Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
Razgovor komandanta Helikopterske jedinice i Vučića: MUP želi da nabavi još dva H145 i jednog H215, piloti će imati veću platu od ministra i ne podležu pritisku predsednika da se leti u nepovoljnim meteo-uslovima
Komandant Helikopterske jedinice procenio je da vertikalni transport specijalnih jedinica MUP-a zahteva još jedan Erbasov H215 Super Pumu / Foto: Ivan Urošević, Tango Six

Razgovor komandanta Helikopterske jedinice i Vučića: MUP želi da nabavi još dva H145 i jednog H215, piloti će imati veću platu od ministra i ne podležu pritisku predsednika da se leti u nepovoljnim meteo-uslovima

Kako je juče prilikom obeležavanja Dana Ministarstva unutrašnjih poslova kazao komandant Helikopterske jedinice MUP-a Nenad Nedić, njegova jedinica bi želela da nabavi još dva helikoptera Erbas H145, kao i još jedan H215 Super Puma. Takođe se moglo čuti da će uskoro u Srbiju stići i drugi naručeni Kamov 32A11BC.

Tokom postrojavanja svih organizacionih jedinica MUP-a radi pozdravljanja sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, došlo je do kratke interesantne razmene njega i komandanta Helikopterske jedinice.

Moglo se čuti da je Nedić kazao kako bi „još dve H145 značile“ jedinici, na šta je Vučić odgovorio da to nije problem, uz opasku da je veći problem nedostatak ljudi. Nedić je potom konstatovao kako će jedinica ukupno imati devet helikoptera koji će biti osposobljeni za gašenje požara iz vazduha. Zatim je pomenuo da bi im bila potrebna i još jedna Super Puma, što je takođe naišlo na Vučićevo verbalno odobravanje. Nedić je zahtev za još jednim H215 obrazložio Vučiću kroz potrebu SAJ-a i Žandarmerije za još jednom platformom za vertikalni transport. U jedan helikopter, kako je Nedić rekao, može stati 20 pripadnika.

Odred Žandarmerije ima mnogobrojne specijalističke timove kojima je očigledno potreban značajan vertikalni transportni kapacitet. Tu je onda i druga jedinica – SAJ / Foto: Ivan Urošević, Tango Six

Potreba za još jednim Erbasom H215 je i logična, kako je Tango Six ranije izveštavao, budući da se jedan od trenutna tri u floti Helikopterske jedinice koristi isključivo kao VIP prevoz i čija unutrašnja konfiguracija nameštaja nije pogodna za brzo prebacivanje u trupno-transportnu. Tome treba dodati i svojevrsnu borbu državnih vazduhoplovnih službi za prevoz predsednika kojoj se pridružio i RV i PVO. Sadašnje, američke uzdanice proizvedene u Italiji, koje su bile zadužene za trupni transport polako izlaze iz razmatranja zbog svoje starosti.

Ministar policije Bratislav Gašić je pomenuo da će uskoro piloti Helikopterske jedinice „imati veće plate od ministra“.

Vučić je u jednom trenutku ispričao i anegdotu tokom letenja sa Helikopterskom jedinicom kada su piloti, uprkos, kako je rekao, njegovom insistiranju, doneli odluku o obustavljanju leta i prizemljenju letelice zbog nepovoljnih meteo-uslova. Anegdota je pomenuta u kontekstu odgovornosti (prema bezbednosti letačkih operacija) mlađih pilota koje se nekad može kositi sa željama VIP putnika da letelicom negde stignu brzo ili uprkos meteo-situaciji. Helikopterska jedinica MUP-a, po svemu sudeći, tako nastavlja sa tradicijom sposobnosti da svojim ministrima i predsednicima kaže „ne“ kada je to iz strukovnog ugla potrebno.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

iv

Ovi helikopteri su jednostavno prelepi, a verujem i da im je kvalitet u samom svetskom vrhu.

Odgovori
Fe

Kad bi AV kupio još desetak H145 i 5-6 H215M za policiju i 18-24 H22M za vojsku, da ne tapkamo u mestu dok se stvar sa uvozom iz Rusije ne bude rešila.

Posle se lako (ako opet ne bankrotiramo) dokupe Mi-17 ili Mi-38, Mi-35M i Mi-28NM/Ka-52M. Eurokopter Tigar je preskup i nije sam vrh a za AH-64 Longbow niti imamo novca niti bi nam prodali.

Le

@Feline

„Stvar sa uvozom iz Rusije“ se nikad više neće rešiti. Može gospon AVtokrator da promoviše rusofiliju koliok hoće, ali, sve i da ostane doživotno na vlasti, jedno jedino sredstvo vojno-policijske namene iz RF neće uči u Srbiju.

Nikad nismo ni bankrotirali, zli lopovi su nas bukvalno za 11 godina iskopali iz jame, pred bankrotom je Srbija bila tek 2014, a ovaj nas je, i to sam, ukopao, za mnoge decenije.

HJ MUP je oduvek imao standarde. Između ostalog, ICAO, pa zato nisu oni pali, nego heroj Mehić s posadom i pratećim medicinskim osobljem, i bolesna beba, a moglo je se spasiti i običnim sanitetom na točkovima.

St

@Leopold

Malo ga pretera al ajde, demokracija u diktaturi.

Ne poznajem primer, da se u bankrotu kupovalo toliko helikoptera i kako čitamo najverovatnije još.

Drugo na toj istoj smotri se je mogo lepo videti Repelent sistem za ometanje dronova kupljen u Rusiji u isto vreme naručen ko i jovi helikopteri koji se čekaju i drugo.

Možemo mi lepo sve da ubezemo preko trečih lica ali za sada ne želimo baš dodatnomda guramo prst u oku zapadnim „partnerima“.

Lp

Vl

Zanimljivo mi je čitati hvalospeve o zapadnoj tehnologiji i opremi ljudi koji su zakleti NATO-fili. Sačekajte još godinu, dve pa da vidimo šta se to ne može nabaviti iz Rusije. Koliko se sećam mnogi od vas su se kleli u kuće i delove tela da mnogo šta naručeno nikada neće stići pa su na kraju eto ispali da ne kažem šta. Po nekima propadamo još od vremena Ante Markovića (nešto se i ne sećam kada nam je bilo toliko dobro) a eto još postojimo.
A pljuvačina po kineskoj opremi, PVO sistemima i letilicama je tek poseban deo patologije. Šta je sve ovde pisano sa podsmehom i podcenjivanjem o svemu šta dolazi iz te države.
I da, uskoro stiže i drugi Ka-32.

Re

Odlično samo nek se nabavlja,samo gde je tu vojska? Ispade MUP jači od vojske po broju i kvalitetu helikoptera.Šta je sa Kiparskim Mi-24,nešto se utišalo.

Odgovori
PS

Око кипарских мислим да се није утишало већ да ће набавка ићи у складу са аранжманом око Тамнаве и повлачењем њихових хеликоптера у складу са пристизањем замена. Мислим да Кипар неће просто да нама да МИ-24 а да му замена у виду Ербасових хеликоптера још није стигла, већ ће то ићи у пар наврата. Тако је бар логично а шта је стварно у ствари видећемо.

Tr

Hvala bogu sto se utisalo i nadam se da na kraju nista nece ni biti sa kiparskim helikopterima i bilo kojom ruskom opremom. Ruska tehnika je ocigledno dobra samo ako je imas u neogranicenim kolicinama…

Al

Savršeni helikopteri za Srbiju. Svi modeli H145 i H215 koje je Srbija kupila za potrebe Vojske i Policije su odličan izbor i treba nastaviti dalje opremanje sa istim. Dodao bi samo da zbog problema oko nabavke ruskih aparata Mi 17 treba razmišljati o njegovom dubleru i mislim da je NH 90 savršen za našu VS i njene potrebe. Jedini problem za nas bi bio nabavka čistokrvnih borbenih helikoptera, tu treba da se odradi dobra projekcija, jel sa njihovom nabavkom ide i smer politike.

Odgovori
Ž

Aleksandar

Ваљда је логичније да за Ми-17 буде замена Н215М или Н225М, а не NH90.

Да не говоримо о томе колико је NH90 делимично неуспешан, добар део европских корисника гледа да се реши тих хеликоптера, као и Аустралија.

Nj

@Aleksandar
Prosle godine sam procitao izjavu ministra vojnog kraljevine Norveske, gde je on rekao da su heliji NH 90 nepouzdani i da ce ih vratiti proizvodjacu, i jos ce traziti povrat sredstava od 523 miliona dolara. Mnoge drzave koje koriste ovaj tip helija su takodje nazodovoljne sa NH 90

А

@Aleksandar

Иако би на папиру НХ 90 могао заменити Ми-17, читав програм је на јако лошем гласу у погледу изграђених примерака, а потом и логистике. Норвежани су већ повукли своје хеликоптере, а тренутно изгледа да ће још неки корисници одустати од њега.

Al

Ja sve Ruske helikoptere gotivim ali ova trenutna relanost govori da još neko vreme Srbija neće moći nabavljati nove i održavati postojeće. Tog NH 90 sa naveo iz razloga što nije uzeto u razmatranje opremanje naše vojske sa Supe Pumama. Taj NH90 možda sada ima mane i nedostatke ali mislim da će u dogledno vreme sve biti otklonjeno.Podržavam dalju nabavku i H145 i H215 za policiju ali bi bilo idealno da se te super pume pojave u našoj vojsci i to recimo u boji naših Mi 35. Naši piloti zaslužuju da lete na naj boljim aparatima i to ova država treba da im obezbedi. Ništa loše nisam mislio, pozdrav.

Th

@Aleksandar
NH 90 nije bas pouzdan. Nisu ni Franzusi i Svedi sa njim zadovoljni.
Zadnji ce verovatno ostat na UH-60. Mozda i dokupit.
Borbeni Helikopteri samo ako van dometa lakog PVO ispaljuju
vodjene rakete koji se navode sa dronoviman.

Nije li taj balisticki stit na vratiman pilota nespretno stavit. Izgleda
kao jedna improvizacija. Trebalo bi se to spojit sa sedistem pilota.
Ako zatreba da ga kao savesu prema spreda povuce.

А

@Aleksandar

НХ-90 има мане практично од свог увођења у употребу, значи читаву деценију и по и никаквог наговештаја да ће исте бити коначно исправљене. Како год окренеш НХ-90 је изузетно лоше решење.

Lo

Piloti po svetu ne smeju da podležu pritisku predsednika da se leti u nepovoljnim meteo-uslovima pa ni u Srbiji. Videti detalje nesreće u Smolensku za primer.

Odgovori
De

U Smolensku je pogrešio pilot. Prvo što je na insistiranje rukovodstva nastavio da leti (uvek poštuj struku!!! pogotovu svoju!!!!), a drugo jer je u Tu154 kojim je leteo bila dograđivana modernija avionika pa ga je zbunilo očitavanje visine. On je očitavao nadmorsku visinu smatrajući je aktuelnom visinom iznad tla. Kada je shvatio svoju grešku bilo je prekasno. Tu 154 je već udarao u krošnje drveća.

Lo

Dejane ako je u Smolensku pogrešio pilot zato što je na insistiranje rukovodstva nastavio da leti, da li se to onda jednim delom može reći i za udes helikoptera pored Surčina?

Ga

Да допуним Дејана. Пилот је тек био постао капетам од копилота, пошто је стари капетан отишао у пензију после сукоба са шефовима јер их није послушао ако сам добро запамтио, њихов налог код слетања у Техеран.

Gr

Zar nije bilo rečeno da i VIP Puma ima mogućnost nošenja pp vedra?
Isto pitanje imam i u vezi 4. H145?

Odgovori
Ž

Grga

Све наведене летелице могу да носе ПП ведро.

За VIP Н215 је у тексту наведено:

“unutrašnja konfiguracija nameštaja nije pogodna za brzo prebacivanje u trupno-transportnu.“

Дакле ХЈ МУП-а треба још једну Супер Пуму као што су HHJ i OPS.

Gr

@Živojin
Ma jasno mi je to. Samo nek stiže.
Nego nisam mislio na vaš tekst već na izjavu komandanta o PP kapacitetima. Pred Vučićem je rekao da ima tj. imaće 9 helija za tu namenu i nabrojao je: 2 Pume, 2 Kamova, 3 H145ice i 2 Bela 212..
Pa mi je zato bilo čudno što je preskočio tu jednu Pumu i jednu H145icu..

Odgovori
52

Зар је било потребно да се угаси девет живота да се дође до закључка да не треба по сваку цену неком испуњавати жељу по било ком основу. А много тога је некад и неко платио крвљу као што се нажалост у ваздухопловству дешава да се унапреди безбедност летења. Вероватно је и трагедија могла да се избегне да су испоштоване процедуре, али нажалост „пијани Мехић то није хтео да слуша“. Слетео вантеренски у Рашкој на непознатом терену и погинуо на аеродрому. Епилога нема, отприлике сви они који су мртви су криви, само налогодавци и они који су хтели да се сликају су набили главу у недра и заћутали. Па ваљда има неко ко ће и то да узме у обзир када стигне позивница за онај свет. Тај неко није овоземаљски…

Odgovori
Sl

Trenutno na trzistu nema bolje ponude kad se sve uzme u obzir, cena specifikacija, mogucnost koriscenja, podrska proizvodjaca za odrzavanje i rezervne delove, nas teren, a ima ih jos. Najava povecanja plata pilota ( nadam se i tehnicara jer i tu je problem ocigledan) idu u prilog stabilnosti i kontinuiteta jedne takve organizacije. Ne znam zasto drzava ne pokrene i projekt HEMS jer je to danas neophodno, pogotovo kako smo geografski postavljeni. Strah me da ovog momenta nemamo dovoljan broj kvalifikovanih pilota za tako kompleksan helikopter, tj operacije.

Odgovori
Xe

kompanija Belgrade Airport razmišljala da pokrene sopstvenu taksi službu

Bez toga nece biti poboljsanja, taksistima tamo kada izadjete i pogledate svima vire očnjaci. Cenim da ih organizuje lokalna mafija. Vlasnicima cini se nije jasno u sta su se upetljali.

Odgovori
Pe

Da li smo mi kupili balističku zaštitu za h145m ili su klot.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs