[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

27. jun 2022

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

20. jun 2022

Er Srbija izložbom fotografija obeležila jubileje srpskog vazduhoplovstva: 95 godina nacionalne avio-kompanije i 60 godina beogradskog aerodroma

17. jun 2022

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

16. jun 2022

Er Montenegro proslavio prvi rođendan

10. jun 2022

Borba bilbordima srpskih vazduhoplovno-obrazovnih institucija: Princ i Vazduhoplovna akademija solidni, Megatrend opet nenormalan

8. jun 2022

Prva zgrada Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u kojoj će se nalaziti Full Flight Level D simulator dobija svoj konačni izgled

19. maj 2022

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

13. maj 2022

Posao odmah nakon završetka srednje škole: Jat Tehnika predstavila novi program prakse za studente Vazduhoplovne akademije

10. maj 2022

Vazduhoplovna akademija održala svoj tradicionalni Dan otvorenih vrata: Predstavljanje srednjeg i visokog vazduhoplovnog obrazovanja budućim đacima

9. maj 2022

Prince Aviation stipendira nove pilote u svojoj školi letenja

6. maj 2022

Najveća narudžbina putničkih letelica Erbas u istoriji australijske avijacije za avio-kompaniju Kvantas: „Konačno ispravljanje tiranije udaljenosti“

3. maj 2022
Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime
"Hajde da pobijemo faunu da pest kontrol ne mora danas da radi" / Foto: Jakob Dahlgaard Kristensen

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

Juče se u Beogradu, negde odmah nakon otvaranja novog aerodroma u Kruševcu, dogodilo bizarno dešavanje koje je alarmiralo srpski civilno-vojni sistem za traganje i spasavanje za civilnim vazduhoplovima samo zato što u avio-industriji i dalje postoje kompanije koje posluju jeftinije.

Koristeći prilično stare avione koji prilično dime.

Naime, nekoliko beogradskih medija (ali i autor ovog teksta) dobilo je dojave o „avionu koji se dimi“ negde oko 14 časova. Neke od dojava su, laički, u pravcu zaključivanja išle i do toga da je letelica (budući da vuče dim iza sebe) u problemu, pa i da se srušila.

Kako Tango Six saznaje, Spasilačko-koordinacioni centar DCV-a je nakon više prijava izvršio proveru svih civilnih i vojnih službi za prijave o eventualnom stvarnom padu letelice i čak stavio deklarisane vazduhoplovne snage za pretragu i spasavanje u pripravnost za hitno reagovanje.

Ispostavilo se da je u pitanju bio odlazni let ukrajinske avio-kompanije Motor Sič koja, kao i svaki poslovni entitet koji želi da nešto i zaradi u avio-biznisu, koristi izuzetno stare (u ovom slučaju kargo) avione koji su prvi put poleteli kasnih 50-tih godina i koji posledično koriste motore koji, je li, dime.

Tako je puna snaga motora na poletanju, uz specifične atmosferske uslove, stvorila efekat koji je paničnije beogradsko građanstvo izjednačilo sa istovremenim pogocima (avio)topovskih granata u oba krila aviona koji i dalje ima zastakljeni nos za navigatora i repno-mitraljesku poziciju.

Komentari

i

Dosli verovatno po maline :)

Odgovori
D

Ima tu vise opcija, delovi za Fijat, Trajal gume, Tigar gumeme cizme, Sloboda cacak usisivaci, Gornje Valjevo frizideri, Fox LCD televizori, zlatiborska prsuta od argentinskog mesa, susena od 1954. godine, domace srpske jabuke uvezene iz Poljske, Rubin prirodna sljivovica od kukuruza., nojevo meso, lesnici, aronija..svasta pravi nasa industrija. A mozda je avion dosao i po IT proizvode, softver ili Dj Zex dronove za voznju po kruznim tokovima u Kijevu.

P

@Dragojlo
Vi se zezate ali Tigrove čizme su tražene.

I

Najtrazeniji tigrov proizvod je gumeni opanak Zemljoradnik!

D

A da nije mozda neko „prskanje“ u pitanju? Vidim uveliko najavljuju 255 mutaciju korone.

P

Pa bolje je udisati ovaj dim od kerezina iz zastarelih aviona nego iz ovih EU modernih camtrails otrove sto nam bele nebo svaki dan.

E

Donekle razumem što dime motori kargo kompanija, ali Motor Sič pored toga što je vlasnik aviona proizvodi i mlazne motore. Nisu mogli sebi goru reklamu napraviti,

R

Prevezao je isto prilično staru artiljerijsku municiju koja isto tako prilično zadimi kad se ispali.

M

Pitanje je zasto EU to dozvoljava, da smo mi stavili zabranu odma bi nas povezali i osudili i stavi na stranu “ Rusije“!

Odgovori
R

A da mi imamo takav krs od aviona EU bi nam zabranila da letimo zbog zagadjivanja vazduha i da nebismo bukom raterivali ptice tamo negde iznad EU.

i

Ah a da je bio russki pola ovih komentatora bi otrcalo do piste i punim plucima udisali taj dim tvrdeci da je lekovit.

M

@Ris – taj avion da bi dosao do Surcina morao je da preleti preko dobrog dela EU pa nije dobio zabranu … a ako bi nas imao sve sertifikate ko sto ih ima ovaj Ukrainski ne bi ni njemu …

R

@Ivan
Polako bratac ko je ovde pomenuo manju stetnost zagadenja Ruskih aviona istog tipa .Krs je krs pa ma ciji bio i ja sam za to da takve krseve ne primamo.
Drugo,EU ima avio standarde(zagadjenje, buka da pomenem samo neke) koje svi koji hoce da lete za EU ili preko EU vazdusnog prostora moraju da postuju. E ovaj je leteo preko EU i nikom nista jer se Ukrima gleda kroz prste toliko o duplim standardima. Pravila ili vaze za sve ili nevaze. Poenta je da smo mi imali takav avion zabranili bi nam da letimo za EU.
I jos nesto slazem se sa tvojom opaskom oko stetnosti zagadjenja koje emituju ti stari avioni i niko nebi smeo biti u situciji da udise tako nesto. Samo bi voleo da znam sta mislis dali je osiromaseni uranijum manje stetan od izduvnih gasova Rusko- Ukrainskih krseva.

D

Ja živim na jednoj liniji doleta-sleta aviona na Surčinski aerodrom, tačnije Žarkovo, 30 godina sam se naslušao raznih putničkih i teretnih aviona a ovaj je bio jedinstven. Previše bučan tačnije kao da je u problemu, sa gustim crnim dimom. Jedini bučniji avion kad sam se stvarno uplašio da će mi zveknuti u zgradu je avion sa Sergejom Šojgujem u niskom letu noću vez svetala, poleteo sa Surčina baja pun gas nizak let, mislim da je i očešao antenu na Julinom brdu, od tad i ne radi.

Г

Такви авиони се не користе за транспорте у ЕУ, него за транспорте по банана државама, где се ниво буке и загађења ни не контролише и не прописује законодавно.

Odgovori
Z

Taj avion je preleteo bar kroz dve drzave EU pa stigao do nase, kako ti kazes banana drzave. Tako da tvoj komentar ne pije vodu.

Z

Aotkud banana republike u evropskoj iniji?

J

ма запрашивао комарце изнад Београда… совјетски отпад

Odgovori
M

Ma mi smo kraljevi, Usred rata Rusije i Ukrajine slece ukrajinski transportni avion, i to objave svi mediji. A posle cemo se cuditi kad nam rusi sve to naplate. Ali nema veze, bitno da se uzme koja stotina hiljada evrica na naoruzanje, ide leto mora se na godisnje odmore, a svi znamo da je kilo ribe i bevanda skupa u hrvatskim kafanama.
Dajte ljudi malo pricipa. Ako se ne mesamo, ne mesamo se nikako. Ako se mesamo, uvedite sankcije Rusiji pa neka se sve raspadne, nemote onaj qrvanski i bz objave kao Belorusiji. Zimus cemo loziti borice iz tasmajdanskog parka i nositi vunene gace.

Odgovori
P

Kakvo crno naoružanje??? I pored rata život ide dalje i trguje se i drugim stvarima. Drugo, ako ne uvodimo sankcije jednima nećemo ni drugima.

Chemtrails garantovano… Nego je batica prerano otvorio ventile…

I

Zamislite da ovaj krsh slece na Admirala Kuznejcova, koje bi to bilo atmosfersko zagadjenje….

Odgovori
M

Definitivno.Onaj jedini ruski nosac aviona bolje da ima pogon na drva jer je zastareo krs i za sobom ostavlja mnogo zagadjenja i dimnih gasova…

P

Pošto ta firma proizvodi motore za avione i helikoptere i gasne turbine, možda su oni nama isporučili delove ili cele jedinice za naše, vojno-policijske ili privatne vazduhoplove? Mi njima maline koje nije grad obrao…. Ali je definitivno činjenica da zagađuje okolinu možda i po našim standardima?

Odgovori
S

…која је производила. Калибрисана је ономад.

C

A sta kao ovom Ukrainskom smecu je dozvoljeno slijetanje u Beograd…jako zanimljivo ???

Odgovori
F

Trebalo je da ih isključe iz saobraćaja zbog nepropisne registracije sve dok na rep ne stave propisnu gusarsku zastavu da ljudi znaju s kim imaju posla.

Odgovori
M

Zabrinjava tu jedino što se takvi avioni i kompanije koriste za šverc oružija.A već smo do guše upleteni u sve to……

Odgovori
M

Šta se svi palite ko šibice. Avion svakako ima sve potrebne dozvole za sletanje u Beograd. A šta on odnosi ili donosi to, nas sitnu boranija ne interesuje. Ne vidim razlog da se nekome mešamo u biznis ili jelovnik

Odgovori
F

Mi i letenje.

S

I ja sam video taj krs , ali budimo iskreni i
Herkulesi koji su vozili istu robu ( municija i
mine ) za Sirijski rat su dimili kao i ovaj
SMRAD . I umesto da Oblasna im da zapadni
kurs za poletanje oni im stede gorivo i
daju kurs da prelete pola Bg. Oblasna je dno
dna . Kao da tu sede NATO okupacioni
kintrolori .

Odgovori
V

Kad ruje ovo vide ima da nas nema

Odgovori
O

Dime li ruski avioni , dime li MIG 29 ….ah neeee. Ruski avioni su najbolji, najmanje dime, najmanje zagadjuju vazduh, a i bratski uticu na stanovnistvo….Ostali su krsevi , smece , smradovi , tropine zive….Eto klasicno razmisljanje srbo/rusofila.Sto nije Rusko ne valja nista a sve sto je Rusko to je najbolje na svijetu.Ah da Wolksvagen , Audi, Bmw mi ne volimo jer su krsevi zapadni, a nesto ne vidjeh zaludjenost za Moskvicem, Ladom…koji licemjeran narod.Znam da ovo necete objaviti ! Istina boli, zar ne !!!

Odgovori
M

Nisu ni bas jasni neki od komentara ovde, pa Srbija ima An-12 koji je iznajmljen evropskoj kompaniji i posle pod iznajmljen još jednoj evropskoj kompaniji. Vlasnik je muzej ratnog vazduhoplovstva i ako malo proguglujete možete naći i gde i za koga leti.
Nadam se da će po ugovoru o iznajmljivanju da se vrati jednog dana u muzej.

Odgovori
M

Ja pomislio da se YU-AIC vraća kući posle 33 godine gastrabajterskog iskustva u inostranstvu.

Odgovori
z

Šta se svi isčuđavaju, pa i rusi koriste te avione za transport..

Odgovori
S

Svi zabrinuti za Ukrajinski An-12, a po Nisu su nas do nedavno ruski IL-76 „zaprasivali“ crnim dimom i budili u sred noci kao da je apokalipsa. Imate i onaj grozni klip iz Nisa kada je neka ruska sklopocija jedva poletela, ocigledno pretovarena. Zli jezici govore da do dan danas dostize zadatu visinu.

Odgovori
N

Ovaj AN-12BK je upravao prinudno sleteo u neko polje u Ukraini, izgleda da su beogradjani ipak negde bili u pravu…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend