[SEAS 2024] Prezentacija Migela Rosa o fenomenu „letećih taksija“: Boing, Erbas, Embraer i od 2027. godine Beograd

17. jul 2024

Srbija prvi put poslala vatrogasni helikopter Ka-32 u inostranstvo, gasiće požare iznad Severne Makedonije

16. jul 2024

Vučićeva indirektna poruka DCV-u i SMATSA-i: „Pregovara se sa 6 eVTOL kompanija za EXPO, iznad Beograda do 2035. godine 20.000 letećih taksija po satu“

25. jun 2024

Direktorat civilnog vazduhoplovstva pomaže „BEOAVIA“ udruženju

21. jun 2024

[FOTO-REPORTAŽA] Šesti Memorijal „pilot Mihailo Petrović“ na kragujevačkom aerodromu

17. jun 2024

[NAJAVA] Aero-reli i svečanost povodom 140 godina od rođenja prvog srpskog pilota Mihaila Petrovića

11. jun 2024

Potpisan Radni aranžman između DCV-a i EASA-e o procedurama pregleda stranih vazduhoplova koji sleću na srpske aerodrome

10. jun 2024

[EBACE 2024] „Diamond“ zainteresovan za srpsko tržište, Pilotskoj akademiji u Vršcu prošle godine prikazan DA-42

5. jun 2024

U Sloveniji primećena retka starija verzija helikoptera Delfin sa srpskom civilnom registracijom

4. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva preletela Sovu do Ankare u potrazi za novim kupcima

30. maj 2024

[EBACE 2024] Menzis akvizicijom „Flystara“ iz Crne Gore predstavio novi brend „Pearl Executive Aviation“, Ana Marojević biće zadužena i za poslovnu avijaciju u grupi

30. maj 2024

[INTERVJU] Osnivač kompanije „Prince Aviation“ Slobodan Stričević o 3 decenije poslovanja i planovima za dalje širenje

29. maj 2024

Veselin Jevrosimović za Tango Six: Od prvog putnika „Prince Aviationa“ do njegovog suvlasnika

28. maj 2024

[EBACE 2024] Srbija izlaže, „Gulfstream“ i „Bombardier“ odlučili da preskoče

28. maj 2024

„Prince Aviation“ iz Srbije zajedno sa kompanijom „Collins“ prvi na svetu u svoju Cessnu 525 ugradio najnoviji sistem Certus 700 za WiFi internet u putničkoj kabini

28. maj 2024

DCV priprema sistem nadzora i regulacije civilnih dronova: Potpisan sporazum sa Geodetskim zavodom

16. maj 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić: Razgovaramo sa neimenovanom kineskom kompanijom o „letećim taksijima“

8. maj 2024

Srbija želi da potpiše Memorandum o razumevanju sa Erbasom za projekat razvoja „letećih taksija“

26. apr 2024

[REPORTAŽA] Turska na vežbi u Severnoj Makedoniji prvi put u inostranstvu predstavila svoje nove vatrogasne avione Air Tractor AT-802 Fire Boss

21. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Iza scene vežbe helikopterskog spasavanja MUP-a i GSS-a: Kako leteti Erbasov helikopter kada otkaže jedan motor a na dizalici se nalazi povređeni skijaš

12. mar 2024
Vijesti: Nastavak drame u crnogorskoj generalnoj avijaciji – „Ćemovsko polje“ zabranilo Dragišu Raičevića
Letelici Icon sada zabranjeno letenje sa podgoričkog aerodroma generalne avijacije / Foto: Siniša Luković

Vijesti: Nastavak drame u crnogorskoj generalnoj avijaciji – „Ćemovsko polje“ zabranilo Dragišu Raičevića

Kako su juče javile podgoričke Vijesti, Upravni odbor najvećeg crnogorskog aero-kluba “Špiro Mugoša” iz Podgorice zabranio je osnivaču “MontAdria regate hidroaviona”, Dragiši Gagi Raičeviću da leti sa sportskog aerodroma na Ćemovskom polju. Prema cirkularnom mejlu ove organizacije, koji je poslat i kontroli letenja i u koji je i Tango Six imao uvid, zabrana se konkretno odnosi na letelicu Icon A5 N534BA i donesena je 26. avgusta.

– Obavještavamo Vas da je Upravni odbor AK ‘Špiro Mugoša’ kao operater Aerodroma ‘Ćemovsko polje’ (LYPO) donio odluku o zabrani letjenja avionu ‘icon A5’ registarskih oznaka N534BA, kao i izvođnje svih operacija za navedeni vazduhoplov na aerodromu LYPO. Kako se radi o operateru aviona koji je iz više puta, ne poštujući Pravilnik za korišćenje letilišta LYPO, doveo u pitanje bezbjednost ostalih korisnika, smatrajte ovu odluku konačnom. – navodi se u cirkularnom mejlu koji je subjektima u crnogorskom vazduhoplovstvu u ime aero-kluba poslao operater letilišta na Ćemovskom polju Zoran Lakić.

Nakon višekratnog izveštavanja Vijesti o nebezbednom letenju Dragiše Raičevića, odluka aero-kluba predstavlja još jednu potvrdu o interesantnoj debati koja se odvija u crnogorskoj generalnoj avijaciji, o čemu je i Tango Six pisao.

– Uprava pomorske sigurnosti i upravljanja lukama Crne Gore (UPSUL) podnijela je više prijava ACV-u zbog načina na koji su nad primorjem letjeli i na nekoliko lokacija na moru slijetali ultralaki hidroplani, a od čega se dva slučaja odnose na zaliv Boke Kotorske gdje su hidroavioni neautorizovano slijetali na more kod rta Sveta nedjelja, odnosno ispred Obale Đuraševića.

Iskusni kontrolori letjenja su posebno ovaj drugi slučaj definisali kao neprihvatljiv i kao kršenje svih procedura jer se dogodio u najstrože kontorlisanoj CTR zoni aerodroma Tivat, i poručuju da bi zbog takvog letjenja hidroplana u toj zoni, trebalo da odgovara ne samo pilot koji je sletio na more na nepunih stotinjak metara udaljenosti od kuća na Obali Đuraševića, već i kompletna dežurna smjena koja je tada bila na kontrolnom tornju tivatskog aerodroma. – pišu Vijesti.

UPSUL je ACV-u direktno prijavila i samog Raičevića, zbog, kako smatraju, nepropisnog i protivzakonitog slijetanja na vodenu površinu na ušću rijeke Bojane 7. jula. ACV je kasnije saopštio da je tim povodom obavio “informativni razgovor” sa Raičevićem i da mu je “ukazano na to da poštuje odredbe Pravilnika o vanaerodromskom slijetanju i polijetanju”. Ali, kako su istakli, s obzirom na to da se “radi o pilotu sa ogromnim iskustvom u hidroavijaciji, ACV smatra da su preduzete mjere u slučaju navedenog događaja adekvatne”, objašnjavaju Vijesti.

Raičević je istakao da je sportski aerodrom “Ćemovsko polje” javno dobro i da “operator nema pravo da ograničava njegovo korištenje i pristup”. On tvrdi da su svi letovi obavljeni sa Ćemovskog polja spornim avionom obavljeni po propisu i uz poštovanje svih procedura dok se po njemu, “procedure koje su propisane priručnikom ne poštuju prije svega od strane samog operatera pa je aerodrome LYPO u tom smislu i po toj proceduri skoro potpuno neoperativan i ‘blokiran’ za vazduhoplovne aktivnosti”.

Kako su krajem juna za Tango Six kazali iz Agencije za civilno vazduhoplovstvo, aerodrom „Ćemovsko polje“ privremeno je bio zatvoren zbog ne ispunjavanja uslova pod kojim kojim mu je izdato odobrenje za upotrebu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sr

Red mora da se uvede Vazduhoplovstvo nije igracka neodgovornih pojedinaca Nebitno je ko je u pitanju ni koja je zemlja Srandardi postoje i moraju se postvati u celom Svetu pa i kod nas

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs