Bosni i Hercegovini odobrena nabavka lakih višenamenskih helikoptera AW119Kx

22. maj 2025

Dvadesetogodišnja tradicija saradnje: Ambasada SAD uručila počasna odlikovanja srpskim vojnim diplomcima, pukovnik RV i PVO jedan od odlikovanih

20. maj 2025

[ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

20. maj 2025

FEINDEF 2025: Prvi prikaz modela Erbasove besposadne letelice SIRTAP, moguća španska nabavka turskog trenažnog aviona Hurjet

19. maj 2025

[ANALIZA] Srbija odlučila da 70% troška nabavke Rafala finansira kreditom francuskih banaka

19. maj 2025

[ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

16. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025
[SKOPLJE 2023] Vitezovi i Kurjaci sa Ušća za Tango Six o svojim nastupima u Makedoniji
Bez preterivanje, 756. fotografija po redu za koju je RV i PVO delegacija bila zamoljena da pozira u Skoplju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[SKOPLJE 2023] Vitezovi i Kurjaci sa Ušća za Tango Six o svojim nastupima u Makedoniji

Atraktivnosti najveće vazduhoplovne manifestacije ove godine na prostoru bivše Jugoslavije svakako je doprinelo srpsko RV i PVO svojim učešćem koje je bilo nestandardno za ovaj vid Vojske Srbije u poslednjih nekoliko godina.

101. lovačka avijacijska eskadrila tako je poslala par svojih MiG-ova 29, 252. školsko-trenažna eskadrila svoje Laste, dok su Zmajevi i Pegazi bili zaduženi za transport delegacije, pilota, tehničara i opreme sa helikopterima H145M i Mi-17.

Kako je vođa ekspedicije, načelnik štaba RV i PVO brigadni general Gordan Pavlović kazao za Tango Six u Skoplju, kolegijalna pomoć, promocija srpke vojske i njenog RV i PVO bili su sa zadovoljstvom prihvaćeni kao misija i realizovani su besprekorno.

MiG-ovi 29 iznad Skoplja nisu imali nastup u kojem su demonstrirali borbu u vazduhu već su neopterećeno, relativno brzo i po difoltu bučno izveli par osnovnih manevara u paru. Jednosed i dvosedu su, kako je za Tango Six kazao komandant Vitezova, potpukovnik Aleksandar Marinković, izveli manevre u paru u maksimalnim i forsažnim režimima rada motora. Naglasio je je da Vitezovi nisu akro-grupa i da je viđeno letenje lovačkog para koje oni inače rutinski praktikuju. Šta god rutinski da izvede nešto što se zove MiG svakako uvek ispadne mini-spektakl za okupljena fizička lica.

 
Lasta je nastupila u programu nakon uvek impresivne žirokopije civilne Ekstre demonstrirajući osnovne manevre koji imaju za cilj da nauče buduće letače a ne da im rearanžiraju unutrašnje organe.  Interesantno je da Lasta i Ekstra imaju isti motor (Lajkoming 540 familiju) i, naravno, potpuno različite koncepcije upotrebe njegovih konjskih snaga.

Budući da je program aero-mitinga trajao nekoliko sati piloti i tehničari srpskog RV i PVO proveli su svoje vreme na istom mestu gde i publika. To je rezultovalo nebrojanim molbama za zajedničke fotografije od strane posetilaca / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Domaćini iz makedonskog ratnog vazduhoplovstva i njihove srpske kolege / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Povratak srpskog RV i PVO na međunarodnu air-show scenu u većem stilu čekao se duže vreme. Od 2012. godine do danas Srbija je prilično skromno bila prisutna na međunarodnim aero-mitinzima. U samo tri godine u ovom periodu, RV i PVO Vojske Srbije bilo je na 5 takvih ili sličnih događaja. Srpski vojni vazduhoplovi (samo avioni) nisu učestvovali u letačkim programima, već su bili prikazivani na statičkim izložbama. Bila su u pitanju samo dva tipa aviona, Lasta  i sovjetski transporter An-26.

Lasta je izlagana dva puta, 2013. godine na MAKSU, gde je ovaj avion predstavio Jugoimport. Bilo je to prvo javno prikazivanje Laste u inostranstvu. Drugi put, V-54 je u stranoj zemlji bio prisutan 8 godina kasnije, na aero-mitingu Kečkemet 2021. Transportni An-26 je 2013. bio na statici takođe u Kečkemetu, ali i Celtvegu, a sledeće, 2014. godine u Karupu, Danska.

Nakon ovako uspešnog nastupa većeg broja letelica u Makedoniji jedino što možemo napisati za kraj ovog članka je adaptacija novokomponovanog srpkog pozdrava:

Dogodine u Ferfordu! 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Vitezovi nisu akro grupa, ali mislim da bi svakako trebalo da imaju neki demo tim, barem dva pilota koja bi malo bolje pokazala sta taj avion moze. Ako nista drugo, bar u cilju promocije tog deficitarnog poziva. Setimo se samo sta je Rumen Radev, danasnji bugarski predsednik izvodio sa Mig-om. Ne sumnjam da znanja imaju, jer sam licno gledao nocne letove pre godinu-dve, i izvodjenje prilicno slozenih manevara.

Odgovori
Dr

Zašto baš mora u „Ferford“ ???
Mozda bi bilo bolje ponovo u Madjarsku , koštalo bi suviše mnogo kerozin i verovatno ga nema za MiG 29 u Zapadnim EU Drzavama pogotovo ne u GB !

Odgovori
VJ

Nakon više od 30 godina MiG29 na nebu iznad Makedonije…
Lepo.

Odgovori
Vo

Tačno je da Lasta ima isti motor kao Ekstra i to Lajkoming familije 580. Motor sa 540 KS imaju oba prototipa i prva tri predserijska avion (54001, uništen u katastrofi 2012. godine, 54002 i 54003). Takođe, mislim da je između MAKSA i Kečkemeta bilo i jedno izlaganje na statici u Grčkoj, a u organizaciji UTVE i SDPR-a.

Odgovori
Pe

Hvala na sugestiji Vojo, zaboravili smo izlaganje u Grčkoj.

Vo

Ipak ste Vi Petre u pravo vezano za učešće Laste na izložbama. U Grčkoj je izlagana samo Sova. A što se tiče evidencijskih brojeva prva tri aviona nulte serije trebalo je da stoji 54201, 54202 i 54203, dok su evidencijske oznake prvog i drugog prototipa 54011 i 54012.

Ba

Kolika se pompa diže ovog oko ovoga a zapravo ništa specijalno. Tu su aktrakcija jer nije bilo puno vojnih aviona pa su među generalnom avijacjom bili najbrži i najbučniji.
Kada odu na neki veliki međunarodni aeromiting rame uz rame sa F18 ili F16 možemo pričati o nekom doživljaju.

Odgovori
Pa

Garantovano si se nagledao letova F18 ili F16 na nekim medjinarodnim aeromitinzima. Pa pricaj malo…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs