[POSAO] Prince aviation traži kopilote i kapetane

2. okt 2023

[POSLEDNJA VEST] Udes jedrilice iznad Željave u Bosni i Hercegovini, pilot poginuo

27. sep 2023

Srpski registar vazduhoplova uskoro bogatiji za još jednog Falkona starije serije „50“

27. sep 2023

Blanik kamp-kup Trstenik 2023: Do sada najmasovnije takmičenje, gosti od Rusije do Bihaća

21. sep 2023

DCV inicira izradu softvera za automatizaciju prijave i najave leta za dronove; Najavljena reforma propisa za snimanje iz vazduha

20. sep 2023

[INTERVJU] Kako je makedonska jedrilica Ilindenka spašena iz Muzeja vazduhoplovstva u Beogradu radi restauracije u Skoplju

20. sep 2023

Aero-miting Skoplje 2023: Najinteresantnija vazduhoplovna manifestacija ove godine

19. sep 2023

[POSLEDNJA VEST] Galeb G-2A izleteo sa piste nekon sletanja u Italiji

18. sep 2023

Vijesti: Nastavak drame u crnogorskoj generalnoj avijaciji – „Ćemovsko polje“ zabranilo Dragišu Raičevića

9. sep 2023

Objavljen preliminarni izveštaj o udesu ultra-lakog aviona Eskval na aerodromu „13. Maj“ kod Zemun Polja

4. sep 2023

[REPORTAŽA] Iza scene do sada najmasovnijeg Državnog prvenstva pilota ultra-lakih letelica u Ćupriji

3. sep 2023

[NAJAVA] Blanik kup u Prijedoru 18. put – takmičenje zakazano za 26. avgust

18. avg 2023

[NAJAVA] Aero-klub Trstenik zove jedriličare iz bivše Jugoslavije: Peti po redu međunarodni Blanik kup u septembru

17. avg 2023

„Sloshing Rocket Workshop 2023“ održan u Beogradu i Zrenjaninu: Mladi vazduhoplovni inženjeri iz Italije prvi, Hrvati treći

15. avg 2023

[NAJAVA] Vazduhoplovna priredba u Ćupriji: 13. Državno prvenstvo ultra-lakih letelica

15. avg 2023

[NAJAVA] Aeropicnic Varaždin: Fly-in i aero-miting

15. avg 2023

[POSLEDNJA VEST] Udes aviona Esqual na aerodromu „13. maj“ kod Zemun Polja, pilot poginuo

10. avg 2023

Epilog pomoći vazduhoplovaca aero-klubu Kraljevo: Saniran jedan deo objekata, potrebno još sredstava

9. avg 2023

Kaubojsko letenje hidroavionima u Crnoj Gori i suprostavljanje vazduhoplovnim autoritetima

8. avg 2023

Ima li civilna raketna PVO smisla: Koliko su efikasne protivgradne rakete?

7. avg 2023
[POSLEDNJA VEST] Srbija dobila novi aerodrom: Kragujevac MIND počeo sa radom, već poseduje noćni start, u planu izgradnja i asfaltne piste
Travnata poletno-sletna staza sa industrijskim parkom u pozadini / Foto: MIND Aviation

[POSLEDNJA VEST] Srbija dobila novi aerodrom: Kragujevac MIND počeo sa radom, već poseduje noćni start, u planu izgradnja i asfaltne piste

Kako je Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) objavila 1. juna, Srbija je dobila još jedan aerodrom. Kragujevačka MIND Korporacija pustila je u rad ranije najavljen, ispostavilo se u dan, aerodrom koji će se nalaziti u okviru njihovog industrijskog parka. Tako će Srbija, u samo nekoliko dana razmaka, dobiti jednu novu betonsku pistu i jedan potpuno novi aerodrom generalne avijacije. Samo godinu dana nakon otvaranja aerodroma u Kruševcu.

Kako stoji u SMATSA-inom NOTAM-u, zvaničan naziv novog kragujevačkog aerodroma biće Aerodrom Kragujevac/MIND.

ICAO airport code još nije dodeljen, trenutno se označava sa LYXX. Aerodrom ima jednu travnatu poletno-sletnu stazu 12/30 dužine 900 metara. Klasifikacija aerodroma obezbeđuje prihvat vazduhoplova težine do 6 tona. Biće odobren za VFR saobraćaj danju i noću. Dakle interesantno je da će Kragujevac već biti poseban po činjenici da mu aerodrom poseduje i noćni start.

Osvetljenje za noćne VFR operacije / Foto: MIND Aviation

Operater aerodroma je kompanija MIND Aviation d.o.o. koja posluje u okviru MIND Grupe. Kako je najavljeno u avgustu prošle godine, a kako je preneo portal Gradnja.rs, MIND ima u planu da u budućnosti izgradi asfaltnu pistu, dužine kilometar i po, toranj kontrole letenja, tri hangara, restoran i stanicu za snabdevanje gorivom.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Cestitam!

Odgovori
Vl

Bravo za Kragujevac! Betonska PSS će biti top za poslovne ljude koji neće gubiti vreme do nekog aerodroma u okruženju.

ne

Bravo za kompaniju Milanovic! Sve cestitke!

Odgovori
Su

Bilo bi lepo kad bi aerodrom bio u funkciji za civilno stanovništvo i proširio se da bude poput onoga u Nišu.

Re

Lepo

Odgovori
Ca

Veoma lepo sve pohvale
Sada da se dovrši u Kruševcu Aerodrom da mogu putničke mašine da slete i uzlete veličine ATR .Sa tim tipom aviona većina destinacija u Evropi bi bile Krusevkjanima dostupne

М

Одлично,нарочито ми се свиђа поштовање рока,у дан.Тако раде озбиљни људи .

Odgovori
Mi

Lepa vest. Samo napred sa asfaltnom pistom i hangarima.

Odgovori
Ga

Svaki grad u Srbiji treba da Ima aerodrom za male avione . Treba u obzir uzeti I gradove Koji imaju opciju za sletanje na vodu….To bi bitno unapredilo sve segmented zivota , a posebno turizam….treba unaprediti fabrike aviona , Ili izgraditi nove…..servise za odrzavanje LETELICA….sve to podstice zaposljavanje I unapredjuje zivot ljudi I Koji lete I Koji ne lete

Odgovori
Mi

Umesto da rade brze pruge po Srbiji sada ce svako selo da dobije aerodrom. Kragujevac treba da je sramota autobuske i zeleznicke stanice moji ne renovira vec 30 godina. Gradsji prevoz je haitican kakav crni aerodrom. To je privredni aerodrom i on nema veze sa civilnim saobracajem

Odgovori
BS

Ako nije na racun svih nas, neka naprave aerodrom u svakom selu u Srbiji, ali ako je na racun svih nas onda to tako ne moze da se radi. Hoce aerodrom u svakom gradu u Srbiji, a nemaju zeleznicke i autobuske stanice, nemaju kanalizaciju, vodovod, nemaju sluzbe, fabrike…ali aerodrom moraju da imaju. To je prica o nama Srbima, dodje neki Baja i kaze pravi tu, a posle ni papirni zmajevi ne lete odatle. Po meni 100 puta bi bolje bilo kada bi gradovi u centralnoj Srbiji imali prugu 200 km/h i bili povezani sa brzom prugom NS-BG, nego sto ce u svakom selu da slupaju po 10-15 miliona evra na neki kvazi-aerodrom, a srlja se ka tome.

PS

MIND aerodrom je privatni projekat i logičan. Biće tu i pruga i šta li već ali ne ide brzo. Malo je smor dok se čeka da tramvaji prodju kroz gradske kružne tokove na vučnim vozovima ali je i lep prizor kad se vidi da se radi

Zo

Bilo bi lepo kada bi aerodrom mogao da bude i u funkciji za civilno stanovnistvo takodje

Odgovori
Tr

Čestitke za Kragujevac!

Veseljacima koji kritikuju izgradnju ovog aerodroma, a kukaju za boljom infrastrukturom u Kragujevcu, mogu da poručim ovo…
Poješće vas zavist! Gledajte svoja posla a za lošu infrastrukturu izvolite put Opštine pa tamo mrsite muda.
Ovaj aerodrom je PRIVATAN projekat. 120ha zemljišta je otkupljeno i plaćeno od strane privatnika koji ima svoje pogone u Nemačkoj.
Ovaj aerdom je za njegovo korišćenje i može da radi šta hoće sa njim. Kragujevac još nema aerodrom za civilnu upotrebu.
Što se tiče MIND korporacije, zahvalite im što su zbog njih popravili i asfaltirali ljudski celu deonicu Petrovac-Desimirovac. Kvalitet radova je bio tražen kako bi zadovoljili transport koji će ići tim putem. Planira se železnička pruga do pogona. Scako dvorište je dobilo dobar priključak na put. A da ne pričamo koliko je vrednost nekretnina otišla naviše.
Pa opet… Dušebrižnicima je izhleda to malo.
Gledajte ljudi svoja posla.

Dr

Bravo, bravo!
Milanovic je pravi primer dobrog privrednika i jos boljeg čoveka kome nije naj vazniji novac.

Odgovori
Do

nista novo! svaka cast na projektu ali ovo je koncept koji prakticni nemci vec dugi rade po okolnim zemljama! obezbedjuju investiciju sa domacim igracem iza koga stoje i sa kim imaju dogovor

pista je tu pre svega zbog nemaca i njihovog kapitala, narod ima svoju na 100km poslozeno vec sve

Odgovori
De

To je dakle za avione do 700 kg ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs