Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025
Vijesti: Nastavak drame u crnogorskoj generalnoj avijaciji – „Ćemovsko polje“ zabranilo Dragišu Raičevića
Letelici Icon sada zabranjeno letenje sa podgoričkog aerodroma generalne avijacije / Foto: Siniša Luković

Vijesti: Nastavak drame u crnogorskoj generalnoj avijaciji – „Ćemovsko polje“ zabranilo Dragišu Raičevića

Kako su juče javile podgoričke Vijesti, Upravni odbor najvećeg crnogorskog aero-kluba “Špiro Mugoša” iz Podgorice zabranio je osnivaču “MontAdria regate hidroaviona”, Dragiši Gagi Raičeviću da leti sa sportskog aerodroma na Ćemovskom polju. Prema cirkularnom mejlu ove organizacije, koji je poslat i kontroli letenja i u koji je i Tango Six imao uvid, zabrana se konkretno odnosi na letelicu Icon A5 N534BA i donesena je 26. avgusta.

– Obavještavamo Vas da je Upravni odbor AK ‘Špiro Mugoša’ kao operater Aerodroma ‘Ćemovsko polje’ (LYPO) donio odluku o zabrani letjenja avionu ‘icon A5’ registarskih oznaka N534BA, kao i izvođnje svih operacija za navedeni vazduhoplov na aerodromu LYPO. Kako se radi o operateru aviona koji je iz više puta, ne poštujući Pravilnik za korišćenje letilišta LYPO, doveo u pitanje bezbjednost ostalih korisnika, smatrajte ovu odluku konačnom. – navodi se u cirkularnom mejlu koji je subjektima u crnogorskom vazduhoplovstvu u ime aero-kluba poslao operater letilišta na Ćemovskom polju Zoran Lakić.

Nakon višekratnog izveštavanja Vijesti o nebezbednom letenju Dragiše Raičevića, odluka aero-kluba predstavlja još jednu potvrdu o interesantnoj debati koja se odvija u crnogorskoj generalnoj avijaciji, o čemu je i Tango Six pisao.

– Uprava pomorske sigurnosti i upravljanja lukama Crne Gore (UPSUL) podnijela je više prijava ACV-u zbog načina na koji su nad primorjem letjeli i na nekoliko lokacija na moru slijetali ultralaki hidroplani, a od čega se dva slučaja odnose na zaliv Boke Kotorske gdje su hidroavioni neautorizovano slijetali na more kod rta Sveta nedjelja, odnosno ispred Obale Đuraševića.

Iskusni kontrolori letjenja su posebno ovaj drugi slučaj definisali kao neprihvatljiv i kao kršenje svih procedura jer se dogodio u najstrože kontorlisanoj CTR zoni aerodroma Tivat, i poručuju da bi zbog takvog letjenja hidroplana u toj zoni, trebalo da odgovara ne samo pilot koji je sletio na more na nepunih stotinjak metara udaljenosti od kuća na Obali Đuraševića, već i kompletna dežurna smjena koja je tada bila na kontrolnom tornju tivatskog aerodroma. – pišu Vijesti.

UPSUL je ACV-u direktno prijavila i samog Raičevića, zbog, kako smatraju, nepropisnog i protivzakonitog slijetanja na vodenu površinu na ušću rijeke Bojane 7. jula. ACV je kasnije saopštio da je tim povodom obavio “informativni razgovor” sa Raičevićem i da mu je “ukazano na to da poštuje odredbe Pravilnika o vanaerodromskom slijetanju i polijetanju”. Ali, kako su istakli, s obzirom na to da se “radi o pilotu sa ogromnim iskustvom u hidroavijaciji, ACV smatra da su preduzete mjere u slučaju navedenog događaja adekvatne”, objašnjavaju Vijesti.

Raičević je istakao da je sportski aerodrom “Ćemovsko polje” javno dobro i da “operator nema pravo da ograničava njegovo korištenje i pristup”. On tvrdi da su svi letovi obavljeni sa Ćemovskog polja spornim avionom obavljeni po propisu i uz poštovanje svih procedura dok se po njemu, “procedure koje su propisane priručnikom ne poštuju prije svega od strane samog operatera pa je aerodrome LYPO u tom smislu i po toj proceduri skoro potpuno neoperativan i ‘blokiran’ za vazduhoplovne aktivnosti”.

Kako su krajem juna za Tango Six kazali iz Agencije za civilno vazduhoplovstvo, aerodrom „Ćemovsko polje“ privremeno je bio zatvoren zbog ne ispunjavanja uslova pod kojim kojim mu je izdato odobrenje za upotrebu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sr

Red mora da se uvede Vazduhoplovstvo nije igracka neodgovornih pojedinaca Nebitno je ko je u pitanju ni koja je zemlja Srandardi postoje i moraju se postvati u celom Svetu pa i kod nas

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs