„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024
Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine
Državni vrh na otvaranju Rosulja / Foto: Grad Kruševac

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

Prvi novi aerodrom u Srbiji sa betonskom pistom od 1985. godine otvoren je juče kod Kruševca. Aerodrom Rosulje (LYKS) trenutno se sastoji od tek izgrađene asfaltne piste dužine 820 i širine 23 metra kao i novoizgrađenog hangara. Otvaranju aerodroma prisustvovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministri u tehničkoj Vladi Srbije kao i predstavnici matičnog aero-kluba Mihajlo Živić. Povodom otvaranja priređen je prikaz letelica sa aerodroma Trstenik uz kraće nalete helikoptera i drugih borbenih aviona RV i PVO Vojske Srbije.

Kako je prilikom otvaranja podsetio direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković, radi se o prvom novoizgrađenom aerodromu u Srbiji nakon 1985. godine kada je izgrađen aerodrom Bor. Rosulje, aerodrom 2B kategorije, ukupne površine 41 hektar je takođe i prvi sportski aerodrom u vlasništvu kompanije Aerodroma Srbije.

 
Iako je u političko-propagandne srvhe bilo dosta „otvaranja“ aerodroma u poslednjih par godina radilo se zapravo o dve prenamene vojnih aerodroma u mešovite civilno-vojne (Niš i Kraljevo) a otvoren je i aerodrom Ravan sa takođe botonskom pistom dužine 220 metara koja nikada nije dobila dozvolu za upotrebu. Aerodrom Kikinda više nije u upotrebi, dok je za borski aerodrom planirana nova lokacija zbog rudarskih aktivnosti kineske kompanije Ziđin.

Podsetimo, Kruševac je imao aerodrom koji se od dvadesetih godina prošlog veka nalazio na lokaciji bliže centru ovog grada. Kako je Tango Six među prvima pisao, bitka za alternativnu lokaciju aerodroma zbog potrebe grada da gradi na lokaciji originalnog počela je 2014. godine. Entitetu koji je trebalo da rukovodi izgradnjom i upravlja novim aerodorm pomagalo je 2017. i 2018. godine domaće rukovodstvo aerodroma Nikola Tesla. Prvi radovi na izgradnji novog aerodroma počeli su u junu 2017. godine.

Ažurirano: Više čitalaca portala je konstatovalo da aerodrom nije publikovan u AIP-u, što je tačno. „Otvaranje“ aerodroma je svakako ceremonijalna karakterizacija. Što se vazduhoplovno-regulatornog aspekta tiče aerodrom je dobio „odobrenje za operacije“ u vidu NOTAM-a koji je izdat 21. juna sa neograničenim važenjem, preciznije „do sledećeg obaveštenja“. Objavljivanje podataka u AIP-u inače traje do 20-ak dana.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Lo

Kakvo bacanje para i trošenje resursa. Kruševac ima u krugu od oko 70 km dva međunarodna aerodroma (Niš i Kraljevo) plus na 30-tak km Trstenik koji ima ekstra uslove (doduše nema betonsku PSS). Stvarno ne znam šta će im ovo.

Odgovori
V-

Sportsko-rekreativni aerodromi nikad nisu bacanje para

Ba

Trstenik ima betonsku pistu.Mada je stara.

V

Još nisam čuo da se ljudi bune što dobiju novi aerodrom u državi.

Ix

>> što dobiju novi aerodrom u državi.

Od koga su „dobili“ aerodrum? Od Nemacke? Kine? USA? RUsije?

NK

Ixylon,

Vidi shvabo, „dobili“ je prava rec, jer ovi na vlasti koji raspolazu narodnim novcem uopste nisu morali da ga ulupaju u ovu pistu, imali su jos milion drugih nacina da ga „utrose“.

De

A gde da letimo iz aero kluba Mihajlo Živić, kada su nam uzurpirali aerodrom u gradu koji je star preko 100 godina?

Ne

Većina će reći bacanje para. Međutim ova ideja nije tako nova. Problem je aerokluba koji postoji skoro 100 godina. Grad se širio i desilo se da je oko starog aerodroma nastalo naselje (zgrade,kuće). Mali broj gradova u Srbiji ima aero klub star 100 godina. E sad ono što je po meni bitnije to je da nastavak života kluba a i bilo kog aero kluba u Srbiji daje šansu mladim ljudima da zavole letenje. Stalno kukamo kako nemamo dovoljno pilota. Ovo i svaki drugi takav projekat daje šansu upravo mladim ljudima da se susretnu sa avionima. I da eventualno požele sutradan da postanu piloti. O eventualnom ostaloj nameni nema smisla govoriti. Svakako je po meni korisno imati ovako nešto.

Odgovori
Pe

Lepa vest. Nadam se da će i glavni grad sa 2 miliona ljudi, 5 avio škola, i ko zna koliko stotina privatnih letelica uskoro moći da dobije nešto slično.

Odgovori
Du

Upravo tako,

dobice uskoro auto-put da moze da stigne do Krusevca ;)

Sa

Nažalost aeroklubovi su organizacije pred umiranje,i tamo nema ništa džabe kao nekad za vreme SFRJ.Neko ima para sigurno će završiti obuku koja je sertifikovana.Nikad nisam čuo da je ak kruševac ostvario neki veći uspeh,kao ak trstenik ili paraćin!

Odgovori
is

smejurija i teski lopovluk. Preduzece Aerodrom Rosulje postoji minimum 20 godina, a eto tek sada se dobio aerodrom. Ako su ga asfaltirali kao ulice nece biti koristan nakon pola godine. Sto se kluba tice, vode ga neuki i bezobrazni ljudi poput starih zmajara zvanog, gle cuda, Aca. Iako sam Krusevljanin i moji preci su bili clanovi istog kluba kao i ja nekada, pre cu otici u Trstenik ili Paracin

Odgovori
zo

Dobro je imati mrežu aerodroma ali treba sve to održavati – sigurno nisu isplativi …

Odgovori
Ed

Informacija iz naslova da je ovo prva asfaltna pista od 1985. je netačna.
Pokojni g. Đorđević je napravio sjajan aerodrom 2014. sa asfaltnom pistom za svoje postrebe u Bajčkom Jarku. Nažalost poginuo je na njegovom otvaranju…

Odgovori
Pe

Informacija je tačna (iako naslov referira samo na pistu, u tekstu smo precizirali da se radi o celom aerodromu). Beton u Bačkom Jarku nikada nije dobio upotrebnu dozvolu (kao ni pomenuta Ravan kod Preljine) tako da je to samo beton, nije aerodrom.

Zna li se kada ce biti zvanično dostupne informacije u AIP-u?

Odgovori
Pe

Ažurirali smo taj deo dešavanja budući da je bilo više pitanja.

Hvala na odgovoru, živeli!

Ed

Nisam baš siguran da ste u pravu. Citiram i zašto.

Text br 1:
“ Aerodrom u Bačkom Jarku, u čijoj blizini su stradali Tomislav Đorđević (64) i njegov prijatelj Bojan Joksimović (28) iz Beograda imao je sve neophodne dozvole vazdušnih vlasti Srbije. Nakon što je utvrđeno da je letilište bilo opremljeno i ispunilo sve uslove letenja…“

Text br 2:
„Avion je pripadao DTD „Ribarstvo”, čiji je Đorđević bio vlasnik. Radi se o novom „SkyLeader 600″ koji je učestvovao u ceremoniji otvaranja privatnog aerodoroma u Bačkom Jarku…“

Svakako se iz poštovanja dalje ne bih nastavljao. Sve najbolje.

Odgovori
Pe

Tekstovi mejnstrim medija, njihove karakterizacije i impresije su nebitne.
Pista je u startu asfaltirana kršeći osnovne dimenzije i vlasnik nikada nije podneo zahtev DCV-u da je registruje, stoga betonska pista nikada nije bila upotrebljivana. Ostala je samo travnata.

Dr

Svaki novi aerodrom je dobrodošao za popularizaciju avijacije, finansiranje istih na nivou države je druga tema. Nisam baš potpuno upućen u dešavanja oko prenamene starog aerodroma, ali mislim da vrednost gradjevinskog zemljišta gde je bio stari aerodrom višestruko prelazi vrednost novog aerodroma tako da stvarno mislim da su pista, hangar i ostalo na novoj lokaciji minimum koji je grad trebao da uloži u novu lokaciju.

Odgovori
Mi

Svaki novi aerodrom je dobrodosao i komentarisari u negativnoj konotaciji stvarno je nepotrebnoJa samo postavljam pitanje sto smo zapustili jedan od najvecih najatraktivniih i nekad najposeceniji aerrodrom u dvomilionskom gradu a to je Lisici Jarak E gospodo draga to je sramota

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs