Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024

„Air France-KLM“ nastavljaju sa ulaganjem u zeleniji prevoz vazduhom: Ugovor o isporuci 1,5 miliona tona održivog avio-goriva

1. okt 2024

Direktor saobraćaja Er Srbije: „U narednih pet godina, svako ko bude imao ATPL u Srbiji ima velike šanse za posao kod nas“

30. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen konkurs za upis na Er Srbijin kadet program za pilote: 10 kandidata besplatno od nule do potencijalnog zaposlenja kao piloti

27. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

27. sep 2024

Prva zvanična poseta visoko rangiranog funkcionera ICAO-a Srbiji, nastavak regionalne saradnje vazduhoplovnih regulatora

25. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija počinje sa kadet programom za pilote u Vršcu: Stipendirano školovanje za 10 najboljih i potencijalno zaposlenje

22. sep 2024

Embraer (ponovo) dolazi u Beograd: E195 „E2“ i „leteći taksi“ kao opcije za prodaju, za vojni transporter je kasno?

17. sep 2024

KLM snižava cene avio-karata za letove do preko 60 destinacija

13. sep 2024

Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024
Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime
"Hajde da pobijemo faunu da pest kontrol ne mora danas da radi" / Foto: Jakob Dahlgaard Kristensen

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

Juče se u Beogradu, negde odmah nakon otvaranja novog aerodroma u Kruševcu, dogodilo bizarno dešavanje koje je alarmiralo srpski civilno-vojni sistem za traganje i spasavanje za civilnim vazduhoplovima samo zato što u avio-industriji i dalje postoje kompanije koje posluju jeftinije.

Koristeći prilično stare avione koji prilično dime.

Naime, nekoliko beogradskih medija (ali i autor ovog teksta) dobilo je dojave o „avionu koji se dimi“ negde oko 14 časova. Neke od dojava su, laički, u pravcu zaključivanja išle i do toga da je letelica (budući da vuče dim iza sebe) u problemu, pa i da se srušila.

Kako Tango Six saznaje, Spasilačko-koordinacioni centar DCV-a je nakon više prijava izvršio proveru svih civilnih i vojnih službi za prijave o eventualnom stvarnom padu letelice i čak stavio deklarisane vazduhoplovne snage za pretragu i spasavanje u pripravnost za hitno reagovanje.

Ispostavilo se da je u pitanju bio odlazni let ukrajinske avio-kompanije Motor Sič koja, kao i svaki poslovni entitet koji želi da nešto i zaradi u avio-biznisu, koristi izuzetno stare (u ovom slučaju kargo) avione koji su prvi put poleteli kasnih 50-tih godina i koji posledično koriste motore koji, je li, dime.

Tako je puna snaga motora na poletanju, uz specifične atmosferske uslove, stvorila efekat koji je paničnije beogradsko građanstvo izjednačilo sa istovremenim pogocima (avio)topovskih granata u oba krila aviona koji i dalje ima zastakljeni nos za navigatora i repno-mitraljesku poziciju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Dosli verovatno po maline :)

Odgovori
Dr

Ima tu vise opcija, delovi za Fijat, Trajal gume, Tigar gumeme cizme, Sloboda cacak usisivaci, Gornje Valjevo frizideri, Fox LCD televizori, zlatiborska prsuta od argentinskog mesa, susena od 1954. godine, domace srpske jabuke uvezene iz Poljske, Rubin prirodna sljivovica od kukuruza., nojevo meso, lesnici, aronija..svasta pravi nasa industrija. A mozda je avion dosao i po IT proizvode, softver ili Dj Zex dronove za voznju po kruznim tokovima u Kijevu.

PS

@Dragojlo
Vi se zezate ali Tigrove čizme su tražene.

Ix

Najtrazeniji tigrov proizvod je gumeni opanak Zemljoradnik!

De

A da nije mozda neko „prskanje“ u pitanju? Vidim uveliko najavljuju 255 mutaciju korone.

Po

Pa bolje je udisati ovaj dim od kerezina iz zastarelih aviona nego iz ovih EU modernih camtrails otrove sto nam bele nebo svaki dan.

Ek

Donekle razumem što dime motori kargo kompanija, ali Motor Sič pored toga što je vlasnik aviona proizvodi i mlazne motore. Nisu mogli sebi goru reklamu napraviti,

Re

Prevezao je isto prilično staru artiljerijsku municiju koja isto tako prilično zadimi kad se ispali.

Me

Pitanje je zasto EU to dozvoljava, da smo mi stavili zabranu odma bi nas povezali i osudili i stavi na stranu “ Rusije“!

Odgovori
Ri

A da mi imamo takav krs od aviona EU bi nam zabranila da letimo zbog zagadjivanja vazduha i da nebismo bukom raterivali ptice tamo negde iznad EU.

iv

Ah a da je bio russki pola ovih komentatora bi otrcalo do piste i punim plucima udisali taj dim tvrdeci da je lekovit.

Mi

@Ris – taj avion da bi dosao do Surcina morao je da preleti preko dobrog dela EU pa nije dobio zabranu … a ako bi nas imao sve sertifikate ko sto ih ima ovaj Ukrainski ne bi ni njemu …

Ri

@Ivan
Polako bratac ko je ovde pomenuo manju stetnost zagadenja Ruskih aviona istog tipa .Krs je krs pa ma ciji bio i ja sam za to da takve krseve ne primamo.
Drugo,EU ima avio standarde(zagadjenje, buka da pomenem samo neke) koje svi koji hoce da lete za EU ili preko EU vazdusnog prostora moraju da postuju. E ovaj je leteo preko EU i nikom nista jer se Ukrima gleda kroz prste toliko o duplim standardima. Pravila ili vaze za sve ili nevaze. Poenta je da smo mi imali takav avion zabranili bi nam da letimo za EU.
I jos nesto slazem se sa tvojom opaskom oko stetnosti zagadjenja koje emituju ti stari avioni i niko nebi smeo biti u situciji da udise tako nesto. Samo bi voleo da znam sta mislis dali je osiromaseni uranijum manje stetan od izduvnih gasova Rusko- Ukrainskih krseva.

De

Ja živim na jednoj liniji doleta-sleta aviona na Surčinski aerodrom, tačnije Žarkovo, 30 godina sam se naslušao raznih putničkih i teretnih aviona a ovaj je bio jedinstven. Previše bučan tačnije kao da je u problemu, sa gustim crnim dimom. Jedini bučniji avion kad sam se stvarno uplašio da će mi zveknuti u zgradu je avion sa Sergejom Šojgujem u niskom letu noću vez svetala, poleteo sa Surčina baja pun gas nizak let, mislim da je i očešao antenu na Julinom brdu, od tad i ne radi.

Г

Такви авиони се не користе за транспорте у ЕУ, него за транспорте по банана државама, где се ниво буке и загађења ни не контролише и не прописује законодавно.

Odgovori
Zi

Taj avion je preleteo bar kroz dve drzave EU pa stigao do nase, kako ti kazes banana drzave. Tako da tvoj komentar ne pije vodu.

Zo

Aotkud banana republike u evropskoj iniji?

Jo

ма запрашивао комарце изнад Београда… совјетски отпад

Odgovori
Mi

Ma mi smo kraljevi, Usred rata Rusije i Ukrajine slece ukrajinski transportni avion, i to objave svi mediji. A posle cemo se cuditi kad nam rusi sve to naplate. Ali nema veze, bitno da se uzme koja stotina hiljada evrica na naoruzanje, ide leto mora se na godisnje odmore, a svi znamo da je kilo ribe i bevanda skupa u hrvatskim kafanama.
Dajte ljudi malo pricipa. Ako se ne mesamo, ne mesamo se nikako. Ako se mesamo, uvedite sankcije Rusiji pa neka se sve raspadne, nemote onaj qrvanski i bz objave kao Belorusiji. Zimus cemo loziti borice iz tasmajdanskog parka i nositi vunene gace.

Odgovori
PS

Kakvo crno naoružanje??? I pored rata život ide dalje i trguje se i drugim stvarima. Drugo, ako ne uvodimo sankcije jednima nećemo ni drugima.

Chemtrails garantovano… Nego je batica prerano otvorio ventile…

Ix

Zamislite da ovaj krsh slece na Admirala Kuznejcova, koje bi to bilo atmosfersko zagadjenje….

Odgovori
Mi

Definitivno.Onaj jedini ruski nosac aviona bolje da ima pogon na drva jer je zastareo krs i za sobom ostavlja mnogo zagadjenja i dimnih gasova…

Pe

Pošto ta firma proizvodi motore za avione i helikoptere i gasne turbine, možda su oni nama isporučili delove ili cele jedinice za naše, vojno-policijske ili privatne vazduhoplove? Mi njima maline koje nije grad obrao…. Ali je definitivno činjenica da zagađuje okolinu možda i po našim standardima?

Odgovori
So

…која је производила. Калибрисана је ономад.

Cr

A sta kao ovom Ukrainskom smecu je dozvoljeno slijetanje u Beograd…jako zanimljivo ???

Odgovori
Fe

Trebalo je da ih isključe iz saobraćaja zbog nepropisne registracije sve dok na rep ne stave propisnu gusarsku zastavu da ljudi znaju s kim imaju posla.

Odgovori
Mi

Zabrinjava tu jedino što se takvi avioni i kompanije koriste za šverc oružija.A već smo do guše upleteni u sve to……

Odgovori
Mu

Šta se svi palite ko šibice. Avion svakako ima sve potrebne dozvole za sletanje u Beograd. A šta on odnosi ili donosi to, nas sitnu boranija ne interesuje. Ne vidim razlog da se nekome mešamo u biznis ili jelovnik

Odgovori
Fe

Mi i letenje.

Si

I ja sam video taj krs , ali budimo iskreni i
Herkulesi koji su vozili istu robu ( municija i
mine ) za Sirijski rat su dimili kao i ovaj
SMRAD . I umesto da Oblasna im da zapadni
kurs za poletanje oni im stede gorivo i
daju kurs da prelete pola Bg. Oblasna je dno
dna . Kao da tu sede NATO okupacioni
kintrolori .

Odgovori
Va

Kad ruje ovo vide ima da nas nema

Odgovori
Op

Dime li ruski avioni , dime li MIG 29 ….ah neeee. Ruski avioni su najbolji, najmanje dime, najmanje zagadjuju vazduh, a i bratski uticu na stanovnistvo….Ostali su krsevi , smece , smradovi , tropine zive….Eto klasicno razmisljanje srbo/rusofila.Sto nije Rusko ne valja nista a sve sto je Rusko to je najbolje na svijetu.Ah da Wolksvagen , Audi, Bmw mi ne volimo jer su krsevi zapadni, a nesto ne vidjeh zaludjenost za Moskvicem, Ladom…koji licemjeran narod.Znam da ovo necete objaviti ! Istina boli, zar ne !!!

Odgovori
Mi

Nisu ni bas jasni neki od komentara ovde, pa Srbija ima An-12 koji je iznajmljen evropskoj kompaniji i posle pod iznajmljen još jednoj evropskoj kompaniji. Vlasnik je muzej ratnog vazduhoplovstva i ako malo proguglujete možete naći i gde i za koga leti.
Nadam se da će po ugovoru o iznajmljivanju da se vrati jednog dana u muzej.

Odgovori
Mi

Ja pomislio da se YU-AIC vraća kući posle 33 godine gastrabajterskog iskustva u inostranstvu.

Odgovori
zo

Šta se svi isčuđavaju, pa i rusi koriste te avione za transport..

Odgovori
Sa

Svi zabrinuti za Ukrajinski An-12, a po Nisu su nas do nedavno ruski IL-76 „zaprasivali“ crnim dimom i budili u sred noci kao da je apokalipsa. Imate i onaj grozni klip iz Nisa kada je neka ruska sklopocija jedva poletela, ocigledno pretovarena. Zli jezici govore da do dan danas dostize zadatu visinu.

Odgovori
Ni

Ovaj AN-12BK je upravao prinudno sleteo u neko polje u Ukraini, izgleda da su beogradjani ipak negde bili u pravu…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs