Kako su juče javile podgoričke Vijesti, Upravni odbor najvećeg crnogorskog aero-kluba “Špiro Mugoša” iz Podgorice zabranio je osnivaču “MontAdria regate hidroaviona”, Dragiši Gagi Raičeviću da leti sa sportskog aerodroma na Ćemovskom polju. Prema cirkularnom mejlu ove organizacije, koji je poslat i kontroli letenja i u koji je i Tango Six imao uvid, zabrana se konkretno odnosi na letelicu Icon A5 N534BA i donesena je 26. avgusta.
– Obavještavamo Vas da je Upravni odbor AK ‘Špiro Mugoša’ kao operater Aerodroma ‘Ćemovsko polje’ (LYPO) donio odluku o zabrani letjenja avionu ‘icon A5’ registarskih oznaka N534BA, kao i izvođnje svih operacija za navedeni vazduhoplov na aerodromu LYPO. Kako se radi o operateru aviona koji je iz više puta, ne poštujući Pravilnik za korišćenje letilišta LYPO, doveo u pitanje bezbjednost ostalih korisnika, smatrajte ovu odluku konačnom. – navodi se u cirkularnom mejlu koji je subjektima u crnogorskom vazduhoplovstvu u ime aero-kluba poslao operater letilišta na Ćemovskom polju Zoran Lakić.
Nakon višekratnog izveštavanja Vijesti o nebezbednom letenju Dragiše Raičevića, odluka aero-kluba predstavlja još jednu potvrdu o interesantnoj debati koja se odvija u crnogorskoj generalnoj avijaciji, o čemu je i Tango Six pisao.
– Uprava pomorske sigurnosti i upravljanja lukama Crne Gore (UPSUL) podnijela je više prijava ACV-u zbog načina na koji su nad primorjem letjeli i na nekoliko lokacija na moru slijetali ultralaki hidroplani, a od čega se dva slučaja odnose na zaliv Boke Kotorske gdje su hidroavioni neautorizovano slijetali na more kod rta Sveta nedjelja, odnosno ispred Obale Đuraševića.
Iskusni kontrolori letjenja su posebno ovaj drugi slučaj definisali kao neprihvatljiv i kao kršenje svih procedura jer se dogodio u najstrože kontorlisanoj CTR zoni aerodroma Tivat, i poručuju da bi zbog takvog letjenja hidroplana u toj zoni, trebalo da odgovara ne samo pilot koji je sletio na more na nepunih stotinjak metara udaljenosti od kuća na Obali Đuraševića, već i kompletna dežurna smjena koja je tada bila na kontrolnom tornju tivatskog aerodroma. – pišu Vijesti.
UPSUL je ACV-u direktno prijavila i samog Raičevića, zbog, kako smatraju, nepropisnog i protivzakonitog slijetanja na vodenu površinu na ušću rijeke Bojane 7. jula. ACV je kasnije saopštio da je tim povodom obavio “informativni razgovor” sa Raičevićem i da mu je “ukazano na to da poštuje odredbe Pravilnika o vanaerodromskom slijetanju i polijetanju”. Ali, kako su istakli, s obzirom na to da se “radi o pilotu sa ogromnim iskustvom u hidroavijaciji, ACV smatra da su preduzete mjere u slučaju navedenog događaja adekvatne”, objašnjavaju Vijesti.
Raičević je istakao da je sportski aerodrom “Ćemovsko polje” javno dobro i da “operator nema pravo da ograničava njegovo korištenje i pristup”. On tvrdi da su svi letovi obavljeni sa Ćemovskog polja spornim avionom obavljeni po propisu i uz poštovanje svih procedura dok se po njemu, “procedure koje su propisane priručnikom ne poštuju prije svega od strane samog operatera pa je aerodrome LYPO u tom smislu i po toj proceduri skoro potpuno neoperativan i ‘blokiran’ za vazduhoplovne aktivnosti”.
Kako su krajem juna za Tango Six kazali iz Agencije za civilno vazduhoplovstvo, aerodrom „Ćemovsko polje“ privremeno je bio zatvoren zbog ne ispunjavanja uslova pod kojim kojim mu je izdato odobrenje za upotrebu.
Srbislav Milovanov
Red mora da se uvede Vazduhoplovstvo nije igracka neodgovornih pojedinaca Nebitno je ko je u pitanju ni koja je zemlja Srandardi postoje i moraju se postvati u celom Svetu pa i kod nas