo F35 II lighting ili SU 57 .

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor