[EKSKLUZIVNO] Direktor Er Srbije Jirži Marek: Povećavamo broj sedišta u kabinama, razmatramo Erbasov softver za optimizaciju prilaza, u budućnosti planiramo da naši ATR-ovi dobiju biznis klasu i lete na biogorivo

8. avg 2022

[FARNBORO 2022] Srpska vazduhoplovna industrija na sajmu u Londonu: Od Pinka do Er Srbije 

1. avg 2022

Kompanija „Belgrade Airport „: Pušteno u rad solarno postrojenje na aerodromu „Nikola Tesla“

18. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Er Srbija potvrdila da uzima još jedan Erbas A330, od oktobra počinje da leti za Kinu, od proleća sledeće godine i za Čikago, iznajmljuje još jedan A320

13. jul 2022

Beogradski Skaj Partner preuzeo opsluživanje Lufthanze i njenih avio-kompanija na „Tesli“: Letnja sezona kojoj se niko nije nadao

13. jul 2022

[EKSKLUZIVNO] Vazduhoplovna akademija pokrenula nabavku za A320 CEO/NEO Level D simulator i odlučila da će drugi simulator biti za Erbasov tip A220

7. jul 2022

[UMESTO PRIČE ZA 8. MART] Kako su Vera i Valentina uz ljubav prema avionima i uprkos muškaracima ostvarile svoje karijere u srpskom vazduhoplovstvu

29. jun 2022

Avion koji juče nije pao na Beograd: Šta znaju civili šta je kargo kompanija koja posluje jeftino sa starim avionima čiji motori dime

27. jun 2022

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

27. jun 2022

Još jedna proizvodnja komponenti za enterijere civilnih aviona u Hrvatskoj: Otvoreno postrojenje austrijsko-kineskog FACC-a u Jakovlju

20. jun 2022

Er Srbija izložbom fotografija obeležila jubileje srpskog vazduhoplovstva: 95 godina nacionalne avio-kompanije i 60 godina beogradskog aerodroma

17. jun 2022

Prvi let novog Erbasovog uskotrupnog putničkog aviona za daleke destinacije: A321XLR u upotrebi od sledeće godine

16. jun 2022

Er Montenegro proslavio prvi rođendan

10. jun 2022

Borba bilbordima srpskih vazduhoplovno-obrazovnih institucija: Princ i Vazduhoplovna akademija solidni, Megatrend opet nenormalan

8. jun 2022

Prva zgrada Vazduhoplovne akademije na Dorćolu u kojoj će se nalaziti Full Flight Level D simulator dobija svoj konačni izgled

19. maj 2022

Rostec završio ispitivanje prvog prototipa motora PD-8

13. maj 2022

Posao odmah nakon završetka srednje škole: Jat Tehnika predstavila novi program prakse za studente Vazduhoplovne akademije

10. maj 2022

Vazduhoplovna akademija održala svoj tradicionalni Dan otvorenih vrata: Predstavljanje srednjeg i visokog vazduhoplovnog obrazovanja budućim đacima

9. maj 2022

Prince Aviation stipendira nove pilote u svojoj školi letenja

6. maj 2022

Najveća narudžbina putničkih letelica Erbas u istoriji australijske avijacije za avio-kompaniju Kvantas: „Konačno ispravljanje tiranije udaljenosti“

3. maj 2022
Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine
Državni vrh na otvaranju Rosulja / Foto: Grad Kruševac

Kruševac dobio novi aerodrom: Otvorena prva nova asfaltna pista u Srbiji od 1985. godine

Prvi novi aerodrom u Srbiji sa betonskom pistom od 1985. godine otvoren je juče kod Kruševca. Aerodrom Rosulje (LYKS) trenutno se sastoji od tek izgrađene asfaltne piste dužine 820 i širine 23 metra kao i novoizgrađenog hangara. Otvaranju aerodroma prisustvovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministri u tehničkoj Vladi Srbije kao i predstavnici matičnog aero-kluba Mihajlo Živić. Povodom otvaranja priređen je prikaz letelica sa aerodroma Trstenik uz kraće nalete helikoptera i drugih borbenih aviona RV i PVO Vojske Srbije.

Kako je prilikom otvaranja podsetio direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković, radi se o prvom novoizgrađenom aerodromu u Srbiji nakon 1985. godine kada je izgrađen aerodrom Bor. Rosulje, aerodrom 2B kategorije, ukupne površine 41 hektar je takođe i prvi sportski aerodrom u vlasništvu kompanije Aerodroma Srbije.

Iako je u političko-propagandne srvhe bilo dosta „otvaranja“ aerodroma u poslednjih par godina radilo se zapravo o dve prenamene vojnih aerodroma u mešovite civilno-vojne (Niš i Kraljevo) a otvoren je i aerodrom Ravan sa takođe botonskom pistom dužine 220 metara koja nikada nije dobila dozvolu za upotrebu. Aerodrom Kikinda više nije u upotrebi, dok je za borski aerodrom planirana nova lokacija zbog rudarskih aktivnosti kineske kompanije Ziđin.

Podsetimo, Kruševac je imao aerodrom koji se od dvadesetih godina prošlog veka nalazio na lokaciji bliže centru ovog grada. Kako je Tango Six među prvima pisao, bitka za alternativnu lokaciju aerodroma zbog potrebe grada da gradi na lokaciji originalnog počela je 2014. godine. Entitetu koji je trebalo da rukovodi izgradnjom i upravlja novim aerodorm pomagalo je 2017. i 2018. godine domaće rukovodstvo aerodroma Nikola Tesla. Prvi radovi na izgradnji novog aerodroma počeli su u junu 2017. godine.

Ažurirano: Više čitalaca portala je konstatovalo da aerodrom nije publikovan u AIP-u, što je tačno. „Otvaranje“ aerodroma je svakako ceremonijalna karakterizacija. Što se vazduhoplovno-regulatornog aspekta tiče aerodrom je dobio „odobrenje za operacije“ u vidu NOTAM-a koji je izdat 21. juna sa neograničenim važenjem, preciznije „do sledećeg obaveštenja“. Objavljivanje podataka u AIP-u inače traje do 20-ak dana.

Komentari

L

Kakvo bacanje para i trošenje resursa. Kruševac ima u krugu od oko 70 km dva međunarodna aerodroma (Niš i Kraljevo) plus na 30-tak km Trstenik koji ima ekstra uslove (doduše nema betonsku PSS). Stvarno ne znam šta će im ovo.

Odgovori
V

Sportsko-rekreativni aerodromi nikad nisu bacanje para

B

Trstenik ima betonsku pistu.Mada je stara.

V

Još nisam čuo da se ljudi bune što dobiju novi aerodrom u državi.

I

>> što dobiju novi aerodrom u državi.

Od koga su „dobili“ aerodrum? Od Nemacke? Kine? USA? RUsije?

N

Ixylon,

Vidi shvabo, „dobili“ je prava rec, jer ovi na vlasti koji raspolazu narodnim novcem uopste nisu morali da ga ulupaju u ovu pistu, imali su jos milion drugih nacina da ga „utrose“.

D

A gde da letimo iz aero kluba Mihajlo Živić, kada su nam uzurpirali aerodrom u gradu koji je star preko 100 godina?

N

Većina će reći bacanje para. Međutim ova ideja nije tako nova. Problem je aerokluba koji postoji skoro 100 godina. Grad se širio i desilo se da je oko starog aerodroma nastalo naselje (zgrade,kuće). Mali broj gradova u Srbiji ima aero klub star 100 godina. E sad ono što je po meni bitnije to je da nastavak života kluba a i bilo kog aero kluba u Srbiji daje šansu mladim ljudima da zavole letenje. Stalno kukamo kako nemamo dovoljno pilota. Ovo i svaki drugi takav projekat daje šansu upravo mladim ljudima da se susretnu sa avionima. I da eventualno požele sutradan da postanu piloti. O eventualnom ostaloj nameni nema smisla govoriti. Svakako je po meni korisno imati ovako nešto.

Odgovori
P

Lepa vest. Nadam se da će i glavni grad sa 2 miliona ljudi, 5 avio škola, i ko zna koliko stotina privatnih letelica uskoro moći da dobije nešto slično.

Odgovori
D

Upravo tako,

dobice uskoro auto-put da moze da stigne do Krusevca ;)

S

Nažalost aeroklubovi su organizacije pred umiranje,i tamo nema ništa džabe kao nekad za vreme SFRJ.Neko ima para sigurno će završiti obuku koja je sertifikovana.Nikad nisam čuo da je ak kruševac ostvario neki veći uspeh,kao ak trstenik ili paraćin!

Odgovori
i

smejurija i teski lopovluk. Preduzece Aerodrom Rosulje postoji minimum 20 godina, a eto tek sada se dobio aerodrom. Ako su ga asfaltirali kao ulice nece biti koristan nakon pola godine. Sto se kluba tice, vode ga neuki i bezobrazni ljudi poput starih zmajara zvanog, gle cuda, Aca. Iako sam Krusevljanin i moji preci su bili clanovi istog kluba kao i ja nekada, pre cu otici u Trstenik ili Paracin

Odgovori
z

Dobro je imati mrežu aerodroma ali treba sve to održavati – sigurno nisu isplativi …

Odgovori
E

Informacija iz naslova da je ovo prva asfaltna pista od 1985. je netačna.
Pokojni g. Đorđević je napravio sjajan aerodrom 2014. sa asfaltnom pistom za svoje postrebe u Bajčkom Jarku. Nažalost poginuo je na njegovom otvaranju…

Odgovori
P

Informacija je tačna (iako naslov referira samo na pistu, u tekstu smo precizirali da se radi o celom aerodromu). Beton u Bačkom Jarku nikada nije dobio upotrebnu dozvolu (kao ni pomenuta Ravan kod Preljine) tako da je to samo beton, nije aerodrom.

Zna li se kada ce biti zvanično dostupne informacije u AIP-u?

Odgovori
P

Ažurirali smo taj deo dešavanja budući da je bilo više pitanja.

Hvala na odgovoru, živeli!

E

Nisam baš siguran da ste u pravu. Citiram i zašto.

Text br 1:
“ Aerodrom u Bačkom Jarku, u čijoj blizini su stradali Tomislav Đorđević (64) i njegov prijatelj Bojan Joksimović (28) iz Beograda imao je sve neophodne dozvole vazdušnih vlasti Srbije. Nakon što je utvrđeno da je letilište bilo opremljeno i ispunilo sve uslove letenja…“

Text br 2:
„Avion je pripadao DTD „Ribarstvo”, čiji je Đorđević bio vlasnik. Radi se o novom „SkyLeader 600″ koji je učestvovao u ceremoniji otvaranja privatnog aerodoroma u Bačkom Jarku…“

Svakako se iz poštovanja dalje ne bih nastavljao. Sve najbolje.

Odgovori
P

Tekstovi mejnstrim medija, njihove karakterizacije i impresije su nebitne.
Pista je u startu asfaltirana kršeći osnovne dimenzije i vlasnik nikada nije podneo zahtev DCV-u da je registruje, stoga betonska pista nikada nije bila upotrebljivana. Ostala je samo travnata.

D

Svaki novi aerodrom je dobrodošao za popularizaciju avijacije, finansiranje istih na nivou države je druga tema. Nisam baš potpuno upućen u dešavanja oko prenamene starog aerodroma, ali mislim da vrednost gradjevinskog zemljišta gde je bio stari aerodrom višestruko prelazi vrednost novog aerodroma tako da stvarno mislim da su pista, hangar i ostalo na novoj lokaciji minimum koji je grad trebao da uloži u novu lokaciju.

Odgovori
M

Svaki novi aerodrom je dobrodosao i komentarisari u negativnoj konotaciji stvarno je nepotrebnoJa samo postavljam pitanje sto smo zapustili jedan od najvecih najatraktivniih i nekad najposeceniji aerrodrom u dvomilionskom gradu a to je Lisici Jarak E gospodo draga to je sramota

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend