[REPORTAŽA] Prvi aero-miting u Kragujevcu u organizaciji „MIND Aviation-a“: Egzotično i brojno vazduhoplovno učešće, privatna incijativa i porodični izlet za „civile“

16. jun 2025

Standardizaciona inspekcija EASA-e: DCV sektori za vazduhoplovno osoblje i medicinu pohvaljeni

13. jun 2025

[NAJAVA] Aero-miting u Kragujevcu: MiG-ovi 29, generalna avijacija i gosti iz inostranstva

11. jun 2025

Memorijal „Pilot Mihailo Petrović“ održan u Trsteniku: Prvo mesto za aero-klub Ćuprija

9. jun 2025

Siniša Mali potvrdio – eVTOL letelice na EXPO 2027 neće biti „leteći taksiji“ i komercijalni vazdušni prevoz već demo letovi

28. maj 2025

[NAJAVA] „MIND Aviation“ potvrdio datum: Najveći civilni aero-miting ove sezone 14. juna na kragujevačkom aerodromu

26. maj 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na Diplomatskoj konferenciji posvećenoj ECAC-u

23. maj 2025

[EBACE 2025] Delegacije četiri srpske kompanije u Ženevi, najveći evropski sajam poslovne avijacije od sledeće godine napušta Švajcarsku

21. maj 2025

Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025
[POSLEDNJA VEST] Srbija dobila novi aerodrom: Kragujevac MIND počeo sa radom, već poseduje noćni start, u planu izgradnja i asfaltne piste
Travnata poletno-sletna staza sa industrijskim parkom u pozadini / Foto: MIND Aviation

[POSLEDNJA VEST] Srbija dobila novi aerodrom: Kragujevac MIND počeo sa radom, već poseduje noćni start, u planu izgradnja i asfaltne piste

Kako je Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) objavila 1. juna, Srbija je dobila još jedan aerodrom. Kragujevačka MIND Korporacija pustila je u rad ranije najavljen, ispostavilo se u dan, aerodrom koji će se nalaziti u okviru njihovog industrijskog parka. Tako će Srbija, u samo nekoliko dana razmaka, dobiti jednu novu betonsku pistu i jedan potpuno novi aerodrom generalne avijacije. Samo godinu dana nakon otvaranja aerodroma u Kruševcu.

Kako stoji u SMATSA-inom NOTAM-u, zvaničan naziv novog kragujevačkog aerodroma biće Aerodrom Kragujevac/MIND.

ICAO airport code još nije dodeljen, trenutno se označava sa LYXX. Aerodrom ima jednu travnatu poletno-sletnu stazu 12/30 dužine 900 metara. Klasifikacija aerodroma obezbeđuje prihvat vazduhoplova težine do 6 tona. Biće odobren za VFR saobraćaj danju i noću. Dakle interesantno je da će Kragujevac već biti poseban po činjenici da mu aerodrom poseduje i noćni start.

Osvetljenje za noćne VFR operacije / Foto: MIND Aviation

Operater aerodroma je kompanija MIND Aviation d.o.o. koja posluje u okviru MIND Grupe. Kako je najavljeno u avgustu prošle godine, a kako je preneo portal Gradnja.rs, MIND ima u planu da u budućnosti izgradi asfaltnu pistu, dužine kilometar i po, toranj kontrole letenja, tri hangara, restoran i stanicu za snabdevanje gorivom.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Cestitam!

Odgovori
Vl

Bravo za Kragujevac! Betonska PSS će biti top za poslovne ljude koji neće gubiti vreme do nekog aerodroma u okruženju.

ne

Bravo za kompaniju Milanovic! Sve cestitke!

Odgovori
Su

Bilo bi lepo kad bi aerodrom bio u funkciji za civilno stanovništvo i proširio se da bude poput onoga u Nišu.

Re

Lepo

Odgovori
Ca

Veoma lepo sve pohvale
Sada da se dovrši u Kruševcu Aerodrom da mogu putničke mašine da slete i uzlete veličine ATR .Sa tim tipom aviona većina destinacija u Evropi bi bile Krusevkjanima dostupne

М

Одлично,нарочито ми се свиђа поштовање рока,у дан.Тако раде озбиљни људи .

Odgovori
Mi

Lepa vest. Samo napred sa asfaltnom pistom i hangarima.

Odgovori
Ga

Svaki grad u Srbiji treba da Ima aerodrom za male avione . Treba u obzir uzeti I gradove Koji imaju opciju za sletanje na vodu….To bi bitno unapredilo sve segmented zivota , a posebno turizam….treba unaprediti fabrike aviona , Ili izgraditi nove…..servise za odrzavanje LETELICA….sve to podstice zaposljavanje I unapredjuje zivot ljudi I Koji lete I Koji ne lete

Odgovori
Mi

Umesto da rade brze pruge po Srbiji sada ce svako selo da dobije aerodrom. Kragujevac treba da je sramota autobuske i zeleznicke stanice moji ne renovira vec 30 godina. Gradsji prevoz je haitican kakav crni aerodrom. To je privredni aerodrom i on nema veze sa civilnim saobracajem

Odgovori
BS

Ako nije na racun svih nas, neka naprave aerodrom u svakom selu u Srbiji, ali ako je na racun svih nas onda to tako ne moze da se radi. Hoce aerodrom u svakom gradu u Srbiji, a nemaju zeleznicke i autobuske stanice, nemaju kanalizaciju, vodovod, nemaju sluzbe, fabrike…ali aerodrom moraju da imaju. To je prica o nama Srbima, dodje neki Baja i kaze pravi tu, a posle ni papirni zmajevi ne lete odatle. Po meni 100 puta bi bolje bilo kada bi gradovi u centralnoj Srbiji imali prugu 200 km/h i bili povezani sa brzom prugom NS-BG, nego sto ce u svakom selu da slupaju po 10-15 miliona evra na neki kvazi-aerodrom, a srlja se ka tome.

PS

MIND aerodrom je privatni projekat i logičan. Biće tu i pruga i šta li već ali ne ide brzo. Malo je smor dok se čeka da tramvaji prodju kroz gradske kružne tokove na vučnim vozovima ali je i lep prizor kad se vidi da se radi

Zo

Bilo bi lepo kada bi aerodrom mogao da bude i u funkciji za civilno stanovnistvo takodje

Odgovori
Tr

Čestitke za Kragujevac!

Veseljacima koji kritikuju izgradnju ovog aerodroma, a kukaju za boljom infrastrukturom u Kragujevcu, mogu da poručim ovo…
Poješće vas zavist! Gledajte svoja posla a za lošu infrastrukturu izvolite put Opštine pa tamo mrsite muda.
Ovaj aerodrom je PRIVATAN projekat. 120ha zemljišta je otkupljeno i plaćeno od strane privatnika koji ima svoje pogone u Nemačkoj.
Ovaj aerdom je za njegovo korišćenje i može da radi šta hoće sa njim. Kragujevac još nema aerodrom za civilnu upotrebu.
Što se tiče MIND korporacije, zahvalite im što su zbog njih popravili i asfaltirali ljudski celu deonicu Petrovac-Desimirovac. Kvalitet radova je bio tražen kako bi zadovoljili transport koji će ići tim putem. Planira se železnička pruga do pogona. Scako dvorište je dobilo dobar priključak na put. A da ne pričamo koliko je vrednost nekretnina otišla naviše.
Pa opet… Dušebrižnicima je izhleda to malo.
Gledajte ljudi svoja posla.

Dr

Bravo, bravo!
Milanovic je pravi primer dobrog privrednika i jos boljeg čoveka kome nije naj vazniji novac.

Odgovori
Do

nista novo! svaka cast na projektu ali ovo je koncept koji prakticni nemci vec dugi rade po okolnim zemljama! obezbedjuju investiciju sa domacim igracem iza koga stoje i sa kim imaju dogovor

pista je tu pre svega zbog nemaca i njihovog kapitala, narod ima svoju na 100km poslozeno vec sve

Odgovori
De

To je dakle za avione do 700 kg ?

Odgovori
Mi

Moj komentar je u svakom slucaju pozitivan Aerodrom je sto posto privatan I nemojmo mi ulaziti u to kako ce ko potrositi svoj novac Da je ucestvovala drzava u bilo kom obliku to je nesto drugo U ostalom ovaj aerodrom ima upotrebnu vrednost za male avione Moze biti jedino u profesionalnoj funkciji skolovanje pilota To je stvar vlasnika U svakom slucaju hvala mu na izgradnji ovakvog objekta Dobro je imati ga

Odgovori
Du

Asfaltna pista od 1500m bi bila dovoljna čak i za letenje sa ATR 72.
To bi Kragujevcanima otvorilo jako zanimljive mogućnosti.
A i regionalni igrači bi tu mogli imati koristi. Čak na primer croatia sa novim A220-100?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs