[RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

12. jul 2024

Mađarska sertifikovala transportni avion KC-390, njihova vojna flota Erbasovih helikoptera naletela 15 hiljada sati

10. jul 2024

[NAJAVA] Aeromiting CIAV 2024: Još jedna prilika da se vidi hrvatski Rafal, ali i privatni Galeb G-2, MiG-15, B-25 „Mitchell“

9. jul 2024

[RAT U UKRAJINI] Rusi otvaraju novi front, pojačavaju udare po ukrajinskim vazduhoplovnim bazama, Ukrajinci dobijaju prve F-16 ovog meseca

6. jul 2024

Slovenija nabavlja nove osmatračke radare za sisteme PVO, u Crnoj Gori izvršena primopredaja slovenačkih besposadnih letelica

5. jul 2024

[REPORTAŽA] „Vatreni udar 2024“: Premijera SM kamikaza dronova i novog izraelskog 4D radara

5. jul 2024

Kako je ofarban Orao 001 u Muzeju vazduhoplovstva

4. jul 2024

Nove fotografije i detalji o dronu-kamikazi SM2 kompanije Edž: Srbija i Maroko među prvim mušterijama

3. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] RV i PVO Vojske Srbije sada raspolaže i sa mobilnom verzijom Talesovog osmatračkog radara GM400 Alfa

3. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane Srbije danas predstavilo do sada nepoznat bespilotni vazduhoplovni sistem

2. jul 2024

[FOTO-REPORTAŽA] Memorijalna izložba “Vojni objektiv Nela Mirkovića“

2. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] Poleteo prvi bivši kiparski Mi-35P namenjen RV i PVO Vojske Srbije

1. jul 2024

Erbasova taktička borbena bespilotna letelica SIRTAP dostigla CDR fazu projekta

1. jul 2024

[ANALIZA] Novi detalji o sposobnostima kineskog raketnog PVO sistema kratkog dometa HQ-17A(E)

28. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Na Krimu pogođen ruski komunikacioni centar, Rusi tvrde da je iznad Crnog mora posada MiG-a 31 “oterala“ američku besposadnu letelicu RQ-4 Global Hawk

28. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Prva fotografija kineskog PVO sistema HQ-17AE Vojske Srbije

27. jun 2024

[ANALIZA] Sve o grčkim Miražima koji bi mogli da budu prethodnica Rafalima u RV i PVO Vojske Srbije

26. jun 2024

Vučić pričao sa F-22 pilotom, zatim se telefonom čuo sa Makronom

21. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Poteškoće u obuci ukrajinskih pilota na borbenim avionima F-16

21. jun 2024

Balkanska Bezbednosna Mreža: Grčki mediji prenose da se Srbija navodno interesuje za grčke Miraže 2000

21. jun 2024
Ujedinjenim Arapskim Emiratima isporučeni prvi kineski trenažni avioni L-15 Falcon
Emirati postaju tek drugi strani korisnik L-15 (kineska oznaka JL-10), prva je 2016. postala Zambija / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Ujedinjenim Arapskim Emiratima isporučeni prvi kineski trenažni avioni L-15 Falcon

Na međunarodnom aerodromu Al Maktum u Dubaiju, Ujedinjeni Arapski Emirati, ovih dana su primećena i fotografisana prva dva kineska mlazna trenažna aviona HAIG L-15 Falcon koji su namenjeni ratnom vazduhoplovstvu ove zemlje.

Na aerodromu Al Maktum tradicionalno se održava najveći regionalni vazduhoplovni sajam sa kojeg će Tango Six i ovoga puta izveštavati.

Interesantno je da su oba aviona ofarbana u boje koje su karakteristične za akro-grupe. Iako avioni za sada još uvek nemaju vojne oznake, nije nemoguće da će ih dobiti emiratska akro-grupa Al Fursan koja trenutno leti na italijanskim školsko-borbenim avionima MB.339NAT.

Emirati i dalje ne menjaju svoju odluku da koriste kinesku tehnologiju u domenu civilnih telekomunikacija koja im je, pored drugih razloga, onemogućila kupovinu najmodernijih američkih borbenih aviona / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Nabavka L-15 za UAE bila je izvesna krajem februara prošle godine kada je emiratsko ministarstvo odbrane objavilo da namerava da potpiše ugovor za 12 letelica, sa opcijom za još 36. Generalni direktor ekonomskog saveta kompanije Tawazun Tarik Abdul Rahum Al Hosani tada je izjavio da bi se avioni kupili u okviru programa politike diversifikacije izvora nabavki naoružanja.

Godinu dana kasnije, iz kineske kompanije CATIC saopšteno je da je na međunarodnom sajmu naoružanja i vojne opreme IDEX 2023 sa UAE potpisan ugovor o prodaji 15 aviona. Emirati će tako postati tek drugi strani korisnik L-15 (kineska oznaka JL-10), prva je 2016. postala Zambija.

L-15 će biti prvi kineski vojni avion uveden u naoružanje RV UAE, do sada je ova zemlja od NR Kine nabavljala samo besposadne letelice, u periodu od 2013-2018. kupljeno je nekoliko desetina izviđačko-borbenih CH-4, Wing Loong 1 i Wing Loong 2.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

re

Sad bi tipičan Šilja-Pluton komentator uskliknuo, ovo treba nama. :)

Odgovori
Gl

Buovalno,koji je to ,zna se vec ciji bot majko mila.BTW ovim kinezima vrh cekaju neko da napravi nesto,posalju sajber ekipu da ukrade svu tehnicku dokumentaciju i naprave jeftiniju,ali manje pouzdaniju verziju originala,i opet nadju nekome da prodaju.Nema sta veliki biznis majstori

Be

Pa da…itekako podsjeca na Yak130/M346

Br

Ili j-10/L-15 ili jeftinija kombinacija JF-17/FTC-2000, nema trece opcije za nas.

Ž

Gladius Beduin

У пројектовању авиона је учествовао руски ОКБ Јаковљев.

ex

@Branko
Тако је.

PS

@Gladius
Kod ovog ništa kradeno, pošteno platili pomoć.

jo

@Branko

Ima, možemo nešto i iz Severne Koreje da nabavimo.

Ionako nismo daleko od tog sistema trenutno.

Br

@jozaklosschar

I dalje smo daleko od tog sistema. ne zaboravi da velikog vodju podrzava EU, USA i UK vec vise od 10 godina, dok mu je Blerov institut savetnik, a svaku izbornu kampanju vodi cuvena izraelska PR kompanija i MMF nam „kontrolise“ javne finansije i imamo 200 stranih „nevladinih“ organizacija i u Partenrstvu smo za mir sa NATO… U Severnoj Koreji nije bas tako.

Glavno pitanje. Ukoliko je on tolikko los, toliki diktator i toliko suprotan evropskim vrednostima, toliko da se poredi cak i sa S.Korejom, zasto ga onda toliko dugo podrzavaju?

Anyone? Anyone?
(Feris Bjuler Dej Of)

ex

@jozakhloschar

Rafal je projektovan 70-ih, prvi put poleteo 1986. uveden u naoruzanje 2000. Francuzi su onda proveli 15 godina kako bi ga nekome prodali. Odjednom je sad to najbolji avion u klasi, a nije bio 2000-te.

Kad vec ne mozemo da kupimo 5G, onda treba da gledamo ‘value for money’ medju 4G
J-10 i JF-17 su NEUPOREDIVO bolji ‘value for money’. Cena, odrzavanje, cena letenja, itd. Uz to, Kinezi bi sigurno ponudili odlicne uslove kako bi privukli jos stranih kupaca.

Saradnja sa Kinezima je strateski sigurno bolja od saradnje sa Francuzima, koje su cak i iz Afrike isterali, a nisu ni na ‘drawing board’ za 5G avion.

St

@Gladius
Znaci i ovi PVO sistemi i bespilotne letelice koje je Srbija kupila od Kine su manje pouzdani? A oni gumeni camci, vanbrodski motori i motorne sanke koje je Kina donirala, koliko su oni pouzdani?

Dj

>> A oni gumeni camci, vanbrodski motori i motorne sanke koje je Kina donirala, koliko su oni pouzdani?

Ja znam da je pomoc EU od 2007 na ovamo od nekih 170 miliona eura veoma pouzdana, rado se prima i ne treba je vracati.

Re

Zna li se cena?Ne bi bilo loše da autor ovog uvaženog portala napiše tekst uporedjujući sve avione te klase sa naoružanjem kojeg koriste i cenom,šta bi bilo najoptimalnije za nas.Iako sam veliki protivnik Kineskog naoružanja,u ovom momentu a i narednih godina nam je to izgleda najrealnija opcija.Mada svi imamo predrasude prema Kineskom naoružanju jer tek treba da se dokaže.Od Kineza svakako treba izvući maksimum u transferu tehnologije,svakako saradnja u što većem obimu.

Odgovori
ja

Мислим да може да се у медијима пронађе вредност уговора између Кине и Емирата па да се бар одприлике стекне представа о цени авиона.

Ž

Постоји податак да је Замбија 6 Л-15 платила 100 милиона долара.

Br

@Zivojin B.

I to Zambija, 17.5 miliona dolara po avionu, sto je oko 15 miliona evra po avionu, ali to je Zambija, sto znaci mnogo veci troskovi obuke pilota i tehnicara i mnogo vise dodatne opreme i infrastrukture i jos puno drugih stvari koje mi vec imamo, ili bi njihova impementacija bila jeftinija, dok bi mi kupili verovatno bar 16 komada, pa bi cena bila jos vise niza… Trenutno ne postoji bolja ponuda u toj klasi za nas, a do 2027. kada nam dolazi vreme za laganu zamenu, Kinezi ce sigurno imati i svoj novi motor za L-15, kad su napravili odlicne motore za J-20, J-10, JF-17 i ruske derivate Suhoja, napravice bolji i za ovaj od ukrajinskog…. Plus sto je avion namenjen za izvoz, najvecim delom u Pakistan i na Bliski istok, gde postoji takodje mesavina zapadne i istocne tehnike, pa je i avion vrlo modularan i laka je integracija drugih sistema i naoruzanja, sto znaci da bi smo mogli na njemu da koristimo i rakete i bombe razvijene za Orao 2.0, mnogo lakse nego sa nekim drugim avionom, ako nekada ti prototipovi ugledaju svetlost dana, mada mislim da ce neki od tih projekata zaziveti.

Ja

Jedna eskadrila za Srbiju taman da najzad ispratimo G-4 u zasluzenu penziju taj lepotan je odradio svoje sto jes jes,i naravno uz L-15 tri eskadrile odnosno jedan puk J-10 da najzad resimo to pitanje o ratnom vazduhoplovstvu.

Odgovori
Dz

@Jale

Odlicna ideja, samo da ih caskom teleportujemo u Srbiju iz Kine jer nam niko nece dopustiti da idu preko okolnih zemalja i taman…

Kako ljudi ne razmisljaju pa to je cudo jedno…

Ja

@Dzabu Sve je to izvodljivo sa nekim malim korekcijama svi mi znamo kakve komsije vec imamo zato ti pokusaj da razmisljas ako vec imas sa cim.

JA

@Dzabu
Да вас подсетим и потакнем на размишљање да нам је Кина пре неког времена својим транспортним ваздухопловством допремила ФК-3. Није било никаквог телепортовања.

Ja

Dzabu mesas pojmove ti si taj koji ne razmislja sve je trgovina.

ga

When you say „what kind of neighbors we have“ what exactly do you mean?

Re

@JACKOFALLTRADES
Gde su ostale baterije FK-3? Ljudi ne shvataju da time sto bi bili enklava istoka u Evropi samo gubimo. Potpuno sporedno od toga da li se neko slaze sa zapadnim principima ili istocnim, biti takva enklava faktualno apsolutno ne donosi nista dobro

ja

Одличан напредан авион којим би могли да заменимо би Орла и Галеба. Oвај авиох може да буде „advanced trainer“, „ground atack“ а у некој изнудици може да обавља дужност „air policing-a“. „Air policing“ наравно под условом да се набави одређени број надзвучнних апарата. Урадили би исто што и Пољаци куповином корејског T-50 у три верзије. Завршетак развоја вођених убојних средстава за Орла могли би да пренесемо на нови авион и уз кинеску помоћ би лакше стигли до циља на исти начин као са Пегазом. Осим са Кином са JL-10 (L-15) могли би да сарађијемо са другим земљама који имају авион развијен из исте платформе, Русија, Италија, Израел, Грчка…

Odgovori
Sr

@jack of all trades
Ako se dobro sećam, ti forsažni motori za L-15 su ukrajinski. T-50 je mnogo ozbiljnija mašina, a nešto poput Hawk daleko adekvatnije ako nam treba samo školsko-borbeni kao zamena za Galeba. No, videćemo sve u skorije vreme.

Dj

The L-15/JL-10 is powered by the Ukrainian Ivchenko Progress AI-222K turbofan; the LIFT variant uses the afterburning AI-222K-25F model. China is believed to be developing an indigenous engine to power the aircraft, reportedly designated the WS-17.

Nabavka vazduhoplova koji trose ukrajinske/ruske motore nije bas najpametnija stvar u ovoj danasnjoj situaciji.

ja

@Srbofil
„Hawk“ није наоружан дакле не може да буде школско-борбени већ само школски авион. Л-15 јефтинији, распрострањенији, са већом палетом наоружања, веће могућности за сарадњу и развој наоружања…у нашем случају „overall versatility“ jе на страни Л-15 у односу на Т-50 …остаје само како сте рекли питање мотора које је већ сигурно некако решено у супротном кинези не би могли да га продају емиратима. За почетак могу и без додатног сагоревања ако развој ових није завршен мимо украјинаца. Док уведемо у оперативну употребу прве примерке стићи ће и мотори са додатним сагоревањем ако већ сад нису завршени.

Ik

Leonardo(Aermacchi) M-346 FA sa novim Grifo E-radar je sigurno duplo skuplji zrakoplov od ove kineske inacice, ali bi srbijansko zrakoplovstvo dobilo vrhunski stroj koji moze odraditi trenazni dio, air policing i ground attack zadatke (i zamjeniti dotrajale ex-YU zrakoplove G-4 i J-22)

А

@jack of all trades

Hawk итекако јесте наоружан. Постоји чак и једноседна борбена верзија.

Wa

Ne shvatam šta će najnaprednijoj relativno maloj arapskoj državi više od pola hiljade vazduhoplova ?Bolje da više ulažu u sokolarstvo ?

Odgovori
Ja

Zato sto su svesni da ovi njihovi dobrocinitelji kada ih budu ipraznili odnosno iscrpeli do zadnje kapke ulja doci do rusenja svega sto su izgradili.

Dj

Jale o cemu ti pricas? Kako cedjenje? Jesi li ti nekada cuo za Dubai itd? Emirati su jedna od najbogatijih drzava na svetu gde 12% drzavljana uzivaju sve moguce privilegije, dok 78% stranaca rade za njih…

Razlog za naoruzavanje mozda lezi u Iranu na severu i S. Arbiji na jugu. Emiratska elita ne bi uspela zadrzati bogatstvo i privilegije ni pod irancima a ni pod saudijcima.

PS

@Jale
Emirati odavno ne zavise samo od nafte. Jedna su od retkih arapskih država koje su decenijama sistematski radile na tome.

Ja

@Djuka bas mi je drago da mogu da odgovorim takvom pametnjakovicu kao sto si ti.Emirati imaju ulja za maksimalno desetak godina posle toga ostace totalno prazni, zato su se baziraju na proizvodnju naoruzanja kao i kupovinu Kineskog samim tim usli su u zajednicki projeka sa Srbijom u proizvodnji Alasa zato sto su svesni sta ih ceka kada ih budu ispraznili.

Ja

Djuka ili ne razumes ili neznas kako zapadnjaci razmisljaju.

Ig

Jale,

UAE, S. Arabija, Katar, Kuvajt… više ne ovise samo o nafti nego su novce zarađene od nafte i plina uložili posvuda po svijetu. Zapravo su tek počeli i dobro im ide.
A zalihe nafte i plina imaju za sljedećih 100-200 godina, tako da ni tu neke brige nemaju.

Ja

Igor M,raspitaj sisi malo bolje koju zalihu imaju Emirati ovde je rec o njima a ne o Saudijskoj Arabiji koja jest za istinu ima energenata za nekih stotinak godina zato i jeste na drugom mestu iza Venecuele a te novce koje su ulozili posvuda po svetu je jedan veliki rizik kao sto vec vidis ako vidis.

Dj

“ In 2018, the oil and gas sector contributed 26% to overall GDP.“

„oil- and gas-related revenue constitutes about 36% of the total government revenue.“

Kada bi sutra nestalo „ulja“ kao napisa ovaj neuctivi mladic gore, misleci valjda na naftu i gas, oni bi prosto poslali kuci veliku vecinu tih 9 miliona stranaca a njih milion bi nastavili ziveti od investicija, prodavali bi Dubai rusima i kinezima kao nekakav centar sveta itd.

Ja

PSA tako je ali kada budu izgubili taj glavni izvor prihoda i kada ih budu ostavili njihovi glavni prezentatori videcete sta ce se desiti Arapi to vec znaju zto se i okrecu ka istoku vide da je sa zapadom zurka zavrsena.

Ig

Jale,

https://www.opec.org/opec_web/en/about_us/170.htm

Evo „raspitao“ se ja kod OPEC-a. Dokazane zalihe nafte 111 milijardi barela. Dnevna proizvodnja nafte 2,7 milijuna barela.

Ne brini za UAE.

Be

to ti je 112 godina………ako ne povecaju poroizvodnju

St

Znas kako kaze nas narod, ko ima masla…..

Dj

>> Dokazane zalihe nafte 111 milijardi barela.

Nije to nista, rusi imaju 1000 milijardi barela, nafte, gasa ,ulja, svega…

Interesantno je da UAE nicim izazvani kupuju ovo od Kine i ako bi mogli uzeti talijansku verziju, ocigledno sa mora po nesto uzeti sa svih strana. Problem je samo kinesko prisustvo na emiratskim vojnim aerodrumima veoma blizu zapadne tehnike…

Be

Djuka, ako Djibuti nije problem, zasto bi prisustvo kineskih aviona na aerodromima gdje su i zapadni bio problem????

Ma

@ Walter brani Sarajevo- Pravo u centar! Pitanje je zašto i zašta se ubrzano naoružavaju sve arapske države i to još pre sukoba u Ukrajini. Danas su podeljeni i razjedinjeni, a sutra? Zamislite na to da se sve muslimanske zemlje ujedine pod jednim diktatorom tj vođom, a mi hrišćani da se međusobno poubijamo zbog raznoraznih nesuglasica i ko će onda zaustaviti te muslimane, koji doduše danas ne deluju tako impozantno vojno gledano, ali stvari se brzo menjaju. Rećiće mnogi da je to preterano, u ovom trenutku jeste, a ja kažem daj Bože da grešim i da nisam u pravu. Bolje nam je svima je da se ne svađamo jer najveća opasnost od njih preti, ne od neke Kine, RF ili nke S.Koreje, ali mnogi se ne slažu sa tom konstatacijom. Pogledajte samo Turke kako se bahanališu i kako su bahati….

Da

Beduin,

Kako nije problem, pa ti avioni kad se nadju na aerodrUmu blizu zapadne tehnike imaju mod koji ukljuce, skeniraju sve, kopiraju mocnu tehnologiju, i automatski prosledjuju sekretarici brata Sija.

Dj

Otkud znas da Djibuti nije problem? Samo to je problem koji vise ne moze da se resi jer se nije intervenisalo na vreme…

Mi

Djuka
Nije to ničim ozbiljnim izazvano. To su sitne ribe u sustini. Ni pola milijarde dolara investicija u nesto praktički bezopasno.
Radi se o odrzavanju dobrih odnosa i širih biznis veza sa Istokom, sto je pametno. Taj pazar je verovatno dogovoren kao deo šireg ugovora o kupoprodaji izmedju dve zemlje koji su sklopili. Ništa se tu ne radi samo iz jednog razloga. Potencijalni buduci parteri u vecim stvarima. Ispitivanje kvaiteta robe tog nivoa kao sto je skolsko-borbeni avion L-15 mnogo moze da otkrije i bude ukazatelj nekih stvari za UAE i njihovim partnerima.
Takodje, ni amerika i NATO ne kazu uvek DA kad UAE hoce nesto da kupi ili sklopi neki novi ugovor sa njima, te se onda rade ovakve stvari. Neki to rade daleko ekstremnije, kao recimo Erdogan sa pazarom S-400.

Ig

Djuka,

ima neka nejasna veza između UAE i Kine. Recimo, za vrijeme pandemije covida, u UAE se uvozilo i koristilo samo kinesko cjepivo.

Како нешто виде моментално ископирају. Чудо су

Odgovori
ev

И кој је сада тачно аргумент да овај авион , не треба Србији, не ваља, не може да се добије, због чега ???
Ја мислим да је то уз Јак 130, М346, или Т50 јако интересантна анализа за Србију.

Odgovori
Sr

@evroprc
Vrlo jednostavno, kineski proizvođači borbenih aviona ne mogu Srbiji pružiti adekvatnu logističku podršku, mimo činjenice da ovakav avion ne treba Srbiji.

Verujem da su to dobre mašine, ali…

St

@Srbofil
Kineski proizvodjaci aviona ne mogu da pruze dovoljno dobru podrsku, ali zato kineski proizvodjaci PVO sistema, dronova, bespilotnih letelica, kamiona, autobusa, gradjevinskih masina i automobila mogu?

Dj

Argument je da je Kina neprijateljska, imperijalna sila sa kojom ako hoces da surujes onda se zameras sopstvenom kontinentu na kojem si postavljen da zivis i ne mozes se dislocirati za Aziju. Otuda mogu proizaci razni problemi itd.

St

@Djuka
Upravo tako, ljudi izgleda ne mogu da upale mozak. Sve i da je najbolji avion u tom segmentu, daljom kupovinom njihovih sistema mi direktno gubimo u ostalih 1000 ekonomskih grana u kojima smo najvecim delom zavisni od, svidelo se to nekome ili ne, kontinenta u kom se nalazimo.

Nije problem generalna trgovina sa Kinom. I u zapadno evropskim zemljama se koriste kineski autobusi, a od nedavno su poceli masovno da se prodaju i kineski brendovi elektricnih automobila (BYD, Lynk & Co, ex-Britanski MG, itd). Ali strateski kljucne tehnologije poput telekomunkacionih i vojnih su druga prica

Ja

evroprc tako je brate sve sto si naveo je pod istom zastavo to jest Ruskom ja stvarno neznam sta ima drugo na trzistu osim Juzno Korejskog T-50 ako se ne varam i neki Americki za koji se cak i Srpski predsednik zainteresovao.

А

@Stojko

Логистичку подршку коју тражи авион и систем ПВО су практично две различите лиге у погледу потреба и могућности, пре свега нас, а потом и Кинеза.

Ko

Brži (za duplo 1.6 maha) bolji radar i avionika, bolje naoružanje od Yak130/m346. Software_om može da oponaša bilo koji borbeni avion današnjice istočnog ili zapadnog porijekla. Definitivno bolji od orla i galeba. Malo li je,..?

Odgovori
Vl

Kosovo i Metohija,
To za brzinu je vezano za motore za koje su trebali kupiti licencu od Ukrajinaca. Teško da je danas to izvodljivo. Mada, ako je licenca kupljena pre SVO verovatno su sada ti motori u ovim avionima. Inače, veliki broj ovih aviona već leti u kineskom vazduhoplovstvu.

Vl

Čitajući neke od dostupnih izvora da se naslutiti da je ovaj avion u verziji laki lovac opremljen mnogo bolje nego većina „velikih“ aviona. Čak se pominje i AESA radar i motori koji mogu da ga guraju brže od zvuka (doduše tada je licitirano o ukrajinskoj licenci što je danas gotovo neizvodljivo). Tu je još i velika paleta raketa i bombi. Još na sve treba dodati da su te informacije od pre 3 godine pa verujem da tu ima još više noviteta.

Odgovori
Mi

Meni se činind je L-15 izuzetno perspektivan avion. Ne brinem se za ukrajinski motor ni najmanje. Kina ozbiljno ulaze i razvija nove generacije svih klasa motora. Pregazice mnoge od kojih je kupovala do sada pre isteka ove decenije, i to u širokim skokovima.

Yo

Krajnje je vreme da se uozbiljimo i shvatimo gde se nalazimo…
Mnogi bi iz revolta pazarili samo kinesko ili rusko, ali je ta lađa otplovila, sa druge strane bi aktuelni patriJoti da se što dublje zavuču Amerima i UK – bez obzira na njihovo epsko ispaljivanje Ukrajine (kao da bi mi bolje prošli u tom „zagrljaju“) – znači da preostaje da sa evropskim komšijama dižemo odnose na viši nivo jer ćemo već u skorijoj budućnosti deliti slične probleme – nezavisno od toga da li ćemo biti deo EU ili ne…
Cenim – ako se odustane ili oceni neisplativom modernizacija Orla i G-4 – onda Talijan dobrim delom rađen u kooperaciji sa Rusima – neka od varijanti M-346 koje su već poprilično nabudžene za razliku od ruskog blizanca u pokušaju…
Dobri smo sa Mediterancima bilo da se radi o Grcima, Italijanima, Francuzima ili Špancima – i ne treba se sklanjati od njihovih proizvoda kadgod imaju šta dobro da ponude, a da nam treba…
Sve drugo je kokošarenje ma koliko da su angažovana supersilna imena…

Odgovori
Re

Upravo tako,treba dobro izvagati šta je za nas najbolje.Svakako je nabavka Aviona politička odluka pa sve ostalo.Samo pitanje je da li su evropljani svesni celokupne situacije,ali pre ili kasnije moraće i oni da skinu Američki jaram sa vrata.Prvi je Makron kao nešto digao glas ali mnogo mršavo.Pre će Ameri zavaditi ceo kontinent nego dopustiti da Evropa bude samostalna.Borba za samostalnost tek predstoji a do tad mi moramo da se naoružavamo gde god je to moguće,nesmemo da čekamo ni tren.Predstoji teško vreme.

Pe

@yoda kakvo „epsko ispaljivanje Ukrajine“, prvih dana nakon pocetka ruske invazije dnevno je sletalo do 37 aviona punih vojne opreme iz Amerike u poljski grad na granici sa Ukrajinom.
Od maja zapocinje i tesko naoruzanje, pa ozbiljna PVO, sad i F-16.
Rezultat:
Dve godine posle napada Rusije Ukrajina zapadnim krstarecim raketama unistava ruske podmornice i brodove po Krimu, a Rusi ne mogu da zauzmu Avdejevju na 9 km od Donjecka….

е

@ ПеДу

Све је то лепо, крстареће ракете и то, одлично за насловне стране и дизање морала оно мало несрећника у рову под сталном ватром артиљерије и gliding bombi.
Али сада ће Укри морати да попуњавају редове женама (NY times пише) и маторцима (просек војске порастао на 43 године у земљи где је life expectancy за мушкарце 65 год.
Укри индиректно потврђују број својих губитака које Руси објављују.
Руси можда остану без још којег брода.
Нови брод се (по)прави за 1-3 године, али треба 18 година за нову Укро војску, коју нема ко да направи јер је већина жена побегла у ЕУ, а младеж погинула.

Нема wunderwaffe

е

Ја се извињавам свим посетиоцима због погрешних ствари које сам изнео овде. Украјина уопште није водила контраофанзиву, све је то био дeо psyops.
Права контраофанзива тек треба тек да крене…ускоро.

Ne

@ Yoda

Projekt Orao 2.0 i sl je trošenje uludo i totalni promašaj.

Pomalo , pa nigdje ne gori da sve to morate unutar god dana.

Ba

Cudno, nisu odveli Saudijce na obuku u Kinu već su isporučili avione, i to ne polovne već nove novcate, u Saudijsku Arabiju??? Vrlo cudno!

Odgovori
Va

2 eskadrile ovih aviona i rešena budućnost vazduhoplovstva Srbije za MALE pare

Odgovori
Vl

Te dve eskadrile bi koštale manje nego 3 nova Rafala. Dakle 8 eskadrila (96 aviona) L15 se može kupiti za 12 Rafala. Jeste da nemaju Meteor ali niko neće moći da garantuje da Kinezi neće izbaciti i nešto takvo za par godina…

А

@Vasa i Vlad

И тих 2-8 ескадрила не би могло да одради ни пола онога што би 1-3 ескадриле Рафала радиле.

Op

Ja odavno na ovom sajtu govorim da je ovaj L-15 najbolja opcija za Srbiju da zamijeni Galebe i Orle, da preuzme skolsko- bombardersku ulogu. A kao cistokrvni lovac da se uzme FC-31, koji će se ubrzo naći na proizvodnoj traci i medjunarodnom izvoznom tržištu.

Crnoj Gori bi lijepo bilo da pokupi usput par K-8 Karakorum. Da sklopi ugovor sa Kinezima i Egipcanima, tako sto bi kupila avione koje proizvodi Egipat pod Kineskom licencijom, koje bi zatim za CG potrebe na NATO standard, doveo Izrael.

Odgovori
Nj

@OpFor777 to i nije losa ideja za taj K-8 Karakorum jer su ga kupile mnoge drzave, ali Crna Gora je u NATO-u pa bi bilo malo komplikovano kupiti kinesko-pakistanski proizvod(pakistanci ucestvuju u proizvodnji istog). Da se ja pitam za rv Crne Gore bi pre uzeo T-50 ili jos mnogo bolje FA-50, ali kakav je vojni budzet CG to je za sada tesko ostvarivo

Dj

Kakvo ludilo, NATO treba odlucno da suzbije svaki deal u pravcu koji ti predlazes.

Nj

Zali boze tastature, zasto mi ne objavite komentar?

Nj

I onda ces imati logistiku da te boli glava… na kakve ciljeve i protiv koga ces slati takav mali skolski bombarder, a da ne bi imao prijetnji? Ukoliko tvoj protivnik ima samo jednog lovca, uz svog skolskog bombardercica moras slati lovce. Cistokrvni lovci su opet kao sto kazes, cistokrvni lovci sa manjim spektrom zadaca. Za nasa mala zrakoplovstva su eskadrila ili dvije visenamjenskim aviona i to je to…

Vl

A u pozadini aviona veliki panel na kome piše Rostec, Sukhoi i UAC :-) .

Odgovori
Go

Naravno da nam trebaju prvo ovakvi avioni pogotovo L15 za preobuku i obuku pilota mnogo manje ce nas kostati i svakako je neophodan za naredne generacije pilota.Posle toga nadam se da nece biti rafal kupljen da ce nas francuzi odbiti kupiti od kineza J10D ili pridruziti se koalici u za Su75 sah mat koliko mozemo novcano umesto bacanja na rafal uloziti u avion5 generacije gde bismo u svakom smislu imali koristi.Treba biti mudar

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor