„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024

„Prince Aviation“ produžio ugovor sa američkom kompanijom: Instalacija inovativnih vingleta za unapređenje performansi poslovnih aviona u Beogradu

25. okt 2024
Vijesti: Nastavak drame u crnogorskoj generalnoj avijaciji – „Ćemovsko polje“ zabranilo Dragišu Raičevića
Letelici Icon sada zabranjeno letenje sa podgoričkog aerodroma generalne avijacije / Foto: Siniša Luković

Vijesti: Nastavak drame u crnogorskoj generalnoj avijaciji – „Ćemovsko polje“ zabranilo Dragišu Raičevića

Kako su juče javile podgoričke Vijesti, Upravni odbor najvećeg crnogorskog aero-kluba “Špiro Mugoša” iz Podgorice zabranio je osnivaču “MontAdria regate hidroaviona”, Dragiši Gagi Raičeviću da leti sa sportskog aerodroma na Ćemovskom polju. Prema cirkularnom mejlu ove organizacije, koji je poslat i kontroli letenja i u koji je i Tango Six imao uvid, zabrana se konkretno odnosi na letelicu Icon A5 N534BA i donesena je 26. avgusta.

– Obavještavamo Vas da je Upravni odbor AK ‘Špiro Mugoša’ kao operater Aerodroma ‘Ćemovsko polje’ (LYPO) donio odluku o zabrani letjenja avionu ‘icon A5’ registarskih oznaka N534BA, kao i izvođnje svih operacija za navedeni vazduhoplov na aerodromu LYPO. Kako se radi o operateru aviona koji je iz više puta, ne poštujući Pravilnik za korišćenje letilišta LYPO, doveo u pitanje bezbjednost ostalih korisnika, smatrajte ovu odluku konačnom. – navodi se u cirkularnom mejlu koji je subjektima u crnogorskom vazduhoplovstvu u ime aero-kluba poslao operater letilišta na Ćemovskom polju Zoran Lakić.

Nakon višekratnog izveštavanja Vijesti o nebezbednom letenju Dragiše Raičevića, odluka aero-kluba predstavlja još jednu potvrdu o interesantnoj debati koja se odvija u crnogorskoj generalnoj avijaciji, o čemu je i Tango Six pisao.

– Uprava pomorske sigurnosti i upravljanja lukama Crne Gore (UPSUL) podnijela je više prijava ACV-u zbog načina na koji su nad primorjem letjeli i na nekoliko lokacija na moru slijetali ultralaki hidroplani, a od čega se dva slučaja odnose na zaliv Boke Kotorske gdje su hidroavioni neautorizovano slijetali na more kod rta Sveta nedjelja, odnosno ispred Obale Đuraševića.

Iskusni kontrolori letjenja su posebno ovaj drugi slučaj definisali kao neprihvatljiv i kao kršenje svih procedura jer se dogodio u najstrože kontorlisanoj CTR zoni aerodroma Tivat, i poručuju da bi zbog takvog letjenja hidroplana u toj zoni, trebalo da odgovara ne samo pilot koji je sletio na more na nepunih stotinjak metara udaljenosti od kuća na Obali Đuraševića, već i kompletna dežurna smjena koja je tada bila na kontrolnom tornju tivatskog aerodroma. – pišu Vijesti.

UPSUL je ACV-u direktno prijavila i samog Raičevića, zbog, kako smatraju, nepropisnog i protivzakonitog slijetanja na vodenu površinu na ušću rijeke Bojane 7. jula. ACV je kasnije saopštio da je tim povodom obavio “informativni razgovor” sa Raičevićem i da mu je “ukazano na to da poštuje odredbe Pravilnika o vanaerodromskom slijetanju i polijetanju”. Ali, kako su istakli, s obzirom na to da se “radi o pilotu sa ogromnim iskustvom u hidroavijaciji, ACV smatra da su preduzete mjere u slučaju navedenog događaja adekvatne”, objašnjavaju Vijesti.

Raičević je istakao da je sportski aerodrom “Ćemovsko polje” javno dobro i da “operator nema pravo da ograničava njegovo korištenje i pristup”. On tvrdi da su svi letovi obavljeni sa Ćemovskog polja spornim avionom obavljeni po propisu i uz poštovanje svih procedura dok se po njemu, “procedure koje su propisane priručnikom ne poštuju prije svega od strane samog operatera pa je aerodrome LYPO u tom smislu i po toj proceduri skoro potpuno neoperativan i ‘blokiran’ za vazduhoplovne aktivnosti”.

Kako su krajem juna za Tango Six kazali iz Agencije za civilno vazduhoplovstvo, aerodrom „Ćemovsko polje“ privremeno je bio zatvoren zbog ne ispunjavanja uslova pod kojim kojim mu je izdato odobrenje za upotrebu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sr

Red mora da se uvede Vazduhoplovstvo nije igracka neodgovornih pojedinaca Nebitno je ko je u pitanju ni koja je zemlja Srandardi postoje i moraju se postvati u celom Svetu pa i kod nas

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs